Zofrost 23.05.2018 22:05
Jeg søger lidt flere tråde (for man kan aldrig får for mange, vel? Vel?!) og præsenterer lige de karakterer, der giver mig mest kriller for tiden - dog skal man være velkommen til at kigge på min profil og forelske sig i de andre karakterer også 8D
Jeg er btw rigtig dårlig til at komme med trådidéer, så håber nogen kan hjælpe mig med det!
-----------
Mit nyeste skud på stammen er Iskariot, en halvfugl, der har en ganske kendt halvbror. Denne halvfugl har bare ikke været så heldig og er vokset op som slave, tjente sin fritid og tog et smut forbi Mørkets Hær, inden han gav sig i kast med at lede en Zaladin-kult. Den blev opslugt i et større projekt af Vertis, men Iskariot fulgte med og er i dag den praktiske leder af en ret så stor kult for Zaladin, der holder til i Dianthos.
Hans mål med livet er at ødelægge sin halvbror, som han hader mere end noget andet. Som hjælp har han nogle ret stærke evner, den ene laver gode illusioner og den anden giver ham evnen til at påvirke folk til at gøre som han vil have det - en form for psykisk kontrol.
Søges/plotidéer
Jeg mangler som sådan ikke det store plot til ham, men en masse løse tråde ville ikke være af vejen! Han er mobil, da han kan flyve, men er mest i og omkring hovedstaden. Han er ikke en god karakter, men er absolut heller ikke specielt voldelig. Han foretrækker at bruge hovedet, men kan dog forsvare sig selv. Keder han sig, leger han gerne med et uheldigt offer.
Har du en forbindelse til Lysets General, vil han meget gerne udnytte dig for den.
Det eneste mere seriøse plot, jeg har overvejet er, at han kunne godt bruge en højre hånd. Jeg tænker lidt en kvinde, han har lært at kende i sin tid i Mørkets hær, men som evt. ikke var indviet i, at han fakede sin egen død og som han lidt tilfældigt møder i Dianthos. Der vil intet romantisk være (fra hans side), men jeg havde lidt en idé om, at han havde reddet hendes liv og hun derfor står i gæld til ham, også følelsesmæssigt.
Thanos er en iskold lejesoldat med en forkærlighed for blod, vold og død, samtidigt med, at han ikke har en eneste psykisk følelse i kroppen. Hans hjerne er gået i stykker og han kan simpelthen ikke føle noget, hverken vrede, glæde eller fortrydelse. Han har ikke en samvittighed og ingen hæmninger. Den perfekte mand til alle de grove opgaver, andre ikke kan og vil klare. For ham er alt krystaller og fysisk nydelse.
Manden har fået kastet en forbandelse over sig og bliver han skadet, forsvinder skadet øjeblikkeligt, men kommer tilbage igen om aftenen, som hans ar over øjet åbner sig med smerten fra de sår, han har fået igennem dagen.
Søges/plotidéer
Thanos leder altid efter mere arbejde - så måske du har en karakter, der har lyst til at hyre ham? Eller en karakter, han er hyret til at tage sig af? Han finder også gerne selv noget at lave, så står man i vejen for ham, ja, så kan man godt komme til at fortryde. Han arbejder også gerne sammen med andre, hvis det er nødvendigt.
Druk, hor og livets bedste former for nydelse er hvad denne lejesoldat går op i. Arbejde er kun noget han gør for at få krystallerne til førnævnte. Hans mund er mindst lige så beskidt som hans udseende og manerer ejer han ikke nogen af. Det der med at gøre gode gerninger, det er for fjolser, selvom han dog godt kan lokkes til at give en hånd i ny og næ. Men han er den eneste vigtige i denne verden, ingen andre passer på ham, så må han jo gøre det selv. Man finder ham ofte på en kro et tilfældigt sted i Krystallandet, gladeligt syngende en sang, spillede kort og fremvisende sin hvide røv.
Endnu en lejesoldat med en forbandelse - i dette tilfælde forhindrer den ham i at dø og selvom han ligner en på 35, er han efterhånden blevet 69. Når han bliver slået ihjel, spawner han et tilfældigt sted i Krystallandet, lige så fin som den dag han blev forbandet.
Søges/plotidéer
Han kunne som sådan godt bruge noget at leve for, da han er ved at have givet op på at gøre noget ud af livet. Hvad nytter det alligevel? Det besværliggøres bare lidt af, at han netop ikke er til at stole på, især i forhold til hvor han befinder sig.
Men han tager gerne i mod arbejde og din karakter kunne sagtens være hans opgave. Ellers kunne han spawne i din karakters badekar eller kærestens seng. Der vil han i øvrigt gerne ende!
Man kan også bare støde lidt tilfældigt på ham. Han er ikke en kedeligt selskab!
En gammel gnaven dværg, der ikke er velkommen i dværgenes rige, fordi alle tror, at han gik over til Mørket. Men han var blot en spion og hele hans liv blev ødelagt i løbet af de par år, han forsøgte at hjælpe Lyset med at vinde.
I dag bor han i en lille hytte med sine dyr ved en landsby, der holder af ham og er glade for hans praktiske viden. Somme tider kommer der folk forbi efter ham - hans evne giver ham evnen til at snakke med jorden, hvilket gør ham til en fantastisk sporfinder og er en god hjælp til at finde de perfekte placeringer til brønde osv.
Den gamle dværg virker uvenlig og ordknap, men han er i bund og grund et ganske varmhjertet individ som gerne smider alt, hvad han har i hænderne for at hjælpe dem, der har brug for det.
Søges/plotidéer
Jeg kunne godt tænke mig, hvis denne gamle mand kom i flere problemer. Enten med folk, der er vrede over hans ikke-eksisterende tilhørsforhold til Mørket eller nogen fra Mørket, der har brug for hans hjælp til at finde noget eller bare ikke kan lide ham, fordi han er en dværg.
Han tager også i mod jobs, så har din karakter brug for at finde noget, så står han til rådighed. Hvis han møder nogen, der har brug for hjælp, hjælper han også gerne, også selvom det sætter ham selv i fare.
---------------
Især Vargas, min slavehandler og dødssynd, og Zofrost, min halvdæmon med formskifterevner, kan jeg også altid spille med! Zofrost er bare min lille baby og Vargas er en ganske populær mand!
Kronos har en åben tråd fra december, hvis nogen skulle have lyst til at se på den! Selv bæster bader
Slutteligt vil jeg reklamere lidt for en uskrevet karakter, der gerne skulle komme inden så længe:
Philiander Koios er en gammel mand, Mørket har tortureret til komplet sindssyge. Han leger alkymist og er komplet fortabt i forhold til omverdenen. Der er ikke en eneste sammenhængende tanke i hans lille, ødelagte hoved. Han husker ikke så godt og hans humør svinger hurtigere end man kan følge med. Hans bedste ven er en lille mus.
Han har en enkelt fra Mørket, der kommer og tjekker op på ham ind i mellem (det er der styr på), men der er også en landsby, der tager sig af ham. Han har dog brug for en mere fast babysitter, der kan holde til hans specielle personlighed og sørge for, at han får mad hver dag. Så det er hvad jeg leder efter, en person, der holder øje med min skøre gamle mand <3
Det blev en længere smøre, håber nogen får gode idéer! 8D