Den nye arving
Rubiniens nådeløse sol skinnede fra en klar himmel og kastede sine stråler ned på den største af Kazimi-paladsets terasser. Parasoller var opstillet for at værne mod solen, og slaverne havde været flittige til at frembringe noget af et festmåltid, som stod klar i skyggen. Fyrsten af Rubinien havde denne dag inviteret det meste af sin store, vidtrækkende familie, samt andre nøglepersoner i det Rubinske land.
Da han selv endelig trådte frem fra de store dobbeltdøre, der første ud til terassen, havde gæsterne haft en rum tid til at tale sammen - naturligvis med fyrstens lyttende ører, spioner forklædt som tjenestestaben - noterende sig hvert et ord til fyrstens senere brug.
Sephyran var iklædt et væld af farverige klæder med guldringe glimtende fra fingre og øreflipper, glimtende om kap med det gyldne overskæg, der var omhyggeligt snoet.
"Det er mig en stor glæde at se jer alle forsamlet i dag." Indledte han og ventede et øjeblik for at lade snakken forstumme, så de eneste lyde kom fra den frodige have og dens eksotiske fugle.
"Som mange har spekuleret på, har jeg i lang tid ventet i det håb, at min søn og arving Kareem ville vende hjem fra sin rejse. Som dagene, ugerne og månederne er gået, er mit hjerte blevet tungere. I dag må jeg derfor endeligt erklære ham forsvundet."
Sephyran håbede, at Kareem havde fået en hurtig død. Mange havde været udsendt i håb om at om ikke andet finde hans krop - men alle var vendt tomhændede tilbage, og Sephyran, der på trods af sine og sønnens forskelligheder havde klynget sig til håbet om, at han stadig var et sted derude, havde endeligt måtte acceptere sorgen. Han var for længst forsvundet fra fyrstens spejl, og selv om Sephyran havde håbet, at det var en anden magi, der holdt ham skjult, måtte han kigge fremad. Familien og arverækkefølgen måtte sikres.
Derefter kunne han for alvor tillade sig at sørge over sin tredje søns død.
"Kazimi-slægten kan ikke stå uden arving.." Fortsatte fyrsten efter en længere pause, hvor gæsterne kunne mindes prins Kareem. De fleste havde uden tvivl forventet ham død, før fyrsten selv havde opgivet håbet.
"Derfor vil jeg i dag officielt annoncere, at min søn Jontar Al Zahr, er den næste i arverækkefølge og fra i dag kaldes arving til fyrstedømmet Rubinien." Sephyran slog armene ud mod dørene, der igen åbnede sig for at lade Jontar af Kazimi træde ud. Han bød sønnen at stå ved siden af sig, for at lægge en hånd på hans skulder.
"Lad de, som vil os det ondt vide, at løvens blod ikke vil løbe ud i sandet, men at vi vil stå stærkt de kommende år. Ære været Kazimi-navnet!" Ved de sidste ord blev stemmen hævet så gæsterne kunne give deres besyv med. Han slap derefter grebet i Jontars skulder, for at vende sig mod sin søn:
"Modtag denne klinge, som har været din farfars. Det er mit ønske, at du nu skal bære den." Sagde han, som en tjener trådte nærmere og holdt et indpakket krumsværd frem. Sephyran lod klædet falde til siden, for at afsløre et kunstfærdigt udformet våben med Kazimi-slægtens våbenskjold indgraveret i skæftet. Sværdskeden var indlagt med rubiner. Hans ældste søn, Jabir, havde også båret sværdet, men ikke den skæbnesvangre dag, døden havde indhentet ham. Sephyran håbede, at det ville bringe hans nye arving mere beskyttelse..
Da de sidste ord var blevet sagt og gaven overrakt, gav Sephyran Jontar tid til at hilse på gæsterne og lade gratuleringerne finde sted. Han selv søgte mod skyggen og den kølige krystalvin for selv at udveksle høfligheder samt holde et årvågent øje på hvem end, der kunne vise sig at være en trussel mod den nye arving..
Dette er en reaktionstråd, som alle relateret til Kazimi-familien er meget velkomne til at reagere på <3 Jeg tagger derfor også alle relevante karakterer, men det er naturligvis op til jer selv, om I har lyst til at skrive en reaktion!