Iskariot kunne absolut ikke lide denne overlegne mand, men han behøvede ikke at kunne lide ham, for at lave et fungerende samarbejde med ham. Så længe de kunne blive nogenlunde enige, skulle det hele nok gå. Ikke at han var optimist, men han var heller ikke pessimist. En dag ad gangen. Og han kunne altid forsvinde. Der var intet, der bandt ham til alt dette, han kunne sprede vingerne og flyve hvorhen han ville for at forsvinde. Han havde gjort det før og han kunne gøre det igen.
Men lige nu ville han se, hvad dette kunne blive til. En samlet kult for Zaladin med selveste
Stemmen som leder. Mulighederne var pludseligt uendelige. Nej, han ville ikke bakke ud nu, han ville se, hvor det ledte hen.
Han nikkede let til mandens ord. Besværligt. Det ville give ham en del mere arbejde, hvis han skulle rejse rundt mellem de kulte, der havde tilsluttet sig, flytte dem nærmere for måske at flytte dem igen. Men han kunne godt se logikken i det, Palisheaf sagde. Det var nemmere at holde sig diskret, når det hele ikke var samlet på ét sted. Bare besværligt. Men det var sjældent, at ting ikke var det.
Spørgsmålet fik ham til at trække let på skuldrene og sippe lidt mere af den varme te, inden han stillede kruset fra sig.
”Ud over detaljer omkring de andre, der har tilsluttet sig under Dem, så jeg kan få kontrollen samlet ved mig, så tænker jeg ikke, at der er noget, der er vigtigt lige nu.” Det var meget tydeligt for ham, at dæmonen ikke havde tålmodigheden for detaljerne i en god plan, men hvis det gav mere frihed til Iskariot selv, ja så var det ikke et problem. Han brød sig ikke om at blive styret, han var den der vidste bedst og havde mest styr på ting. Selvom der nok var ting, der skulle diskuteres igennem med dæmonen ved hans side, var det ikke noget, han havde styr på nu. Han skulle lige tænke, lægge en plan. Finde ud af, hvordan tingene skulle gøres.
”Har De travlt med at tage videre? At have selveste Stemmen til at sidde til bords vil være noget af en oplevelse for folkene her.” Det ville være godt for den lille kult at se deres nye leder, uden nødvendigvis at afsløre så meget, ville være ganske berigende.