Tvillinger i tjeneste | Efterår 2020

Sidkanys ath I'endrith

Sidkanys ath I'endrith

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 57 år

Højde / 180 cm

Alianne_ 20.02.2023 11:18
    Sidka betragtede nedslagtningen med en blanding af kølig distance og blodtørstig tilfredshed. Skovelverkvinden blev revet ud af Sibals kontrol og der var ingen måde, han kunne beskytte hende på. Hun var lige så uduelig som alle andre skovelvere og lagde sig blot til at dø for bæstet fødder. Det var ynkeligt, men Sidka havde aldrig forventet andet af en skovelverheks.
    "Hvornår opdager han så, at han har været forhekset?" spurgte hun og så op på Lucid, der så forstyrrende upåvirket ud.
    Sidka vidste ikke, om man overhovedet kunne bryde en forhekselse i nogens drøm, men Lucid måtte have en plan. Han havde sagt, at de kunne finde ud af, at skovelvere var en heks, men indtil videre var det jo bare en drøm. Og selvom det var tilfredsstillende at se en skovelvere, man hadede, dø for foden af ens egne ideer, bragte det dem ikke tættere på bevismaterialet. 
    Sibal selv stod helt lammet over heksens krop, og Sidka havde lyst til at gå hen og vise sig for ham. Vise at hun var det eneste, han behøvede. At heksens død var for det bedste. Satte ham fri, så de kunne blive som før. De stærkeste tvillinger i Kzar Moras kystbjerge. I'endrith-klanens fremtid. Mørkets største es i ærmet.
    Sammen kunne de vælte bjergtinder og begrave Lyset og de fesne skovelvere. Alt han skulle var bare at komme tilbage til hende. 
Lucid

Lucid

Ypperstepræst for Zaladin

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Hekseforbandelser var vist meget farlige og kraftfulde, men Lucid ville ikke give spilde hendes tid med gætterier.  "Måske aldrig," Svarede han og så væk fra voldsomhederne der udspillede sig forude. Blæsten i deres hår og tøj fortog sig. "Der er ikke nogen heks... Og der er ingen forbandelse..." Nu hvor Lucid havde set skovelverkvinden med sine egne øjne, tvivlede han på, at en forbandelse overhoved havde været nødvendig. Her havde han blot med en jaloux og usikker mørkelverkvindes antagelser at gøre. Han nærmede sig hendes ansigt med sin hånd og hvilede den mod hendes kind og lod tommelfingeren strejfe hende omsorgsfuldt, skønt hun havde spildt hans dyrebare nattetimer og derfor nærmere fortjente udskældning. Men hun var helt alene nu. Hendes bror havde efterladt hende i sneen, hvor hun kunne have været død, hvis ikke det var fordi hun blev fundet af Lucid. Han havde nok et ømt punkt for hende, trods alt.

"Ønsker du at vågne op?" Nok lignede hun at hun var uden følelser lige nu, men Lucid vidste jo godt at de var der. Han kunne bare ikke tyde hvad hun ville have, med mindre hun fortalte ham det.
Sidkanys ath I'endrith

Sidkanys ath I'endrith

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 57 år

Højde / 180 cm

Alianne_ 20.02.2023 12:48
    Lucinda blå øjne borede sig ind i Sidkas sind. Hun kastede et sidste blik over mod drømme-Sibal, inden Lucids ord rigtig trængte ind. Ingen forbandelse. Ingen heks. Det kunne ikke passe. Hendes bror ville ikke være faldet så hårdt for en fra fjenden. De kunne ikke arbejde sammen på tværs af racerne. De skulle tværs. Ikke køles for.
    I en pludseligt opblussende vrede rev hun sig væk fra dæmonpræsten og hans hånd mod hendes kind. 
    "Nej!" råbte hun. "Jeg ved, at han er forbandet! Jeg ved at hun gjorde noget ved ham!" Hendes stemme var hævet til et punkt hvor Sibal i drømmen næppe kunne undgå at høre hende. "Han ville aldrig forlade mig!"
    Selvbedragelsen var dybfølt og Sidkas underbevidsthed forsøgte desperat på at holde hende fra at knække. Sibal havde altid været med hende, og de sidste måneder hvor de var adskilt, havde været hårde og ødelæggende for hende. At se ham igen burde have forløst alle de følelser og fået sindet i ro. I stedet havde det bragt hendes største frygt til live og vist hende, at Sibal var gledet videre i livet uden hende. Med tanke på sig selv og sin rang i Mørket. Uden hende. Som om... Som om han slet ikke havde brug for hende mere. 
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Det overraskede ham at hun trak sig væk med så pludselig en bevægelse. Det var ikke hans medlidenheds-kærtegn, men det han havde sagt, der fik hende til at råbe sådan op, det vidste Lucid godt.  Det var ikke ham hun var vred på, men sandheden! "Sidka, du er i fornægtelse." Sagde han hårdt og trådte det skridt nærmere, som hun havde trådt tilbage. At hun reagerede som hun gjorde, gjorde ham kun endnu klogere på hvad der var op og ned i denne her sag. Det var hende der var blevet såret, og hendes bror der havde gjort hende ondt.
Hans blik var endnu på hende, som han med en strakt arm pegede til siden, i retning af Sibal. "Din bror forlod dig til at dø i sn-" ...Sneen.
Han nåede ikke at færdiggøre sin sætning, da det nærmeste træ greb fat i hans pegende hånd og grenen viklede sig hårdt om hans håndled.

Han skulle til at dreje kroppen for at se hvad der skete, da han mærkede en trærod, der bandt sig om hans fod. Hvad skete der? Lucid var langt klarere i hoved end både Sidka og Sibal, der endnu var drømmende, men Sidkas udbrud havde fået ham til at miste lidt af kontrollen til Sibals drøm. Men der her lignede et skovelverangreb?
Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Sibal var kommet sig over chokket af tabet af sin elskerinde, og var endelig vakt til live igen, fordi han havde hørt velkendte råd i det fjerne. Med vredestårer i øjnene og sammenbidte tænder var han nu helt tæt på både Lucid og Sidka og havde angrebet den fremmede, sorte dæmonskikkelse, der havde nærmet sig hans søster med sine lange kløer. Han var endnu mere i drømmetilstanden end Sidka, så han kunne max håndtere én følelse ad gangen. Han havde lidt forladt elverkvindens knuste krop og en skovbrand fra Incuboens ild i baggrunden, og nu havde han kastet sig over mareridtets næste udfordring.

"Jeg slår dig ihjel!" Hvæste han af Lucid på mørkelvisk, et sprog Lucid ikke forstod, men Sibal havde aldrig gidet at tale andet. Alt imens samlede han en knækket gren op fra jorden og formede den spids og spydagtig.
Sidkanys ath I'endrith

Sidkanys ath I'endrith

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 57 år

Højde / 180 cm

Alianne_ 21.02.2023 11:30
    Sidka ville ikke høre på Lucids ord. Hun var ikke en skid i fornægtelse! Hvis hun kunne ville hun kvæle den skovelverheks med sine egne hænder.
    I samme øjeblik snoede rødder sig om Lucid, og mens han ikke forstod, hvad der skete, vendte Sidka med det samme blikket mod Sibal, for hun kendte den magi som hun kendte sin egen. Men da Sibal kastede sig over Lucid, kastede hun sig over Sibal. Han havde forrådt hende og hun var vred og såret indeni.
    "Du slog mig ihjel!" skreg hun ad ham, som hun flåede i hans skuldre og rev i de fine skovelverklæder. "Hvordan kan du vælge en skovelver over mig?!"
    At de stadig var fanget i drømmeland var ikke længere vigtigt for Sidka. Hvad der var vigtigt var at få svar. Få at vide at skovelveren havde gjort noget, så Sibal havde taget det forkerte valg. De havde været alt for hinanden og Sidka var ikke klar til at se det falde fra hinanden. Hendes øjne var vilde og stemmen hæs og desperat. Der var kun et rigtigt svar. Hvis han ikke indrømmede, at han havde gjort noget forkert og kom tilbage hende... Hun vidste ikke hvad hun ville gøre hvis det ikke skete. 
Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Incuboen havde allerede haft et tag i hans dragt, men da Sidka rev i den gik den itu og blottede hans mørklilla skulder. Sibal gjorde intet for at redde den, men måtte flytte på våbnet, for ikke at stikke Sidka ned med det, da hun kom farende mod ham. Ville hun gerne dø eller hvad!?

”Hvad?” Sibal var ved at vågne lidt op, på samme måde som da Sidka blev bevidst om, at det her umuligt kunne være helt virkeligt. Men ligesom hende, var tid og sted ligegyldig lige nu. Hans bryn sænkedes truende i panden. Han havde ikke fortrudt noget som helst, og desuden var hun jo ikke død! Vel? ”Spørger du virkelig om det? Efter at du truede med at finde og kvæle hende jeg elsker? Efter du slog og sparkede mig? Og spyttede mig i ansigtet!?” Han gjorde sig stor i kroppen og trådte helt tæt på hende og greb hende i halsen, med fingeren mod hendes strube, uden at den pressede på. ”Ja, jeg ville have en skovelver, og ja, jeg elskede hende, men vi endte det fordi ingen vil se os sammen. Hendes folk og mit folk, min egen søster og bror, vil hellere se mig knust end se mig med en af hendes slags!” Som hans ord blev mere intense, knugede hans tag om Sidkas hals og fingeren pressede på. Sibal var bare ikke lige så skrupelløs som sin søster, så han slap hende indtil han fik lov til at tale færdig. ”Det har intet med dig at gøre!”

Billederne af Incuboen og hans døde elskede var en smule fjernt i hans hoved, men det dukkede op lige nu. Det her var ikke engang muligt, vidste han godt. Det føltes som en drøm. En virkelig drøm, hvor han både kunne mærke hendes puls mod sine fingre, når han rørte ved hende og føle hendes ægtehed. 
Sidkanys ath I'endrith

Sidkanys ath I'endrith

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 57 år

Højde / 180 cm

Alianne_ 21.02.2023 18:53
    Sidka havde hellere taget en kniv i maven end de ord, Sibal sagde til hende nu. De rev hende i stykker indefra, for for Sidka handlede alt det her om hende. Det handlede om Sibals valg og ikke mindst hans fravalg af hende. Noget, hun aldrig i sine vildeste mareridt havde forestillet sig ville ske.
    "Hende du elsker?" spyttede Sidka mod ham, da han endelig slap hendes hals. "Du vil flytte bjerge for hende, men gad ikke engang lede efter mig?!"
    Mens Sibal havde fat i hende, havde hun blot taget hans ord. Hånden om halsen var stram og talebegrænsende, og selvom han ikke holdt grebet til bevidstløshed, var der en stærk mørkelvers beslutsomhed bag det. Sidka følte sig trådt på som aldrig før. Hvis det ikke havde været tydeligt for hende før, da han efterlod hende i sneen, blev det det nu. Selv i drømme ville han hende ikke mere. Tårer fik greb om hendes øjne, mens hendes sind langsomt krakelerede. Sibal ønskede hende ikke længere i sit liv og havde ikke gjort det længe. Hvis hun bare havde været en skovelver, havde det måske været anderledes. Nu var det sådan en, han ville dele sin tid med. Ikke søsteren, han var vokset op med.
    "Fint!" nærmest skreg hun mod ham. "Så skal du få din vilje, bror."
    Hun placerede begge håndflader i hans bystkasse og med tårer strømmende over kinderne, skubbede hun ham så hårdt hun overhovedet kunne. 
    "Du kommer ikke til at se mig igen!" Så vendte hun sig mod Lucid og de planter, han kæmpede mod. I et forsøg på at hjælpe tog hun sin magi i brug for at vride planterne for deres væde. Om det virkede i drømmen, anede hun ikke, men hendes intention var ganske tydelig: "Få mig ud herfra."
Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Så snart han slap grebet i hende, var han forberedt på at hun slog ham, ligesom hun havde gjort ude i sneen på borgmuren. Men måske gav det ikke længere mening for hende, siden hun ikke gjorde det. Han sænkede derfor sine skuldre, da hans forsøg på at virke truende alligevel ingen effekt havde, men stod dog stadig stift som et bræt, i tilfælde af hun kunne finde på at takle ham.

Det var ikke svært for ham at forstå hvor såret hun var. Han havde aldrig set så mange tårer komme ud af hendes øjne. Og det gjorde ondt i ørerne på ham, når hun skreg af ham og skubbede ham hårdt nok til at få ham til at vakle nogle skridt bagud, selvom han havde været forberedt på det.

”Sidkanys!” Sibal trådte frem mod hende, så snart han kunne, da hun havde vendt sig om mod ham den grå bagved hende. Sibal havde dårligt haft overskud til at tage sig af ham, og selv nu ignorerede han hans tilstedeværelse, også selvom han lidt krævede at finde ud af hvem han var, og hvorfor han var her sammen med hans søster! Havde han indflydelse på hende, på nogen måde?

”Det her er ikke min vilje!” Han ville have at hun skulle vende sig om nu, og se på ham. Men selv hvis hun gjorde ville det sikkert kun være i raseri. Han kunne ikke forstille sig, at det nogensinde skulle blive okay imellem dem igen. Ikke så længe at hun ikke ville rette ind!
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Lucid værdsatte endelig at blive set til, også selvom det kun var en del af Sibals drøm og ikke virkelighed, at plantemagien fik lov til at bremse ham. Den kvalte ham ikke rigtigt, og det var også derfor Lucid havde bevaret sindsroen under hele optrinnet.

Han havde ikke forstået hvad der blev sagt, men det var ikke svært at se på Sidka, at det var gået op for hende, at der ikke var tale om nogen forhekselse. Blot en lortebror. Lucid kendte ikke denne Sibal, men han var på Sidkas side hele vejen igennem. Det var altid lidt mere spændende at følge underhunden.

Han lyttede til hvad hun sagde, og var egentlig klar til at give hende hvad hun ønskede. Han rakte hende en hånd, så når hun var klar til at vågne, kunne hun tage imod den, og finde sig selv i hospitalssengen igen med Lucid hvilende i stolen ved siden af hende.
Sidkanys ath I'endrith

Sidkanys ath I'endrith

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 57 år

Højde / 180 cm

Alianne_ 23.02.2023 18:45
    Sidka vendte sit tårevædede ansigt mod Sibal ved hans sidste ord.
    "Din vilje?! Du lod mig ligge i sneen til at dø!"
    Sidka var så færdig med sin lortebrors pis. Hun snerrede ad ham, og vendte sig så mod Lucid der havde strukket sin hånd ud mod hende. Hun lagde sin egen i den og lod sig rive med tilbage til den virkelige verden... 

Hvor hun vågnede med en et gisp, der stak i lungerne. Hun satte sig op i sengen og kiggede forvirret rundt om sig, indtil hun fik øje på dæmonen ved sin side. Hendes øjne brændte. Langsomt tog hun hånden op til sit ansigt, der ikke kun i drømmen var drivvåd. Og øjnene var ikke færdige med at lække. Som hendes sind gennemspillede drømmens begivenheder, slog indsigten af at Sibal virkelig ikke var forhekset men i stedet forandret hende som en mavepuster. Hulk rev sig op gennem hende helt nede fra bunden af rygraden. I et manisk øjeblik, vendte hun sig om, begravede ansigtet i puden og skreg sin smerte ud af sine lungers fulde kraft. 
Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Dø? Var det ikke lige overdramatisk nok!? Sidka så da ret så levende ud nu, så hvad havde hun at være sur over. Sibal vidste da godt at hun ville klare den, som altid! Og hvor vovede hun at tro, at hun kunne få det sidste ord. Sibal var træt af at se på hendes ryg.

Han udbrød et utilfredst, knurrende støn. ”Jeg skulle være blevet og sikret mig, at du-” Det gik op for ham at han var ved at komme med verdens bedste modsvar – bare alt for sent. Han stod og talte til den sorte røgsky, som Lucid og Sidka havde efterladt. Den havde stadig en vellignende silhuette af dem, men røgen fortog sig hurtigere end hvad Sibal kunne nå at reagere på. De var pistvæk!?

Han lå på ryggen i sin hængekøje og slog blikket op på køjen over ham, hvor der lå en anden soldat og snorksov, ligesom resten af hans deling. Det havde ikke været nogen helt almindelig drøm det der! Han var ikke i tvivl om at hans skovelverpige stadig levede et sted derude… et sted han ikke kendte til, heldigvis… hun var ikke død, og havde ikke længere forbindelse til ham, hvilket var godt… Men hele den del af drømmen hvor han stod overfor sin søster, havde virket så… så virkelig?

Sibal tog sig lidt forbavset til munden. En forfærdelig tanke slog ham, så han skyndte sig på benene i en sådan hast, at hængekøjen snurrede, hoppede i sine støvler og skyndte sig ud af sovekammeret. Han måtte tjekke om hendes krop stadig lå i sneen på muren. Hun kunne ikke være rigtig død, vel?! Da vel ikke Sidka...

Sibal har forladt tråden.

Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Der var bevægelse bag Lucids grå øjenlåg. Sidkas smerteskrig i puden tog ham fuldstændig tilbage til virkeligheden. Hans øjne trykkede sig i til en beklagende grimasse, og hans hånd landede i nakken, da han løftede sig fra at have ligget på siden op ad væggen. Han masserede sig selv overfladisk og slog blikket op, og tog et kig på den stakkels humørbombe af en mørkelverpige.

”Det er sjældent at livet går som man ønsker det…” Lød det fra Lucid. Man kunne ikke høre på ham at han lige havde sovet tungt. Hans stemme var fredelig og behagelig som altid. ”Jeg er bange for, at der ikke er noget vi kan gøre for at redde jeres søskendeforhold…” Han rejste sig langsomt op fra stolen. Han skjulte overfor hende, at han selv var blevet en kende skuffet over, at han ikke opdagede noget tegn på heksemagi i drømmen. Han var sikker på at han ville kunne spotte om drømmen var normal eller forhekset, hvis han oplevede den med egne øjne…
Sidkanys ath I'endrith

Sidkanys ath I'endrith

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 57 år

Højde / 180 cm

Alianne_ 24.02.2023 12:16
    Sidka fornemmede at dæmonen rørte på sig, mens hun stadig fodrede puden med lyd. Da hun løftede hovedet, havde betrækket suget en god del af væden fra hendes ansigt. Hendes øjenkroge var nu næsten lige så røde som hendes iris.
    "Han er i stykker," hulkede hun med et vredt udtryk plastret hen over sorgen. "Alt han tænker på nu er hende skovelveren og at blive en eller anden officer-type i hæren. Han... Han har forladt mig..."
    Hun måtte tage en pause fra ord her, mens hulkene overtog lungerne. I sit indre begyndte hun at efterrationalisere, hvordan hun havde vidst det her længe. Hvordan hun havde fornemmet det allerede da de var i Elverly. Hvordan hun havde vidst, at det var derfor, han var så svær at finde. Hvorfor han ikke havde ledt efter hende, da han var endt hos Mørkets hær. Hvorfor han bare havde glemt hende...
    "Jeg får opgaver på fastlandet fra nu af," snerrede hun ad ingen og lidt ad alle. "Jeg skal sørge for, at han kommer til ikke at kunne finde mig, selv med hans nye fine løjtnantsstatus eller hvad zalan det er, han er blevet. Jeg vil ikke se på hans ynkelige fjæs igen."
    Og slet, slet ikke som min overordnede.
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

”Der er jo en chance for at I vil ses igen. I er længelevende mørkelvere trods alt, og I bliver draget af de samme slags eventyr…” Lucid blev stående ved hendes side, men han søgte hende ikke med omsorg, som han havde gjort det i drømmen. Hun ville ikke tage imod den. ”Du kunne gøre det af med ham, nu mens du har ham her… men måske ønsker du at han skal begynde at lede efter dig? Og lykkes med at finde dig?” Måske ønskede hun at han skulle begynde at lyste efter hende, på samme måde som han gjorde med skovelverkvinden? Lucid havde sine fornemmelser, men kunne ikke drømme om at sige sådan noget lige ud. 

For sæt hvis han tog fejl?
Sidkanys ath I'endrith

Sidkanys ath I'endrith

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 57 år

Højde / 180 cm

Alianne_ 25.02.2023 13:06
    "Døden er en alt for skånsom udvej," snerrede Sidka med vrede brændende i blikket. "Han skal indse, at han har brug for mig. At han ingenting er uden mig. Jeg er halvdelen af hans magi, og uden mig et han uduelig. Og når han endelig indser det, skal det ikke være nemt for ham at finde mig. Han skal lide."
   Ligesom hun havde lidt i sneen. I drømmen. I hans fravær. De var forbundet af magien, af blodet og af familien, og det føltes som om han havde vendt alle tre dele ryggen. Måske skulle hun bare indlevere hans skovelverforelskelse til Arnym, men det virkede også for nemt. Det var at lægge problemet fra sig. Så ville han blive fjernet fra hende, og det var ikke hende, der tog beslutningen om at gå. Lige nu havde hun valget, og hun ønskede at tage magten. Få ham til at føle det samme, hun havde følt i så mange måneder uden ham.
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Ingen snerrede ad Lucid. Ingen pånær Sidka, tilsyneladende. Han lod hende dog ikke vide på sit ansigtsudtryk, at det var uvant for ham. Han stod bare og observerede hende. Og lyttede… og stillede hende spørgsmål af ren og skær nysgerrighed ”…Og når han så endelig har lidt længe nok og har indset at han er ingenting og uduelig uden dig?” Hans nysgerrighed handlede ikke om at finde ud af hvad hun ville gøre i tilfælde af sammenstød med hendes bror i fremtiden, om hun ville myrde sin bror eller tage ham tilbage. Nok nærmere hvordan hun reagerede til den måde han spurgte på.
Sidkanys ath I'endrith

Sidkanys ath I'endrith

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 57 år

Højde / 180 cm

Alianne_ 26.02.2023 16:12
    "Så kommer han krybende tilbage på alle fire og tigger mig om tilgivelse," fortsatte Sidka med sin indædte vrede.
    Hun så det slet ikke om et spørgsmål fra Lucid. Mere som nysgerrighed på hendes - i hendes hoved veludformede - plan. For det var logisk, ikke? Når Sibal fattede, at de var ment til at være sammen, kunne han slikke hendes støvler, og så ville hun tage ham tilbage i sit liv  med præcis den mængde barmhjertighed, han fortjente. Opgjort efter hvor ivrig han var for at slikke hendes støvler. Derfra havde hun altid muligheden at true ham med at indlevere ham til Arnym, hvis han gjorde brok. At have ligget med en skovelver ud af kærlighed var trods alt noget af en synd.
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Sjovt. Det slog hende slet ikke at Lucid forsøgte at finde frem til om hun ville tilgive ham eller ej. Han så sig selv nødt til at spørge hende direkte, hvis han ønskede svar. "Ville du kunne tilgive ham, hvis det kom så vidt? Efter et sådan svigt?" Det var ikke fordi det ragede ham. Han kunne ikke bruge informationen imod dem i forhold til deres stridigheder, eller i forhold til krigen mod mørket og lyset. Mod Zaladin og Isari. Men han kunne lære lidt mere om Sidka som person. Hun kunne blive en nyttig spillebrik i fremtiden, hvis Lucid skulle få brug for hende. Lige nu havde han ikke mange mørkelvere, og da slet ikke nogen med forbindelse til I'endrith-klanen. Det var aldrig et spild, at bruge tid på at lære længelevende væsner bedre at kende, for hvem vidste hvor de allesammen var om små hundrede år?

Indtil da kunne Lucid da godt lege terapeut, så længe det ikke betød, at han selv fik brug for timer efterfølgende. Heldigvis skulle der mere til.
Sidkanys ath I'endrith

Sidkanys ath I'endrith

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 57 år

Højde / 180 cm

Alianne_ 04.03.2023 12:35
    Sidka åbnede munden. Lukkede den igen. Blikket flakkede. 
    Give tilgivelse?
    Det var ikke ligefrem noget, hun havde brugt meget i sin opvækst. Eller lært om, overhovedet.  At give tilgivelse var ikke en ting, de brugte. Havde nogen gjort noget mod en, gjorde op for det, og så var det dét. At give den var noget pis, som skovelvere spildte sin tid på. Hos I'endrith tog man straf og lod være med at begå fejlen igen. Det var det, hun mente med tilgivelse. Den blev bedt om, ikke givet. Og det man fik, var straf.
    "Øh, når han indser sin fejl, så giver jeg ham en passende straf. Eller får vores klanleder til det," sagde hun. "Jeg skal ikke tilgive ham. Han skal bede om tilgivelsen, tage sin straf, og så står vi lige. Og hvis han så gør det igen..."
    Hun lod stemmen ebbe ud og lavede en snerrende grimasse som burde vise, hvad der så skete. Hos I'endrith havde de mange høje klipper ud mod havet.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, zombie, Venus Fødselsdag! Læremester
Lige nu: 3 | I dag: 11