Derfor nikkede han insisterende, da han bekræftede det. "Af alle ting" gentog han, den ene hånd løftet i hvad der bedst kunne beskrives som en 'han forstod det heller ikke selv' gestus. De mørkeblå øjne glimtede dog i et skjult smil, og han uddyb emnet lidt mere.
"Hun kendte åbenbart en del til min familie - og især mig, jeg tror muligvis vi har mødt hinanden da jeg var yngre.." begyndte han, og kom i samme sekund i tanke om at den her kontrovers var startet en del tidligere end en tilfældig antastning på gaden. @[Akurra Roselair] havde kendt til hans føjterier med Fabian - hvilket var en detalje han... med et lille host fortsatte han, inden at den påmindelse begyndte at fylde for meget. Det var bare rygter, en byvagt modsat hans. Hvem man stolede på, måtte i sidste ende være tydeligt, og fyrstesønnen skiftede retning.
"Men det var egentlig ikke dét der provokerede hende - slet ikke. Det var min manglende interesse for sværdkamp og træning, samt udeblivende lederskabsevner" groft sat på kanten, og Aldamar lod et 'fornærmet' bryn løfte sig. "At jeg var en følger, ikke en leder" tilføjede han, og tog en slurk.
Det var let at grine af... men et eller andet sted, havde byvagten ramt et lidt ømt sted, da hun talte ind, eller nok nærmere tæt til hans usikkerheder.
Ikke at det skulle farve den muntre tone, og Aldamar lænede sig en smule længere frem, et drillende glimt i øjnene. "Jeg skulle udvikle lidt hårdere kanter, ifølge hende" uudtalt lå det - var han enig? Ikke at det var det store minefelt, selvom Fabians mening nok vægtede lidt tungere end de fleste andres.