Ezekiel

Ezekiel

Byvagt

Kaotisk God

Race / Minotaur

Lokation / Juvelen: Dianthos' Havn

Alder / 21 år

Højde / 210 cm

TID: Aften, 3 år siden

STED: Det halve svin, Dianthos

VEJR: Regnvejr

"Du sagde hvad?!" knurrede Ezekiel vredt, og vendte sig om mod manden, som netop havde kaldt ham noget grimt.

"Jeg sagde du er den grimmeste ko, jeg nogensinde har set!" svarede manden med et stort smil, fordi han sikkert troede, at Ezekiel ikke ville vove at angribe ham herinde.

"Aaargh!" brølede Ezekiel, som han kastede sig mod manden med al sin kraft, og væltede ham om på gulvet. Han var bestemt ikke for fin til at slås i en bar. Overhoved ikke!

Manden forsøgte at rejse sig op, da Ezekiel kom galoperende mod ham i høj fart. Han væltede igen manden, og placerede et knæ på hans brystkasse, før han pressede ned med noget nær sin fulde vægt. Så strakte han armen bagud, og gav manden et ordentligt knytnæveslag i ansigtet. Og endnu et, og endnu et. Han slog et par gange, til manden var godt blodig.

Nok var han kun 15 år gammel, men han nægtede altså at blive fornærmet af et menneske, som ham her. Sikke et røvhul!

Jason Monrad

Jason Monrad

Kommandørkaptajn

Sand Neutral

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 92 år

Højde / 235 cm

Fnuggie 21.07.2021 16:31
Et blik rundt og det sagde alt. Han ville langt hellere være et andet sted end her, han ville gerne være hjemme hos hans elskede kone, men det kunne han ikke. Han havde et job at udføre nemlig at være Lysets kriger, forhåbentlig ville han blive noget langt bedre med tiden. Han sejlede endda ude på havet, men han havde ingen ide om hvad der ville ske ham i fremtiden. Han vidste ikke engang at hans kone var gravid. Der var noget tid til at han kom på andre tanker og tog hjem. Men for nu blev han nød til at være her og nyde det hele tage det hele ind og samle tankerne.

Det var først da et raballer lød at Jason valgte at begive sig ind på det halve svin og han sukkede lidt da han så en anden minotaur være oppe at slåsse. Han håbede inderligt på at han ikke skulle have gået imellem det der og blot tilkalde byvagterne, men det vidste han godt at han ikke kunne tillade sig. I stedet bevægede han sig længere ind på det halve svin og gik direkte hen til minotauren for at tage ham i nakken. "Du burde stoppe lige med det samme, du kan slå ham ihjel." han snakkede ikke krystalliansk men i stedet mithos som han vidste at minotauren kunne forstå ham. Så han vidste at det var en gensidig respekt at spore.
Ezekiel

Ezekiel

Byvagt

Kaotisk God

Race / Minotaur

Alder / 21 år

Højde / 210 cm

Ezekiel kom med et vredt brøl, da nogen tog ham i nakken, og trak ham væk fra manden, som han var ved at tæske sønder og sammen. I høj fart vendte han sig rundt, og fandt sig ansigt til ansigt med en minotaur der ikke bare var større og stærkere end han selv, men også ældre.

Han talte til ham på et sprog, som han først ikke forstod, men så forstod han det pludselig alligevel. Det var længe siden, at han havde haft brug for at tale Mithos. Ikke siden han var blevet udvist fra sin klan i hvert fald. Og det var efterhånden mange, mange år siden. Så hvis hans Mithos var lidt rustent, så var det derfor.

"Hvem er du, som tror du bestemmer hvad jeg skal og ikke skal?" svarede han vredt på noget rustent Mithos.

Nok var han vred, men han vidste også, at han ikke havde en alfemands chance, hvis de kom op og slås. Den anden var tydeligvis over ham, både ældre, stærkere og større. Så han viste ham alligevel lidt respekt ved at bukke let for ham. Han var stadigvæk i vredens vold, men huskede dog sine manere overfor andre, som kunne slå ham i kamp.

Jason Monrad

Jason Monrad

Kommandørkaptajn

Sand Neutral

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 92 år

Højde / 235 cm

Fnuggie 23.07.2021 03:26
Kæden hang rundt om ham som var en del af hans evne til metal. Men han brugte det sjældent. Hvis han nogen sinde ville komme til at bruge den. Men da den anden minotaur stoppede sine slag efter at være blevet hevet op slap han taget i ham. “Jeg er Jason Monrad lysets kriger. Men jeg kunne selvfølgelig kalde på byvagterne. Jeg har hørt om en minotaur der er byvagt hvis du vil slå dig til tåls med hende frem for mig?” Han svarede stadig på mithos og kiggede på den unge minotaur. Han kunne ikke være ret gammel, og alligvel virkede han så vred.

Han vidste at han kunne slå knægten, men det skulle ikke være her inde, han kunne slæbe ham uden for og binde ham til sin kæde så han ikke kunne slippe fri, men det virkede også bare så voldsomt. “Så hvad siger du slapper du af og sætter dig ned? Fortæller hvorfor han skulle bankes sådan? Så giver jeg noget at drikke” han løftede det ene øjenbryn så godt han nu kunne og kiggede på den unge fyr i håb om at han lod sig høre efter.
Ezekiel

Ezekiel

Byvagt

Kaotisk God

Race / Minotaur

Alder / 21 år

Højde / 210 cm

Ezekiel gned sin arm, da den anden minotaur slap ham. Han så vredt på manden, som han virkelig havde fået givet en ordentlig omgang tæsk. For han havde brug for hjælp fra sine kammerater til at komme op og stå igen. Det var ret svært ikke at give ham et par slag til, men selvom den fremmede minotaur ikke havde fat i ham, så vidste han også, at han ville stoppe ham, hvis han begyndte at slå manden igen.

"Ezekiel," mumlede han næsten fornærmet, og skrabede i jorden med den ene klov. En klar trussel til manden han havde været oppe og slås med, om at holde sig væk. Det gjorde han også, for hans venner trak ham ud af kroen og væk.

"Okay," svarede han så med et skuldertræk, og satte sig ned ved det nærmeste frie bord. Han kunne godt bruge noget at drikke, skulle han være helt ærlig. Han så vredt mod døren, som menneske manden var blevet hjulpet ud af, og havde svært ved at holde sig i ro. Han trippede med den ene klov mod gulvet.

"Han var et røvhul," kom det helt klart fra ham, mens han trak på skuldrene, "Han fortjente alt hvad han fik."

Jason Monrad

Jason Monrad

Kommandørkaptajn

Sand Neutral

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 92 år

Højde / 235 cm

Fnuggie 25.07.2021 00:59
Jason kiggede på ham og rystede på hovedet inden han bevægede sig op for at hente noget at drikke. Det var tydeligt at se denne minotaur ikke var så gammel så kunne han overhovedet tålemat drikke? Dog tog han chancen og bestilte to mjød inden han lagde ravstykker på baren og tog de to krus med ned til,bordet ezekiel havde sat sig ved. 

“Godt lad os så høre… hvorfor var han et røvhul?” Spurgte han forsigtigt og fastholdte sproget på mithos for at virke venlig og ikke særlig skræmmende. Han ville gerne være høflig og imødekommende og det var ikke sikkert han kunne være det hvis han startede i krystalliansk med en minotaur.
Ezekiel

Ezekiel

Byvagt

Kaotisk God

Race / Minotaur

Alder / 21 år

Højde / 210 cm

Ezekiel var jo kun 15 år gammel, og han bar på så meget vrede. Hans liv havde aldrig været let, og det var kun blevet værre, som han blev ældre. Som 15 årig var der ingen som forbarmede sig over ham, og han måtte klare sig selv. Det gjorde han ofte ved at stjæle. Det var hans eneste mulighed, som han så det, for han kunne ingenting og ingen ville være villige til at ansætte en temperamentsfuld minotaur.

Han tog imod kruset med mjød, og tog en stor tår. Han var vant til det.

"Han kaldte mig ting..." kom det først stille fra ham, men så brølede han vredt, "Han kaldte mig en grim ko! Han havde ingen respekt for mig, og var racistisk!"

Jason Monrad

Jason Monrad

Kommandørkaptajn

Sand Neutral

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 92 år

Højde / 235 cm

Fnuggie 26.07.2021 14:32
Uanset hvor gammel man var skulle man beherske sig. Det havde Jason lært på den hårde måde. At være slave var en rigtig skidt ting, men han var kommet videre i livet. Han så fremad og ikke tilbage. For hvorfor skulle han? Han ville bare gerne have et liv sammen med sin kone Freydis og sim datter Nadiya. Men det måtte vente, lige nu var der en minotaur der havde mindst lige så meget brug for ham.

“Det giver dig ikke ret til at kæmpe imod ham du er langt stærkere end ham og du kunne have slået ham ihjel. Det havde kostet dit eget liv hvis ikke jeg havde stoppet dig. Du ville have været flygtning resten af sit liv.” Han kiggede lidt hårdt på ham og løftede kruset op til mulen og tog en tår. “For din egen skyld skal du lærer at beherskende dig så du ikke ender ud i noget du fortryder” fortsatte han og satte kruset på bordet. 
Ezekiel

Ezekiel

Byvagt

Kaotisk God

Race / Minotaur

Alder / 21 år

Højde / 210 cm

Ezekiel rullede øjne af den anden minotaur, som en anden teenager. Hvilket han jo også var. Nok var hans ord kloge, men Ezekiel var som teenager ligeglad og ville gå sine egne veje. Han ville gøre som han selv syntes var bedst, og ikke som andre synes. Han sukkede irriteret, og så hele tiden mod døren i håb om, at manden ville komme ind igen, og give ham en grund til at tæve løs på ham.

"Det gør det da? Han kaldte mig grimme ting, og det får ingen lov til, uden at mærke konsekvenserne," knurrede han vredt, og slog hårdt sin næve i bordet, så hans krus hoppede lidt. Så tog han en tår mere. Han var ikke just glad for mjød, men lige nu var der en, som behandlede ham som en ligeværdig, og ikke et lille barn. Selvom han gjorde det alligevel...

"Hvis folk fornærmer mig, så får de min vrede at føle," svarede han vredt, og knyttede den ene næve på bordet, "Hvad vil du ellers have mig til at gøre måske?" Han slog ud med armen i en vred gestus.

Jason Monrad

Jason Monrad

Kommandørkaptajn

Sand Neutral

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 92 år

Højde / 235 cm

Fnuggie 26.07.2021 15:07
Et suk kom fra hans læber som den unge minotaur snakkede om vold stadig. “Hvor gammel er du? 13? Eller 17?” Spurgte han stille og kiggede på ham. Der var ingen grund til at ty til vold konstant, men hvis denne minotaur ikke havde nogen at se op til så var det da også svært at leve. “Og næste gang slår du en ihjel er det det su gerne vil have?!” Spurgte han en anelse hårdt uden at slå i bordet.

Hvis det var vold denne ezekiel ville have så skulle han nok få det. Men lige nu kunne Jason tage ham i nakken eller hornet og slæbe ham udenfor hvis han ville slås som en mand. “Der er ingen grund til at blive vred. Bordet har ikke gjort dig noget” kom det fra ham og fnyste kort. Han ville ikke være vred, men han var faktisk bekymret for hvad denne minotaur kunne finde på med tiden. “Når du er stærkere end en anden så gå din vej, vær en bedre person. Lad deres ord prale af pÅ dig, uden at blive hidsig. Jeg ved det ikke er nemt, men jeg har selv været slave, og jeg ved hvor hårde ord kan være” han kiggede på Ezikiel og smilte svagt til ham.
Ezekiel

Ezekiel

Byvagt

Kaotisk God

Race / Minotaur

Alder / 21 år

Højde / 210 cm

Ezekiel rullede øjne, og sukkede dramatisk af Jason. Det var  typisk, at voksne spurgte om hans alder. Han var jo så godt som voksen altså! Hvorfor var det så skide vigtigt, om han var 15 eller 18? Det kunne da være ligemeget!

"Jeg er 18," løj han tykt. Han havde ikke noget imod at lyve overfor denne fremmede, når hans alder var ligegyldig. Desuden så vidste han godt, at han ville blive taget mere seriøst, hvis han sagde han var 18 eller over.

Han mumlede bare surt, da Jason irettesatte ham igen. Han irriterede ham pænt meget nu, hvor han spillede ældre og klogere. Det var møg irriterende, at han ikke bare kunne se ham som en ligemand. Hvorfor skulle voksne altid været sådan? Det var pisse irriterende... Gå nu væk altså!

"Og hvorfor skal du bestemme det? Det må jeg vel selv om?" svarede han i en barnlig tone.

Jason Monrad

Jason Monrad

Kommandørkaptajn

Sand Neutral

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 92 år

Højde / 235 cm

Fnuggie 27.07.2021 16:57
Alderen var egentlig ikke så vigtig som først antaget, men det satte måske en mistanke om hvorfor han var så vred. Så da Ezekiel sagde at han var 18 kunne han slet ikke forstå hvorfor han var så vred. “Hvor er dine forældre siden du er så vred på hele verden hvis du er 18? Har opdragelsen været forkert eller har der ikke været nogen?” Spurgte han lidt forsigtigt og kiggede på ham inden han tog en tår mere af sin mjød.

“Du kunne selv bestemme ja, men næste gang slår du en ihjel. Men på den anden side kunne jeg også bare tilkalde byvagterne og få smidt dig i kasjotten, ville det være bedre?” Spurgte han og hævede det ene øjenbryn. Han havde intet imod selv at slæbe ham ned til byvagterne eller at tilkalde dem. Forhåbentlig rendte der nogle rundt lige i nærheden.
Ezekiel

Ezekiel

Byvagt

Kaotisk God

Race / Minotaur

Alder / 21 år

Højde / 210 cm

"Forældre? Ha!" lo han hånligt, men så blev han helt stille at se på, "De var ikke interesserede i at have den svageste kalv i klanen, så de sendte mig væk. Jeg har klaret mig selv, fra jeg var..." Han talte på fingrene, "-Vel 6-7 år eller sådan noget..."

Han så noget trist ud, som han sagde det, men det kom også bagpå ham selv, at han overhoved fortalte det. Han havde aldrig fortalt nogen anden om det. Aldrig. Ikke engang da han blev givet mad som barn ved det lokale børnehjem. Ingen havde nogensinde bekymret sig for ham, så hvorfor skulle han bekymre sig for andre? Nope... not gonna happen.

"Pas dig selv. Jeg kan klare mig selv!" kom det vredt fra ham, og han slog i bordet igen, "Jeg har alligevel klaret mig selv så længe..." Hans ansigtsudtryk blev trist igen, som han hang med mulen.

Jason Monrad

Jason Monrad

Kommandørkaptajn

Sand Neutral

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 92 år

Højde / 235 cm

Fnuggie 27.07.2021 17:35
Et suk kom frem på hans læber. “Det er der vi har problemet. Ingen har passet på dig og lært dig noget. Du har levet på gaden og lært at slås for mad. Det gør mig ondt” han vidste hvad det ville sige. Og oprigtigt havde han ondt af ham. 

Da Ezekiel slog i bordet igen sukkede han lidt. “Styr dit temprement unge mand. Jeg er stadig ældre og stærkere end dig, jeg kan sagtens hive dig udenfor” kom det fra ham og kiggede hårdt på ham. “I sidste ende kommer du halt afsted og hvad vil du så gøre?!” Han lød hårdt og det var også meningen
Ezekiel

Ezekiel

Byvagt

Kaotisk God

Race / Minotaur

Alder / 21 år

Højde / 210 cm

"Du behøver ikke have ondt af mig. Jeg har klaret mig fint indtil videre," mumlede Ezekiel surt, fordi han ikke vidste, hvad han skulle gøre med den anden minotaurs ynk eller hvad man skulle kalde det. Ingen havde nogensinde haft ondt af ham. Faktisk havde han tit (især da han stadigvæk boede ved klanen) at vide, at han skulle pakke sine følelser sammen, for dem havde han ikke brug for, når han skulle være kriger.

"Så pas da dig selv!" knurrede ham tilbage, og nægtede at bukke under for nogen. Det havde været hans motto, siden han var kommet til Dianthos: Han bukkede ikke under, men kæmpede til det sidste. Han ville aldrig lade nogen dominere eller være herre over ham igen. Aldrig! For han kunne klare sig selv med de - få - midler han havde, og sådan var det altså bare.

"Jeg er den der er skredet, medmindre du har andet at mumle om," sagde han irriteret, og lagde armene over kors, men rejste sig ikke op. Hans horn var endnu ikke så lange, så han så ikke specielt truende ud. Han havde også stadigvæk noget af sin brune "babypels" tilbage, hvor det meste af ham var sort nu.

Jason Monrad

Jason Monrad

Kommandørkaptajn

Sand Neutral

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 92 år

Højde / 235 cm

Fnuggie 27.07.2021 17:50
Han kiggede lidt på Ezekiel og rystede på hovedet af ham. Han havde virkelig aldrig fået fornøjelsen af at møde en ligesindet der faktisk tog sig tid til ham. Lærer ham noget og give ham en smule opdragelse han godt kunne tåle. Uanset hvilken form for klan man havde været i var det ikke meningen at man skulle smides på porten som Ezekiel var blevet. “Og hvor mange voldsofre har det ikke ført til?” Kom det fra ham og løftede øjenbrynet.

Ezekiel var vanskelig men han opgav ikke håbet om at opdrage ham en smule. “Bliv siddende eller jeg tvinger dig til at blive siddende” kom det fra ham med alvorlig mine. “Vi er ikke færdige her endnu, for ellers kan det næste offer blive den samme mand” kom det fra ham og kiggede stadig alvorligt på ham. Han ville ikke have at han skulle bruge sin kæde, men hvis det var et most så måtte han jo gøre det, bare for at banke noget fornuft ind i denne minotaur.
Ezekiel

Ezekiel

Byvagt

Kaotisk God

Race / Minotaur

Alder / 21 år

Højde / 210 cm

"Ikke en eneste, som ikke havde fortjent det," kom det surmulende fra ham, stadigvæk med armene over kors. Han ville ikke finde sig i, at den her idiot troede, at han skulle bestemme over ham. Det nægtede han altså.

"Du er ikke min far!" knurrede han vredt, og begyndte at rejse sig, "Jeg gør hvad der passer mig!"

Og det havde han også gjort, siden han fandt ud af, at han var større og stærkere end de fleste andre i byen. Der var trods alt ikke mange hverken minotaure eller orker her, så han var den største og stærkeste. Og det havde han levet højt på at være lige siden. Indtil han mødte Jason altså, som var både større, stærkere og ældre end ham...

Jason Monrad

Jason Monrad

Kommandørkaptajn

Sand Neutral

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 92 år

Højde / 235 cm

Fnuggie 27.07.2021 18:03
“Det giver dig så ret til at fortsætte? Har du ikke et mål med dit liv?!” Han rystede lidt på hovedet af ham og sukkede kort

“Nej men du fortjente at have en far, og det er ikke mig, men du mangler en at se op til!” Denne gang sagde han det på krystalliansk og ikke mithos som han hidtil havde snakket. Hvis denne unge minotaur troede at hele verden drejede sig omkring ham så tog han da grueligt fejl.

“Fint hvis du gå må jeg jo hellere gå med så du ikke laver flere ulykker” kom det fra ham og rejste sig op for at kigge på den mindre minotaur.
Ezekiel

Ezekiel

Byvagt

Kaotisk God

Race / Minotaur

Alder / 21 år

Højde / 210 cm

"Hvis de selv lægger op til det, så må de tage de tæsk det giver," svarede han i en ligegyldig tone, og trak på skuldrene.

"Hvem i alverden har du tænkt dig at det skal være? Alle er ligeglad med mig alligevel, så lad mig være for Zaladin da!" kom det irriteret fra ham på Krystaliansk, som han begyndte at forlade kroen.

Han gad ikke være her mere, og mindst af alt gad han ikke høre på Jasons sludder mere. Om han ville følge med måtte han da selv om. Ezekiel skulle nok ryste ham af sig før eller siden. Han var trods alt mindre end Jason, og kunne løbe stærkere - mente han da selv.

Så pludselig begyndte han at løbe. Han drejede til højre og venstre i et væk, da han kendte byen ret så godt efterhånden. Det var tydeligt, at han forsøgte at stikke af fra Jason. Det var klar det han prøvede på, og så måtte han jo se hvor godt det gik.

Jason Monrad

Jason Monrad

Kommandørkaptajn

Sand Neutral

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 92 år

Højde / 235 cm

Fnuggie 27.07.2021 18:45
Et suk kom igennem ham som han lagde hovedet på skrå og kort tid efter rystede på hovedet. Hvad skulle man ikke gøre her i livet for at lærer en ung minotaur om livet der aldrig havde haft en opdragelse før? Han håbede så sandelig ikke at Nadiya ville blive lige sådan når det kom der til. Men nu stak han heller ikke af fra sit ansvar, han ville stadig være en far selvom han var et stykke væk hjemmefra og havde et arbejde at passe.

Da Ezekiel nærmest styrtede ud af døren fulgte han efter, men gad han og løbe efter ham. Næh egentlig ikke i stedet satte han tempoet en smule op og bevægede sig i samme retning som Ezekiel i håb om at han ikke forsvandt for langt væk.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti, jack
Lige nu: 2 | I dag: 11