Titel: Mor ved bedst
Morgendagens første solstråler skinnede ind gennem vinduet som gardinet blev trukket fra
"så står vi op" lød Leonore's stemme som solens stråler ramte Aria's ansigt og fik hende til at skære ansigt og mumle træt.
Aria vente sig om i sengen
"neeej, 5 minutter mere" mumlede hun træt og forsøgte at gemme sig under dynen.
Hun kunne høre Leo's grin efterfulgt af den blide stemme
"den går ikke, du skal i skole" sagde hun roligt som hun fjernede dynen fra Aria's ansigt, de fire ord som Aria hadet at høre mest af alt.
Aria så på Leo
"skal jeg af sted, kan jeg ikke bare blive hjemme og hjælpe dig i klinikken i dag?" spurgte Aria, Leo smilede og kørte en hånd gennem Aria's hår for at få det væk fra hendes ansigt
"selvom jeg ville elske at få din hjælp, så kommer skolen i første række, du kan hjælpe mig efter skole okay" sagde hun roligt, Aria sukkede og nikkede, hun vidste godt at det ikke nyttede noget at prøve og overbevise Leo om andet.
Leo rejste sig fra sengen
"der er morgenmad når du kommer ned" sagde hun roligt som hun gik mod døren
"og hvis du ligger dig til at sove igen så er det kold vand næste gang" sagde hun roligt og med et mere drilsk smil, Aria grinede lidt
"jeg skal nok stå op" sagde hun roligt, Leo nikkede og forsvandt ud af døren.
Aria havde boet hos Leo i tre år, efter hun mistede sin mor da hun var 7 år og hendes far blev voldelig og mishandlede Aria, da Leo fandt ud af det en dag hvor Aria kom til hendes lægeklinik med flere skader end en 13 årig burde ha meldte hun Aria's far som blev sat i spjældet for børnemishandling, men i stedet for at komme på børnehjem tog Leo hende til sig.
Aria strakte sig og tog sin mobil, hun så på klokken, hun havde god tid, hun svarede på nogen sms'er, tjekkede sin facebook, instagram, snapchat og tiktok, inden hun satte musik på sin bluethooth højtaler og rejste sig fra sengen.
Hun fik fundet sit tøj og fik sig et bad, hun fik sat sit hår, lagt makeup, pakket sin skoletaske og slukkede musikken inden hun forlod værelset og løb ned af trapperne.
Aria satte sig i køkkenet sammen med Leo for at spise morgenmad, Leo så på hende
"har du husket det hele?" spurgte hun roligt, Aria nikkede
"selvfølgelig har jeg de..." Aria stoppede sig selv da Leo rakte hende en matematikbog, Aria så på hende
"nu har jeg" sagde hun og tog bogen som hun lå i tasken
"hvad skulle du dog gøre uden mig" grinede Leo lidt, Aria smilede lidt
"sove længe" sagde Aria og de grinede begge to.
Aria fik spist sin morgenmad og ryddet op efter sig selv, hun fik sagt farvel til Leo inden hun skynde sig ud af døren for at komme i skole.
Timerne gik og hvad der ellers føltes som flere år gik endelig og Aria fik fri fra skole, nogen af pigerne fra hendes klasse ville i storcenteret og spurgte om hun ville med, så hun skrev til Leo og fik selvfølgelig lov.
Aria brugte en del timer i storcenteret med sine venner inden hun kom hjem til aftensmaden.
Under maden så Leo på hende
"hvordan gik det i skolen i dag?" spurgte hun roligt, Aria træk på skulderne
"det gik fint" sagde hun roligt og så lidt ned i sin mad, Leo nikkede roligt
"jeg har fået en mail fra din lære i dag" sagde hun roligt, hvilket straks fik Aria til at se op på hende
"om hvad?" spurgte Aria.
Leo fandt sin mobil frem og gik ind og fandt mailen frem
"Aria har problemer med at følge med i timerne, hun mangler fokus og har svært ved at høre efter..." læste Leo og så på Aria
"de spørg om alting er okay her hjemme siden du mangler fokus i skolen" sagde Leo efterfølgende og Aria så ned i maden igen.
Leo lå sin mobil væk og tog Arias hånd
"hey, hvad sker der?" spurgte hun og virkede tydeligt bekymret, Aria sukkede stille
"Det er bare fordi... der er kommet en ny pige i vores klasse, og jeg kan ikke fokusere rigtigt når hun er der, jeg ser kun hende... i dag så jeg hende på gangen og gik ind i et skab og jeg ved ikke hvorfor" fortalte Aria stille og Leo smilede
"Aria..." startede hun og løftede Arias hoved op så hun kunne se hende i øjnene
"du er forelsket" sagde hun roligt og med et smil, Aria så på hende med store øjne
"hvordan kurere man det?" spurgte hun nervøst, Leo grinede lidt
"det kan du ikke kurere, men det vil nok være en god ide at snakke med pigen" sagde Leo roligt og smilede til hende, Aria rystede på hovedet
"det tør jeg ikke" sagde hun nervøst.
Leo smilede til hende
"jeg er sikker på du nok skal finde modet til det, du er trods alt min tapre soldat" sagde Leo hvilket fik Aria til at smile, hun nikkede stille
"okay, jeg kan altid prøve" sagde Aria og smilede lidt, Leo smilede til hende og krammede hende
"men følg bedre med i skolen okay" sagde Leo, Aria grinede lidt
"okay, det skal jeg nok" sagde hun rolig.
Leo smilede til hende og så lidt på hende
"det er min pige" sagde hun roligt og kyssede hende på panden
"få spist op og så skal du lave lektier" sagde Leo og Aria nikkede og spiste videre sammen med Leo.