"Kun et par århundreder" et drilsk smil løb over Naamahs læber. "Men den har trods alt forandret sig, siden vi blev lukket inde" en hvis bitterhed var at spore. Hun havde stadig ikke tilgivet folket for at havde lukket dem inde! Men hun havde heller ikke tilgivet den idiotiske rigmand i at havde hevet hende ud af sin dvale. Mennesker, var og blev en direkte plage, når de ikke fungerede fornuftigt i forhold til dæmonerne. "De har skrabet mere ny viden til sig, kan jeg fortælle"
Hobbit 19.04.2017 17:01
Naamah smilede lige så lumsk tilbage, "Du smigre mig" der var absolut intet galt med lystdæmonens overtalelsesevner. Tvært imod. Verden var fyldt med svage sjæle, som kunne overtales til stort set hvad som helst, hvis de blev lovet det rigtige som betaling. Såfrem de da fik betaling - det krævede jo at de overlevede. Dertil, var betalingen de modtog, intet som Naamah så som betaling. Hun nød det, fødede på det. Det var kun god forretning, lgemeget hvad."Kun et par århundreder" et drilsk smil løb over Naamahs læber. "Men den har trods alt forandret sig, siden vi blev lukket inde" en hvis bitterhed var at spore. Hun havde stadig ikke tilgivet folket for at havde lukket dem inde! Men hun havde heller ikke tilgivet den idiotiske rigmand i at havde hevet hende ud af sin dvale. Mennesker, var og blev en direkte plage, når de ikke fungerede fornuftigt i forhold til dæmonerne. "De har skrabet mere ny viden til sig, kan jeg fortælle"
Helli 01.05.2017 22:28
Men Vidya smigrede ikke for at smigre. Når hun hentydede til noget der kunne minde om et kompliment, så kunne man vædde med at det var fordi at hun mente det. Ja, hun kunne nogen gange selv være lidt snørklet med sine ord, som visse andre dæmoner, men vidensdæmonen var langt mere præcis end nogle af hendes artsfæller. Deriblandt Naamah.De få århundrede hun havde levet i Kzar Mora... hun ville aldrig tilgive dem der havde lukket hende inde, for selvom hun elskede sit rige, så var det faldet i ruiner. En dag ville alt være stort og mægtigt som det engang var, men det ville nok tage årevis. Heldigvis for dæmonerne havde de årevis til det.
Naamah vidste hvordan man skulle få Vidyas fulde opmærksomhed. 'Ny viden' kunne få den gamle dæmon til at reagere uanset hvad. "Du har måske stødt på denne viden? Kender du andre steder jeg burde besøge udover Myth'Edhil?" spurgte hun med glimtrende øjne. Det var noget af det man kunne være sikker på kunne få Vidya til at ligne et barn på sin fødselsdag, bare ventende på sine gaver. Forskellen var bare at hele verdenen var næsten en gave for Vidya i hendes hungren efter viden.

Hobbit 09.05.2017 16:03
Naamah smilede, tydeligt tilfreds med den opmærksomhed den anden gav hende. Det var altid rart at blive betragtet med denne form for begær, selvom hun udemærket godt vidste at begæret var rettet mod den viden, som Naamah besad ved at havde været udenfor riget. "Jeg er stødt på megen viden, omend meget af den ikke tiltaler mig. De små pus er blevet bedre til at bevare deres arkiver og viden dog. Især hovedstaden har biblioteker.. på paladset. Oh ja, paladset.. Jeg boede der en god årrække. Naive små væsner." hun smilede over mindet. En ynding hånd gled gennem det lange lyse hår, nærmest fraværende som hun bevidst trak spændingen lidt ud."Krystalpaladset vil være et besøg værd, men de er nok lidt overbeskyttende. Det er offentlig åbent, men de ser så ondt på væsner der ikke ligner gode skabninger." forklarede hun roligt. "Dertil er der katakumperne. Jeg har ikke været der, men jeg hørte rygter.. Nogen mænd, specielt gamle præster, satte det som deres livsmål at beskytte og nogle gange skjule, viden for befolkningen."
Helli 11.05.2017 14:07
Begær var det rigtige ord at bruge om hvordan Vidya var lige nu. Nogen Lystdæmoner var nok ganske vidst ikke så sippede om hvilken slags begær, selvom Vidyas begær ofte havde kedet dem."Hvem skulle tro at der ville ske så meget ude i deres verden mens vi var lukket herinde," sagde hun spindende. Og selvom Naamah hentydede til at onde skabninger ikke kom ind, så var hun jo en dæmon. Hun havde muligheden for at finde en ny, lidt mere uskyldig krop, og havde nemmere ved at komme ind. Hendes egne ansigtstræk havde jo strukket sig til mere dæmoniske over årerne. Ingen krop ville forblive som den var når man fik den, så meget var jo klart, og Vidya havde trods alt boet næsten altid i denne krop. Den var bare bedre egnet til hende, fremfor så mange af de andre dumme kroppe. Måske hun skulle tage fat i en af de dæmoner der skabte kroppe. De ville kunne lave en der egnede sig til denne tur.
"Og hvor befinder disse katakumper sig? Jeg må hellere planlægge en rute med alle de steder skal besøges." øjnene glitrede på vidensdæmonen. Endelig ny og brugbar viden. Noget hun havde længtes efter.

Hobbit 21.05.2017 21:14
Naamah kom med et roligt grin og kiggede på Vidya med en hvis tilfredshed i sine træk. Der var virkelig noget over at se den anden dæmon nærmest gå i ekstase over netop hvad Naamah fortalte hende. Det var lige før det var bedre end sex - men man skulle heller ikke overdrive.Naamah lænede sig roligt op af et bord, sørgede diskret men sikkert for ikke at berøre en eneste bog eller skriftrulle. Hun var ikke videre begejstret for den måde biblioteket opførte sig på når hun kom til at strejfe blot den mindste ting. "I hovedstaden." Svarede hun kort, mens hun kiggede på den andens glitrende øjne. "Jeg kan sagtens tage med Dem. Så bliver det i hvert fald nemmere at finde nogle af stederne" tilbød hun. Naamah havde intet imod rejsepartnere, og hun så da også morskaben ved det! Selvfølgelig skulle Vidya være forberedt på at Naamah havde visse behov der skulle opfyldes engang imellem.
Helli 30.05.2017 13:03
Vidya begyndte at gå frem og tilbage som hun tænkte over det, men man kunne tydeligt se hvor lykkelig hun følte sig, efter at have hørt disse nyheder. "Det ville slet ikke være dårligt," mumlede hun med et bredt smil på læberne. "Men der skal forberedelser til. Jeg kan ikke bare tage afsted som jeg har lyst til. Biblioteket skal beskyttes.... jeg bliver nødt til at få en ny krop hvis jeg skal til steder som Hovedstaden.. jeg tvivler på at de er blevet mere venligsindet overfor dæmoner." Alle disse ting der skulle forberedes før hun kunne tage afsted. For hendes nuværerende krop, uanset hvor uskyldig den havde været dengang hun fik den, så var den blevet mere og mere forrænget over årerne, for at vise den galskab der boede i bibliotekarens sjæl."Hvor lang tid regner du med at blive her i riget?" henvendte Vidya sig med til Naamah. Hvis hun snart havde planer om at gå, ville der selvfølgelig være nogle problemer i det, men mon ikke de skulle finde ud af det, i sidste ende?

Hobbit 30.05.2017 14:12
Naamah kom med et let grin og lagde armene over kors. "Nej, det kan man ikke lige påstå at det er blevet." gav hun den anden dæmon fuldstændig ret! Og især hovedstaden var nærmest mandsopdækket med anti dæmon vagter og hvad de ellers kunne finde på at gøre de små pus. Naamah havde aldrig haft de store problemer, men hendes krop faldte også nemmere i et med menneskenes. Det kunne man ikke sige at Vidyas gjorde. "Prøv noget blondt.. Menneskene er helt vilde med blonde piger. Det er noget med uskyldigheden så vidt jeg har forstået." rådgav Naamah ganske roligt og så på den anden vandre frem og tilbage. Hun havde ikke tænkt at det ville føre netop til dette da hun trådte ind på biblioteket denne dag, men man kunne ikke sige at hun forstød sin handling. Faktisk glædede hun sig fortrinligt.Naamah trak lidt på skulderne. "Et par uger, eller et par måneder. Jeg er fleksibel" Hun havde jo ikke ligefrem noget hun skulle nå.
Helli 30.05.2017 14:21
Blond... Blond var ikke dårligt. Det havde Vidya trods alt ikke prøvet, men nu var hun heller ikke en der skiftede kroppe ofte. Nej, faktisk holdte sig hun sig mere til en når hun var ude og omkring. Det ville være ærgerligt at lægge denne velskabte krop på hylden for en stund, men det var nødvendigt."Jeg ville gerne afsted så snart som muligt, men jeg kan jo ikke bare tage en hvilken som helst krop," pointerede Vidya. Dette var mest fordi at hun var så forfærdelig kræsen omkring hendes krop, og ville kun have det bedste af det bedste, og nogen af de dæmoner der lavede kroppe... de kunne være lunefulde... og langsomme. Det var aldrig en sjov handel at foretag, men det var det så meget værd. Det var sjældent at man fortrød en krop lavet til en selv, for de var bare så meget mere tilfredsstillende end normale mennesker.
"Det må nok blive om et par måneder desværre. Til den tid må plagerne være slut... så burde vi heller ikke være påvirket af dem," sagde hun med et bredt smil på læberne.

Hobbit 30.05.2017 14:29
Naamah lænede sig op af borde igen, stadig påpasselig med kun at røre ved netop bordet. Hun ville aldrig indrømme det, men det var alligevel en ubehagelig følelse når alt stirrede på en. Materielt og levende. Hun brød sig ikke som SÅ meget opmærksomhed når det kom til stykket. "Nej, kroppen skal helst passe til Dem" Nok havde Naamah igennem tiden taget lidt af hvert til sig som krop, men det havde kun været fordi hun var nødsaget til at efterlade sin egen. Noget hun ikke havde brudt sig synderligt meget om."Det genere mig ikke.. At plagerne er væk kan være en stor fordel for os, specielt fordi folkene har været så utilregnelige da de hærgede landet. De magiske udfoldelser var alligevel de værste." gøs Naamah let ved tanken. Hun kunne håndtere det nogenlunde, men døde hendes krop og hun var i dæmonskikkelse, var hun pludselig ekstrem skrøbelig overfor den løbske magi. Noget hun ikke ønskede at prøve igen. "Tag den tid der behøves for at få den perfekte krop. Bibliotekerne og kartakumperne forsvinder ikke lige den næste årrække jo" Svarede Naamah med et glimt i øjet.
Helli 30.05.2017 14:44
Vidya nikkede bekræftende. På det punkt ville det klart være til deres fordel at plagerne ikke hærgrede når de skulle have adgang til disse ting. Især fordi de var en anelse mere skrøbelige overfor løbsk magi, fordi de i bund og grund var magiske væsner. Så hellere være på den sikre side. Det ville også give Vidya nok tid til at få ordnet tingene på biblioteket og med at få en ny krop, inden at de skulle afsted."Jeg vil kalde på dig når jeg er parat til at tage afsted," sagde hun, og kort efter kom der et lille bitte dyr løbende af gangen og op af Vidya indtil det sad på hendes hånd. Det lignede lidt en mariehøne, i størrelse og form, men den var næsten guld. "Gætter på at du hellere vil have det at vide af dette dyr, end at jeg tilkalder dig med en magisk cirkel," sagde hun med et bredt smil. De fleste accepterede dyrerne Vidya gav dem til at påkalde dem. Normalt rørte de ikke på sig før at Vidya havde behov for at tilkalde dæmonerne, og da de ingen intelligens selv havde fik de lov til bare næsten af ligge i dvale. En god ting at små dyr som disse ikke kunne skære det telepatiske link de havde, uanset hvor langt de kom væk.

Hobbit 30.05.2017 18:47
Naamah smilte "Intet problem, jeg holder mig i nærheden" hun blinkede kækt til den anden og fjernede sig fra sin tilbagelæning op af bordet og stragte sig i stedet. kroppen var stadig en smule stiv efter så mange års dvale, men det blev godt at få den i gang igen! Mon ikke hun kunne finde en omvandrende dæmon et sted i nærheden som trængte til en tur i kanen. Om ikke andet kunne hun prøve.Naamah kiggede lidt på det dyr som kom kriblende afsted. Insekter var ikke ligefrem Naamahs ynglingsting, men det var ikke noget der generede hende voldsomt.
Et grin forlod Naamahs læber, mens hun så muntert på den anden. "Nu du nævner det, vil jeg sætte stor pris på ikke at blive hidkaldt af en magisk cirkel!" Guderne måtte vide hvilke situationer Vidya ville være i stand til at afbryde Naamah i ved denne magiske hidkaldelse. Nej, ellers tak. At et lille dyr skulle komme og melde at Vidya var klar, var klart at foretrække.
"Jeg vil lade dig komme tilbage til arbejdet, og dine nye gøremål - Glæder mig til turen" Hun lagde en hånd på hjertet og bukkede for den anden, i taknemmelighed for hvad hun havde gjort. Det var ikke alle der ville havde passet så godt på hendes krop som Vidya havde. Hun vendte sig derefter for at gå ud af biblioteket. Oh hun glædede sig allerede mageløst til deres tur.
Chatboks
IC-chat▽
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 5
Lige nu: 0 | I dag: 5