Faust

Faust

Urtemester, alkymist og agent for Verbatim.

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 398 år

Højde / 183 cm

Krystal 30.06.2018 23:12
Faust havde overlevet længe i Dianthos. Årsagen var en blanding af at have de rigtige kontakter, undgå at overfalde folk i gaderne, når blodtørsten meldte sig og en lille smule held. For at holde den lille forretning kørende, krævede det imidlertid, at han af og til besøgte en smed i byen. Guld- og sølvsmed hang ikke på træerne, og Faust betalte ham en klækkelig sum - ikke blot for varerne, men også for, at der ikke blev stillet spørgsmål. Han havde lavet en særlig aftale med manden om, at kunne komme efter lukketid - når mørket var faldet på.

Sommernætterne var besværlige. Han havde kortere tid til at nå det, han gerne ville, før han igen måtte lukke sig inde i sin kælder. Han kastede et kort blik op mod himlen, som han bevægede sig gennem gaderne i Det Nedre Bydistrikt. Det var vel over midnat. Af og til gemte han sig i skyggerne i en gyde, når en byvagt passerede forbi, og endelig nåede han til gaden, hvor hans lille butik lå - det var en smal sidegade, der ikke havde andre forretninger.
Faust havde ikke ventet kunder, men ude foran forretningen, fik han øje på en kvindeskikkelse. Det lignede ikke en byvagt eller en kilepræst, og han tillod sig derfor at nærme sig forsigtigt, afbrydende stilheden i gaden med et spørgende "Godaften?"

(Beklager den lange ventetid på trådstart - håber det kan bruges)
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 30.06.2018 23:24
(Det er så fint!)

Sofie var efterhånden blevet overraskende god til at snige sig igennem gaderne efter mørkets frembrud. Naturligvis hjalp det at have tæt forståelse af vagternes patruljer, fra hende og Rofus tid bag de elendige masker.
Det var derfor også med et sæt hun stillede sig rankt op da en stemme antastede hende i mørket. Der burde ikke være kommet en vagt forbi her! Ikke lige nu hvertfald!

Langsomt vendte Sofie sig mod stemmen. Hendes hår var gemt under et tørklæde, og alle hårstrå var grunddigt blevet pakket væk inden hun tog afsted.. og nu hang flere hårstrå og lyste blidt i nattens mørke. Hendes bukser var mørke, og den sorte trøje hun bar var tydeligvis alt for stor, og gik hende næsten ned til knæene. "Gooodaften" sagde hun en smule langtrukket og forsøgte uden meget held at lyde uskyldig. "Hvad lader du så ude efter mørkets frembrud?" tilføjede hun hurtigt, inden han kunne nå at stille hende præcis det samme sprøgsmål.
Faust

Faust

Urtemester, alkymist og agent for Verbatim.

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 398 år

Højde / 183 cm

Krystal 18.08.2018 18:43
Pigen, der stod i den mørke gade foran ham så ganske ung ud. Hans blik blev fanget af de enkelte, gyldne hårstrå, der stak ud og afgav et blidt lys, og hans interesse blev øjeblikkeligt fanget. Ny magi, han ikke havde set før, var altid utroligt spændende for Faust.

Han havde netop åbnet munden for at spørge, hvad hun ville her, da hun kom ham i forekøbet. Der var et øjebliks tavshed fra vampyren, mens han betragtede den unge kvinde foran sig. Han var iført en mørk kappe af et ganske let, fint stof, men hans blege ansigt stod i tydelig kontrast.
"Åh, jeg var blot på vej til forretningen." Han gjorde et nik op imod det lille skilt, der hang over den anonyme dør. Det bar teksten "Urter, Alkymi og Magiske Remedier". Han troede ikke, at hun var i ledtog med ordensmagten, men han måtte vide mere om hende, før han ville afsløre alt for meget om sig selv.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 26.08.2018 18:50
Den pleje mands ord lod til at få Sofie til at slappe mere af, og hendes skulder trak sig længere ned, fra den anspændte position de havde taget. "Ah" svarede hun lidt tamt, tydeligvis ikke van til den inquisitive tilgang hun havde startet ud med.
Manden foran hende så ikke synderlig rar ud, men på den anden side, så han heller ikke decideret farlig ud. Slidt var måske det bedste ord der kunne beskrive ham, og sammen med den umådeligt blege hud, og indsunkne øjne virkede han mere sygelig end noget andet.

Uden frygt trådte Sofie en smule nærmere manden, og døren ind til butikken "Som kunde? Eller det er måske dig der ejer stedet?" spurgte hun, mere af nysgerrighed end noget andet. Hun viste hun burde være forsigtig, men det var let at glemme når man ikke var i fare i øjeblikket.

"Jeg har hørt ham der har det kan ligge magiske evner ind i genstande eller sådan noget... Er det noget du har hørt om?" tilføjede hun til sin række af spørgsmål. Hvis han kunne afkræfte det nu og her, kunne hun stikke hjem med det samme.. når hun liiige havde fået det bekræftet af ejeren også. Hellere være på den sikre side. Gutten her kunne jo være fuld af lort, og Sofie havde ikke sneget sig halvvejs igennem byen for at gå tomhændet derfra!
Faust

Faust

Urtemester, alkymist og agent for Verbatim.

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 398 år

Højde / 183 cm

Krystal 24.09.2018 12:25
Hun var ganske ung, opdagede Faust, da han havde mulighed for at betragte hendes ansigt lidt mere. Folks alder kunne altid være lidt svær at bedømme, når man selv havde levet flere århundreder, men der var ingen tvivl om, at pigen foran ham stadig var i sine teenageår. Hans almindelige mistænksomhed aftog lidt.

"Kom indenfor." Sagde han med et lille smil. Når det angik kunder, fremstod vampyren oftest som en venlig, ældre mand. Han fandt en lille, sølvsmedet nøgle frem og drejede den i låsen på døren til forretningen, som åbnedes ind til et mørkt lokale. Han vendte det lille skilt på døren, så det viste ordene åbent i stedet for lukket. Han tog kappen af og hængte den fra sig på en stumtjener inden for døren. Hans klæder nedenunder var lige som kappen af et mørkt materiale. Han kastede et kort blik ned ad gaden, inden han lukkede døren bag dem. Den var mennesketom.

Butikslokalet var lille, men rent. Hylder udstillende forskellige af de varer, Faust solgte, var langs flere af væggene, genstandene derpå placeret med tydelig omhyggelighed. De fineste af varerne så ud til at være ringe og amuletter af guld og sølv, men der var også smykker af billigere materiale samt flasker og tørrede urter udstillet i butikken. 
Vampyren vendte sig mod kunden med det høflige smil, han altid gav sine kunder, og som ikke afslørede hans spidse hjørnetænder: "Navnet er Faust, og jeg er ejeren. Det er rigtigt, at jeg kan lægge magi ind i genstande. Hvad kan jeg hjælpe Dem med i dag?" 
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 28.09.2018 08:55
Sofie var ikke helt sikker på det var en god ide at gå med den fremmede mand, men det lille smil overbeviste hende alligevel. Det mindede hende om de gamle sømænd, vejrbidte og slidte, og selvom de så hårde ud, var det Sofies erfaring at de aldrig var så slemme igen! Desuden så havde manden nøglen til forretningen, og hun var rimelig sikker på hun var det rigtige sted. 

Indenfor trådte Sofie hurtigt af vejen for manden, men fjernede hverken sjalet om sit hår, eller den alt for store trøje hun rendte rundt i, som kun fik hende til at se endnu yngre ud, end hun egentligt var. Hun skubbede fraværdende ærmerne op til albuerne, og afslørede at hun, selv under havde tynde handsker på. Hendes opmærksomhed var dog ikke der, eller på manden, men var på en langsom vandring gennem butikslokalet, mens hendes ben vandrede med, og hendes mund begyndte at ligne et O mere og mere.
Men en hånd halvt på vej ud for at røre ved en sært udseende hårbørste afbrød Fausts introduktion hende, og hun trak hurtigt hånden til sig, og mødte ham med et bredt smil, varmt som morgensolen "Sofie" introducerede hun sig, og kom et halvt sekund for sent i tanke om at hun havde lovet Rofus ikke at bruge sit rigtige navn så meget... LORT!
Men det var for sent nu, så hun fortsatte ufortrødent "Jeg skal på en rejse med en ven, og får brug for noget magisk assistance, for vi skal være under vandet" hun holdt en lille pause. Hun havde gennemtrænkt hvad hun skulle sige, men nu hvor det skulle siges, havde hun alligvel svært ved at holde detaljerne tilbage "Jeg har selv evnen til det, men jeg har brug for noget til min ven"
Faust

Faust

Urtemester, alkymist og agent for Verbatim.

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 398 år

Højde / 183 cm

Krystal 12.11.2018 12:52
Faust havde taget plads bag butiksdisken. Her flyttede han lidt rundt på nogle små æsker - ikke fordi, der rodede, mere for at holde hænderne beskæftiget, mens han lyttede til pigens besynderlige forklaring. Det var ikke fordi Faust ikke var vant til, at hans kunder havde nogle særlige ønsker - det var bare ikke ligefrem hver dag, der kom en ung pige ind og fortalte, at hun skulle på en rejse under vandet.

Hans venlige smil fortsatte, mens de mørke øjne holdt et skarpt øje med hendes hænder. Hun virkede bare nysgerrig af sig, men vampyren brød sig aldrig om, når kunder gik rundt og rørte ved alle varerne. En enkelt gang i mellem havde han også stødt på den mere langfingrede slags kunder, som han havde håndteret på sin egen måde. Han var ikke ligefrem i en position, der tillod ham at gå til ordensmagten.

"Ser man det.. Jeg vil kunne overføre noget af din evne til et smykke, men du skal være klar på, at processen tager adskillige timer." Han spurgte ikke yderligere ind til hvorfor hun skulle ud på denne, mærkværdige rejse - det var ikke noget, der kom ham ved, men han lagrede informationen i sin hukommelse, aldrig vidende, hvornår den kunne komme til nytte. 
"Smykkets magi kan holde et par måneder alt efter brug.. har du nogle præferencer? Ringe? Halskæder?" Han lod en finger glide over nogle af de små æsker på disken, der indeholdt de materialer, han arbejdede med.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 19.11.2018 19:08
Sofies pilfingre forholdt sig i ro som samtalen startede, og hun trådte nærmere butiksdisken som Faust stillede sig op. Hendes øjne løb fra Fausts venlige smil, til den vande måde han flyttede og rettede på tingene omkring sig.
Der var en vis ro over det hele, som var hun blot på besøg i en velkendt butik nede på hjørnet, og ikke et sted hun aldrig havde været før, midt om natten under udgangsforbuddet. Hendes skuldre spændte en smule af.

"Jeg tror ikke en ring ville gå godt med svømmehud, så en halskæde er nok bedre" svarede hun med et lille skævt smil, og et snært af en rynke på næsen. Hendes finner kom altid i kambolage med alt fra armbånd til ærmer, for slet ikke at snakke om hvad skiftet gjorde ved hendes bukser!
Bare tanken om at have en ring på, i solidt metal, fik det næsten til at gøre helt ondt, og Sofie gnubbede sine fingre en smule ved tanken.

Faust

Faust

Urtemester, alkymist og agent for Verbatim.

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 398 år

Højde / 183 cm

Krystal 05.12.2018 11:08
Butikslokalet var oplyset af et par olielamper, fordelagtigt placeret, så varerne fik mest lys. Det generede ikke Faust at arbejde i mørke, men det samme var sjældent gældende for butikkens kunder, der havde brug for at kunne orientere sig bag de lukkede vinduesskodder. Faust vidste godt, at enkelte af stamkunderne havde en ganske god idé om, hvad han var, men da de genstande, de købte hos ham, sjældent skulle bruges til noget lovligt. var der også en fælles, usagt aftale om, at man ikke gik til ordensmagten.

Faust var heller ikke specielt bekymret for, at hans nye gæst, kunne finde på at sladre til nogen, der ikke skulle vide noget om vampyrens forretninger. Hun var en ung pige, der var sneget sig ud efter udgangsforbuddet - og det var tilstrækkeligt til, at hun selv risikerede at få noget i klemme.
Han lyttede forstående til hendes ord, opsamlende så meget information, han kunne. 

"Naturligvis. Halskæder er langt bedre, når det er forvandlingsmagi, der er tale om." Gav han hende ret. Han gik hen til en hylde og begyndte at sortere i æskerne, der indeholdt mulige smykker, som han kunne bruge til opgaven. "Fortæl mig lidt mere om magien, du ønsker at overføre." Beordrede han.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 08.12.2018 20:57
Sofies øjenbryn trak sig sammen på ny som Faust bød hende forklare om sin evne. Hun så tænksom ud et øjeblik. Det var tydeligvis ikke noget hun havde tænkte over rigtigt før, men alligevel gik der ikke længe før hun begyndte at forklare "Det er en forvandlings magi vel, der gør jeg bliver til en fis- ehm, til en havfolk.. havperson?" hun trak lidt på skuldrene "Jeg gætter hvertfald på at jeg har fået den fra min far, der er havmand" forklarede hun, og håbede det var det han fiskede efter.

Faust spørgsmål havde ikke ligefrem været særlig specifikt eller noget, og Sofie var ikke ligefrem lært indenfor magiens forunderlige verden. Faktisk startede og stoppede hendes viden omkring emnet ved hvad hun kunne, og at hun ikke var synderlig glad for nogen af sine evner.

"Såå hvordan virker det her? Er der noget jeg skal gøre, eller klare du bare resten herfra?" spurgte hun så, og var ubehageligt opmærksom på, at de ikke havde snakket nogen form for pris endnu.
Faust

Faust

Urtemester, alkymist og agent for Verbatim.

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 398 år

Højde / 183 cm

Krystal 26.12.2018 18:26
Vampyren lyttede tålmodigt. Sofie var noget yngre end de kunder, han normalt havde, men så igen var han vant til at omgås den unge Leopold Lockhart, der kun lige havde forladt teenageårene. Faust havde en uendelig mængde tålmodighed at trække på, så længe han kunne lave sit arbejde i fred.
"Jaså, en ganske unik forvandlingsevne." Svarede vampyren venligt, ikke tagende sig af pigens tydelige usikkerhed og forvirring omkring situationen. "Føler du, at den kræver meget af din kraft, eller er det en nem forvandling? Hvor meget af kroppen ændres? Kan du holde forvandlingen så længe, du ønsker?" Spørgsmålene kom i hurtig rækkefølge, mens Faust forsøgte at danne sig et indtryk af den magi, han skulle arbejde med.

"Du kommer til at være med under processen. Det tager en del timer, alt efter hvor godt du behersker din magi. Det er ganske .. delikat arbejde at binde magi til objekter. Bare rolig - du skal blot fremkalde magien, som du plejer, men i stedet for at forvandlingen finder sted, 'griber' jeg magien og binder den i små bidder af gangen til objektet." Det var vigtigt for Faust, at nye kunder vidste, hvordan processen foregik. Hvis den unge pige havde andre ærinder i nat, eller hendes magiressourcer var udtømte, måtte de finde en anden aften til arbejdet. 

Hans lange, tynde fingre var blevet færdig med at sortere æskerne, og han lagde nu tre af dem frem på bordet. "Prisen afhænger af materialet, du vælger. Du kommer selv med magien, hvilket er en fordel, så jeg ikke skal ud og opdrive en magisk ressource.. de finere metaller holder magien bedst, men hvis du inden for kort tid skal benytte amuletten og ikke mange gange i træk, kan du godt gå med noget.. billigere." Han prikkede æskerne en ad gangen med en bleg, knoglet pegefinger. "1 safir hvis du vælger kobbersmykket, 3 safirer for sølvsmykket og 5 for guldsmykket." Han åbnede æskerne, så hun kunne se dem - det var meget simple amuletter uden nogen form for symboler eller udsmykning. Faust var ikke en mand for unødig pynt - magien var nok i sig selv.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 02.01.2019 20:16
Sofie blev pludseligt pinligt bevidst over hvor lidt hun egentligt viste om sin egen evne - og hvor glad hun var for den tid hun havde brugt med Rofus på at træne den. "Den kræver ikke meget, ikke med mindre jeg skal gøre det mangle gange i streg. Det.. kræver en del koncentration at skifte, men så kan jeg også være i den længe. Jeg har hvert fald aldrig oplevet den sådan 'løb ud' eller at det tog særligt på kræfterne når jeg var skiftet" forklarede hun, og forsøgte at svare på alle hans spørgsmål så godt som hun kunne, uden at virke som en total tåbe.

Hun lyttede opmærksomt og nikkede som Faust fortsatte, og forklarede hvordan det kom til at foregår. Det virkede jo ikke så slet igen.. Selvom det kunne blive et problem at for hende at bruge evnen, uden at hendes hår kom på tværs undervejs. Men det var hun nød til at løse selv! Hun ville ikke risikere Rofus kom noget til, fordi amuletten ikke blev lavet rigtigt.

"Og hvis jeg selv kommer med et smykke også? Hvad vil det så koste?" spurgte hun en smule håbefuldt. 1 safir var mange penge, for da slet ikke at snakke om 5! Sofie havde aldrig rigtig tænkt over hvad krystaller var værd - dem var hendes mor altid bare kommet med, men siden Sofie var kommet til Dianthos, var hendes medbragte penge længe løbet ud, og hun og Rofus havde klaret sig med hvad de havde kunne tjene rundt omkring på småjobs - hvilket kun blev sværere og sværere med deres andre aktiviteter. 
Sofie sukkede en anelse. Nogle gange var ærlighed bedst "Jeg har ikke den slags penge.. Men der går nok også et par måneder før jeg skal bruge den. Kunne vi måske finde en anden løsning? Du siger at komme med magien er en fordel, så hvad hvis du får mere end til den enkelte amulet? Du kan sælge dem til sømænd! De har altid penge, og er ret glade for ikke at drukne har jeg hørt!" foreslog hun.
Faust

Faust

Urtemester, alkymist og agent for Verbatim.

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 398 år

Højde / 183 cm

Krystal 19.03.2019 09:06
Faust nikkede tålmodigt. Det var tydeligt at pigen ikke vidste så voldsomt meget om forvandlingsmagien, men hun havde brugt den, og kendte til fornemmelsen af dens natur - det måtte gå an. Det var også længe siden, at Faust havde haft en person med spændende forvandlingsmagi inde af døren. Han havde af og til lavet amuletter for folk, der kunne noget så simpelt, som at tage skikkelse af en kat eller en hund. Men dette var noget ganske andet.

"Hvis du selv kommer med smykket, kan jeg halvere prisen til fem jadestykker. Så længe du er sikker på, at smykket er intakt. Mere dyrebart materiale, holder også magien bedre." Forklarede vampyren. Hans tonefald var stadig venligt og tålmodigt, men det bar også en undertone af, at han ikke ville løbes om hjørner med. Han var fuldt bevidst af værdien af sit arbejde, og selv om han ikke var direkte grådig, forventede han at få den betaling, han skulle have. Der var trods alt en vis mængde udgifter ved vampyrens arbejde - især når han skulle skaffe alle sine materialer af folk, der lige som ham, forsøgte at holde sig ude af syne af lovens lange arm.

Pigen var begyndt at komme med andre foreslag, og Faust lyttede til hende med øjenbrynet let hævet. "Et interessant tilbud. Jeg har dog mine tvivl om, hvor mange jeg kan få solgt. Det er de færreste, også sømænd, der lige har lyst til at tage en længere tur under havets overflade.." Medmindre de var skattejægere eller lignende. Vampyrens tanker strejfede igen et kort øjeblik Leopold Lockhart. Det kunne være, at han kunne bruge sådan en amulet til noget, selv om han lod til at have en vis modvilje over for undervandsekspeditioner.
"Men nuvel. Magi er ikke let at komme til for tiden, så hvis du er foreberedt på at tilbringe nogle aftener her, kan vi lave en aftale." 
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 16.04.2019 12:55
Sofie nikkede med alvorlig forståelse som Faust kom med sit første modspil, og mærkede hvordan nederlaget forsøgte at sætte sig som en sten i hendes mave. Hun ville aldrig nå at skrabe så mange penge sammen. Hun viste hvordan Rofus allerede vendte hver en mønt de samlede, for at sikre de havde mad på bordet hver dag.
Der var intet i hendes udtryk der tydede på at den unge kvinde forsøgte at løbe om hjørner med Faust. Mere et naivt håb, drevet af viljen til at forsøge, selvom det virkede usandsynligt, hvis ikke umuligt!

Men der skulle mere til at slå Sofie ud, og hendes andet, noget optimistiske foreslag blev da heller ikke afvist blankt fra starten, hvilket gav hende modet tilbage. Da Faust til sidst konkluderede at de nok kunne lave en aftale, åndede Sofie lettet op. Det var ikke helt håbløst alligevel!

"Super! Så har vi en forståelse. Jeg vil se hvor meget jeg kan skrabe sammen, og tage med hertil, og så må du vurdere hvor mange ekstra aftener du behøver for at gøre op for det der mangler" erklærede hun, med et lille smil. Hun havde ingen ide om hvad hendes magi og tid var værd, og forsøgte ikke at foregive andet. Faust havde allerede gået med til hendes lidt tossede afbetaling, så hun så ingen grund til at forsøge at holde kortene så tæt på kroppen. Desuden gættede hun på han ville havde set lige igennem ethvert bluff hun kunne have forsøgt i den retning alligevel.
Faust

Faust

Urtemester, alkymist og agent for Verbatim.

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 398 år

Højde / 183 cm

Krystal 02.05.2019 10:40
Pigens ivrighed var tæt på at bringe et smil til vampyrens læber. Det var ganske tydeligt, at hun ikke havde skyggen af de penge, hans arbejde kostede, men Faust anså ofte magi for at mere værdifuldt en krystaller. Jovist, illusionsamuletterne solgte godt i disse dage, men der var noget ganske fascinerende ved at udforske og arbejde med nye kræfter. Faust kunne ikke helt lade være med at se frem til det videre samarbejde - omend han havde en fornemmelse af, at pigen hurtigt ville finde det langsommelige arbejde med at skabe amuletten kedsommeligt. 
Hun måtte lære at væbne sig med tålmodighed.

"Og smykket til din egen amulet.. vil du selv skaffe det?" Spurgte han. Det var jo en vigtig faktor i forhold til, hvor mange aftener han kunne tillade sig at holde på hende.
Han gik i gang med at pakke de små æsker med smykker væk igen, omhyggeligt stablende dem på butikshylderne. Man var ikke et sekund i tvivl om, at vampyren havde en ganske særlig orden, som han foretrak i sin forretning.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 11.05.2019 18:53
Sofie måtte anstrenge sig for ikke at skære en grimasse. Hun havde virkelig håbet ikke at skulle svare direkte på det spørgsmål. At hun kunne vente til hun havde fundet ud af hvor meget hun kunne skrabe sammen først. Hun sukkede en anelse. Hun kendte jo godt svaret. Det var ikke en chance i himlen hun ville skaffe sådan et smykke på nogen som helst lovlig vis... og Rofus ville nægte at bruge det, hvis han fandt ud af at det var stjålet! .. når ja, og så var det også pisse forkert at stjæle.

"Jeg tænker det er klogest at.. holde mig til de smykker du selv har udvalgt og godkendt til det" svarede hun med et skævt smil, der blev til en halv grimasse "Så jeg gætter på jeg kommer til at bruge en del aftener i dit selskab" erkendte hun blankt, og håbede han ikke ville gå tilbage på deres aftale.
Selvom hun synes hun havde solgt den meget godt, så viste hun udemærket godt, at hendes fiske-form ikke var den sejeste magiske evne i byen... Men det var for farligt at fortælle ham om hendes anden evne.
Faust

Faust

Urtemester, alkymist og agent for Verbatim.

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 398 år

Højde / 183 cm

Krystal 05.06.2019 19:28
"Et fornuftigt valg." Gav Faust hende ret, uden at kommentere på, at der nok var andre årsager bag hendes beslutning. Han lagde omhyggeligt den sidste af æskerne tilbage på hylden. Der var ikke så meget som et hjørne, der stod skævt, da han igen vendte sig mod Sofie.

"Det kan du godt regne med. Jeg håber ikke, at du har lagt for mange planer for de kommende aftener, Frøken Sofie." Svarede han. Der var et lille glimt i hans øje og en krumning ved mundvigen, der antydede, at han egentlig fandt situationen ganske fornøjelig. Han håbede, at der var marked nok i at sælge den type amuletter - om ikke andet havde han endelig en fast leverandør af forvandlingsmagi. Noget, der altid var svært at opdrive. Hvis det så bare ikke havde været begrænset til vand.. 

Nuvel, man må leve med det, man kan få. Sagde vampyren til sig selv. Han så op og ned af den unge pige foran sig og gjorde et let nik med hovedet for at indikere, at handlen var på plads, og at der ikke var mere at diskutere.
"Kan du komme forbi i morgen aften?" Spurgte han i stedet. Jo før, de kunne starte arbejdet, jo bedre for dem begge.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 05.08.2019 22:19
Sofie svarede ikke direkte på Fausts kommentar om hendes aftenplaner, men stak ham i stedet et skævt smil for at vise at det hvert fald ikke ville blive et problem... Hvordan hun liiiige skulle jonglere det sammen med oprøret, det skulle hun nok finde ud af! Faust behøvede hvert fald ikke vide noget.
"I morgen aften er intet problem" svarede hun med et fast nik, der var noget mere reelt betryggende end smilet før. Aften var nok et problem i sig selv, med Kiles orden i gaderne, men det var en risiko Sofie var nød til at tage, hvis hun skulle have en chance for at lokke Rofus med, når byen engang var fri igen.

Sofie rettede på sit tøj, og stoppede et par vildfarende, lysende hårstå, tilbage ind under sjalet hun havde om hoved. "Til i morgen så" bød hun Faust farvel, inden hun forsvandt ud i natten. 

---

Den næste aften, ganske som lovet, stod Sofie igen ved den mærkværdige, mørklagte butik igen, og trippede utålmodigt, mens hendes blik flakkede mod den nedgående sol, og gadens to ender. Aften var ikke ligefrem et præcist term, og Sofie havde håbet at nå indenfor inden solnedgang - og udgangsforbuddet trådte i kræft. Hun bankede på døren for anden gang indenfor kort tid, og bed sig i læben. Sad han fast på kummen eller hva?!
Faust

Faust

Urtemester, alkymist og agent for Verbatim.

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 398 år

Højde / 183 cm

Krystal 06.08.2019 09:09
Faust lukkede døren efter teenagepigen. Hendes lysende hårstrå måtte også være en eller anden form for magi - måske noget, han kunne spørge hende om, hvis hun da dukkede op igen den næste aften.
Det var meget længe siden, han havde talt med så ungt et individ, og han havde næsten glemt, hvordan det var, dengang alle verdens uendelige muligheder lå foran én. Penge havde også været et problem for den unge Faust, og det var kun fordi han havde vist en kvikhed over for områdets herremand, at det var lykkes ham at få en uddannelse.

Stædigt lukkede han af for de gamle minder, inden han druknede sig selv i dem. De hørte til en tid længst glemt, og generationer var kommet og gået siden. I stedet gik han rundt og rettede på de genstande, der allerede stod perfekt til skue i butikken og løb en fjerkost over hylderne, før han fandt noget at pusle med i baglokalet. Hans forsyning af helbredelseseliksirer kunne godt trænge til at blive opfrisket.

Sofie kom til at vente et stykke tid den næste aften. Først da solens sidste stråler var forsvundet bag hustagene og gaden lå henlagt i skygger, hørte man en klikken fra adskillige låse på den anden side af døren, der blev åbnet. Faust stod på den anden side af døren - som altid velklædt. En lille olielampe flakkede inde i butikslokalet.
"Jeg åbner først efter solnedgang." Sagde han uden yderligere forklaring, mens han kastede et hurtigt blik ud på gaden for at sikre, at der ikke var nysgerrige blikke, der betragtede dem. Han holdt døren åben for Sofie, for at lade hende slippe ind.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 17.08.2019 20:30
Sofies trippen blev mere og mere nervøs som tiden gik, og solen forsvandt længere og længere nedover horisonten. Et Ordensmedlem stoppede kort op og kiggede ned af gaden, men Sofie så ham først, og lod som om hun fumlede med en nøgle, og var på vej ind, frem for at stå og vente.
Hun åndede lettet op da det lød til han købte hendes bluff, og fortsatte dovent videre på sin patrulje. 

Da døren endelig åbnede sig, var Sofie inde det øjeblik Faust havde gjort plads. Hun lod ham tjekke udenfor og lukke døren, inden hun slog hætten ned, tilsyneladende uden samme reservation som hun havde vist ved deres sidste møde. Håret havde et gyldent skær, der lyste let op omkring hendes hoved, og skubbede den værste dunkelhed væk. "Det er ret upraktisk lige for tiden" kommenterede hun halvtørt, men trak på skuldrene. Hun var ikke rigtig i en position hvor hun kunne tillade sig at brokke sig alt for meget. På den anden side, så fik han heller ikke meget ud af deres aftale hvis hun blev slæbt væk af Kiles Orden.

Trods alle de spændende ting Faust havde på udstilling, holdt Sofie sin opmærksomhed på ham, og holdt hænderne samlet på ryggen "Såå går vi igang med det samme, eller er der nogle forberedelser der skal gøres først?"
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1