SidkanysSidkanys
Jæger

Kaotisk Ond
Race: Mørkelver
Alder: 52

Status: Aktiv
Godkendt: 04.08.2019
Antal posts: 23
Skaber: Alianne_

Grundlæggende Oplysninger

Fulde navn: Sidkanys ath I'endrith
Kaldet: Sidka
Køn: Kvinde
Alder: 52
Fødselsdag: 3. januar
Tilhørsforhold: Kaotisk Ond
Tro: Zaladin & Nalish'ra
Erhverv: Jæger
Race: Mørkelver

Udseende

Højde: 180 cm
Vægt: 60 kg
Sidka ligner den typiske mørkelver: Høj, slank, lillahudet og hvidhåret. Hendes øjne er en klare rød farve og lover mord og vold med deres skarpe blik. Hendes ansigtsformer er spidse og fremstående på en måde, der får det til at se ud som om huden er strukket tynd over lidt for fremtrædende knogler. Dette går igen ved hendes led og især fingre og tæer kommer til at se lange og senede ud.
Håret bølger i bløde krøller og er langt og velholdt. Ofte har hun sat den øverste del op i en knold, så der ikke hænger for mange løse lokker ind foran øjnene, men det er sjældent, hun sætter det hele op.
Hun har piercinger i det venstre øre, både ved flip og i spidsen, i venstre øjenbryn og to ringe i højre side af underlæben. De er alle i sølv.

Den foretrukne påklædning er læder og ruskind holdt i brune og røde farver. Det skal være tætsiddende og en smule afslørende, og Sidka holder af at have en smule skørt, der kan flagre, når hun går. Hun går op i, at hendes påklædning får hende til at føle sig feminin, og samtidig skal det være praktisk, slidstærkt og passe til vejret og årstiden. Både klædernes garvning, farvning og syning giver et indtryk af at være velstående og ressourcestærk.
Af våben bærer hun et slankt sværd som standardvåben og regner ellers med at Sibal laver hende improviserede stave, kasteskyts og andre brugbare våben alt efter, hvilken kamp, de har rodet sig ud i. Hun er habil med de fleste våben, men overlader bueskydningen til sin bror.

Magi

Magisk evne (1): Battlefield Manipulation
Sidka kan manipulere terræn efter sin vilje. Hæve jorden til højeblokke som vægge eller gøre underlaget blødt under fjendens fødder. Hun kan påvirke et område op til 20 meter fra sig selv, og kan holde formningen kørende, mens hun bevæger sig.
Evnen er praktisk over for mange fjender, der kan blive væltet af gyngende underlag, hvis Sidka har brug for at bygge et sted at være for natten, eller hvis en fjendes fødder skal fanges i pludseligt opstået kviksans.

Alt terræn, der bliver påvirket af Sidkas magi,får under påvirkningen runer frem på overfladen, som forsvinder, når påvirkningen stopper. Sidka kan ikke selv styre, hvilke runer, der kommer frem, da den del af magien er forbundet til hendes tvillingebrors evne til at hidkalde dyr.
Dygtighed til at kontrollere evne: 10

Magisk evne (2): Gift
Sidka kan omforme væske i planter til gift - men kun hvis disse planter er blevet berørt af hendes tvillingebror Sibals magi. Giften kan hun få til at strømme ud af planterne både imens Sibal former dem, og når han har formet dem helt, fx de pile, han bruger.
Giften kan både være skadene og euforiserende, og Sidka holder næsten lige meget af at få sine ofre til at hallucinere som at lamme dem med stærk nervegift. Hun kan også lave modgifte, men skal kende giften for at kunne lave den korrekt, og hun er altid kun helt sikker på sine egne gifte. Det vil sige, at hvis en person beder om en modgift til ecstacy, kan hun godt give ham modgiften til sit eget brand af LSD, men hvordan det lige reagerer sammen, kan hun ikke vide.

Sidka kan både tappe gift og gemme det til senere og bruge det aktivt i kamp, mens Sibal former planterne efter sin vilje.
Dygtighed til at kontrollere evne: 8

Personlighed

Som den førstefødte af de to tvillinger, er Sidka den fødte leder og oplagte til at overtage posten som leder af klanen I'endrith. Hun har en stærk vilje og en uovertruffen diciplin.
Altså... Når hun er hjemme.

Med frihed omkring sig bliver Sidka opslugt af narrestreger og vold. Hun har et umætteligt behov for at lave rav i den, og sammen med sin bror får hun gejlet sig op til de mest dumdristige - og sjove! - idéer. På bunden elsker hun bare sjov og ballade og andres lidelse.
Hun er ikke naiv, men tager ofte hurtige beslutninger baseret på, hvad der lige umiddelbart vil give det sjoveste udfald. Samtidig nyder hun at planlægge fælder detaljeret sammen med sin bror og udføre dem til perfektion.


Styrker
- Taktisk forståelse
Sidkas terræn-evne forudsætter en forståelse af hvornår og hvordan den er bedst brugt, og hendes træning har derfor været fokuseret på at give hende dette. I nærmest alle situationer har hun helt instinktivt kigget rundt i området og fundet de steder, der vil kunne benyttes til hendes fordel.

- Diciplineret
Sidkas opdragelse har gjort hende meget diciplineret og i stand til at være vedholdende i det, hun kaster sig over, værende en lang rejse uden mange stop eller at vente flere timer på at der falder bytte i fælden.

- Kropslig bevidsthed
Balance og smidighed er en vigtig del af Sidkas kamptræning, fordi hun ofte benytter sin terræn-magi til at lave platforme, hun kan sætte af fra eller lande på. Hendes lave styrke kompenserer hun for med sin høje smidighed og lave vægt, så hun kan kaste sig rundt ved hjælp af momentum mere end styrke.

Svagheder
- Sibal
Uden Sibal føler Sidka sig ikke hel, hverken mentalt eller magisk. De har været sammen hele livet, og de gange, de har været adskilt har det været uudholdeligt for Sidka.

- Forventningspresset fra familien
Sidka er klog nok til at forstå, at familien ser hende og Sibal som de næste ledere af klanen, og med den eventyrlyst, der dominerer hendes liv i øjeblikket, hænger forventningerne om hendes fremtid som en tung skygge lige bag hende.

- Vant til at vinde
Sidka er vant til at vinde kampe hurtigt og effektivt, så hun ikke løber tør for chakra, så hvis en kamp trækker ud eller går imod hendes forventninger, har hun svært ved at finde på kreative løsninger. Modgang frustrerer hende grænseløst.

Baggrundshistorie

I'endrith-klanen er bosat i en bjergkæde i Kzar Mora ud til kysten. Det er et hårdt sted at leve, men godt skjult fra omverdenen. Klanen har formet en borg i en klippeside og her har de holdt sig siden mørkelvernes udstødelse. Det er en lille klan, der holder sig til en størrelse på omtrent 40 for ikke at vække for megen opsigt. Alle i klanen har et formål, og det bliver bestemt af hvilken magi, de er født med.
Klanen centrerer sig om I'endrith - en ældgammel kvinde, der var en af de første mørkelvere, og derved altså oprindeligt født som skovelver. Hun har evnen til at se, hvilken magi, man er født med, og kan på den måde tilrettelægge alle de nyfødtes træning ud fra, hvad deres magi vil lede dem til at blive i fremtiden. Større beslutninger og koordination med Mørket bliver givet til den nuværende leder af klanen, og den mere praktiske ledelse bliver varetaget af I'endrith. Hun har ligeledes sidste ord i større konflikter.

Sidkanys og Sibalghym blev født efter en tilrettelagt parring af to stærke magikere i klanen. I graviditeten sloges de to fostre dog om magien og endte derfor med en halv evne hver af de to evner, de blev givet af Zaladin. Da dette blev opdaget af I'endrith, blev deres træning tilrettelagt til at foregå sammen, så de kunne komplimentere hinanden i deres kamp og magi.
Fordi de begge var født med høj chakra, har klanlederen Arnym satset stort på at netop disse to mørkelvere skulle bringe klanen vækst og hæder.

Træningen har som med alle mørkelvere være hård og præget af diciplin og brutalitet, når denne ikke er blevet mødt. Dog har tvillinger altid været lidt på kant med regler, så selvom de har fulgt deres træning, har de haft en forkærlighed for narrestreger og unoder.
Derfor blev det besluttet, at de skulle sendes ud i Krystallandet for at få noget erfaring og forhåbentlig lære, at det er bedre at følge reglerne end at bryde dem.
De to tvillinger blev sendt af sted fra deres klan, da de fyldte 50 år, og har på nuværende tidspunkt samlet sig et par års erfaring i at færdes alene i skovene, og jage og indfange deres fjender.

Familie: Hele I'endrithklanen af mørkelvere er nært beslægtet, eller bliver betragtet som en slags familie, selvom de ikke er så familiære.

Tvillingebror: Sibalghym (spilles af Blæksprutten)
Storebror og leder af klanen: Arnym
Klanens grundlægger og seer: I'endrith
Nuværende levested: Kzar Mora og omvandrende i skovene

Færdighedspoints

Fysisk styrke: 2
Kampteknik: 6
Smidighed: 8
Fysisk udholdenhed: 6
Taktik: 8
Intelligens: 5
Kreativitet: 3
Mental Udholdenhed: 5
Chakra: 7

Chatboks

Gæst
[smilies]

IC-Chat