Torbjorn Jerriksson

Torbjorn Jerriksson

Smed

Neutral God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 37 år

Højde / 194 cm

Hobbit 21.09.2017 02:04
Torbjorn havde ikke ligefrem regnet med at en lederstilling ville være nogen børneleg. Noget han fik bekræftet i det at Sigrun sagde at det var hårdt. Han havde hørt lidt om hendes arbejde da de snakkede oppe på bjerget, men nu fik han en bredre indsigt. Han smilede til hende med en munter tone, i det hun snakkede om stædighed. Det undrede ham heller ikke spor at hun var stædig, faktisk havde han næsten regnet med det! Men det var aldrig nemt at arbejde med folk af samme stædige kaliber.
Torbjorn lod hovede ligge sig ganske let på skrå som den rødmende farve gled ove rhendes kinder. At hun ikke havde en familie endnu, var måske nok unormalt - men han skulle nødig selv snakke! Han var selv familieløs så at sige. Ingen kone og ingen børn i hans liv. "Det hjælper nok lidt i den tid du kan bruge på at hjælpe dit folk i stedet" ingen kommentare om at hun burde finde sig en ægtemand. Måske bød traditionen det, men ingen skulle tvinges ind i et ægteskab! Det var forkert. "Hvad er det for nogle ændringer de så stædigt modsætter sig?" spurgte han interesseret ind til, en smule væk fra emnet der syntes at gøre hende en smule flov. Ikke at hun havde noget at være flov over.

Sigrun

Sigrun

Klanleder

Kaotisk God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 36 år

Højde / 176 cm

Helli 21.09.2017 10:43
Det varmede Sigruns hjerte at Torbjorn ikke nævnte at det var unormalt ikke at have en mand når hun var så gammel. Især fordi hun var da godt klar over at hendes indre ur tikkede afsted, og hun ville da gerne have børn. Det betød dog ikke at hun havde behov for at høre andre kæfte op om hvordan de vidste bedre end hun gjorde. Hun var åbenbart bare mere kræsen med at finde en mand end så mange andre.
Hun kunne ikke lade vær med at le da han spurgte ind til hvad de modsætter sig. "Hvad modsætter de sig ikke?" spurgte hun næsten grinende, mens hun rystede på hovedet. Det var nogen gange lidt latterligt hvad de satte sig imod. "Det er lige meget hvad det er, hvis det er anderledes end hvad de er vant til, så siger de typisk "Det er ikke sådan vi plejer at gøre det." Fuldstændig latterligt," kommenterede hun, og fordrejede da også sin stemme, så hun imiterede en gammel stemme, da hun nævnte hvad de plejede at sige.
Torbjorn Jerriksson

Torbjorn Jerriksson

Smed

Neutral God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 37 år

Højde / 194 cm

Hobbit 22.09.2017 16:40

Det ville være en smule mærkeligt af Torbjorn at pointere det skullel være mærkeligt at Sigrun ikke var gift med alderen hun havde, når han var ret sikker på at han var ældre og han ligeledes heller ikke stod med en ægtefælde. Han vidste godt at det var forventet at man ikke blev for gammel, men han hastede sig som regel aldrig ret meget. Det kom når tiden var, om det var nu eller om fem år, det var bare sådan det var.
Torbjorn grinede let og sad tilbage med et bredt smil på sine læber og et muntert glimt i sine øjne. "Puha nej, det er da også forfærdeligt at komme væk fra de gamle metoder" selvfølgelig var Torbjorn af den mening at visse traditioner skulle fastholdes, men hvad var der galt med at forbedre sig? At tænke fremad? Ting der gjorde livet nemmere eller endda vigtigere, sikre! "Bare blev ved! De må finde fornuft før eller siden!" ellers var der jo den morbide tanke at de gamle som regel ikke levede flere årtier endnu til at kunne modsætte sig for evigt.

Sigrun

Sigrun

Klanleder

Kaotisk God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 36 år

Højde / 176 cm

Helli 22.09.2017 16:51
Sigrun nød også traditioner, måske en smule mere nytænkende end de fleste, men hun holdt af Nordens traditioner, det var også derfor at hun ønskede at være fri fra Lyset. De gjorde intet for dem, og Nordens folk var et frit folk. De nød deres frihed og deres traditioner. Så langt fra resten af landet.
"Oh, det gør de så sandelig også. Jeg er ofte mere stædig end de er, og så må de anerkende at jeg havde ret til at starte med," sagde hun næsten triumferende. Det var også lidt den følelse hun endte med at have, når de gamle måtte anerkende hendes værd. Der var også en grund til at hun styrede klanen, og ikke en anden. Hun havde modet til at gøre det, og folk værdsatte hvad hun gjorde, selvom de var glade for at sætte sig imod hende. Det var nok mest fordi at det var hårdt at acceptere at en person så ung som Sigrun kunne gøre sådan et job.
Torbjorn Jerriksson

Torbjorn Jerriksson

Smed

Neutral God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 37 år

Højde / 194 cm

Hobbit 22.09.2017 22:04
Torbjorn var ikke ligefrem en verdenskendt mand. Han kendte til Nordens bjerge, folk og traditioner. Alt andet var rimelig langt væk og ærligt, havde det aldrig rigtig interesseret ham. Han var en klippefast mand, der foretrak at blive i sine vante omgivelser. Måske var det trygheden, eller også at han ikke behøvede andet i sit liv. Torbjorn hørte til i Nordens bjerge.
"hvilket da kun er heldigt! Aldrig bak væk fra en god ide!" svarede han med et varm smil. Det var godt hun var stædig i den position hun havde. At få folkene til at lytte, at bruge sin hjerne til nytænkning og stå fast i sine ord. Det var en verden Torbjorn ikke blev en del af. Han var ikke på samme måde stædig, eller fremadseende. Men han var lyttende. Han forstod sig på hvornår det var bedst at lytte, og hvornår det var nødvendigt at tale. "Noget siger mig, at de udfordre dig for at se hvad du kan?" eller også var de bare generelt stædige og modvillige! Det kunne man også være udsat for.

Sigrun

Sigrun

Klanleder

Kaotisk God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 36 år

Højde / 176 cm

Helli 22.09.2017 22:26
Sigrun rystede på hovedet og trak lidt på hovedet. HUn vidste ærligtalt ikke hvad de tænkte. "Måske, eller måske har de bare ikke lyst til at se ud over deres næsetip. Det vigtige er at folk generelt virker til at være okay med at jeg leder klanen, siden de lader mig forsætte med det," indrømmede hun. Der var da også dage hvor også hun var bange for at de ikke brød sig om det hun gjorde, men det gik hurtigt væk igen. Hun blev næsten altid mødt med et smil når hun gik ned af gaderne, og op til flere stoppede hende da også for at høre hvordan hun havde det. Ligeså snart de ikke sad og diskuterede klanens fremtid, så var selv de ældre hurtige til at invitere hende på en omgang mad og en sludder. Temperamenterne gik måsek bare lidt højt når det var en fælles fremtid de talte om.
"Men nu skal vi da ikke kun snakke om mig. Hvordan er det at være smed?" spurgte Sigrun så for at skifte emne, og det blev da også suppleret med et kæmpe smil på læberne.
Torbjorn Jerriksson

Torbjorn Jerriksson

Smed

Neutral God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 37 år

Højde / 194 cm

Hobbit 22.09.2017 22:33
Torbjorn nikkede til de ord. Ja, det måtte vel et eller andet sted være en kompliment og et tegn på accept at de ikke gjorde noget for at finde en ny leder. At hun gjorde sit arbejde tilfredsstillene, og det derfor ikke var nogen nødvendighed at finde en erstatning. At hun stadig skulle døje med folk der havde svært ved at se skoven for bare træer, var måske en mindre rar ting ved arbejdet.
Torbjorn tog en slurk af den nu mere lunkne te der dog stadig smagte ganske udemærket, trods faldet i temperatur. "Roligt og tilfredsstillende." var nok den nemmeste og korteste måder at beskrive det på. "Jeg kan godt li at arbejde med mine hænder, og være fokuseret på at få lavet et ordentligt produkt" uddøbede han en smule mere med et smil på læben. Han brugte flere dage på at sige minimale antal af ord, og kun stå i den varme smedje og hamre til jernet, stålet eller hvad end metal han legede med, havde det helt rigtige udseende og kvalitet. "Min far oplærte mig da jeg var dreng, og jeg har faktisk aldrig ville andet" hvilket var ganske korrekt. Han kunne kæmpe, han havde lært det ligesom alle de andre drenge i klanen. Han kunne udtænke taktikker. Men han følte sig hjemme i smedjen. Han behøvede ikke et glorificeret arbejde for at være lykkelig i hvert fald.

Sigrun

Sigrun

Klanleder

Kaotisk God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 36 år

Højde / 176 cm

Helli 22.09.2017 22:39
Det var noget interesseret for Sigrun at han altid havde været tilfreds med at være smed. Hun havde selv vokset op og ikke rigtig følt sig bundet til noget erhverv. Hun jagede, fiskede, sloges. Ja, alt hvad også mændene gjorde, men det føltes ikke som et erhverv. Hun havde i et par år blot været en jager for at bidrage til klanen, inden at hun havde taget op at hjælpe med at få klanen til at være et bedre sted. At hun blev klanleder var lidt blevet dumpet på hende, ikke at hun havde et problem med hende, men det var ikke ligefrem noget hun havde valgt.
"Det er ikke bare sådan en følelse af at det er forventet af dig?" spurgte Sigrun nysgerrigt. Det kunne lyde næsten nedladende, men hele hendes ansigt lyste bare at nysgerrighed. "For jeg kan ikke forstille mig hvordan det er at vokse op og vide hvad man skal resten af sit liv, og faktisk havde det godt med det." Bjarnis havde aldrig sat nogen forventniger på Sigrun om hvem eller hvad hun skulle være. han ville bare have at hun var lykkelig.
Torbjorn Jerriksson

Torbjorn Jerriksson

Smed

Neutral God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 37 år

Højde / 194 cm

Hobbit 22.09.2017 22:46
Torbjorn smilede lidt bredere og rystede let på hovedet. "Måske nok da han oplærte mig, men det er ikke unormalt at klanens drenge der har evne indenfor kamp vælger den vej. Jeg havde aldrig lysten. Jeg kan jage, kæmpe og meget andet, som jeg også har afprøvet. Men der er noget afslappet ved smedjen" svarede han og tog det ikke som en nedladelse. Det var normalt at mange børn blev oplært i det erhverv deres forældre havde, men det betød jo ikke nødvendigvis at de nød det. Hvis han kun udførte arbejdet fordi det var forventet, tvivlede han stærkt på at han ville finde så stort tilfredsstillelse ved det.
"Jeg har vidst aldrig tænkt sådan på det" svarede han ærligt. Torbjorn husker ikke nogen af de tider han havde haft i smedjen som værende ulykkelige - men det var selvfølgelig bestemt fra start at han skulle lærer det, så der var potentiale for at han overtog når hans far blev gammel, præcis som han havde gjort. "Det var nok forventet af mig, men lykkeligvis har det aldrig gjort mig noget. Jeg er ikke så glad for megen opmærksomhed, men vil gerne bidrage.." det var nok den nemmeste måde at sige det. Der var ikke rigtig nogen der stilte spørgsmål til hvad han lavede, eller holdte øje med ham. Men de fik altid den vare de søgte, eller hjælp for den sags skyld. Sko til hestene, våben til forsvar og krigsbrug. Pilespidser til jagt og hvad en han kunne fremstille.

Sigrun

Sigrun

Klanleder

Kaotisk God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 36 år

Højde / 176 cm

Helli 22.09.2017 22:58
Sigrun sad og lyttede interesseret i hvad Torbjorn havde at sige. Selv hun var efterhånden klar over at han var en mand af få ord, så der var noget rart over at få ham til at sige mere end hvad det virkede til at han var vant til. Især fordi at han stemme var rar at lytte til. Uden tvivl at han ville have en god fortæller stemme, hvis han nogensinde skulle fortælle en lang historie.
"Du har godt nok været heldigere end de fleste, men jeg kan godt lidt forstå det. Nogen gange er det bare rart ikke at have noget så..." Sigrun havde lidt problemer med at finde det ord hun ledte efter, og sad lidt og overvejede det. "Nogen gange har man bare behov for noget fredeligere end jagt og kamp," endte hun til sidst med at sige. Man kunne også se det på hendes eget erhverv. Hun var klanleder, det krævede meget, men det var sjældent hun behøvede at tage ud og kæmpe, selvom hun selvføglelig også nød det.
Torbjorn Jerriksson

Torbjorn Jerriksson

Smed

Neutral God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 37 år

Højde / 194 cm

Hobbit 26.09.2017 07:23
Det var vel en god måde at sige det på. Han fandt sit arbejde tilfredsstillende på flere måder. Både fysisk og tankemæssigt kunne det være udfordrende. Det galte ikke kun om at være stærk, men også have en viden indenfor hvad man foretog sig for at kunne opnå et tilfredsstillende resultat. Det var et arbejde præcis for ham, fordi han ikke ønskede så meget andet. Han ønskede ikke at gå i krig eller jage det store bytte i bjergene. Torbjorn kunne, men var langt mere tilfreds med det andet. Var hans klan i fare var han dog ikke blind for at tage et våben og gå i netop krig. Men det var ikke et fast erhverv han ønskede at have. "Meget mere fredeligt. Jeg er nok mere en fredelig bamsebjørn end en krigerisk Grizzly" svarede han muntert. Oh jo, han kunne blive farlig når det var krævet af ham, men at være en munter, fredelig og varm bamse var nok mere lig hans personlighed.

Sigrun

Sigrun

Klanleder

Kaotisk God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 36 år

Højde / 176 cm

Helli 26.09.2017 09:57
Det fik i den grad Sigrun til at grine, og sprutte lidt, siden hun havde været ved at tage endnu en tår af sin te. Hun havde i hvert fald ikke forventet at han ville komme med sådan en kommentar. Han virkede ikke som en der jokede på den måde, men åbenbart gjorde han, og det varmede Sigruns hjerte bare lidt mere.
Der var mange ting hun kunne sige, nogle lidt mere upassende end andre, i stedet for kom der bare lidt rødme i hendes kinder, og et bredt smil på hendes læber. "Det kan jeg godt forstille mig," var det hun endte på. Han virkede lidt som en bjørn, det havde han ret i, men en rar bjørn.
Torbjorn Jerriksson

Torbjorn Jerriksson

Smed

Neutral God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 37 år

Højde / 194 cm

Hobbit 27.09.2017 14:43
Og Sigrun vidste ikke engang at Torbjorn talte om mere end bare personlighed. Han var oven i købet i stand til at forvandle sig til en bjørn mere eller mindre når ønsket. Han behøvede naturligvis hvile imellem, men det var en mulighed. Han kom med en let brummende latter som Sigrun grinte. Torbjorn jokede ikke ofte, men engang imellem kunne der godt snige sig en eller to ind engang imellem mellem stilheden han nød at holde sig i. Han havde intet imod at høre sin egen stemme, men han nød mere at høre andres. Han smilede varmt til hende og drak en smule af sin te. Han kunne stadig mærke hendes hånd, og han gjorde ingen antræk til at ville flytte sig, eller stoppe den bevægelse hans tommelfinger stadig foretog sig siden de var fundet frem til hinanden. Der var noget roligt og tryghed over det.

Sigrun

Sigrun

Klanleder

Kaotisk God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 36 år

Højde / 176 cm

Helli 27.09.2017 16:38
Det var ikke fordi de snakkede så meget sammen, men enkelte spørgsmål blev stillet hen på aften, og efter at Sigrun havde lagt noget mere ild på ildstedet, havde de krøbet ned foran den, også med nogle tæpper, og inden de vidste af det var de faldet i søvn. Sigrun havde lænet sig op af Torbjorn og var bare naturligt faldet i søvn.
Sigrun havde måske ikke ligget det bedste sted, men der var varmt og rart der hvor hun vågnede op. En hård, men blød krop, og det tog hende lidt tid før at hun opfangede hvem det. Hun nåede faktisk ikke at opfange hvem det var før at døren gik op, og en højrøstet mandestemme kunne høres gennem den lille hytte. "Sigrun, jeg er hjemme. Jeg blev fanget ovre hos Sigmund, og lad mig fortælle... dig.." den blev langsomt lavere, og Sigrun havde i den grad allerede sat sig op, men det tog ikke den rådhårede mand mange sekunder at gætte sig til at hans datter havde sovet med en anden mand. "Der er vidst nogen der har nydt godt af at jeg ikke har været hjemme," kom der muntert fra ham, og han lukkede døren i, mens Sigrun prøvede at komme på benene.
"Far, det er ikke sådan! prøvede hun at forklare. Det var ikke ligefrem den måde hun havde ønsket Torbjorn og Bjarnis at lære hinanden at kende.
Torbjorn Jerriksson

Torbjorn Jerriksson

Smed

Neutral God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 37 år

Højde / 194 cm

Hobbit 27.09.2017 18:56
At krybe sammen foran et ildsted var og blev noget af det mest hyggelige som Torbjorn kunne tænke på. De havde snakket en lille smule sammen der, men var til sidst faldet hen til ilden og derefter ladet sig give efter for søvnen. Han var ikke helt sikker på hvordan de helt var endt i den stilling de var i, men da han vågnede havde han en arm omkring hende, og hendes hoved mod sit bryst. Han var ikke ligefrem den hurtigste til at vågne op, og selvom lyden af en dør der lukkede og en stemme bragte ham til de vågnes verden, hørte han ikke helt hvad der foregik.
Sigrun derimod sprang næsten op, Torbjorn satte sig op og nåede kun ganske kort at få synet af en som lukkede døren efter sig. Han brummede søvndrukken, som Sigrun fik stavret sig på benene. ”Noget siger mig, at stormen har lagt sig..” han tog det nu egentlig ganske roligt, men han havde heller ikke helt opfanget hvad der blev sagt. Men han kunne regne det ud. Det var nok også et noget sigende billede faren havde fået, trods der ikke var sket andet end at de var faldet i søvn. Det kunne han naturligvis ikke vide.

Sigrun

Sigrun

Klanleder

Kaotisk God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 36 år

Højde / 176 cm

Helli 27.09.2017 19:05
Sigrun kunne allerede mærke hvordan hun blev rødere og rødere i  hovedet, og det begyndte at matche hendes hår. Nogen gange følte hun sig stadig som en teenage pige, med en far der var lidt for frisk på alt. Han burde blive vred over at hun havde mandebesøg, men nej. Han overvejede bare hvornår børnebørnene kom.
"Så, hvem er den kommende mand af min lille Sigrun? Han må være noget af en mand, for at indfange hende," sagde Bjarnis og tog en arm om Sigrun og gned hans knytnæve mod hendes hovedbund.
"Far, det er altså ikke det der er sket, så stop med dine høje forventninger," sagde Sigrun og fik løsrevet sig sin far, og kiggede på ham med et fast blik. "Jeg stødte på ham, han hjalp med at få en hjort, som forresten også er mad til dig, med herhjem. Stormen skete så han blev her.... og han hedder Torbjorn, han er fra Baldrs klan," det sidste kom lidt med en opgivende tone. Hun kunne ligeså godt præsentere dem, selvom hendes noget begejstret far ikke lige var hvad hun ønskede at håndtere her til morgen.
"En fin mand den Baldr. Hyggeligt at møde dig Torbjorn, mit navn er Bjarnis," sagde Bjarnis og gik hen for at række en hånd ned mod Torbjorn. Både til at hjælpe ham op, men også for at give hånd.
Torbjorn Jerriksson

Torbjorn Jerriksson

Smed

Neutral God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 37 år

Højde / 194 cm

Hobbit 01.10.2017 12:38
Selvom Sigrun efterhånden opnåede en noget faretruende rød farve, forholdet Torbjorn sig i stedet ganske rolig I sine træk, omend han godt kunne fornemme at situationen var en kende anelse kejtet. Han fik sat sig op som far og datter havde en trykket samtale, I hvert fald fra den enes synspunkt.
Torbjorn ragte hånden ud mod Bjarnis og kom helt op og stå inden han trykkede den med et fast solidt greb omend ikke hårdt eller ubehageligt. "Glæden er helt på min side, hr" svarede han varmt og smilede. Han havde hørt at misforståelsen som der opstod gjorde Sigrun utryg og det var der ingen grund til. "Jeg kunne ikke nå tilbage efter stormen meldte sig og Sigrun tilbød husly til stormen stilnede af" han nævnte ikke der kunne bringe mere ubehag men i stedet holdte sig til at være varm og venlig overfor den anden ældre mand med en meget glad personlighed der udfordrede Sigrun en smule.

Sigrun

Sigrun

Klanleder

Kaotisk God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 36 år

Højde / 176 cm

Helli 01.10.2017 12:48
Sigrun kunne i den grad værdsætte nu at Torbjorn ikke var en af de jokende typer. Hun ville have været død af skam hvis han bare havde gået med på legen. Bortset fra at det ikke var en leg for Bjarnis. Han nævnte det ikke ofte, men han ønskede at Sigrun fandt sig en mand, og måske fik et par børn. Så når der var en potential mand, så sprang han på det lige med det samme.
"Intet skete far," pressede Sigrun på endnu engang, så Bjarnis ikke kunne få lov til at misforstå hvad der skete, selvom manden så noget eftertænksom ud, som om at han ikke var helt sikker på at han var enig i dette, men han droppede det for nu.

"Men du må da hjertens gerne blive så længe du har lyst, selvom det vidst er begrænset hvad vi har liggende vi kan tilbyde af mad her til morgen," indrømmede den store mand, mens han kløede sit røde skæg. Det kunne godt være at de nu havde en masse kød, men hverken Sigrun eller Bjarnis var ørne i køkkenet.
Torbjorn Jerriksson

Torbjorn Jerriksson

Smed

Neutral God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 37 år

Højde / 194 cm

Hobbit 03.10.2017 22:42
Torbjorn kunne nemt se det sjove ved hele situationen, men ikke alle parter i hytten fandt det som et morsomt sammentræf at Bjarnis netop skulle komme hjem nu, i det de stadig lå og sov. Havde de siddet ved bordet, havde det været langt hurtigere at slå hen som at de blot sad og snakkede, i stedet for at skulle bortforklare hvor tæt de havde lagt. Torbjorn kunne stadig mærke den menneskelige varme fra Sigrun mod brystet, selvom tidspunktet ligenu ikke var til at fokusere på det.
Torbjorn så for et øjeblik undrende ud. Han vidste som et faktum at de havde en hjort liggende, om end ikke tilberedt eller skåret ud eller andet der kunne kaldes klargjort. Men det kunne nemt klares, i hvert fald hvis de kun skulle tage frem til de få hoveder der var her i hytten. Hvad der ellers var, var Torbjorn ikke kræsen. Det var ikke følelsen af at de ikke ville dele der kom frem ved de ord Bjarnis sagde, selvom de nemt kunne misforståes til netop dette. Hverken Sigrun eller Bjarnis strejfede ham som typen der ikke delte hvad de havde, selv med en der potentielt stadig var fremmed. ”Jeg er ikke kredsen – selv tørt brød kan klemmes ned hvis det bliver blødt op i noget varmt” svarede han med en munter optimistisk tone. Selv bare brød og ost kunne også sagtens. Normalvis kunne han blot havde sagt det intet gjorde og at han kunne spise derhjemme, men maven var ikke enig. Der var mange kilometer hjem i det kolde vejr, og på tom mave ville den tur ikke være videre sikker. Torbjorn kendte til fordelen ved at være mæt inden man gik ud i det kolde vejr.

Sigrun

Sigrun

Klanleder

Kaotisk God

Race / Nordfolk

Lokation / Nordlandet

Alder / 36 år

Højde / 176 cm

Helli 03.11.2017 21:30
Sigrun stod lidt og skiftede vægten fra det ene ben og så til det andet. Hun var heller ikke meget for at sende ham ud i kulden på dårlig noget mad, men hvad de egentlig havde de kunne fodre ham med, som krævede minimal tilberedelse var svært.
Hun kiggede lidt mod sin far og så mod Torbjorn, og de to rødhårede nordfolk stod så i en tid og kiggede ind i hinandens øjne, inden Sigrun vendte sig flovt over mod Torbjorn. "Sagen er den at vi sikkert har noget vi kan lave mad ud af, men... vi har for lang tid siden fået at vide at vi ikke må lave andet end te, da det har en tendens til at gå helt galt," indrømmede hun. Hendes kinder passede fint til hendes flammende hår og Bjarnis så også noget flov ud.

Han rømmede sig lidt, og brummede, ligeså flovt som sin datter; "Hvis du er lidt bedre i køkkenet, må du selvfølgelig godt servere noget, ellers kan vi altid gå over på kroen og få et måltid mad. Det er i hvert fald mere sikkert end at vi står for det." Denne far-datter kombi var i hvert fald noget for sig selv. Hvordan de havde overlevet så længe kun de to af dem var et mirakel. Selv ikke byen de boede i vidste hvordan det var sikkert.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 6