Men han var jo ikke vred, var han?
Tavst tog han det ind, og måtte... give ham ret. En hemmelig klub, hah. En af de større hemmeligheder han trods alt havde formået at holde tæt størstedelen af sit liv; han ville næsten vædde med at ingen kendte til deres... historie, givet det venskab der var blevet knyttet da de var yngre. "Vi har ingen hemmelig klub...!" Ikke som med Fabian, en voksen mand, der var ikke meget forklaring til hvorfor han kunne være så tæt med Fabian. Ikke engang årene til at bakke det op.
Blikket gled dog i et ryk væk fra flammerne, da det sidste spørgsmål fulgte trop. Hvorfor han...?
Og det var et spørgsmål, der kort fik fortrydelse til at flakke over hans ansigt, og munden åbnedes langsomt. "Det...." han havde virkelig lyst til at benægte sandheden i de ord, men tog sig selv lukke munden igen, og panden blev i stedet indestængt gnubbet. "Jeg ved det ikke. Det er svært at forklare, det handler om..." dynamik. Og Aldamar's dynamik med Fillipe, havde altid været ulige.
Noget spyt blev sunket, og han rejste sig langsomt op igen, men kun for at sætte sig ved siden af ham, og dreje kroppen imod ham, skrædderstilling på benene så han ikke søgte længere væk. En anelse tøvende - måtte han - blev en hånd lagt på hans skulder, og Aldamar prøvede at dreje ham mere imod sig. "... jeg har svært ved at finde de rigtige ord" prøvede han at sige, og en koncentreret rynke brød frem, idet at han gravede. Fordi ganske rigtigt, var der en hvis grad af skam forbundet med det. "Rigtig svært. Men... jeg føler ikke at jeg kan" hvilket var noget vrøvl. Det var han udmærket klar over, og det gjorde blot tyngden i at sige det endnu mere bizar, fordi han mente det faktisk utrolig meget.