Sparks

Sparks

Den vej - som viser vej!

3811
karakterer

Sparks 21.06.2020 21:07
Proteaus

Historien om Proteaus

Proteaus er en ældre tyve laug, der har eksisterede gennem de sidste par århundrede. Det er gået i arv mellem hænder, der har værnet omkring principper, at der skulle skabes en balance mellem de rige og de fattige. En måde hvorpå at de forskellige fraktioner, der gik under Proteaus beskyttelse og navn, kunne bidrage til hvad de mente, kunne gøre skalaen lige mellem uretfærdighed og retfærdighed. Velvidende at intet helt kunne blive balanceret mellem godt og ondt.

Afdelinger af Proteaus, har både kendskab til hinanden og slet ikke. Den eneste, der ved hvad der sker, i alle afdelinger og konstant har overvågning over dem. Er Høgen. Denne har et redskab, der gør at denne har mulighed for at følge med, og kontakte de andre afdelinger når situationer opstår, hvor at lederen for hele organisationen skal være tilstede. Under høgen, er der en leder for hver gren, denne leder har tre under sig, og resten af almindelige medlemmer. Med mindre, specielle stillinger er blevet vedtaget er nødvendigt.

Det vil sige, at det ikke kun er Krystallandet som har denne tyve laug, i forskellige punkter på landkortet. Men man vil også finde dem over vandet, hvor? Det kan man ikke vide, før man har hørt rygterne.

Og man må stole på, at man er ikke i tvivl hvis det er Proteaus der spiller ind.

De forskellige grene

Høgen

Høgen er den, som sidder på toppen af pyramiden af Proteaus. Dette er figuren, som der har styr på alle grenene der føre ud til de forskellige afdelinger, hvem der er hvor, hvad de går og laver, og om de bidrager nok til hele organisationen. For at få denne plads, skal man enden vælte den nuværende Høg, eller man bliver udvalgt, når Høgen vælger at gå af. Det er også personen, som vælger lederne.

Dianthos – Efterårsreden

Ravnen
lederen for Dianthos

LEDIG

(Denne position er i øjeblikket besat af Evlyn, men hun leder efter en, som kan varetage opgaven).

Højre Vinge for Ravnen

Domino – NPC

Venstre Vinge for Ravnen

Faith – NPC

Stenfjer

-

Rubinien – Sommerreden

Ibis
Lederen af Rubinien

Højre Vinge af Ibis

LEDIG

Venstre Vinge af Ibis

LEDIG

Sandfjer

-

Azurien - Forårsreden

Ørnen
Lederen for Azurien

LEDIG

Højre vinge for Ørnen

LEDIG

Venstre vinge for Ørnen

LEDIG

Flodfjer

-

Norden – Vinterreden

Uglen
Lederen for Norden

LEDIG

Højre vinge for Uglen

LEDIG

Venstre vinge for Uglen

LEDIG

Snefjer

-

Guldfjeren
Proteaus hælere

Shrade

Spilmekanisk

For dem, som er interesseret i at deltage i denne organisation, er meget velkommen til at kontakte de spiller der har leder position, for den afdeling man gerne vil være en del af. Vil man gerne, tage en højere stilling, skal man skrive til Evlyn Crane, som er Høgen i given øjeblik for hele Proteaus.

Der vil senere hen, begynde at dukke forskellige plots op, som man kan være en del af. Reaktionstråde, plot tråde, og små hemmelige missioner som bliver sendt til en på Privat besked. Hvis det bliver stort nok, vil der også blive lavet en kanal på discord, hvis folk er interesseret i det.

Dimsen

Dimsen

458
karakterer

Dimsen 21.06.2020 21:28
Jed Water kunne sagtens være del af et tyvelaug på den ene eller anden måde.

Han kan både fungere som smugler, lave afledningsmanøvre, sabotage etc.
Dog er der også risiko for at han kan forråde personer i Proteaus, eftersom han er kaotisk neutral.
Så Proteaus skal være forsigtig med, hvor mange informationer han får.

Hvis han lyder som noget der kan bruges, så kan vi finde ud af det.
Taktisk Fremrykning BAGUD!!!

Billedet er taget herfra [Link]
Gimble, the iconic Gnome Bard from 3,5e
Derag

Derag

Lummerhummer

1693
karakterer

Derag 23.06.2020 11:59
Shrade er allerede en praktiserende hæler i Dianthos, så der er helt sikker noget spil at finde der ^^
Han er ikke helt en finesse-type til gengæld - brækkede fingre kan åbne mange døre.

Dragonflower

Dragonflower

Drama Llama

3294
karakterer

Frejdis er byvagt i Dianthos, med en fortid som lejesvend og en del ulovligheder i forhold til afpresning, trusler og des lige, under bæltet.

Hun prøver at holde sig fra det kriminelle, men Proteaus kunne nemt have en klemme på hende, der kan få hende til at kigge den anden vej, og se lidt løsere på reglerne end hun allerede gør!
Det skal gøre ondt, før det gør plot!
Krystal

Krystal

Skaberinden

5886
karakterer

Krystal 23.06.2020 14:56
Jarko handler i oplysninger og smuglervarer i Dianthos.
Jeg tænker det er ret oplagt, at han har sluttet sig til organisationen :)
~ Krys ~

Karen

Karen

KL-hepper

1893
karakterer

Karen 23.06.2020 16:16
Så... jeg melder mig lige med et par forslag :3

Tori har i forvejen en relation til Pax og Ulvens Klan i form af de her undergrundskampe. Mon der er mulighed for, at han kender til Evlyn også, og hun måske spørger om hjælp af og til, hvis der skal bruges nogle muskler? Det kunne også godt være i forbindelse med, at der samtidig er brug for Shrades... ekspertise? Blot en tanke ^^

Jeg lægger heller ikke skjul på, at jeg har en del karakterer på tegnebrættet, og en af dem er en ork. Indtil videre har jeg kun besluttet mig for, at hun skal være kriminel og ret så snedig, selvom hun ikke helt kommer til at være den snigende type, men der kunne vel være noget mulighed her i en nærmere fremtid? Hvis det er, kan jeg sagtens prikke til dig, når jeg når til at skulle lave hende? ^_^

Jeg leger lidt med tanken om, at Victoria i øjeblikket gør sit for at opstøve alle de her bander, der springer frem over det hele. Hendes ønske er trods alt at lukke dem ned, så der ville være noget mulighed for noget fjendskab her? Det kunne også være, at Evlyn kunne grave noget snavs frem på Victoria (*Eyes Sephyran*) og på den måde afpresser hende til at give dem mere spillerum? Der er i al fald flere muligheder for drama på den front, hvis du ønsker ^_^

Det var lige, hvad jeg havde. Hvis du kommer på noget, er du også velkommen til at sige det! ^_^

- Karanu
Kati

Kati

156
karakterer

Kati 23.06.2020 16:28
Jeg har et forslag :D
Katirra har en tilbøjelighed til at hjælpe folk fra underverdenen. Hun har gjort det en gang for Pax. Måske kunne hun blive fast knyttet til Proteaus? Selvom det er hælerarbejde, kan man jo godt komme til skade og have behov for en healer ^^ 
Jeg stiller hende i hvert fald gerne til rådighed :D
Sparks

Sparks

Den vej - som viser vej!

3811
karakterer

Sparks 23.06.2020 18:24
Dimsen skrev:
Jed Water kunne sagtens være del af et tyvelaug på den ene eller anden måde.

Han kan både fungere som smugler, lave afledningsmanøvre, sabotage etc.
Dog er der også risiko for at han kan forråde personer i Proteaus, eftersom han er kaotisk neutral.
Så Proteaus skal være forsigtig med, hvor mange informationer han får.

Hvis han lyder som noget der kan bruges, så kan vi finde ud af det.

Hmm, det er et spændende foreslag. Som sådan er det kun dem som er øverst oppe i ‘føde’kæden som bliver inddraget i de større informationer. Så han kan sagtens bare været medlem, som kan udnytte de goder som der kommer af at være i et Tyvelaug. Immuniteten ved at være i deres område, og nemmere veje til at sælge sit smuglergods. Men han kan også sagtens være med til nogle af de større operationer. Hvis han ikke forræder dem for mange gange. Det kunne godt tænkes (og med det mener jeg helt sikkert), at der ville være en leder der ville blive pissed! Men som udgangspunkt, er du mere end velkommen i gruppen! 

Derag skrev:
Shrade er allerede en praktiserende hæler i Dianthos, så der er helt sikker noget spil at finde der ^^

Han er ikke helt en finesse-type til gengæld - brækkede fingre kan åbne mange døre.

Ja!! Jeg vil mega gerne have en hæler i gruppen! Så det kunne være så fint, og det er også helt fair at ikke alle medlemmer er finesse typer - der skal jo være lidt variation! Så det kunne være så fedt, og vi kan jo eventuelt tage den over en pm, hvor længe de har kendt hinanden hvor længe han har været deres hæler? :D 

Dragonflower skrev:
Frejdis er byvagt i Dianthos, med en fortid som lejesvend og en del ulovligheder i forhold til afpresning, trusler og des lige, under bæltet.

Hun prøver at holde sig fra det kriminelle, men Proteaus kunne nemt have en klemme på hende, der kan få hende til at kigge den anden vej, og se lidt løsere på reglerne end hun allerede gør!

Det kunne være så mega fedt, at have en Frejdis som insider i byvagten! Og Evlyn er bestemt typen der opsnuser skidt omkring folk, og bruger det til sin fordele! Hun gør aldrig fysisk skade, men afpresning - hell yeah. Især hvis det betyder, man kan have lidt ekstra linje, med nogle flere ulovligheder. 

Krystal skrev: 
Jarko handler i oplysninger og smuglervarer i Dianthos.

Jeg tænker det er ret oplagt, at han har sluttet sig til organisationen :)

Det ville give mega meget mening! Det ville være vildt fedt, hvis han vil være en del. Tænker du bare han skal være normal medlem af gruppen, eller kunne du tænke dig at han fik en lidt større stilling?

Karen skrev:

Så... jeg melder mig lige med et par forslag :3

Tori har i forvejen en relation til Pax og Ulvens Klan i form af de her undergrundskampe. Mon der er mulighed for, at han kender til Evlyn også, og hun måske spørger om hjælp af og til, hvis der skal bruges nogle muskler? Det kunne også godt være i forbindelse med, at der samtidig er brug for Shrades... ekspertise? Blot en tanke ^^

Jeg lægger heller ikke skjul på, at jeg har en del karakterer på tegnebrættet, og en af dem er en ork. Indtil videre har jeg kun besluttet mig for, at hun skal være kriminel og ret så snedig, selvom hun ikke helt kommer til at være den snigende type, men der kunne vel være noget mulighed her i en nærmere fremtid? Hvis det er, kan jeg sagtens prikke til dig, når jeg når til at skulle lave hende? ^_^

Jeg leger lidt med tanken om, at Victoria i øjeblikket gør sit for at opstøve alle de her bander, der springer frem over det hele. Hendes ønske er trods alt at lukke dem ned, så der ville være noget mulighed for noget fjendskab her? Det kunne også være, at Evlyn kunne grave noget snavs frem på Victoria (*Eyes Sephyran*) og på den måde afpresser hende til at give dem mere spillerum? Der er i al fald flere muligheder for drama på den front, hvis du ønsker ^_^

Det var lige, hvad jeg havde. Hvis du kommer på noget, er du også velkommen til at sige det! ^_^

- Karanu

Det lyder alt sammen mega spændende! Jeg tænker at et tyvelaug har jo altid brug for muskler, på et eller andet tidspunkt. Så i den forstand kunne hun sagten bruge Tori, især hvis han allerede arbejder for Pax. Men tænker mere at det ville være på lån, end at han ville være en officielt medlem af gruppen, hvis han allerede i er ulvenes klan. 

Du må vildt geren prikke til mig med din ork! Det kunne være mega fedt, og jeg er også frisk på at skrive lidt mere i dybden, og finde et lidt større plot til din ork inde for gruppen. Hvis det kunne gøre det ekstra spændende! Du er i hvert fald velkommen til at skrive og prikke til mig, når det er, du kommer så langt. 

Det med Victoria, hvis hun begynder at prøve at lukke organisation ned. Så finder Evlyn helt sikkert skidt på hende, hvis der er noget at finde - og bruger det for at få hende til at fjerne sig fra ryggen af dem. Så det kan vi klar også spille på!

Kati skrev:

Jeg har et forslag :D
Katirra har en tilbøjelighed til at hjælpe folk fra underverdenen. Hun har gjort det en gang for Pax. Måske kunne hun blive fast knyttet til Proteaus? Selvom det er hælerarbejde, kan man jo godt komme til skade og have behov for en healer ^^
Jeg stiller hende i hvert fald gerne til rådighed :D

Ja! Der er altid folk der kommer til skade, og folk der skal bruge hjælp. Hvis hun er villig til at knytte sig til gruppe som deres primære healer, ville det bestemt være noget som de er interesseret i! Så det ville være mega fedt! Og klart noget som Evlyn ville være interesseret i!

Krystal

Krystal

Skaberinden

5886
karakterer

Krystal 23.06.2020 22:10
Eli skrev:
Det ville give mega meget mening! Det ville være vildt fedt, hvis han vil være en del. Tænker du bare han skal være normal medlem af gruppen, eller kunne du tænke dig at han fik en lidt større stilling?

Jeg tænker umiddelbart normalt medlem af gruppen - med øje for at blive til mere :)
Hvis det giver mening, kunne det være fedt at spille sig til ingame.
~ Krys ~

Sparks

Sparks

Den vej - som viser vej!

3811
karakterer

Sparks 23.06.2020 22:18
Krystal skrev:
Eli skrev:

Jeg tænker umiddelbart normalt medlem af gruppen - med øje for at blive til mere :)

Super fedt! Det vil jeg mega gerne <3 
så kan vi eventuelt tage nogle tråde med dem snart >:]
Krystal

Krystal

Skaberinden

5886
karakterer

Krystal 23.06.2020 22:19
Eli skrev:
Krystal skrev:
Eli skrev:

Super fedt! Det vil jeg mega gerne <3 
så kan vi eventuelt tage nogle tråde med dem snart >:]

Ja, for satan >:]
~ Krys ~

Karen

Karen

KL-hepper

1893
karakterer

Karen 24.06.2020 15:18
Eli skrev: 

Det lyder alt sammen mega spændende! Jeg tænker at et tyvelaug har jo altid brug for muskler, på et eller andet tidspunkt. Så i den forstand kunne hun sagten bruge Tori, især hvis han allerede arbejder for Pax. Men tænker mere at det ville være på lån, end at han ville være en officielt medlem af gruppen, hvis han allerede i er ulvenes klan. 

Du må vildt geren prikke til mig med din ork! Det kunne være mega fedt, og jeg er også frisk på at skrive lidt mere i dybden, og finde et lidt større plot til din ork inde for gruppen. Hvis det kunne gøre det ekstra spændende! Du er i hvert fald velkommen til at skrive og prikke til mig, når det er, du kommer så langt. 

Det med Victoria, hvis hun begynder at prøve at lukke organisation ned. Så finder Evlyn helt sikkert skidt på hende, hvis der er noget at finde - og bruger det for at få hende til at fjerne sig fra ryggen af dem. Så det kan vi klar også spille på!

Tori er generelt kun til "udlån." Han er sin egen, så han vil helst ikke slutte sig til nogen gruppe fast. Det betyder dog ikke, han ikke hjælper her og der, og der er vel mulighed for, at Evlyn kunne få brug for hans kompetencer af og til? :3

Victoria har masser af snavs! Nævnligt to børn med Fyrsten og et tredje på vej x3 Ud over det er der selvfølgelig muligheden for at opdage, hvem hun er og true med at afsløre det for hele samfundet xD

Sparks

Sparks

Den vej - som viser vej!

3811
karakterer

Sparks 14.10.2020 22:57
Gruppens opslag er nu opdateret. 

Jeg er stadig midlertidig ude af spillet. Men jeg vil gerne have gruppen, ikke skal lide under mit fravær. Vil derfor forsøge at prioriterer alle disse plots. Og desuden, altid være til at kontakte, skulle man ønske at blive en del af gruppen. 
Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1675
karakterer

Xenwia 23.12.2020 17:10
Meena skal pilles af listen af medlemer under Rubinien ^^

~ Husk at synd, så Jesus ikke døde forgæves ~
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3575
karakterer

Alianne_ 03.01.2021 16:43
Om afdelingen i Rubinien, under Rhaya Fay'Sarrs ledelse:

Proteaus' afdeling i Rubinien har hovedsæde i Balzera. Gamle, forfaldne bygninger forskellige steder i byen huser foretagnet - både som opbevaringssted for tyvekoster og husly for medlemmerne, der ikke har andre steder at være.

Gruppen har et stort fokus på at befri og stjæle slaver, og for at finansiere sig selv og de slaver, de køber fri, stjæler de rigdomme fra den finere befolkning. En stor del af arbejdet ligger i at få de befriede slaver tilbage på benene og hjælpe dem med at finde deres plads i Krystallandet igen. De slår ikke ihjel, men gruppen hjælper gerne med at få en grad af hævn over gamle slaveejere og des lige.
5 5

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1