Toorah sad rankt på stolen, på trods af, at denne havde et ryglæn der for mange var fristende at falde hen på, havde hun endnu den ranke holdning som kendetegnede alle soldaterne fra Frosthjem. Hun behøvede end ikke den hærdede metalrustning der endnu beklædte kroppen til at holde hende oppe, det var en holdning hun alle dage havde haft. Ansigtet var som mejslet i sten, nogle ville nok tvivle på, at hun overhovedet ville reagere, hvis hun fik noget i øjnene. På trods af det stillestående ydre, brændte en vild ild indeni Toorah, alt hun havde opnået og kæmpet for de sidste firs år som enevældig leder, var ved at falde til gulvet for bløde værdier. Alt den stolthed hun havde bragt til riget var ved at falde fra hinanden til fordel for noget så beskidt som besudlet blod.
Hun kunne høre Vala, hendes stemme skar gennem den rødhåredes sind som en varm kniv gennem smør, men hun sagde intet, flyttede ikke blikket en milimeter. Ærligt, var der intet at svare på. Cornélian fangede dog kort hendes opmærksomhed, han havde tilsyneladende ikke gidet at læse på lektien, uhøfligt egentligt, og uprofessionelt, han var et skrækeksemplar på hvad riget kunne forfalde til: Ugidelighed og dovenskab.
"Jeg tror ikke vi er 'dus' Cornélian, med mindre De selvfølgelig husker de mange timer jeg har siddet vagt ved Deres side mens De sov?" Hun kunne muligvis godt have givet den ædre en lektie i almen høflighed, men dette lod til at være en tabt sag fra starten af, selv hans tiltale var sløv og ugidelig. Toorah derimod vidste udmærket hvem han var, som sagt, vagttjans ved 'De Sovede' havde været en del af almen minitær træning, en tjans Toorah selv havde været lykkelig for at slippe af med i sin tid, men dog havde hun altid næret en utrolig respekt for dem som havde kæmpet og faldet i krigen. En respekt der tilsyneladende ikke var gengældt.
Broderen Elisor bød ligeledes ind, dette fortrængte dog heller ikke så meget som en mine hos Toorah, han havde tydeligvis fået noget galt i halsen. Heller ikke han var familiær med almen etikette. Et øjeblik overvejede hun om det overhovedet var opdragelsen værd, og så endda af en ældre end hende selv. Cornélian havde i det mindste den undskyldning, at han havde sovet halvdelen af hans liv, praktisk talt givende Toorah et forspring på livserfaring. Men for den hærdede soldat var det ikke årene der talte, men flid og indsats. Så vidt hun huskede, var den eneste indsats han havde lagt for dagen at jagte elverpiger.
Endelig blev det Daeraldas tur til at tage ordet, Toorah lyttede intenst, for første gang med oprigtig interesse, men de ord der mødte hende var dog ganske uforventeligt. Kunne det virkelig passe at selv hun, ikke havde sat sig ind i fortiden?
"Der skete mange upåklagelige ting mens De sov. Ikke under mit styre, må jeg dog sige. Jeg opløste ikke det gamle råd. De valgte selv, at de havde mistet grebet, de havde brug for nye kræfter, jeg blev valgt ind, enstemmigt, som ene leder af Elverly. Jeg kunne aldrig drømme om noget så disrespektfuldt" Hun rystede let på hovedet, et lille smil krusede sig på de rosa læber, som ansigtet løsnede sig til et næsten fornøjet udtryk. Blikket var rettet bestemt mod Lederen.
"Nattefrost har aldrig levet side om side med halvelverene. Det er en glorificering af den ækle handling, at blande racerne. Mange halvelvere er kommet til mod moderens vilje, fordi menneskene er primitive, de tager hvad de kan få. At huse de halve vil være en accept af dette!" Toorah slog den metalbeslåede handske, finger efter finger, mod stolens armlæn, visende den samme ro hun altid besad, der var dog ingen tvivl om, at der lå et uendeligt had til halvracen bag ordene. Ikke på grund af tonen, denne var mere rolig og ensformig end mange af de andre rådsmedlemmer.
"Når det så er sagt..." Toorah rejste sig utroligt langsomt fra stolen, hun var klar over at Askfays øjne hvilede på hendes mindste bevægelse, og selvfølgelig yndede hun ikke at gøre noget overilet, hun var opdraget med for stor respekt for de ledende kræfter, så længe de ledende kræfter støttede de værdier hun var vokset op med som værende de rigtige. Toorah var mange ting, stædig, fanatisk men ligeledes rakte hendes loyalitet umenneskelig langt
"Kom jeg med et helt andet ærinde" I en doven bevægelse trak hun den ene handske af, så hun kunne komme til sin lille lædertaske der sad på et af de mange læderbælter der rakte omkring elveren. Op ad denne fiskede hun to emblemer, som for det kendende øje tilhørte Mørkets hær, emblemerne var lasede, og de hvide bånd med påmalet skrift, var blodplettede.
"Mørkets hær har en flåde, den er stor, og den sejlede langs vores kyst, et par af deres soldater nåede ikke tilbage i deres jolle før vi fik dem aflivet." I en doven bevægelse kastede hun emblemerne ned på bordet de andre sad ved, de havde siddet på rustningerne soldaterne havde båret.
"Nuvel..." Toorah trak langsomt handsken på igen, knyttede hånden et par gange
"Jeg kan forstå at der er en vældig modvilje mod mit selskab i dette råd, jeg vil lade Jer være om det..." Med den præciserede holdning Toorah havde vendte hun omkring og gik et par skridt, løftede sin hjelm op og børstede nænsomt en smule mudder af
"Men Nattefrost-slægtens årlige klapjagt på halvelvere vil vare ved, om I beslutter at huse dem eller ej!" Den årlige tradition gennem tusinder af år havde altid været, at finde og myrde halvelvere, den havde eksisteret selv før at Frosthjem blev en del af Elverly, mange ting kunne rådet ændre på, men ikke dette. En sidste gang vendte Toorah omkring, kiggende imod Daeralda, inden hun som en audiens, bukkede med respekt, just som hun havde gjort da hun kom ind. Øjeblikke senere, gjorde hun mine til at forlade salen, med samme rolige gang, hun var kommet ind med.