Jamen dog, høflighed endda, ellers så de bare sådan ud når de smagte noget de godt kunne lig. Begge dele var ufatteligt svært at tro på, men den første havde støre mulighed for at være sand. Det dannede et behaget smil, som hun selv fyldte munden igen og legende bidt halv hårdt ned om kage gaflen.
Hånden gled over bordet og fangede hendes tegne dagbog, åbnede den til bagest side, og lod den tomme side hvile op, mens hun fumlede med at finde sine kulstifte.
Navn, familie, kamp, soldat, stille og roligt blev hvad Venna fortalte skrevet ned i punktform.
”At sige jeg er din tante er en mulighed. Min familie er ret stor, det kan dog få problemer hvis du bliver opdager. Så ender bolden hos mig.” lyd det eftertænksomt som der blev skrevet.
”Så måske ikke den bedste ide. Min søster er i excil, samt er min bedste veninde. Tidligere bedste veninde, så begge dem kan vel være familieledet?” tilførte hun kort, og skrev det som et spørgsmål på siden. Blikket gled for papiret til tallerkenen og stille op til Venna, som frosthjem blev nævnt. Kort blinkede hun som tankerne gled rundt.
”Mhm..hvis jeg kender min tidligere elsker godt nok, så har vores kære Kommandant uden tvivl en hemmelig lejr, eller to hvor hun træner folk, og selv hvis ikke ved så få hvad hun har gang i at alle vil købe den løgn.” men hvad så hvis hun møder nogen derfra? Eller
Toorah Kahvi Nattefrost selv? Hun sank kort en klump ved tanken om en skrigende Toorah der krævede svar, men fandt kort efter et kort grin ved tanken.
”Tror det er en god ide, at du ikke må sige hvor, deroppe men en skjult by nær frosthjem. Vil de fleste købe, men bare sig omkring frosthjem hvis folk ikke vil have detaljer. tankerne blev formuleret til en kort sætningen på papiret, og først da punktummet var sat gled blikket tilbage på siden og et kort ”mhm” forlod hende som hun genlæste det i en lav mumlen.
Vanna Datura.
Omrejsende militær familie – negativt forhold til familien, ønsker ikke at se dem.
Tvillingbror.
Tante? Mig, Eca eller Arryn som mulighed, eller opdigtet person?
Bosat nær frosthjem – Skjult by til soldat træning.
”Oh! Ja, før jeg glemmer det helt, Thators te, bruges til at holde en vågen.” tilførte hun midt i sine tanker som hun gen sin ord over et par gange.