Åben

Det er hårdt at holde vagt

Frejdis Knæflækker

Frejdis Knæflækker

Byvagt

Sand Neutral

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 85 år

Højde / 221 cm

Frejdis stod på et gadehjørne, og nød eftermiddagens sidste stålers vintersol. Det havde været en klar og solrig dag, men kulden ramte hårdt, så snart man ikke var i solen, som det så ofte var med den slags vinterdage.

Frejdis var stadig ny til hele det der byvagts noget, og selvom hun tog sin potion død seriøst, så var der stadig en del ting hun ikke havde lært, og ikke forstod endnu.
De ruter hun skulle gå vagt på var en af sådanne ting, men i stedet for at gå i panik, eller rende hovedløst rundt, havde minotaurern besluttet, at det nok bare var bedst at blive stående. Hun var svær at overse, så hendes partner skulle nok finde hende før eller siden, og så ville det jo være synd og skam hvis den sidste smule sollys skulle være gået til spilde, bare fordi de var blevet splittet op!

Med en veltilpas mine kløede Frejdis sig under mulen. Aaaah ja, det var livet det her. De fleste problemer skulle hun bare kigge lidt hårdt på, så løste de sig selv, og selv når hun engang imellem skulle flekse med musklerne, så var folkene omkring her så vat-armede at det aldrig blev en fair kamp. Præsis som hun kunne lide det!
Esther

Esther

Lærlig hos Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Satyr

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 24 år

Højde / 149 cm

Hobbit 22.01.2020 23:29
Esther var blevet væk. Hun havde ellers fulgt Hecates instrukser nøje, og alligevel var det lykkes hende at gå forkert. Den lille satyr pige var efterhånden ved at gå til af nervøsitet. Hun drejede omkring et hjørne med kappen tæt om kroppen, desperat håbende på at hun fandt noget velkendt på den gade. Uden held. Oh nej, hvad skulle hun dog gøre.
Hun vidste at hun skulle holde sig væk fra det nedre bydistrekt, og husene så endnu ikke ud til at repræsentere den del af byen. Så langt så godt.

"Hvordan kunne du blive væk. Instrukserne var tydelige. Gå til højre, fortsæt lige ud forbi skomageren og så... øhm.. oh nej eller skulle man til venstre?" Esther mumlede for sig selv og hendes udtryk afslørede stor nervøsitet. Måske hun skulle gå tilbage? Hvis hun da kunne huske vejen tilbage. Med en dyb, let skælvende indånding gik hun forbi et hjørne mere, med sine hove let klappende mod brostenene. Rundt om hjørnet så hun en stor skikkelse af en minotauer som fik Esther til at stoppe op med et let måbende udtryk.
Minotauerkvinden bar byvagternes blå farver og logo, hvilket kun kunne betyde at hun var af venligt sind. Hecate havde sagt at hun altid kunne spørge byvagterne til hjælp. Men det forhindrede ikke den meget mindre satyr i at være nervøs som hun med kappen klamrende til kroppen gik hen til kvinden.

"U-undskyld? Kan De hjælpe mig? Jeg tror.. jeg tror jeg er blevet væk?"
Frejdis Knæflækker

Frejdis Knæflækker

Byvagt

Sand Neutral

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 85 år

Højde / 221 cm

Frejdis blev trukket ud af sin dagdrøm om sydens varme sande, af en forsigtig musse-stemme. Frejdis blik fokuserede ind, men det tog hende alligevel et øjeblik at lokalisere stemmens kilde. Frejdis bukkede sig lidt forover, for at se nærmere på den lille pige med bukkebenene. Frejdis havde aldrig set så lille, og så hårløs en minotaur... hun var nok slet ikke en minotaur, selvom benene kunne snyde.

Frejdis åbnede munden, men lukkede den igen. Hun havde været ved at sige 'ja selvfølgelig, for en pris!', af ren vane. Men hun var en byvagt nu! Og de betalte for at hun skulle stå til rådighed for alle byens borgere. Det var et mærkelig system, men det lod til at virke for by-boerne.

Et smil brød frem på minotaurens mule "Naturligvis lille frøken. Hvor skal du hen?" spurgte hun varmt. Sandsynligheden for Frejdis selv kunne finde vej var minimal, men det virkede som det rigtige spørgsmål at stille. Så måtte hun løse det andet problem bagefter!
Esther

Esther

Lærlig hos Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Satyr

Alder / 24 år

Højde / 149 cm

Hobbit 05.03.2020 21:58
Esther kom med en meget lav og meget pivende lyd som den store minotaur bukkede sig fremad da hun endelig syntes at få øje på hende. Esther havde i forvejen bøjet hovedet tilbage, og syntes nu at bukke nakken helt tilbage for at kigge op på det store væsen. Hun så meget lille og meget forskræmt ud i dette øjeblik, som hun stod der let rystende og meget usikker på hele situationen.

Den varme stemme der mødte hende, fik dog Esther til at tage en skælvende indånding og pustede en lille smule mere afslappet ud. Hun lød bestemt ikke ond, som Esther godt kunne havde frygtet om så stort et væsen. "Op til den øvre bydel. Måske De kender vejen til Biblioteket?" der var et tydeligt håb at spore i Esthers stemme. Hun var virkelig kommet på afveje og hun håbede ikke at Hecate blev sur på hende over at hun var faret vild.
Frejdis Knæflækker

Frejdis Knæflækker

Byvagt

Sand Neutral

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 85 år

Højde / 221 cm

Frejdis kunne godt se det med at bukke sig ned ikke helt virkede efter hensigten, så hun prøvede noget andet! Først rettede hun sig op igen, for ikke at komme til at prikke til pigen med hornene, og dernæst sank hun ned på huk, med hænderne hvilende på lårene. Hun havde set Løjtnanten gøre det med de helt små mennesker i byen, og det fik Frejdis ned i øjenhøjde med den nervøse pige.

"Den øvre bydel siger du.." Frejdis kløede sig lidt på hagen, men sukkede så, en smule opgivende "Deeet ved jeg faktisk ikke..." indrømmede hun, og flyttede sin ene hånd op ved siden af munden, som hun hviskede til pigen "Jeg er faktisk selv blevet lidt væk.. jeg er ret ny i byen" indrømmede Frejdis, og trak en gang på skuldrene. Hvad kunne man gøre!

"Men! Vi skal nok få dig hen hvor du skal være unge dame. Det er det byvagten er til for!" lovede hun fast "Jeg kan sætte dig op på mine skuldre, så du kan se bedre og finde os vejen, eller jeg kan kommandere nogen til at vise os vej!" foreslog hun energisk, og virkede totalt upåvirket af at være blevet væk selv.
Esther

Esther

Lærlig hos Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Satyr

Alder / 24 år

Højde / 149 cm

Hobbit 24.03.2020 21:30
Det havde mildest talt en umådelig positiv indvirkning på Esther at minotaueren rettede sig op og derefter satte sig på hug så de var mere eller mindre i øjenhøjde. Det var da også et umådeligt stort væsen hun havde valgt at spørge om hjælp!
Esthers skuldre sank en smule sammen og hun så mest af alt dybt fortvivlet og fortabt ud. Havde hun virkelig forvildet sig så langt væk at den øvre bydel var så svær at finde. "Også jeg" svarede hun med et spinkelt smil. Hun havde været her nogle måneder, og mest af alt var hun kun gået ud hvis hun havde været ledsaget af Hecate. Eller rettere, det var Esther der ledsagede Hecate hvorend hun skulle hen.

Minotauerens muntre sind og ikke mindst voldsomme gå på mod og energi, fik Esther til at smile. Selvom hun stadig var urolig, troede hun også på at denne byvagt kunne hjælpe hende hjem. "Deres skuldre? Ville jeg ikke være for tung?" nu Esther tænkte sig om, vejede hun nok nærmere et støvfnug for så stort og stærkt et væsen som denne byvagt. Faktisk kunne det være sjovt at prøve at se byen lidt "fra oven" i stedet for altid at kigge ind i folks maver og knæ nede i den lavere ende.
Frejdis Knæflækker

Frejdis Knæflækker

Byvagt

Sand Neutral

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 85 år

Højde / 221 cm

Frejdis smil voksede sig skævt til den ene side, som satyren indrømmede hun også var ny i byen, i stedet for at gøre nar eller skælde Frejdis ud for at være en dårlig byvagt. "Det bliver bare vores lille hemmelighed. Hvis nogen spørger, så hjalp du mig!". Med en god dækhistorie på plads, skulle alt nok blive fint. Den lille var nok nervøs, men der var noget over hende der gav Frejdis en instinktiv lyst til at bukke begge ender sammen på hvem-end der kunne finde på at gøre pigen noget.

Den lille satyrs betænkelighed ved sin egen vægt fik Frejdis til at le, højt og hjerteligt. Minotauren bukkede hoved godt fremover, så hornene var af vejen, inden hun tog fat om taljen på satyren med begge hænder, og løftede hende op på sine skuldre uden det mindste besvær.
Da pigen var placeret der, løftede Frejdis lidt forsigtig hoved igen, så hun ikke bankede pigen af.

"Du kan holde om hornene, men undgå ørene!" advarede Frejdis bestemt, og uden videre advarsel, rejste Frejdis sig fra sin knælende stilling, til sin fulde højde.
"Så! Kan du se noget deroppe fra?"
Esther

Esther

Lærlig hos Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Satyr

Alder / 24 år

Højde / 149 cm

Hobbit 13.04.2020 22:09
Esther lyste mere op i smil og kom med et lille grin som Frejdis nævnte at hvis nogen spurgte, var det Esther der havde hjulpet byvagten. Hun følte sig nu fuldstændig tryg ved den meget større byvagt der ved første øjensyn næsten havde skræmt bukkebenene af hende! Men det var vidunderligt at opleve, at førstehåndsindtryk ikke altid holdte stik! Derimod var Esther blevet virkelig glædeligt overrasket.

Esther kom med et ganske lille forskrækket spjæt som minotaueren grinede, men hun begyndte selv at grine. Hun så dog en smule mere usikker ud som hun blev løftet op uden det mindste besvær og placeret på minotauerens skuldre. Hun følte sig utrolig lille, ubeskrivelig skrøbelig og egentlig også virkelig heldig!
Nervøst kiggede Esther lidt på de store horn, men nåede ikke at have megen betænkningstid før minotaueren rejste sig og Esther greb panikken ud og holdte krampagtigt fast i de store horn, mens et lille hvin forlod hende.

Esther følte hun var det højeste væsen i hele verden lige nu. Hun sad med let åben mund og betragtede omgivelserne. Hun kunne selvfølgelig genkende det hun havde set, men det hele så bare alligevel så anderledes ud heroppe fra. "Ja, det er fantastisk!" grinede hun med en hjertelig latter. Hun følte sig som et barn igen og hun havde ikke i sinde at lade sådan en mulighed forbigå sig. "Jeg tror vi skal ned til højre her?" en blanding af en opfordring og et spørgsmål, der afslørede at Esther stadig var usikker, men hun lød til at have det langt sjovere deroppe fra.
Frejdis Knæflækker

Frejdis Knæflækker

Byvagt

Sand Neutral

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 85 år

Højde / 221 cm

Den lille satyrs glæde der så forsigtigt boblede frem gjorde Frejdis så blød i knæene, at hun et øjeblik var nervøs for, om hun faktisk kunne rejse sig op fra sin knælende stilling igen!
Frejdis var ikke van til rollen som hygge-minotaur, men lige nu kunne hun ikke andet end lade sig rive med. Det var ret forfriskende at frembringe latter, frem for smerteskrig og nådesbønner.

"Så går vi til højre!" erklærede Frejdis, og satte raskt i den retning. Trods tempoet, holdt hun dog sin overkrop rolig, og gangen jævn, så satyren ikke risikerede at hoppe for meget rundt, eller falde af. Der var trods alt langt ned fra Frejdis skuldre, og hun ville ikke have pigen faldt og kom til skade!

Vejen ledte dem til et område hvor husene begyndte at blive højere, men der var også lidt flere folk omkring. Folk der stirrede på det mærkværdige syn, af en satyr på skuldrene af en minotaur. De folk fik dog også hurtigt andet at kigge på, så snart Frejdis fangede deres blik, og skulede hårdt nok til dem. "Hvortil nu, Frøken navigatør?" spurgte Frejdis så muntert, trods de blikke hun sendte rundt.
Esther

Esther

Lærlig hos Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Satyr

Alder / 24 år

Højde / 149 cm

Hobbit 10.05.2020 17:44
Esther grinede hjerteligt som Frejdis satte i et rask tempo til højre. Hun strammede grebet en smule om hornene og kunne ikke holde op med at smile bredt. Frejdis var god til at holde overkroppen rolig så Esther ikke svang rundt som hun havde frygtet en lille smule. Men det forløb sikkert og hun følte sig mere og mere tilfreds jo længere tid hun sad deroppe. Det var stadig en fuldstændig underlig følelse at kunne se sådan over omgivelserne!

Esther kom med et lidt mere forlegent smil til folk som kiggede op på dem, men der var i det mindste ikke nogen som pegede. I hvert fald ikke endnu. Og som omgivelserne ændrede sig, var de formentlig på vej længere op i distrikterne. ”Øhm.. Jeg tror op ad den gade her lidt til venstre. Den bredde af dem” Esther opdagede ikke at Frejdis sendte hårde blikke rundt til de stirrende. Nej, Esther havde valgt at fokusere lidt mere på hvor de var på vej hen. ”Jeg tror det er hovedgaden” meddelte hun tilføjende for at forklare hvorfor hun tænkte at det var den helt rigtige vej. 
Frejdis Knæflækker

Frejdis Knæflækker

Byvagt

Sand Neutral

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 85 år

Højde / 221 cm

Frejdis holdt sit blik mere mod dem der kunne vove at se skævt til den lille solståle på hendes skuldre, og havde overladt navigationen totalt til satyren. Minotaureren synes at kunne hører smilet i den yngre kvindes stemme, som hun gav det næste sæt af instruktioner. 

"Så er det den vej vi går!" bekræftede Frejdis, og hankede en smule drillende op i satyren, så hun hoppede engang på skuldrene, inden Frejdis satte afsted i den retning satyren havde angivet.

Ganske rigtigt ledte den bredde vej til venstre videre, drejede en gang skarpt til højre, inden den buede en smule tilbage mod venstre, og løb ud på hovedgaden.
"ARHA! Success!" udbørd Frejdis, og slap satyrens ene ben, for at kaste en knyttet næve sejrerigt mod himmelen. "Herfra kan selv JEG finde vej!" lod det triumpferende, hvorefter Frejdis prompte satte afsted ned af hovedgaden, i den stik modsatte retning af hvor de skulle hen.
Esther

Esther

Lærlig hos Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Satyr

Alder / 24 år

Højde / 149 cm

Hobbit 21.05.2020 10:39
Måske var det fordi hun netop havde det så sjovt og rart at hun ikke registrerede de undrende blikke fra folk omkring dem. Normalvis brugte hun megen energi på at forholde sig i baggrunden og dermed ikke tiltrække sig nogen opmærksomhed af nogen art.

Esther kom med et lille hvin, der hurtigt blev til et hjerteligt grin som Frejdis hoppede let og dermed fik Esther til at hoppe på hendes skuldre. Det kildede i maven!

Selvfølgelig var Esther i tvivl så snart de havde drejet, men hun følte sig ikke utryg ved at prøve de forskellige veje. Hun kiggede nysgerrigt om hjørner hvor hun kunne, til de imponerende nok til sidst kunne se hovedgaden i horisonten. Esther lyste op i et større smil, nok egentlig også et triumf grin der malede sig på hendes ansigt, og endnu engang mærkede hun latteren over hvor direkte Frejdis var i sin opførsel. ”Det ser i hvert fald ud til at være hovedgaden!” svarede hun muntert tilbage, og lod Frejdis dreje den retning hun ville, mens Esther i stedet spejdede. Ind til videre så bygningerne nogenlunde ens ud, så om de var på vej opad i distrikt eller nedad, vidste hun faktisk ikke. ”Tror du der er skilte mod templerne? De er vel i de højere distrikt?” spurgte hun en smule usikkert ind til. Det var i hvert fald det bedste peg hun kunne komme i tanke om – og det måtte der vel være skilte til?
Frejdis Knæflækker

Frejdis Knæflækker

Byvagt

Sand Neutral

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 85 år

Højde / 221 cm

Frejdis kunne ikke andet end le højt og varmt ved satyrens hvin. Frejdis var nok hvad de fleste ville kalde en stor bølle, men hun var ikke bange for at vise sine mere hyggelige sider. Hvis folk undervurderede hende for det, blev det deres egen begravelse.. eller meget langvarrige ophold på helbrederhuset. Frejdis var endnu ikke heeelt sikker på hvor grænsen gik for, om hun måtte slå folk ihjel eller ej, så som udgangpunkt holdt hun sig til grov lemlæstelse. Sjældent gik det dog så vidt. De fleste by-folk havde det med at overgive sig overraskende hurtigt, hvilket Frejdis nu var godt tilfreds med.

"Jeg har ikke hørt om nogle skilte.. Men de ligger højt, ja! Tættere på himlen, så de fine folk kan have næsen i sky" bekræftede Frejdis, og stoppede kort. Der var noget der ikke virkede rigtigt..

"HEY! DU DER!" Frejdis pegede på en tilfældig forbipasserende, der første kigget forskrækket på Frejdis, skævede forvirret op til Esther, og så overrasket ned på Frejdis igen.
"I byvagtens navn, sig mig hvilken retning Templedistriktet er!" kommanderede hun snerrende. "Ø-øh den vej?" svarede den fremmede med en blanding af total forvirring og frygt, og pegede tilbage af hovedgaden.

Frejdis fnøs "Tak!" sagde hun i et langt mindre aggressivt tonefald, vendte om på stedet og satte afsted i den rigtige retning. "Nogle gange er det bare nemmere at spøger end at lede efter skilte!" kommenterede Frejdis op til satyren på hendes skuldre. 
Esther

Esther

Lærlig hos Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Satyr

Alder / 24 år

Højde / 149 cm

Hobbit 05.07.2020 22:49
For Esther, var Frejdis ikke nogen stor bølle der sendte folk på helbrederhuset i kritisk tilstand. Hun så ikke minotaurkvinden som svagelig af nogen art, og guderne måtte vide at hun kunne fremstå yderst skræmmende, specielt for en lille satyr som Esther. Men det var ikke den Frejdis som hun så, og oplevede. Det var en kvinde med grove ord i munden, men et hjerte af guld og lysten til at beskytte de svagere stillede. Esther tænkte godt om hende, og der skulle en del til at ændre det syn.

Esther forsøgte at tilbageholde et grin, men den anden hørte uden tvivl en fnisen i øret. "Hey, jeg bor altså deroppe" kom der muntert fra hende.
Der gik et nyt sæt igennem hende som der blev råbt på ny, men hun var overraskende nok, ved at vende sig til det. Hun blev i hvert fald ikke bange mere, kun forskrækket.

Esther vinkede til den stakkel forbipassende "Mange tak for hjælpen" tilføjede hun også, oppe fra sit høje udkigtspunkt og håbede at det lod noget af frygten forsvinde fra den uheldige.
"Bestemt, jeg spurgte jo også dig om hjælp. Men de fleste folk bliver forskrækkede når man råber til dem" kommenterede hun smilende ned mod Frejdis, som gangen fortsatte nu i den forhåbentlig rigtige retning.
Frejdis Knæflækker

Frejdis Knæflækker

Byvagt

Sand Neutral

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 85 år

Højde / 221 cm

Frejdis trak en smule på skuldrene, og løftede uden problemer dem, så vel som Esther der sad på dem "Men din næse var da ikke så højt oppe at du havde styr på skiltene" gav Frejdis igen i en overraskende drillende tone. Hun kunne godt lide den lille satyr, det var der ingen tvivl om, også selvom satyren var temmelig langt fra den ungdom Frejdis selv havde haft.

Frejdis fnyste lidt med  et smil som Esther sagde tak for hjælpen. Det var ikke en usik som sådan, men det var bestemt heller ikke noget Frejdis rigtig gjorde sig i.
"Ja, lige præcis! Og folk giver hurtigere og mere ærlige svar når de er intimideret" svarede Frejdis stolt.

Det var måske ikke den bedste ting at gøre overfor helt almindelige mennesker, når man bare spurgte om vej.. men Frejdis skælnede ikke så meget mellem de forskellige formål, bare hun selv fik det ud af dem som hun skulle bruge. Information, gerne hurtigt og korrekt!
Esther

Esther

Lærlig hos Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Satyr

Alder / 24 år

Højde / 149 cm

Hobbit 22.07.2020 21:32
Esther havde ganske langsomt vendet sig til at hun var nem at flytte rundt på for den meget stærke minotaurkvinde. Hendes drillende kommentar blev besvaret af et hjerteligt grin som hun puffede drillende til hendes skulder. ”Det er også bare fordi de sætter de skilte så umenneskeligt højt oppe. Mig og mine korte ben har jo ikke nogen chance

Hun rystede let opgivende på hovedet af den mentalitet der var langt fra hendes egen, men det blev gjort med et smil på læben. Måske ville Esther havde haft en helt anden måde at reagere på hvis hun var opvokset blandt sine egne og ikke blandt mennesker. Hun kunne ikke forestille sig det, men måske.

Uh! Jeg kan også genkende det nu!” kom der energisk fra den unge satyr som trak sig selv lidt op ved brug af Frejdis horn. ”Ja det her herned til højre!” Åh hvor var hun glad for at de havde fundet den rigtige vej og hun nu kunne finde hjem igen. Hun var ikke sikker på hvordan Hecate ville reagere på hendes forsinkelse og at hun blev fulgt hjem af en minotaur, men Esther var optimistisk. Hun var jo faret vild og havde fået hjælp af en rar og venlig byvagt!
Frejdis Knæflækker

Frejdis Knæflækker

Byvagt

Sand Neutral

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 85 år

Højde / 221 cm

Frejdis lo højt og hjerteligt af Esthers kommentar. Frejdis var ikke selv van til at ting var 'for højt oppe', men havde tværtimod jævnligt det modsatte problem, hvor ting var placeret så lavt at Frejdis ikke have en chance for at se det. Endnu et sted hvor de pokkers mennesker holdt sammen, og gjorde ting besværligt for andre!

"ARHA!" lød det triumferende fra Frejdis, da Esther genkendte deres omgivelser igen, og Frejdis satte farten op til et raskt trav det sidste stykke. Det ville nok ikke gøre en forskel i det store hele, men lidt havde vel også ret! Frejdis fulgte den unge satyrs anvisninger, indtil hun bad Frejdis stoppe.

Det var en anelse modvilligt Frejdis løftede Satyren ned, og børstede pigen en smule af. Det var ikke noget nogen skulle tale højt om, men Frejdis havde faktisk nydt turen rundt med den lille skid på skuldrene. "Hvis du skulle blive væk en anden gang, så spørger du bare efter Mening Knæflækker! .. Eller Frejdis.. Eller bare minotauren, hvis du ikke kan huske det andet, jeg er den eneste!" lo hun, en anelse anstrengt. Men smilet på minotaurens læber var varmt og ægte "Det samme hvis du kommer i problemer. Så skal jeg nok komme og ordne det" lovede Frejdis, med en sikkerhed i, at der ikke var det problem satyren kunne få, som ikke kunne løses gennem forsigtige påførelse af grov vold.
Esther

Esther

Lærlig hos Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Satyr

Alder / 24 år

Højde / 149 cm

Hobbit 03.08.2020 21:54
Det var svært for Esther ikke at smile som en lille sol over hele denne situation. Dette var næppe hvad hun havde forventet da hun stod op i morges, og næppe forestillet sig at dette var blevet udviklingen af mødet med en af byvagterne i byen.
Det blev en succesfuld vejvisning fra Esthers side, som hun pegede og dirigerede i den forhåbentlig rigtige retning. Og ganske rigtigt, her kom huset frem.

Esther kom med et dybt suk af lettelse som hun så det, og håbede inderligt at Hecate ville tage imod hendes undskyldning om hvorfor hun var blevet så forfærdelig forsænket.
En varm latter forlod hende som Frejdis løftede hende ned. Det var helt underligt at stå på sine ben igen efter sådan et ridt, og hun måtte da også stå lidt imod som Frejdis børstede hende af. ”Tusind tak Frejdis Knæflækker!” takkede hun med et stort smil og så på hende med store varme øjne. Hun havde heller ikke lyst til at sige farvel, men vidste det var tid. ”Dig vil jeg aldrig glemme” tilføjede hun og trådte op på trappetrinet til huset før hun vinkede og hilste Frejdis farvel. Som hun trådte ind af døren, følte hun sig både gladere og sikre i den store by.
For hun vidste at fik hun nogensinde problemer igen. Små eller store. Så kunne hun altid regne med Frejdis.
Den bedste byvagt i hele Dianthos!

Esther har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 6