Først og fremmest vil jeg gerne sige kæmpe stort undskyld, hvis jeg har sagt eller gjort noget, der har bidraget til, at folk har følt sig shamet. Jeg ved godt, at jeg er typen der kan være meget "høhø, se en lummertråd" i chatten, og selv om jeg intet ondt mener med det, så er jeg fuldt forstående over for, at det stadig kan virke som for meget på nogen.
Det vil jeg i hvert fald tænke over fremover, og selv om jeg er admin, så håber jeg heller ikke, at I vil stå tilbage for at sige fra, hvis jeg er for meget.
Hertil kommer så de små initiativer i form af statistikker, jeg løbende har tilføjet på siden. Jeg tilføjer dem som regel, fordi folk snakker om det, og lader til at synes det ville være sjovt. Jeg kan forstå på bl.a. denne tråd, at
lummerprocenten er for meget, og det vil jeg gerne gøre noget ved.
Min umiddelbare tanke er at flytte den over i ens personlige lille "lummerstatistik" når man søger på "efter 22" i sidebaren, som i forvejen er en gimmick, og som man derfor ikke støder på inde på folks profiler. Så kan man heller ikke se andres.
Hvis der er andre statistikker el.lign, som I føler bidrager negativt, så vil jeg meget gerne have det at vide, så vi kan fjerne dem, der er et generelt ønske om ikke at have stående.
Hvad skal vi gøre som side?
At fjerne eventuelle statistikker tænker jeg dog ikke vil gøre hele udslaget. Jeg tror, at denne snak i første omgang er super vigtigt, så os der ikke tidligere har tænkt så meget over det, for øjnene op for, at det er noget der foregår.
Jeg håber derfor, at vi alle kan være gode til at kalde hinanden ud i chatten, hvis der foregår noget, som folk ikke er OK med. Hvis man ikke er komfortabel med det, men stadig føler sig trådt på af et eller flere andre medlemmer, så vil jeg meget gerne have, at I sender mig en PB, så jeg og moderatorerne kan holde lidt ekstra øje og eventuelt følge op med vedkommende.
Den med, at folk ikke føler, at alle har lyst til at skrive med dem, synes jeg er svær. Som der allerede er skrevet i tråden, har folk forskellige skrivestil, og det er netop svært for mange, hvis nogle har det med at forsvinde i perioder. Det sker - IRL-livet er vigtigere, og jeg tror ikke der er nogen herinde, der forventer svar hver dag, men det skal også være
helt i orden at takke nej til en tråd, uden at det skal ses som noget personligt.
Forslag til, hvordan vi bedre tager hånd om folk, der har svært ved at komme i gang, og derved undgår, at der kommer en negativ oplevelse, vil være meget velkomne - men måske vi skulle tage det i en anden tråd, så denne ikke afspores helt?
Jeg mindes også, at der på et tidspunkt blev lagt en liste op med nogle spørgsmål om, hvordan man foretrak at skrive. Den har jeg personligt selv svaret på inde på min profil, fordi jeg synes den var rigtig god. Det skal selvfølgelig ikke være et krav for folk, men jeg vil gerne opfordre til det, så man kan sætte lidt forventninger til ens kommende trådpartnere :)