Blæksprutten 28.10.2022 17:32
Sibal havde virkelig regnet med, at hvis han bare lå stille og var kedelig og uinteressant for Sidka at slå på, så ville hans vrede ikke eskalere mere end højest sandsynligt. Men hun var allerede ovre ham igen. Han knurrede vredt da hun sparkede ham, lige præcist der hvor det faktisk gjorde ondt. Med ondt i siden, skulle han alligevel til at spænde i sine mavemuskler og hejse sig op for at slå ud efter hende, men rustningen var tungt, og Sidka var hurtigere til at jokke ham tilbage i den frosne jord. Det faldt sikkert ikke i god jord, at Sibal gik i mørkets rustning, med deres segl, og ikke noget der indikerede hvor han virkelig kom fra. I Iendrith-klanen satte man pris på fart og færdighed.
Hun var virkelig vred på ham, kunne han høre, og følelserne var gengældt. Men kunne hun finde på at gøre alvor af truslerne, og fortælle ham om hvad han havde gjort? Det ville ændre alt. Da hun spyttede ham lige så det ramte ham i ansigtet, hvilket han alligevel aldrig ville have forventet af hende, var han ikke længere i tvivl. Han skar en grimasse, denne gang ikke fordi han ondt, men fordi han var vitterligt frastødt af at have spydt i ansigtet, der ikke lige var til at tørre væk, når hun stadig var over ham.
”Din… lortekælling Sidkanys!” Med sin tunge arm slog han ud efter skinnebenet, det ben hun havde brugt til at holde ham nede med, og selvom hans krop var så tung og smadret af at blive sparket til, og efter at have rullet hen ad den isede bund, skyndte han sig at kravle over hende. Selv han, en mørkelver, havde visse standarter når det kom til kamp mod kvinder. Og især sin egen tvillingesøster som han altid havde elsket. Men lige nu så han rødt. Hun, den slange, havde provokeret ham, netop fordi hun ville have en reaktion fra ham. Han knyttede sin handskebeklædte hånd og slog hende hårdt i ansigtet. En del af ham ville have at hun skulle blive slået helt ud, så der kunne komme en ende på hendes giftige ord. Den anden del af ham, som ellers var hans kærlige side, var passiv lige nu.
Han slog hende 3 gange med hårde, hurtige stød, der i den grad var desperate og uden omtanke for konsekvenser. Verden var bare så hård og uretfærdig. Han havde dårlig samvittighed over alle de ting hun listede op for ham. Ja, han havde elsket en skovelver, og elskede hende stadig. Men han havde selv trukket sig for både hende og Iendrith-klanen.
”Så du tror at vores bror vil genopdrage på mig!? Tror du ikke han vil slå mig ihjel!?” Råbte han ind i Sidkas forslåede ansigt. Hans nu ømme fingre greb fat i hendes hvide hår tæt på rødderne. Hans øjne var tilslørede af vredestårer, hvor nogle af dem faldt ned på hende.
”Hvis jeg finder ud af at du gør alvor af dine trusler, at du kontakter hende, så kvæler jeg dig med mine egne hænder! Forstår du!?”
Han slap hurtigt grebet i hendes hår, som om hans søster var et eller andet ulækkert. Bakkede væk fra hende, kravlende og fortumlet, og kom på benene. Han trak pyntehjelmen af og smed den fra sig, og med handsken tørrede han spyt, tårer og blod fra sig, og bevægede sig med forslåede skridt mod slotsmurrene, som lige nu ikke var til at se for stormen.