Pharos var forsat en gentleman over for Malika, eftersom han trak en stol ud for hende, som hun kunne sidde på. Hun satte sig pænt, og blev ført ind til bordet med lethed. Hun tog det lille silkestykke af hendes hoved og lagde det ned i hendes kurv, hvori det nye silkestykke lå, og de forgiftede grøntsager. ”Vi skal nok også lige få skilt os af med mine grøntsager og frugter,” nævnte hun som hun skævede op til Pharos. Hun rettede sig op, og havde hænderne under bordet, samlet foran sig. Hun betragtede hvordan dyrene satte sig op i den brede vindueskarm. De nød i hvert fald også udsynet, mindst lige så meget som hende selv. Hun kiggede tilbage på Pharos, som han fortalte mere, ”Det kan jeg forstå,” kommenterede hun, og kiggede op på krofatteren efterfølgende med et bredt smil. Hun lagde mærke til at han bukkede sig for hende, efter hun havde nejet til ham tidligere.
Hun vendte sit blik tilbage på Pharos, som så lidt sløset ud, som han sad med hånden imod hans kind. Pharos nåede i hvert fald at pointeret at dyrene også selv skulle have noget at spise. ”Nu hvor du har været her ofte, så har jeg ikke noget i mod at lade dig anbefale noget,” lød det fra hende. Hun skulle bare have noget at spise. Malika skævede ned på lyset mellem dem. Hun vidste udmærket at det levende lys var med til at skabe en stemning, gjorde alting smukkere og varmere i de levende flammers skær. Hun kiggede op på ham, og lagde mærke til hvordan han betragtede hende. Hun valgte dog ikke at kommentere på hvor håbløs forelsket han så ud i flammernes lys. Hun gav ham blot et blidt skævt smil.