Cassa ser på Morgoth..
Ikke passe ind andre steder?.. det passer ikke.. tænker han.. men indtil videre lader han det ligge.
Han nikker let til Morgoths svar.
"Det er en sund holdning.. men desværre er det bare ikke den rigtige måde han udtrykker sig på- " han gør en pause,
"Theh.. ja.. undertrykkelse.. er bestemt ikke rar.." - han gør en pause.. Hvad morgoth ikke ved om Cassa, er at han ikke just altid har levet så sødt i det som han ser ud til... under alt hans overdrevne rigdom og magi, gemmer der sig en lille fugl.. en fanget fugl med stækkede vinger.
"Men.. for at vende tilbage til det første... så er jeg sikker på..." han gør en kort eftertænksomheds pause.
".. så er jeg sikker på at Cassi ikke ville tøve et sekund med at protestere på Deres påstand.."
Den sidste sætning bliver sagt med et lidt varmt og omsorgsfuldt smil.
"Jeg tror på, at De er god nok på bunden.. Ellers ville De ikke have så stor en plads i min søsters hjerte... Jeg håber en dag at kunne møde Dem uden fjendtlighed fra Deres side.." han gør et høfligt buk.
"Men jeg vil trække mig tilbage for nu..." han tier lidt, inden han med en sidste lille frase; "god vind, Morgoth." - forsvinder i et skarpt lysglimt, som efterlader sig en grønlig, let forsølvet dis, som langsomt flyder ud over gulvet, inden det tildsidst opløses, som havde det aldrig fundet sted.
//out
__•?†Cassa Giacomo Nova - Lysets Konge?•__