Black Phoenix 08.08.2018 21:00
De reagerede begge hurtigt på hendes tilstedeværelse, som hun lod blikket vandre imellem dem. Hun var forholdsvis rolig over situationen, som et køligt smil hvilede over hendes læber. Dog havde hun primært øjnene på den unge skovelver. De var artsfæller, men Yotul følte ikke at de havde noget som helst tilfælles. Pigen trak sig hurtigt væk, hvorimod hun var villig til at gå nogle skridt fremad, blot for at pointere overfor dem, at hun ikke havde tænkt sig at gå.. i hvert fald ikke lige med det samme. Pigens ord bragte et smil frem på hendes læber.
”Jeg lurede ikke” forsvarede hun med et stille smil. For hun havde ikke forsøgt at skjule sin tilstedeværelse og hvis hun havde valgt at lure, så tvivlede hun på, at de ville have opdaget hende..
Blikket gled mod mørkelveren igen, som hun lagde hovedet let på skrå. Hun bed sit let i underlæben, som han kom med en trussel. Eller det var en potentiel trussel, hvis han havde noget at have det i. Hendes blik dalede, som hun betragtede ham for en stund. Yotul trak let på skulderne, som hun ikke rigtig troede på hans ord. Hun følte ikke, at hun var i fare i hvert fald ikke i en situation som denne. Alt hun havde gjort var at invadere deres lille leg. Og der var da tale om et offentligt sted?
”Du bilder mig altså ind, at du bekymrer dig for hende?” hun lød overrasket. Var fordommene en løgn, var hun blevet bildt noget ind, eller var denne mørkelver bare ude på at forvirre hende? Yotul forstod ikke forbindelsen, som hendes udtryk dog forandret sig, det sekund han trak en lang kniv fra sin støvle.
Yotul trippede let med den ene fod, som var hun spændt, blot ved synet af kniven. Hun trak dog endnu ikke sit eget sværd. I stedet var hendes blik låst mod mørkelveren, afventende på hans første træk. Kunne hun undgå magi, så gjorde hun det. Det havde hun fået fortalt så mange gang, men til tider var magien også det bedste hun vidste, så det var svært.
”Jeg håber ikke, at du hentyder til en fredelig løsning?” det var lige før, at hun lød skuffet, hvis det var hvad han gik efter. Men nu hvor han havde trukket kniven, så var det næppe det. Hun nikkede kort til ham, som hun lod fingerspidserne strejfe skaffet på hendes sværd, uden at hun greb fat i det.
Pain, without love
Pain, I can't get enough
Pain, I like it rough
'Cause I'd rather feel pain than nothing at all