Det var nærmest umuligt ikke at smile lidt af den røde farve som først nu tog ordentligt fat i de blege kinder, dette skulle virkelig nydes, lyd tankerne som hun blot sat på bordet og kigget undrende på Sidka, som der blev kæmpet med ord, og hver gang ordene fandt en forvirret ende nikkede hun legende med et blik der sagde. ”Aha, javel så.”, det var først da hele sætninger begyndte at forlade den følelses ladet unge elver at hun lænede sig lettere tilbage og ordentligt lyttede.
Det er ham jeg bor hos. Godt, det blev mødt med et forsigtigt lyttende nik.
Det tog lidt tid at fange hvad der blev snakket om som Sidka begyndte at tale om en jagt, den historie skulle lige dreje et par gange før det gik for hende at der blev talt om før de to havde mødtes den dag hvor hun fik sit andet ar.
Der blev nikket underne til ordene om hjælp, måske ville det være en rigtig god ide at snakke med denne dreng, mand, knægt, om sort elvere. Navnet blev forsigtigt aktiveret i tankerne, lige meget hvad skulle han findes, hvis ikke for andet end at holde bare lidt øje med ham.
Hun nikkede nogle gange som Sidka begyndte at fortælle om deres andet møde, og kunne ikke lade være med at fnise let som Sidka brokkede sig over tøjet. Det sidste der blev sagt fik dog øjne til at vokse og et betvivlende blik dansede over den unge smukke skovelver forklædning.
”Okay.. Du har..selv? SÅ lad mig forstå det ret, du valgte at løbe fra mørket og af en af de meget få ting du kunne få med, valgte du tropalis urt? Fint, men mangler du så spørg. Så får du noget af mit, ikke nogle der stiller spørgsmål ved jeg anskaffer mig mere.” Hun åndede forsigtigt ind og langsomt ud, og slog forsigtigt en fingre imod sit eget knæ i en gammel melodisk rytme.
”At du er blevet forelsket, er en eminent ting. Det kan uden tvivl gavne os begge, og hvis det går begge veje og ikke kun er lyst betonet fra hans side af, måske noget der kan bruges til at overbevise rådet på sigt om at vores had er misplaceret.” blikket forsvandt fra Sidka som hun begyndte at snakke, hun kigget stadig i hendes retning men observeret ikke hvordan hun reageret på de ord der blev brugt, i stedet begyndte hun at finde plads til alt denne nye viden i sit indre, og forsøgte at pakke den lille bid af jalousi der sneget sig frem som hun havde lyttet langt væk.