Blæksprutten 07.04.2024 09:53
Lucid blev overrasket. Men hvorfor? Hvorfor blev han stadig overrasket over, hvor meget viden mørket, eller skulle man hellere sige Zahinael, vidste om alt her i verden. Han var langt bedre at gå til, end det store opslagsværk, der fandtes her på hovedbiblioteket. Han hvilede sit blik på Zahinaels smørrede smil og var komfortabelt med det.”Åh,” Sagde han, og bøjede hovedet, da Zahinael erkendte, at skattejagten var ved at blive for omfattende for ham. Han kunne ikke lade være med at blive lidt skuffet, ved tanken om at måtte fortsætte egenhændigt. Der var jo ingen tvivl om, at uden Zahinael, havde han ikke nået så langt, som kun at kigge ind ad ruderne til templet, og bare… drømme derudaf. ”Jeg forstår. Det er ikke til at sige, om skattejagten overhoved slutter ved obelisken, eller om det blot er endnu en ledetråd til en helt ny, hemmelig lokation. Men uanset hvor irriterende og måske endda lidt nedværdigende, denne her oplevelse har været, så har jeg virkelig nydt at se hvordan du arbejder.” Måske var det endda det sjoveste han havde oplevet, siden… ja, måske siden dengang hans drømmekræfter ledte ham i retning til Zaladins ansigt, der gemte sig dybt nede i en grotte, bevogtet af ældgamle fælder. Præmien til denne skattejagt, ville umuligt glæde ham lige så meget, men Lucid gjorde ikke dette for præmiens skyld. Det var faktisk svært at acceptere, at Zahinael hellere ville tilbage til arbejdet! Sådan en mand kunne da godt slippe ansvaret bare lidt. Det var jo ikke fordi mørket gik nedenom og hjem, bare fordi Zahinael var væk en lille uges tid, vel?
”Jeg tror gerne jeg vil fortsætte lidt endnu,” Konkluderede han endeligt. ”Jeg tror måske, jeg har hørt om en teleportør-gruppe. Deres leder er en skovelverkvinde, der hedder Lara. Måske, hvis du kunne hjælpe mig med nogle oplysninger om, hvor jeg kan opsnuse denne kvinde, og ej at forglemme nogle præcise koordinater til skovalfelunden… Så skal jeg være dig allerhøjest taknemmelig.”