Sibal

Krystalisianer

Status: Aktiv

Godkendt: 10.08.2019

Antal posts: 248

Grundlæggende Oplysninger

Fulde navn: Sibalghym ath I'endrith
Kaldet: Sibal
Køn: Mand
Alder: 52
Fødselsdag: 3. Januar
Tilhørsforhold: Neutral Ond
Tro: Zaladin og Nalish'ra
Erhverv: Korporal i mørkets hær
Seksualitet: Biseksuel
Nuværende levested: Kzar Mora: Dæmonriget - Kzar Mora, men rejser rundt i Krystallandets skove.
Race: Mørkelver

Udseende

Højde: 190 cm
Vægt: 74 kg
Sibal er en ung mørkelverhan med mørklilla hud, skinnende hvidt hår og selvfølgelig et sæt røde, farlige øjne, som er karakteristisk for mørkelvere. Han er endnu meget ung og har ikke haft mange kampe endnu, så han har ikke så mange ar. Han er stadig ret køn for øjet, hvis man ser bort fra at synet af en mørkelver sjældent er noget kønt syn for lysets race. Han er klart maskulin, men har mange feminine træk, blandt andet ved de skæve øjne og smalle ansigt og hans høje, slanke krop. Hans hår bliver også altid sat op i ungdommelige, elverfrisurer, som enten han selv eller hans søster har flettet for ham.

Sibals krop er trænet og samtidigt slank og ligner en, der er hurtig på benene. Generelt er hans kropsholdning selvsikker og rank.

Tøjet er af praktisk, varmt og af ruskind, som ikke er vildt detaljeret eller særligt elvisk, men det er i god kvalitet, som afslører for omverdenen, at han ikke er helt lavtstående. Generelt afhænger tøjets design af tid og sted.


Magi

Magisk evne (1):
Et med træerne. Allerede før Sibal overhoved kunne gå på sine ben, kunne han høre, mærke og fornemme træerne. De kan hviske til ham og fortælle ham, om en hjort eller en bjørn har passeret for nyligt, og det samme gælder for de omvandrende mennesker og andre væsner. Dette giver ham en fordel, når han befærder sig i skoven og skal jage og nedlægge et byttedyr. Sibal har ligeledes magten til at give træerne lydløse kommandoer, som gør dem flexible, således at de kan bøje sig og føje sig efter hans vilje. Hans bue og pile har han formet og designet ved hjælp af denne evne, ligesom han kan bygge og forme mange andre ting af skovens rødder og grene, såfremt de er lange nok.

Dygtighed til at kontrollere evne: Mesterlig kontrol

Magisk evne (2):
Hidkaldelse af væsner. Sibals næste evne gør ham i stand til at hidkalde udefinerede eller specifikt ønskede væsner gennem en tegnet rune i jorden. Runens motiv kan kun bestemmes af Sidka, og han er ikke i stand til at gengive det, om så han støbte den tidligere rune i træ. Uden hans tvillingesøsters hjælp, er der ingen chance for at bestemme hvilket væsen, der skal dukke op i hans motiv i jorden. Det kan altså være alt fra en sød honningbi til en vred minotaur, der bliver hidkaldt.

Når hans tvillingesøster er der til at styrke hans evne, og de med succes kan hidkalde en minotaur, for eksempel, er der ingen garanti for, at deres plan ikke slår tilbage. Mange af de farlige væsner, der bliver hidkaldt, er nemlig ikke ligefrem glade for, at blive afbrudt i deres gøremål, for at blive gennet i kamp eller arbejde, og vil derfor oftest angribe mørkelverne eller nægte at adløde. Bliver der derimod hidkaldt et dummere dyr, en hest eksempelvis, som er mere tilbøjelig til at lystre fra naturens side af, er der ikke meget, der kan slå fejl.

Dygtighed til at kontrollere evne: Middel

Magisk evne (3): Mørk ild: Kan forme kugler af kulsort ild i hænderne, som kan skydes efter en modstander. Ilden føles kold, når man nærmer sig eller rører ved den, men vil stadig brænde dig som normal ild. Evnen kan også bruges til at sætte ild til brændbare genstande. Ilden lyser ikke op.
Dygtighed til at kontrollere evne: Ingen træning

Personlighed

Talenter

- Mesterskytte - Grundet sin første magiske evne, der gør ham i stand til at bruge træerne som ekstra øjne, og kan forme våben af træmaterialer, har Sibal dygtiggjort sig med bue og pil. Hans arme og brystparti er særligt trænet, af den intense skyttetræning han har dyrket, og han er let på fødderne.

- Dyrelyde. Han kan imitere ret mange dyrelyde, helt uden at der er chakra ind over. Han bruger det til at kommunikere med dyr i forbindelse med at gøre dem rolige, eller ved at lokke dem til i forbindelse med jagt.

- Udholdenhed. Han er god til at rejse langt og længe, så der skal have været en del kamp og en del tæsk, før han føler sig godt udmattet.


Svagheder

- Kaotisk. Sibal er Kaotisk ond, specifikt når han er sammen med sin søster eller generelt sin egen slags fra sin egen klan. Han kan derfor ikke altid holde sig til normer og regler, og han har svært ved at lægge låg på ondskaben i sig. Men når han er helt alene, eller hvis det ikke går som forventet, så træder han ud af karakter og ved ikke hvad han skal stille op.

- Godt sovehjerte. Sibal er virkelig ikke god til at rævesove. Der skal meget til før han vågner, og det hænder at hans eventuelle fanger, finder en måde at slippe fri fra deres fangenskab, og kan endda nå at stikke langt nok væk. Det gør ham til den dårligste nattevagt, når først han er faldet i dyb søvn.

- Træning og kampfokuseret. Sibal er trænet til at være jægersoldat. Intet andet. Det gør ham temmelig dårlig til alt det sociale, kulturelle og det familiære. Den eneste han kan tilbringe meget tid sammen med, som ikke bliver træt af ham, er hans egen søster

- Evnebegrænsning. Evnerne virker kun i skovbunden, så Sibal må holde sig i skovene for at kunne få fuldt udbytte af sine evner og sikre sin overlevelse.

Baggrundshistorie

I'endrith-klanen er bosat i en bjergkæde i Kzar Mora ud til kysten. Det er et hårdt sted at leve, men godt skjult fra omverdenen. Klanen har formet en borg i en klippeside og her har de holdt sig siden mørkelvernes udstødelse. Det er en lille klan, der holder sig til en størrelse på omtrent 40 for ikke at vække for megen opsigt. Alle i klanen har et formål, og det bliver bestemt af hvilken magi, de er født med.
Klanen centrerer sig om I'endrith - en ældgammel kvinde, der var en af de første mørkelvere, og derved altså oprindeligt født som skovelver. Hun har evnen til at se, hvilken magi, man er født med, og kan på den måde tilrettelægge alle de nyfødtes træning ud fra, hvad deres magi vil lede dem til at blive i fremtiden. Større beslutninger og koordination med Mørket bliver givet til den nuværende leder af klanen, og den mere praktiske ledelse bliver varetaget af I'endrith. Hun har ligeledes sidste ord i større konflikter.

Sidkanys og Sibalghym blev født efter en tilrettelagt parring af to stærke magikere i klanen. I graviditeten sloges de to fostre dog om magien og endte derfor med en halv evne hver af de to evner, de blev givet af Zaladin. Da dette blev opdaget af I'endrith, blev deres træning tilrettelagt til at foregå sammen, så de kunne komplimentere hinanden i deres kamp og magi.
Fordi de begge var født med høj chakra, har klanlederen Arnym satset stort på at netop disse to mørkelvere skulle bringe klanen vækst og hæder.

Træningen har som med alle mørkelvere være hård og præget af diciplin og brutalitet, når denne ikke er blevet mødt. Dog har tvillinger altid været lidt på kant med regler, så selvom de har fulgt deres træning, har de haft en forkærlighed for narrestreger og unoder.
Derfor blev det besluttet, at de skulle sendes ud i Krystallandet for at få noget erfaring og forhåbentlig lære, at det er bedre at følge reglerne end at bryde dem.
De to tvillinger blev sendt af sted fra deres klan, da de fyldte 50 år, og har på nuværende tidspunkt samlet sig et par års erfaring i at færdes alene i skovene, og jage og indfange deres fjender.


Familie:
Hele I'endrithklanen af mørkelvere er nært beslægtet, eller bliver betragtet som en slags familie, selvom de ikke er så familiære. Han er tættest beslægtet på sin yngre tvillingesøster Sidkanys (spillet af _Alianne), og sin ældre bror Arnym, som også er klanens nuværende leder.

Sammen med klanen bor de i Kzar Moras bjergkæde et sted, hvor de lever i sikkerhed bag borgens mure.

Færdighedspoints

Fysisk styrke: Over middel
Smidighed: Middel
Fysisk udholdenhed: Over middel
Kløgt: Under middel
Kreativitet: Elendig
Mental Udholdenhed: Over middel
Chakra: Over middel
Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 9