Alianne_ 19.09.2020 13:51
For mig at se, er der to meget væsentlige distinktioner:
- Generel skrivestil
- Fraværsperioder
Og fraværsperioder overskriver selvfølgelig generel skrivestil, for i fraværsperioder kan man ikke forventes at svare på samme måde, som man normalt gør.
Men lad os vende den om og se på det fra den trådsøgenes perspektiv - altså ejeres af profilen og ikke alle andre. Lad os stille spørgsmålet: "Hvad søger *jeg*" og ikke "hvad søger andre"
Et eksempel, for at bygge videre på Venus' kunne være:
"Jeg sidder lige nu og har nogle plotidéer, men de er ikke nødvendigvis karakterspecifikke, og jeg ville være villig til at skabe en ny karakter til de plots.
Mine plotidéer er primært til længerevarende og gerne romantiske plots, så skriv til mig, hvis du er interesseret!"
Her gør brugeren opmærksom på, hvad vedkommende søger, men der er ikke nødvendigvis noget om svartider.
En anden kunne være:
" Jeg har et specifikt plot i tankerne med min karakter X. Det handler om at vende hende fra Mørket til Lyset og jeg søger at få de store følelser i spil - men ikke nødvendigvis noget romantisk.
Det er et plot, jeg gerne vil fokusere på, så jeg søger en trådpartner, der har tid til at svare i de tråde inden for en rimelig tid - jeg tænker et svar cirka hver 3. dag vil holde mig til ilden. "
Her har brugeren behov for at finde en trådpartner, der har tid til dem, og derfor virker det ikke, hvis man ved at man skal starte på nyt job fx og nok kommer til at være on/off et par måneder med svar hver/hveranden uge.
Det ville også løse problemet med at folk føler sig sorteret fra på baggrund af hvad de skriver - her sortere andre sig selv fra, hvis de ikke kan leve op til det, man søger i plottet. Det er for mig at se ikke så forfærdeligt anderledes at have krav til svartider i et plot, man rigtigt gerne vil have afviklet (self. skal der være plads til fraværsperioder stadig!) end at specifikt søge en karakter inden for Mørket.