Bukkeben i glassko (Midvinterbal 2019)

Esther

Esther

Lærlig hos Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Satyr

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 25 år

Højde / 149 cm

Hobbit 03.12.2019 19:07
Spændingen var næsten for meget for den unge lille krop, som Esther gik igennem den nyfaldne sne, kun få skridt bag Hecate Reier, hendes lærermester. Hun havde fået lov at tage med til Midvinterballet på paladset, og hun vidste næsten ikke hvad ben hun skulle stå på at lutter begejstring.
Smilet spillede så tydeligt på hendes læber, og de grønne øjne funklede. Hendes hår var redt pænt, pyntet med lidt smykker hun havde fået lov at låne, og kroppen bar en smuk kjole. Esther mindes ikke nogensinde at havde følt så blødt stof mod sin hud i hele sit liv, og den mørkerøde farve var så dyb at Esther næsten blev væk i den.

Så længe de gik udendørst, kunne man knap se noget af Esther for den tunge varme kappe hun bar om den spinkle krop, men som hun trådte ind i de varme lokaler, hvor herolden annoncerede Hecates ankomst, kunne man se hvor fin men også anstændigt påklædt den unge pige var. Kjolen fulgte ned af hendes ben, uden at sidde stramt, og halsen var høj uden at kvæle pigen. Ærmerne var lange, og blødte ud i bredde ærmer. Om hendes hals, udenpå kjoles smukke grønne stof, hang en halskæde med en fin amulet. Amuletten holdte Esthers gedeben skjult bag en fortryllelse. Hun havde naturligvis sagt det var et arvestykke fra sine forældre, og at hun var nært knyttet til hende. Selvom det smertede at lyve for Hecate, var det den eneste måde Esther havde set sig helt sikker på at hun altid kunne få lov at bære den. Og nu, følte Esther sig mildest talt som en prinsesse, som hun tog alle de nye omgivelser ind.

Hun fik endda lov at bevæge sig rundt blandt de andre gæster på egen hånd, så længe hun ikke vandrede for langt. Og selvfølgelig opførte sig ordentligt. Så da talen blev afsluttet af en kort bøn til Isari, gik Esther et par skridt videre, for bedre at kunne se de dansende på gulvet, fascineret af deres bevægelser.
Archimedes

Archimedes

Bibliotekar i Hovedstadens bibliotek

Retmæssig God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 376 år

Højde / 158 cm

Helli 08.12.2019 17:04
Det var en tradition for Archimedes og hans hustru at tage til de store bal på slottet. Det var altid sådan en nydelig begivenhed, hvor man kunne se nogen af alle sine gamle venner, selvom de efterhånden havde mistet en del. Det var lidt ulempen ved primært at være venner med kort levede folk.
I dag havde hustruen heller ikke haft det alt for godt, og efter lidt snakken frem og tilbage, havde de bestemt sig for at Archimedes i det mindste måtte tage et lille smut derop.

Han var iklædt pænt tøj, med speciallavet bukser, der gik ham til midt på skindebenet, da normale bukser var lidt for akavet til ham.
Som han gik op til balsalen, hilste han pænt på dem han kendte, både venner og blot bekendte fra biblioteket, og han tog plads op af en af væggene med et lille glas vin, som han lyttede til dronningen tale.

Da hun var færdig med at tale, tænkte han at han heller lige måtte lave et par runder, inden han kunne tage hjem. Han blev dog stoppet ganske kort fra sin plads, som en rødhåret kvinde bevægede sig ud foran ham. Hun var pænt klædt på, og virkede fascineret og begejstret over at være her.
For Archimedes var det dog en lidt anderledes følelse, som han trådte et par skridt nærmere. "Ragnhild? Er det dig?" gråden var allerede at høre i hans stemme, og øjnene der var glemt bag et par glas, var blevet blanke. Han havde også en tydelig rysten i sin hånd, som vinen ikke lå stille i glasset.

Esther

Esther

Lærlig hos Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Satyr

Alder / 25 år

Højde / 149 cm

Hobbit 12.12.2019 16:49
Esther stod og svajede let fra den ene fod til den anden, til musikkens bløde rytme som hun fulgte de dansende på gulvet. Hun smilede stort, stadig fuldstændig forundret over at en simpel bondepige som hende, havde fået en så storslået mulighed som denne. Hun boede i Dianthos storby, og var til fest på selveste krystalpaladset. Hun havde set lysets dronning med sine egne øjne, og kunne nu få lov at nyde synet og atmosfæren i de høje klasser. Det var fuldstændig ubeskriveligt.

Esther var begyndt at trippe en lille smule, som dansede hun med sig selv, uden at søge efter en dansepartner før nogen trådte nær hende. Hun drejede hovedet og så en ældre satyr der så noget bestyrtet ud. Esthers smil falmede til en mere bekymret mine som hans ord kom frem. Ragnhild? Forvirret blinkede den unge pige et par gange, og hun turde næsten ikke sige nej, af frygt for at manden skulle blive endnu mere ked af det og rystet. "Nej? Undskyld, jeg tror De forveksler mig med en anden" Hendes mors navn havde faktisk været Ragnhild, men det var jo ikke hendes biologiske mor. Manden kunne umuligt forveksle hende med netop hende. Hun holdte sine hænder foran sig ind mod brystet som hun bekymret kiggede på ham. Han så, så sørgmodig ud. "Er alt som det skal være, Herre?"
Archimedes

Archimedes

Retmæssig God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 376 år

Højde / 158 cm

Helli 22.12.2019 21:17
Da den unge pige endelig kiggede på ham, kunne han også godt se at han havde taget fejl. Hun lignede Ragnhild meget, men ikke så meget, at de var fuldstændig ens. Det var de små ting der skilte dem ud, men desværre var lighederne stadig mange, og Archimedes' hjerte smertede efter sit kære barn, som han havde mistet så mange år tilbage. Eller nok nærmere, som han en dag havde sagt farvel til og aldrig hørt fra igen. Det tog ikke et geni at gætte sig til at hun nok efterhånden måtte have gået af Kiles veje.

"Oh, det var ikke min mening at..." startede han ud, men ordene var svære at gribe, og han måtte og lige skubbe brillen lidt væk, så han kunne tørre det værste af de påbegyndte tåre væk. "Du ligner bare så meget mit barn Ragnhild. Hvis jeg ikke..." et snøft. "Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg havde sagt du var hende. Selvom, du ligner en ganske ung version af hende."
For første gang siden Archimedes tog afsted, var han også glad for at hans kære hustru ikke også var her. Det havde smertet hende endnu mere end hos ham selv.

Esther

Esther

Lærlig hos Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Satyr

Alder / 25 år

Højde / 149 cm

Hobbit 28.12.2019 16:05
Esther kiggede bekymret på den ældre satyr. Hun forstod ikke præcis hvad der foregik, men hun fælte sorgen der overvældede ham. Hun fik helt ondt i maven af det. Hun kiggede ned på sine sko. Sine sko hvor hendes menneskeben gemte sig. Hendes falske ben. Denne mand var en satyr, som boede i Dianthos og så både respekteret og vellidt ud. Måske hun skulle afsløre sig?

Hun kiggede forsigtigt op igen og bed sig i læben. Hun rakte forsigtigt sin hånd ud og rørte ved hans arm for at give noget trøst. "Det var ikke min mening at gøre Dem ked af det" hun gav hans arm et klem og fik en velkendt følelse igennem kroppen som et minde gled ind i hendes fingre. Det var stadig underligt at få minder fra levende folk. Men hun nåede at se billeder af barnet Ragnhild, og Esther forstod hvorfor han havde troet han havde fundet hende igen. Hun trak hånden lidt forskrækket til sig. "Undskyld, jeg ville ikke.. jeg kan ikke altid styre det" hun vidste ikke om han vidste hvad hun havde gjort, men han ville havde set en forandring som hendes blik et kort øjeblik var blevet tomt. ".. Jeg ligner hende virkelig.." hendes stemme var lille som hun kiggede skræmt ned på sin hånd. Det her var underligt. Festlighederne syntes at være en lyd langt væk fra hende efterhånden. Hun kunne slet ikke fokusere.
Archimedes

Archimedes

Retmæssig God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 376 år

Højde / 158 cm

Helli 28.12.2019 20:13
Archimedes tørrede lidt flere af tårerne væk fra øjnene. Det var jo ikke hendes skyld at hun lignede et kært barn af Archimedes, endnu mindre at det kære barn var forsvundet for år tilbage. det her lignede ikke en mand af hans stand, og han gjorde hende utilpas.

"Oh nej, mit barn, det var ikke... det var ikke din skyld," sagde han for at trøste hende. Selvom han vidste at det her er ikke var Ragnhild, så hver gang han blinkede nærmest, var der et øjeblik hvor han kunne have svoret at det var hende. Nej, han måtte være stærk. Han havde givet op på hende for nogen år tilbage, men år var bare en anelse kortere for satyrer i forhold til mennesker.

"Hvad undskylder du dog for?" spurgte han efterfølgende. Selvom han svagt havde registreret at hendes blik blev kort, og hun havde trukket armen til sig som var hun blevet brændt på ham. "Hvis nogen skal undskylde så er det mig. Jeg har sat dig i en... yderste ubehagelig situation, bare fordi.." ordene stoppede endnu engang. Han kunne ikke blive ved med at sige det. Det gjorde ikke situationen bedre.

Esther

Esther

Lærlig hos Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Satyr

Alder / 25 år

Højde / 149 cm

Hobbit 28.12.2019 21:45
Esther vidste egentlig godt at det ikke var hendes skyld, men alligevel kunne hun ikke undgå at have skyldfølelse. Han så virkelig bedrøvet og sorgfyldt ud, og hun var ikke i tvivl om at han ikke havde set sin datter længe. Måske hun var forsvundet? Eller død. Eller også vidste han faktisk ikke hvad der præcist var hændt hende.

"Jeg.. Undskyld, jeg kom til at læse dine minder. Jeg kan ikke altid styre det" forklarede hun svagt og kiggede igen ned på sine fødder. Hun var så forvirret. Skulle hun afslørede at hun var satyr. At hendes forældre havde fundet hende som barn, i favnen på en satyrkvinde. Hun sank en klump i halsen og kiggede op igen. "Hvad skete der med hende?" hun følte sig yderst uhøflig for at spørge men hvis nu han vidste det. Et svagt håb havde tændt sig i hende, men hun ønskede ikke at volde smerte. Give falske forhåbninger. "De behøver ikke svare mig.. men jeg.. Jeg er selv.." hun tog fat om medaljonen om sin hals der skænkede hende menneskeben. Hun turde ikke sige det.
Archimedes

Archimedes

Retmæssig God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 376 år

Højde / 158 cm

Helli 29.12.2019 14:03
"Det er okay min kære," sagde han blidt, da hun indrømmede at hun havde læst hans tanker, og han lagde en trøstende hånd på hendes skulder. Det var ikke første gang at han havde stødt på unge der ikke kunne styre deres evne. Det var en normal ting, og for lang tid siden havde han haft det på samme måde, selvom hans egne evner var gået tabt for mange år siden.

Han var også ved at få lidt mere styr over tårerne, da hun bestemte sig for at spørge ind til Ragnhild, og han kunne mærke klumpen forme sig igen, men måske det kunne løsne lidt af den knude han bar rundt på. Han fik dog ikke åbnet munden før hun virkede til at ville sige noget, men lod til at tage det i sig igen. Et besynderligt lille barn.
"Jeg ved det desværre ikke... Jeg har ikke set hende... i vel godt og vel 20 år efterhånden," indrømmede han. "Vi havde nogle argumenter inden hun forsvandt, men det er så lang tid siden... jeg husker ikke engang hvorfor," indrømmede han. Før eller siden blev det bare et spørgsmål om at han ville have hende tilbage, og så ville han glædeligt tage alting tilbage.

Esther

Esther

Lærlig hos Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Satyr

Alder / 25 år

Højde / 149 cm

Hobbit 01.01.2020 19:38
Det hjalp at få roen tilbage i kroppen som han sagde det var i orden at hun var kommet til at læse hans minder. Esther havde det naturligvis stadigvæk dårligt med at springe sådan ind i hans personlige minder, og så uden at have fået lov. Det føltes helt forkert.

Men det føltes ikke nær så forkert, som det faktum at han havde ret. Esther lignede virkelig denne Ragnhild, ud fra hvad hun havde set i mindet. Hun måtte havde været omtrændt samme alder som Esther var nu.
"Det var ikke for at snage" svarede hun undskyldende med et forsigtigt smil. "Det volder Dem virkelig mange smerter, gør det ikke?" det var dagen med festligheder, og de havde ramt så sorgfyldt et emne. Hun følte virkelig med ham, også selvom hun aldrig kunne sætte sig ind i det. "Mit navn er Esther" præsenterede hun sig og rakte forsigtigt en hånd frem, og fastholdte det lille smil på læben og det venlige glimt i sine grønne øjne.
Archimedes

Archimedes

Retmæssig God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 376 år

Højde / 158 cm

Helli 03.01.2020 13:49
Satyrer voksede jo også op i et andet tempo end mennesker, så selvom Ranghild stadig havde set ung ud, da Archimedes sidst havde set hende, så havde hun alligevel været tæt på de 100. Hun havde været den yngste af børnene, lidt af en efternøler for at være rigtigt, men det betød jo ikke at Archimedes ikke havde elsket hende med hele sit hjerte, ligesom han gjorde med resten af sin familie.
”Det er bedre med årerne, men smerten går aldrig rigtig væk,” sagde han. Blikket var mildt, men sorgen var stadig tung om den ældre satyrmand. Det var tydeligvis en sår der var blevet revet op efter mange år, som han ikke havde været forberedt på.

Han tog imod hånden. Hans hånd bar tydeligt præg af at være gammel, men også at han havde brugt den meget, da der var hård hud på den. ”Mit navn er Archimedes… Archimedes Stavros, jeg ummh… jeg er bibliotekar på biblioteket,” sagde han som præsentation. Det var ikke så vigtigt hvad han havde lavet tidligere i sit liv, nu om dage var bøgerne hans arbejde.

Esther

Esther

Lærlig hos Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Satyr

Alder / 25 år

Højde / 149 cm

Hobbit 06.01.2020 17:34
Esther smilede beroligende til den ældre satyr og nikkede forstående. "Jeg mistede mine forældre for nogle år siden. Det er stadig svært at forstå at de ikke er der mere" det var garenteret langt værre at miste et barn, uden faktisk at vide hvad der præcis skete, men Esther forsøgte at vise at hun følte med manden, selvom hun ikke var så god til det.

"Virkelig? Det lyder virkelig spændende" man kunne se begejstringen i hendes blik, og hvor meget hun glædede sig til at vide mere om biblioteket. Hecate havde ikke taget hende med derhen endnu, og hun havde haft så mange ting at vende sig til, at hun ikke var gået derhen i sin fritid. "Jeg har ikke været der endnu, men Frøken Reier har lovet at tage mig med derover en dag, når jeg er faldet lidt til med mine opgaver og byen" Hun slap hans hånd igen, og var fakisk imponeret over at hun ikke fik et nyt skud af minder, men hun var selvfølgelig også mere observant på det nu.
Archimedes

Archimedes

Retmæssig God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 376 år

Højde / 158 cm

Helli 10.01.2020 16:06
Medlidenheden var nem at spore i Archimedes' blik da han hørte at hun havde mistet sine forældre. "Det er jeg ked af at høre. Det er aldrig nemt at miste end man har nært." Det sagde vidst også lidt når han havde været vant til det over mange år. Han levede først og fremmest længere end menneskerne, og så var han så gammel at selv hans børn var begyndt at dø, og sidst men ikke mindst, så havde han været en kriger af lyset. Der havde han mistet en del kollegaer og venner.

Man kunne se hvordan Archimedes' øjne begyndte at glimte som hun nævnte at hun gerne ville over på biblioteket at se, og også da han hørte Hecate's navn.
"Oh, du er Hecate Reier's lærling? Hun nævnte godt noget om at hun havde fundet en," indrømmede han med et venligt smil. Hecate ville nok være streng, men han tvivlede ikke på at hun også lærte Esther alt der var at lære. "I skal være velkommen til at komme forbi, så byder jeg også gerne på en kop te."

Esther

Esther

Lærlig hos Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Satyr

Alder / 25 år

Højde / 149 cm

Hobbit 11.01.2020 13:34
Esther rystede let på hovedet. Nej, det var ikke nemt og blev aldrig nemt. Men Esther havde ikke flere tilbage i sit liv hun kunne miste. Hendes forældre havde været gamle og havde ingen børn, ud over Esther de havde adopteret ind. Men det gik jo den rigtige vej. De ældste døde først. Hun følte langt mere sorg over hvad Archimedes måtte gå igennem, også selvom der selvfølgelig var et spinkelt håb om at datteren stadig var i live!

Esther lyste op i et varmt smil, og strålede en lille smule. Hun var stolt over at hun havde fået denne helt igennem unikke mulighed i livet. Hende, en simpelt tjenestepige fra Lazura, nu lærer hos Hecate Reier! "Det er jeg. Hun fandt mig i Lazura for nogle uger siden." hun kunne ikke helt få sig selv til at indrømme at hun ikke var noget specielt. Det var jo ikke ligefrem normalt at en af samme stand som Hecate tog en simpel tøs ind som lærling. "Oh det lyder dejligt! Jeg tror hun er her lige i nærheden" Esther kiggede lidt omkring og fik øje på sin lærermester ikke langt fra dem. Måske hun så dem? Hun behøvede selvfølgelig ikke at Hecate holdte øje med hende, men det lød jo ganske tydeligt til at Hecate kendte Archimedes i forvejen.
Hecate Reier

Hecate Reier

Adelig, tidligere Lysets Kriger.

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 72 år

Højde / 171 cm

Krystal 11.01.2020 18:03
Hecate var naturligvis også til bal - efter sidste års skandale med Vigdis håbede hun, at bordelmutteren holdt sig langt væk dette år og ikke skabte en scene. Især nu, hvor hun havde taget sin lærling med til ballet. Først havde hun været lidt tøvende ved tanken, for pigen var stadig ny til byen og dens fristelser, men hun havde besluttet sig for, at det ville være passende rammer at præsentere pigen for byens finere folk i. Hun selv ville naturligvis være til stede hele aftenen og holde et strengt øje med, at alt forløb sig passende.

Hendes grå lokker var sirligt anrettet bag hovedet, og hun bar en højhalset, langærmet kjole i et mørkeblåt materiale. Med et glas vand i hånden sendte hun giftige blikke i retning af de mere upassende klædte balgæster - det vil sige enhver der vovede at vise den mindste smule hud. Blikkene var ofte bidraget af et forarget snøft fra hendes lange, spidse næse.

Da hun igen fik øje på sin lærlig, kom der dog et mere mildt udtryk over den ældre kvindes ansigt. Kjolen sad perfekt, og hun mindede sig om at overlevere en hilsen til skrædderen, hvor hun personligt havde hentet kjolen sammen med Esther den foregående dag. Han havde gjort sit arbejde godt, for den unge pige fremstod smuk, men på ingen måde upassende.
Hendes opførsel var der heller ikke noget at udsætte på, for hun så ud til at være faldet i snak med ingen mindre end bibliotekaren Archimedes - en af Hecates egne, gode venner. Hun bevægede sig over gulvet hen mod de to, netop som Esther kiggede i hendes retning, og hun sluttede sig kort efter til samtalen med et venligt smil mod satyren:

"Godaften Archimedes. Jeg ser, at du har mødt min nye lærling?"
Archimedes

Archimedes

Retmæssig God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 376 år

Højde / 158 cm

Helli 11.01.2020 18:32
Archimedes smilede mildt på Esther. "Hun har altid haft et skarpt øje for gode ting," sagde han, også selvom Hecate også altid havde prøvet at sørge for at tingene var anstændige og som hun ville have det. Med tiden tog man det bare som man kom. Archimedes havde set for meget i sin tid, til at blive sur over nogen af hendes udtalelser. Han havde jo også sin måde han ville have tingene på. Så som ingen stærk mad.

Hans øjne gled over mod Hecate, da Esther ledte efter hende i flokken, og ganske rigtig, så havde den ældre dame også fået øje på dem, og var på vej mod dem.
"Godaften Hecate. Det er en fornøjelse at se dig igen," sagde han da hun kom hen til dem. Det var tydeligt, for dem der kunne læse folk, at det ikke bare var for at være høflig. Han synes faktisk at det var en fornøjelse og kunne lide hendes selskab. Selvom dette var tilfældet, så var det lidt af et syn at se Hecate og Archimedes ved siden af hinanden. Archimedes var jo godt ti cm. lavere end hun var, selvom hornene da gjorde lidt op for højdeforskellen.
"Vi stod netop og talte om, hvordan du havde fundet hende i Lazura, og at du nok ikke var langt væk." sagde han venligt.

Esther

Esther

Lærlig hos Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Satyr

Alder / 25 år

Højde / 149 cm

Hobbit 11.01.2020 22:25
Esther havde aldrig været typen der gik ud om aftenen eller befandt sig sammen med de forkerte typer. Eller hvad samfundet så som de forkerte typer i hvert fald. Hun havde aldrig haft lyst til at leve et liv fuld af sådanne skøre og ubehagelige påfund. Usikkerheden var det nok nærmere. Hun fandt sig tilpas i sikre omgivelser hvor man talte pænt til hinanden og ingen forsøgte at fordreje hende til at gøre noget uanstændigt. Som at stjæle eller hvad der nu foregik i hovedet på folk. Esther var faktisk ikke sikker. Hun foretrak bare at snakke med intelligente folk som kunne fortælle om dem selv og deres historie.

Esther rødmede som Archimedes påpegede at Hecate havde et skarpt øje for gode ting. Hun kiggede lidt ned og kom til at pille lidt ved en hårtot, trods hendes hår var sat op så hun ikke burde gøre det.
Som Hecate kom hen til dem, smilede hun varmt, som hun kiggede mellem de to ældre. Hun kom til at rødme igen som Archimedes forklarede at de lige havde snakket om det. Hun kunne stadig ikke helt forstå at hun havde været så heldig. Men det havde hun, og nu stod hun her, med to interessante personer som kunne fortælle hende om så meget, og hun kunne helt ærligt ikke vente til at høre hvad de havde at sige.
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 72 år

Højde / 171 cm

Krystal 16.01.2020 15:14
"I lige måde. Jeg håber, at du nyder aftenen? Hvor er din kære kone?" Spurgte Hecate, som hun tog plads ved siden af satyren og nikkede venligt i retning af Esther, som for at signalere, at hun bifaldt hendes valg af samtalepartner. 
Hun modstod fristelsen til at rette på pigens løsrevne hårlok og nikkede i stedet til Archimedes forklaring om deres samtaleemne. 

"Ah ja, en yderst begivenhedsrig tur." Nikkede hun, da han nævnte Azurien. "Jeg var så utrolig heldig at støde på Esther i Lazura.. ved et tilfælde opdagede jeg, at hun havde samme evne som jeg selv." Archimedes kendte en del til Hecates evne, for den var en af grundene til, at hun ofte brugter timer på byens bibliotek - historie var et langt mere spændende fag, når man havde mulighed for at se nogle af de ting, der var hændt. Det betød også, at Hecate kunne hjælpe med at verificere historiefortællernes rigtighed. 

"Hun arbejdede som køkkenpige, så jeg vil vove at påstå, at der venter en noget mere lovende fremtid her i Dianthos.." Sagde hun med et lille smil i retning af sin lærling. Kendte man den gamle dame godt, var der ingen tvivl om, at hun var utroligt tilfreds med sit valg. 
Archimedes

Archimedes

Retmæssig God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 376 år

Højde / 158 cm

Helli 17.01.2020 21:20
”Ganske meget. Min kære kone måtte blive hjemme, hun har det ikke så godt i dag. Vi formoder at det blot er en lille forkølelse, men man skal jo være forsigtig i vores år. Jeg bliver heller ikke alt for længe, det er bare ikke det samme uden hende,” indrømmede han. Et længselsfuldt smil var på hans læber, som han tænkte tilbage på sin kære hustru, som sikkert sad foran pejsen og slappede af.

”Ah ja. Det er en fascinerende evne i begge er blevet givet,” indrømmede ham, men han havde også nu en langt bedre forståelse for Esther’s evne. Det var vist mere end bare uheldigvis læse minder. Han håbede da at Hecate kunne lære den unge kvinde at styre sin evner bedre, og måske bruge dem til noget godt. Hecate havde i hvert fald et godt hjerte.
”Køkkenpige? Hvordan I alverden stødte I på hinanden, hvis man må få lov til at spørge?” spurgte Archimedes interesseret og kiggede mellem Hecate og Esther, hvem end der ville give ham en forklaring på det. Det var ikke ligefrem en normal ting at begå sig med køkkenfolkene, når man var adelig, eller en del af Lyset.

Esther

Esther

Lærlig hos Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Satyr

Alder / 25 år

Højde / 149 cm

Hobbit 22.01.2020 20:27
Esther kunne et øjeblik ikke lade være med at tænke på hvordan Archimedes havde reagerede da han havde set Esther. Hvor meget sorg og savn der havde været i hans blik og stemme. Hans kone ville havde haft det på samme måde, det var Esther ikke et sekundt i tvivl om.
Hun smilede til Hecate ved det venlige nik. Esther havde ikke været længe nok i Dianthos til at høre alverdens rygter om sin lærermester, men mest af alt foretrak hun også at danne sig sit eget billede. Og det billede var godt.

"Jeg glæder mig til at se hvad den for alvor kan med den rigtige oplæring" svarede hun med et spændt smil på læberne. Det var ikke svært at se at hun også ejede interessen som hendes evne gav adgang til. Den var ikke spilt på hende, samtidigmed at hun havde været så ubeskrivelig heldig at finde en lærermester med samme evne.

Som Archimedes spurgte ind til hvordan de spurgte hinanden, var det svært ikke at smile. Hun ville lade Hecate forklare det, for Esther var faktisk stadig ikke helt sikker på hvad det præcis var hun havde rørt ved, som befandt sig i pakken Hecate havde tabt ved et uheld. I stedet brændte det i hende at spørge efter om der var mange satyrer i Dianthos. Men det virkede som et utrolig uhøfligt spørgsmål, samtidigmed at hun ikke ville afbryde samtalen med det.
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 72 år

Højde / 171 cm

Krystal 23.01.2020 16:04
Hecate nikkede forstående. En forkølelse var ikke til at spøge med, når man var oppe i årene - hun havde selv mærket hvordan sygdomme lod til at vare længere og længere og efterlade hende mere afkræftet. En del af det havde naturligvis også noget at gøre med, at hun ikke stolede på healerne og nægtede at lade dem røre ved sig.
"Jeg er glad for, at du dukkede op alligevel.." Sagde hun til satyren. Så var der i det mindste nogen, hun kunne regne med opførte sig pænt og anstændigt til ballet..

Da Archimedes spurgte ind til, hvordan hun havde mødt Esther, kastede hun sig omgående ud i forklaringen: "Det var et rent tilfælde.. Jeg var i Lazura for at undersøge nogle gamle spydspidser fra området, der sandsynligvis kunne fortælle mig mere om de daværende konflikter, men jeg tabte uheldigvis pakken på gaden. Esther så det og samlede den op.. men pakken havde åbnet sig en smule, og hun rørte tilfældigvis ved indholdet.. det var sådan, jeg fandt ud af, at hun havde magien.." Fortalte hun. "Jeg tror næsten at det må have været Gudernes vilje, at jeg skulle støde ind i hende der.."

Hun lagde venligt en hånd på Esthers skulder og gav den et lille klem. "Heldigvis var hendes arbejdsgiver samarbejdsvillig, for det var jo lidt af en omvæltning, at hun pludseligt skulle med til Dianthos.. og vi rejste endda samme dag." 
1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1