Overordnet trådsøgning

Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2319
karakterer

Venus 09.09.2020 21:20
Jeg kunne egentlig godt tænke mig, at man kunne have en besked i toppen af sin profil, hvor man kan skrive, hvad man generelt søger. For eksempel:

• Jeg sidder lige nu og har nogle plotidéer, men de er ikke nødvendigvis karakterspecifikke, og jeg ville være villig til at skabe en ny karakter til de plots.

• Man kunne også skrive, hvilken slags tråde, man er interesseret i. Fjollede tråde, familiedrama, hack'n'slash for the funzies, hack'n'slash drama, romantiske tråde, lummertråde, osv., etc. m.fl.

Siden man ikke kan være inaktiv (og have den besked stående) samtidig med, at man er trådsøgende - det mener jeg i hvert fald, vi fik rettet -, kunne beskeden stå samme sted :D

Man kunne måske også bruge feltet til at beskrive, hvordan man kan lide at skrive, og hvad man ikke kan. Det kunne også stå i ens personlige profil, men jeg føler, det står mere intuitivt sammen med karaktererne, hvor man leder efter nogen at skrive med.
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3577
karakterer

Alianne_ 19.09.2020 13:18
Jeg vil lige efter chathygge hoppe ind i den her og sige, jeg synes det er en god idé, især den del med at beskrive sin spillestil/skrivestil :D

Jeg synes det ville være en rigtig god måde at få overblik over folks skrivestil på, hvis man har mulighed for at beskrive den lidt, uden at skulle indgå i lange dialoger med enhver ny potentiel trådpartner eller at skulle stalke alle deres tidligere tråde, for at lure, om man er kompatible. Både ifht til svartider, hvis man har lyst til at beskrive det, og ifht hvor meget indsats man måske forventer i de plots man  søger - det kommer ofte med mere indsats, hvis man søger nogle længerevarende plots. Der er det rigtig træls at aftale et langt plot med nogen, der så ikke har været lige så committed.
Jeg selv har enormt travlt med alt det der mor i hverdagen, så jeg har ikke nødvendigvis tid til lange samtaler med folk - såfremt de overhovedet er i chatten - om trådstile, inden en tråd skal starte. Der vil jeg hellere fokusere på at snakke plot forinden.

Alt skulle self. være frivilligt at skrive ^^.

Helt generelt:
Et problem ved at lade fraværsbeskeden "æde" den anden besked, er, at man kan melde fravær ud i fremtiden. Jeg har fx meldt fravær to uger før mit egentlig fravær starter, fordi det er planlagt fravær. Det er måske værd at have in mente ^^.

Vuze

Vuze

1614
karakterer

Vuze 19.09.2020 13:34
Jeg må indrømme, at jeg ikke er helt fan af en boks, hvor man kan skrive sin skrivestil. Især fordi jeg kan se flere problemer om det.
Hvis jeg nu har haft en super god måned (måske flere) hvor det bare kører derudaf, og skriver at "Jamen jeg svarer ofte" vil jeg ikke shames, hvis det pludselig ændrer sig. Ikke at jeg siger, at folk vil gøre det, men det åbner op for muligheden. Synes også, at det åbner op for muligheden for, at folk kan tigge svar for "Du skrev jo, at du svarer hurtigt". Desuden, hvad er hurtigt? Skal man have et præcist antal dage på?

Desuden synes jeg også, at det gør det rigtig nemt at sortere dem fra, som svarer langsomt, eller generelt har en dårlig periode. Det er ingen hemmelighed, at jeg ikke svarer super hurtigt lige for tiden, jeg har prøvet at fortælle det til folk, som jeg har tråde med, og som spørger, men det er ikke nødvendigvis noget, som jeg føler, skal stå på min profil.

Og nu kan det godt være, at jeg har været super heldig med dem, som jeg skriver med, men jeg er aldrig blevet spurgt om min skrivestil. Hvis folk kun vil skrive med mig for hurtige svar, ja, så finder de nok en anden.
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3577
karakterer

Alianne_ 19.09.2020 13:51
For mig at se, er der to meget væsentlige distinktioner: 
- Generel skrivestil
- Fraværsperioder

Og fraværsperioder overskriver selvfølgelig generel skrivestil, for i fraværsperioder kan man ikke forventes at svare på samme måde, som man normalt gør. 

Men lad os vende den om og se på det fra den trådsøgenes perspektiv - altså ejeres af profilen og ikke alle andre. Lad os stille spørgsmålet: "Hvad søger *jeg*" og ikke "hvad søger andre"

Et eksempel, for at bygge videre på Venus' kunne være: 

"Jeg sidder lige nu og har nogle plotidéer, men de er ikke nødvendigvis karakterspecifikke, og jeg ville være villig til at skabe en ny karakter til de plots.
Mine plotidéer er primært til længerevarende og gerne romantiske plots, så skriv til mig, hvis du er interesseret!"

Her gør brugeren opmærksom på, hvad vedkommende søger, men der er ikke nødvendigvis noget om svartider.

En anden kunne være: 
" Jeg har et specifikt plot i tankerne med min karakter X. Det handler om at vende hende fra Mørket til Lyset og jeg søger  at få de store følelser i spil - men ikke nødvendigvis noget romantisk.
Det er et plot, jeg gerne vil  fokusere på, så jeg søger en trådpartner, der har tid til at svare i de tråde  inden for en rimelig tid - jeg tænker et svar cirka hver 3. dag vil holde mig til ilden. "

Her har brugeren behov for at finde en trådpartner, der har tid til dem, og derfor virker det ikke, hvis man ved at man skal starte på nyt job fx og nok kommer til at være on/off et par måneder med svar hver/hveranden uge. 
Det ville også løse problemet med at folk føler sig sorteret fra på baggrund af hvad de skriver - her sortere andre sig selv fra, hvis de ikke kan leve op til det, man søger i plottet. Det er for mig at se ikke så forfærdeligt anderledes at have krav til svartider i et plot, man rigtigt gerne vil have afviklet (self. skal der være plads til fraværsperioder stadig!) end at specifikt søge en karakter inden for Mørket.
Fnuggie

Fnuggie

Lord of Fluff

3108
karakterer

Fnuggie 19.09.2020 17:26
Jeg kan godt se ideen med det som Venus skriver, og det kunne måske godt være en god ting på sin vis. Men samtidig tænker jeg allerede at der er muligheden at skrive på hver profil hvad det er man søger til sine karaktere. Jeg ved ikke hvor meget dette bliver brugt, for jeg personligt har ikke fået noget respons til noget af det jeg har søgt plots til.

Noget helt andet e jeg ville frabede mig om at få skrevet skrivestil på mon profil. Jeg kan til tider bare forsvinde lidt uden at gøre opmærksom på det. Skal det vurdere i min skrivestil at jeg har en Down periode og dårligt nok kan overskue mit eget irl liv? Jeg ville have det virkelig dårligt med at blive valgt fra på den måde.
Jeg synes generelt ikke folk er særlig god til at skrive til mig når jeg søger tråde i chatten fx. Og der kan jeg sidde og tænke over om det kan være min egen fejl eller om det er fordi jeg lige pludselig bare kan forsvinde. Gør det mig til en dårlig trådepartner at blive valgt fra på den måde? For ærlig talt så sidder jeg med dårlig smag i munden når flere skriver og spørg om de kan lukke tråde fordi jeg ikke har haft overskud lige at svare i en tråd i noget tid som typisk kan vare 2 måneder. Ja nogle er mere emsige i  hvor lang tid en tråd skal stå stille.
Men jeg ville have det dårligt med at skulle skrive på min profil at jeg svare hurtigt og lige pludselig kan få en skideballe over at man ikke lige får svaret fordi man har skrevet det i en profil. Så jeg kan følge Vuze i det hun skriver.

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 19.09.2020 21:53
Alianne_ skrev:
[...]

Jeg synes det ville være en rigtig god måde at få overblik over folks skrivestil på, hvis man har mulighed for at beskrive den lidt, uden at skulle indgå i lange dialoger med enhver ny potentiel trådpartner
[..]

Helt generelt:
Et problem ved at lade fraværsbeskeden "æde" den anden besked, er, at man kan melde fravær ud i fremtiden. Jeg har fx meldt fravær to uger før mit egentlig fravær starter, fordi det er planlagt fravær. Det er måske værd at have in mente ^^.

Men taber vi ikke også en del ved netop ikke at have den slags samtaler om hvordan vi ønsker at tråde og hvordan det skal foregå?

Vedr. fraværsbesked kan det ordnes med en mere kompliceret teknisk løsning, der kræver at der indføres en kalender per bruger(eller karakter hvis vi er tossede) som kan lager fremtidig fraværd, men det er nok mere hassel at implementerer end det er værd. Plus det bliver mere krævende at notere man er fraværende, og jo mere besværligt man gør ting, desto færrer folk vil anvende funktionen.

Fnuggie skrev:
"
Noget helt andet e jeg ville frabede mig om at få skrevet skrivestil på mon profil. Jeg kan til tider bare forsvinde lidt uden at gøre opmærksom på det.

[...]

Men jeg ville have det dårligt med at skulle skrive på min profil at jeg svare hurtigt og lige pludselig kan få en skideballe over at man ikke lige får svaret fordi man har skrevet det i en profil.
"

Det virker lidt som om at skrivestil og skrivefrekvens bliver rodet voldsomt meget sammen i denne debat.
Jeg er generelt stor fan af at forventnings afstemme på så mange paramter som muligt, men det skal aldrig bruges som våben.
Den anden ting jeg også vil mene vi for alt i verden skal undgå er elitisme således at der er den mere fortrukne og prestigefyldte måde at gøre tingene på.

Så personlig ville jeg ikke have noget imod skrivestil, men være enormt modstander af frekvens, da jeg ser for mange dårlige konsekvenser derved, se fx Fnuggie's fulde indlæg eller Topposter debaten.
Jeg ville nok ikke selv udfølge min skrivestilskollone, men har mere noget at gøre med hvor lidt jeg typisk udfylder af sådan nogle profil ting.
Derud over kan jeg ikke andet at se at skrivestils beksrivelsen bliver meget simplificeret eller til en eller andne 300 ords opsumering af hvordan jeg fortrækker at skrive.
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3577
karakterer

Alianne_ 19.09.2020 21:56
Jeg synes alles pointer har været rigtig gode, og jeg tilbagetrækker min første post. Jeg kan godt se det kan være træls for mange, og det er bedre at tage direkte med kommende trådpartnere på pm eller discord. 

Min anden post er den jeg vil foretrække, hvis folk kommenterer på, for det fanger pointen bedre: At det handler om hvad man som bruger søger, og ikke hvad andre søger i andre brugere.

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 19.09.2020 22:24
Tror 'problemet' med at have en beskrivelse af hvad man søger.

Fx:
'Jeg søger folk til at lave et bankrøveri i dværgeland'.

Er at det enten risikere at blive et retread af 'søger' trådene fra opslagstavlen. Som fra tid til anden blot er: 'jeg søger nogen at skrive med' og det derfor ikke siger så meget om hvad der ønskes, men også at det er passivt.

Jeg skal vide at der er nogen der ude der har denne søgning.
Jeg skal vide hvor den er.
Jeg skal have overskudet til at gå det igennem og derefter konstatere at alt hvad der stod var en fejl fordi personen jeg fandt ikke havde opdateret sin beskrivelse i flere måneder.

Det er i bund og grund problemet det samme problem som med dating in real life.

Mit bedste råd til alt det her er grip fat i folk, spørg dem og så skal vi alle være bedre til både at møde nogle nye mennesker, vær villige til at sige at det ikke virkede, og så ikke ligge alt for meget i hvis en 'date' gik dårlig eller aldrig blev til noget.
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3577
karakterer

Alianne_ 20.09.2020 09:48
Det kunne løses ret nemt ved at lave en autogenereret liste ligesom faceclaim-listen, hvor folks søgninger dukker op automatisk, når de opdaterer boksen.
Så sætter man et timestamp på fra hvornår den er skrevet, og så kan folk selv vurdere om de tror brugeren har glemt det, hvis søgningen er fx over et år gammel. 

Så kunne vi overveje en mulighed for at smide den liste, eller de fem nyeste ud i sidebaren, fx i stedet for topposterlisten, hvis folk ikke har lyst til at se den alligevel (evt toggle, så man selv kan vælge), og så frem for fokus på flest posts, kan man se hvem der søger tråde og klikke ind for at læse mere på den uddybende liste. 

Edit: Dette ville potentielt også løse problemet ved at skrive sin trådsøgning i chatten og føle at den blot druknede, samt at det ville gøre, at man lidt lettere kan se hvad folk aktivt søger frem for at se på et par måneders gammel opslag på opslagstavlen, hvor man ikke ved, om brugeren fandt det, de søgte. 
Så skal man kun gå 1 sted hen for at få sig et overblik over, hvad brugerne på siden søger af tråde/plots. 
Granny

Granny

Do your worst - always

2203
karakterer

Granny 20.09.2020 15:32
Okay, så helt ærligt har jeg ikke læst hele den her tråd, men jeg fulgte lidt med i chatten i går, og jeg kom til at tænke på en gammel side, jeg var på, der havde den der tråd... Så jeg fandt mit gamle dokument, hvor jeg havde besvaret spørgsmålene og så ville jeg bare lige smide det op: 

Det er ikke nogle spørgsmål, men jeg har fundet på, men måske man kunne snuppe nogle af dem og så evt. sætte dem i sin profiltekst, som en lille godte? Idk, jeg ville bare lige dele idéen for dem, hvor sådan et overblik kan betyde noget: 

Hvor ofte svarer du ca. i tråde, på en normal uge?

Hvor ofte skal din medspiller ca. svare, for at du stadig er interesseret i tråden?

Kan du bedst lide at planlægge plots og relationer i forvejen, eller er du mere til at kaste dig ud i spillet og se hvad der sker?

Hvilken type plots er du mest interesseret i?

Skriver du lange eller korte posts?

Hvor lange/korte foretrækker du, at din spillers posts er?

Spiller du tråde med seksuelt indhold?

Spiller du tråde med voldeligt indhold?

Har du nogen triggers, som andre gerne må være opmærksomme på?

Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3577
karakterer

Alianne_ 20.09.2020 20:09
Jeg synes de spørgsmål er helt vildt awesome og sindssygt brugbare! Jeg har derfor allerede implementeret dem på min egen profiltekst, hvis nogen vil se et eksempel. Enkelte har jeg slået sammen eller rettet lidt i alt efter hvad der passede bedst til mig :D
3 3

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 8