Dragonflower 05.05.2018 00:50
Den lille kanin i Rofus arme lavede en lille lyd som Rofus fortalte. Det var dog svært at tyde hvad det skulle betyde. Sofie møflede lidt rundt i tæppet, så hendes hoved stak en smule mere op, og rystede bestemt på hoved da Rofus nævnte en rødhåret pige. Hun kendte rigtig nok ikke nogle rødhårede piger som han beskrev, men hvis hun havde nævnt sølvhår...
Sofie trak sig en smule længere ned i tæppet igen. Så han var ikke sikker på han havde fået dem alle. Tanken gjorde hende syg, men hun ture ikke række ud efter evnen for at finde ud af det. Hun havde haft svært nok ved at holde sin form som menneske, så hvor galt ville det ikke går hvis hun var en kanin?
Tankerne greb hende, men Rofus nærvær og hviskende ord skar igennem dem. Han var hos hende. Det skulle nok gå alt sammen. Sofie blev mere nærværende igen, og som de trådte tilbage ind i lokalet hun var flygtet fra før, begyndte hun at slappe en smule af, og fik taget et par reelle dybe indåndring.
Dhalias benævnelse af mad fik den lille kaninkrop til at lave en besynderlig lyd, der lige så vel kunne være kommet fra en bjørn. Der var dog ingen bjørn, men blot en lille kaninmave der knurrede sultent.
Det var i samme øjeblik som Sofie indså, at det nok ikke var så mærkeligt hun var sulten, siden hun ikke havde spist i de tre dage hun havde været bevidstløs, at hun også begyndte at vokse. Pelsen forsvandt til gengæld for bar hud og kort, gyldent hår. Sofie var tilbage, og godt dækket af tæppet og Rofus.
Hun vaklede et øjeblik, usikker på benene, men sikker på hun ikke ville falde så længe hun var i Rofus favn.
Den unge pige viste hun havde meget at forklare og stå til ansvar for. Men før noget af det krydsede hendes sind, mødte hendes øjne Rofus'.
"Rofus jeg.. undskyld.. jeg var forsigt, det var jeg virkelig! Jeg ved ik... jeg rørte ham ikke, jeg har ingen anelse om hvordan jeg samlede evnen op! Jeg.." hendes ord blev afbrudt af et hulk, og i stedet for at forsøge at tale mere, begravede hun sit ansigt i hans skulder, og græd uden hæmning. Hun bekymrede sig ikke om ikke at fremstå svag overfor de voksen, men hylede og hulkede og snøftede i hans favn.
Der gik flere minutter før gråden stilnede af, og Sofie igen langsomt løftede ansigtet. Hun tørrede øjnene med kanten af tæppet, og næsen med bagsiden af hånden, inden hun mødte Rofus blik igen et øjeblik, hvorefter hun drejede hoved ud mod de andre igen
"Undskyld.." hun ville have sagt mere, men ordrene satte sig i hendes hals. Hun så på Mia
"Og tak". Hun kunne ikke beskrive hvor glad hun var for stjernens tilstedeværelse. Hendes venindes tilstedeværelse.
Sofie snøftede hårdt
"Jeg skal nok.. fortælle jer det hele den her gang.. ordenligt" lovede hun og så skamfuldt ned i gulvet, tydeligvis ikke stolt af hvad hun havde gjort før.
---
Lidt efter havde hun med Rofus hjælp, fået anbragt sig på sengen, pakket ind i tæppe og dyne, så kun hendes hoved stak op over, og hendes fingre var at se ved tæppets kant. Hendes anden hånd havde fat i Rofus arm gemmen tæppet. Hun havde ikke sluppet ham på noget tidspunkt.
Sofie sank en klump. Det var svært at begynde, svært at tale om overhoved! Men hun var nød til det..
"Jeg.. var ude på markedspladsen hvor jeg stødte ind i en mand.. med en stor hund. Han hjalp mig op, men jeg havde handsker på, så jeg rørte ham ikke!" fastholdt hun og sank en klump. Hendes blik flakkede op kort inden det faldt tilbage på gulvet
"Som Rofus sagde, så kan jeg samle andres evne op hvis jeg røre ved dem, derfor er jeg altid forsigtig" hånden fra tæppekanten sneg sig op til hendes ansigt, hvor den løftede op, så de kunne se totterne af forskelligefarvet hår - og den brede bane af hår der var blevet skåret groft væk i nakken på hende.
"Jeg er ikke sikker på hvordan det skete, men.. jeg havde pludselig to evner fra ham, en der gjorde et eller andet ved mit syn, og den anden.." hun sank en klump og knugede Rofus arm. Der gik et øjeblik inden hun fortsatte
"Det må have været en formskifter evne af en art, tror jeg, men det var slet ikke som din" hun skævede op mod Lance
"Eller nogen anden jeg har set.. Der var en enorm.. sult.. i mit bryst.. og så.. var det som om alt inde i mine ben begyndte at blive til.. grød.. eller.. jeg ved ikke" hun bed sig i læben og skyndte sig at forsætte før hun mistede modet, selvom hun var blevet noget bleg i ansigtet igen
"Jeg kaldte ud efter ham, bad ham om hjælp, om at fortælle mig om hans evner, så jeg måske kunne styre dem" hun så på Rofus. Hun havde gjort det samme første gang han var kommet til at røre hende, og hun havde fortalt ham hendes evne var farlig.. Dette var dog første gang der rigtig var gået op for hende
hvor farlig.
"Han.. hjalp, og fik os væk fra folk, ind i en sidegade eller gyde.. Jeg prøvede at styre det, men.. jeg kunne ikke.. Ikke nok.. Jeg kan ikke-.." hun stoppede sig selv. Hun havde været ved at påstå hun ikke kunne huske hvad der skete tydeligt, men det var løgn. Hun huskede det. Hver en detajle.
Sofie så syg ud, hendes blik flakkende som hun fugtede sine læber igen.
"Jeg kunne ikke styre det, og hans evne ville have taget livet af mig, hvis han ikke havde hjulpet.. Men der gik noget galt og.. jeg tror en af de andre evne jeg har påvirkende ham, m-måske den samme sult jeg havde følt fortære mig.. han gik til angreb" han forsøgte at æde mig.. han åd dele af mig!! hun sank hårdt som hendes mave vendte sig. Heldigvis var der ikke noget dernede, men hendes stemme skælvede betydeligt mere som hun rundede af
"Jeg fik distraheret ham længe nok til at han må have genvundet kontrollen over sig selv. Jeg mistede bevidstheden derefter, men jeg er her, og i live..."