Tanken var underlig, og den rumsterede i hendes hoved, mens hun rystede det værste vand af sig og tog kjolen op i hænderne. Hun anede stadig ikke, hvordan den virkede. Skulle armene ind i de ekstra lag rundt om ærmerne, eller skulle de hænge og flagre nedenunder som løs gammelelverhud? Nok kunne hun påskønne en flot kjole, der fremhævede formerne, men det her virkede mere som sammenslyngede lag, nogen havde tænkt alt for lidt over. For slet ikke at tale om, hvor besværligt stoffet ville være, hvis hun skulle flygte gennem underskoven. Sidka knugede om amuletten. Den beskyttede hende forhåbentligt mod det scenarie.
Der var den igen, tanken. Hun havde aldrig haft brug for beskyttelse før. Hun beskyttede andre, ikke omvendt. Hun gjorde med andre, som hun havde lyst, ikke omvendt. Eller, ikke før mødet med Zahinael i hvert fald. Mon det her i virkeligheden var en del af Yumes plan for hævn? Hvad hvis amuletten ikke kun slørede udseendet, men også tankerne? Hvis det var den, der gav hende lyst til at være kvalmende sød ved den lyshårede ungelver. Trangen til at hive amuletten af og se, hvordan det ændrede hendes tanker, var overvældende, men hun bed det i sig. Hvis hun gjorde det, ville hun blot ende på flugt igen. Der var intet helle for hende lige nu - ikke hvis hun viste sit sande jeg.
"Jeg forstår stadig ikke det her ærme," mumlede hun og undgik at se Renaél i øjnene. Hun følte rødmen over sin beklædnings-inkompetence var steget helt op til panden. Samtidig ærgrede hun sig en smule over ikke at have kigget mere, mens han blev påklædt igen. "Jeg er vist lidt for vant til... Praktisk tøj. Er alt det der flitterstads bare pynt, eller gør det faktisk noget?"