Xenix holdt fortsat skarpt øje med hushovmesteren der smilede minimalt til Lorgaths kommentar, hun ville nok ikke vende sig til ham foreløbig.
"Men hvorfor er de bange for dig så? Hvis du ikke har gjort dem noget?" hun vendte de blå øjne imod vampyren og stillede så det blodige glas fra sig på bordet som hun lænede sig lidt op ad.
Da han nævnte sin alder kunnde den sorthårede kvinde ikke skjule sin overraskelse, kunne man overhovedet være så gammel? Han måtte jo være før tidernes morgen.
"Hold da op. Hvordan var det dengang?" spurgte hun så ud af det blå, hun havde altid været meget videnskabeligt interesseret og havde kun mødt elvere der målte max. 5 århundrede, men aldrig noget der kom i nærheden af Lorgaths alder. Han måtte jo være en af de ældste i hele Krystallandet.
"Er du aldrig bange for at tiden en dag har ændret sig så meget, at du ikke længere vil være i stand til at forholde dig til det?" spurgte hun så, og så en anelse bekymret ud, tænk hvis hun en dag selv skulle ende med at blive så gammel. For at slå hendes overraskelse væk kunne hun ikke lade være med at sende ham et kækt smil
"Jeg vil dog give dig, at du holder dig godt!" han havde sikkert hørt det 1000 gange, i og med at han havde levet så længe måtte han have været begæret af en masse kvinder igennem tiden, for han var bestemt ikke en grim mand... vampyr.
Da han igen nævnte hendes evne nikkede hun endnu engang indforstået med det, fra nu af skulle hun måske bare holde sin mund omkring sine magiske evner, til gengæld strejfede tanken hende nu de var ved emnet
"Hvilke magiske evner besidder du? og Ashmon for den sags skyld?" spurgte hun så, og så fra Lorgath til husets hovmester. Lorgath måtte have en ekstrem kontrol over sin magi i og med at han havde levet så længe, hvis han da besad noget, det gjorde de fleste í Krystallandet dog, det var efterhånden mere underligt ikke at besidde magi, end det var at være i stand til at kontrollere det.
Roligt rodede hun lidt med en af de lange sorte totter, da endnu et spørgsmål dukkede op hos hende en lille men ganske essentiel ting.
"Hvordan har du tænkt dig med at jeg bliver her? Eller skal jeg tage hjem?" den bløde stemme virkede for et øjeblik tøvende. Faktisk ville hun være mere tryg ved at være hos Lorgath i og med det hele var så nyt for hende, hun ville ikke overleve længe på egen hånd derude.
"Jeg slår ihjel for sjov, udfordringen og ikke mindst pengenes skyld!"