Hendes sammenknebne øjne betragtede dog alligevel den rædselsfulde bandit med en vis nysgerrighed. Måske ville hun få en forklaring nu - og naturligvis gå direkte til byvagten med den. Det var vigtigt, at han kom bag lås og slå - og ikke lavede sådan et forsvind-og-duk-op nummer igen. Hecate foretrak sin pølsehandel fri for hans slags.
"Åh endelig!" Et lille stik af skuffelse over, at hun ikke nåede at høre hvor det var, slynglen var brudt ind, blev hurtigt overmandet af følelsen af sikkerhed - og naturligvis harme over, at vagterne ikke var kommet noget før! "Denne BANDIT og hans kumpan har siddet og drukket hele dagen i ølteltet - og generet en ældre, anstændig dame som mig, forgrebet sig på hende og smidt hende i hestetruget!" Remsede hun op, mens hendes ansigt igen blev rødere og rødere af forargelse.
"Og det er ikke det værste! Denne bandit har ved en anden lejlighed brudt ind i mit hjem. Hvor var DE løjtnant, de jeg råbte om hjælp tidligere?" Hun vendte sig mod ham, et ynkeligt syn, gennemblødt som hun var, men med en faretruende glød i øjnene. Det var typisk byvagten! Sløsede rundt på markedet uden at komme til hjælp, før faren var drevet over! Det skulle ikke undre hende, om de også havde været i ølteltet..
I det mindste havde den ene vagt et godt greb i Randalls arm. Godt. Tiden var inde til, at han skulle spærres inde - og Hecate skulle nok personligt sørge for at sikre sig hver eneste dag, at han stadig sad i arresten!