Sagde han med en let munterhed i sin stemme, og et smil trak sig over hans ansigt. Han vidste at mange ville anse ham for at være uforskammet for at være forsvundet uden at sige noget. Han havde også tvivlet den gang han gjorde, men han havde ikke fortrudt. Skyggeridderne havde de svar han havde søgt efter. De havde fundet den løsning, som han så længe havde prøvet at finde. Han vidste at hvis han skulle opnå sit mål skulle han kæmpe hårdt i lang tid.
"Jeg forstår godt hvorfor De spørger således, men jeg vil helst ikke give dem for store forventninger om at jeg vender tilbage lige med det samme. Efter ballet vil jeg vende tilbage og prøve at se om jeg kan finde en ledetråd videre til flere interessante opdagelser, som igen ville kunne optage mig i mange år."
Han havde et udtryk af beklagelse at han ville komme til at skuffe sine artsfæller atter en gang. Han havde dog ikke længere den samme ansvarsfølelse overfor elverne, som han havde i sine unge dage. Han vidste at han skulle se ud over sin egen race, da verden var langt større end blot elverne. På trods af elvernes overlegenhed, så var antallet af mennesker langt større. Derfor kunne man ikke blot ignorere denne race. Heller ej dværgene. Disse holdte sig meget for sig selv, men dog var de alligevel en mægtig race, der ikke skulle undervurderes.
Han havde tænkt sig at stille nogle flere spørgsmål til Toorah om tilstanden i Elverly, og han åbnede også munden for at sige noget, men blev afbrudt af et øresønderrivende skrig. Alle blikke vendte sig mod kilden til skriget. Nogen enkelte nåede at se hvordan en skikkelse faldt fra balkonen, fjernt fra Lysets Dronning og hendes gemakker, men lyden af en krop der slog mod gulvet var ikke til at tage fejl af. Flere skrig og forskrækkede udbrud bredte sig blandt folk. Heldigvis var ingen blevet ramt af den faldende krop. Dem der stod tæt på var ikke i tvivl om at manden, også kendt som Lord Tirrsmont, en af Lysets Dronning mest velhavende allierede, var død. En dolk sad i brystet på ham helt til skæftet, og i munden var der klemt en hvid rose. Flere af de kvindelige tilstedeværende besvimede, og urolighed spredte sig som løbeild. Selv Ratuktan formåede at lave et overbevisende forskrækket udtryk, og stirrede på samme måde som alle andre hen mod stedet hvor den stakkels døde mand lå. Vagter styrtede frem for at se hvad der var sket.
Kvinden der først havde skreget forklarede senere at det eneste hun havde set, var at døren var gået op, og der stod Lord Tirrsmont, som hun hilste på, ind til hun opdagede kniven, og så skreg hun. Bagefter, sagde hun, at det var som om en skygge skubbede til ham, så han faldt ud over balkonen og ned i balsalen. Hun havde ikke set mere, og så var skyggen forsvundet ud i natten. Man fandt aldrig ud af hvem der direkte gjorde det.
De fleste der stod omkring liget kunne ikke se hvem der ville myrde Lord Tirrsmont, og de første beskyldninger blev selvfølgelig sendt mod tilhængere af Mørkets Lord. Ingen forstod hvorfor han havde en hvid rose i munden. Først da nogle af de ældre tilstedeværende så liget og rosen begyndte der at spredes ord om Skyggeriddere og deslige. Mange slog det hen til rent sludder, da disse var blevet udryddet. Panik begyndte lige så stille at sprede sig blandt de tilstedeværende.

~ We are the Shadow ~
~ We are it's Knights ~
~ We see you, we find you, we cleanse you ~
Krystallandet