Blæksprutten 03.09.2023 08:09
Ret hurtigt troppede Finneas efter ham, hvilket var godt. Han skulle ikke stå derude. Og de var nødt til at tale om det, så han kunne sende ham hjem, i stedet for at han gik i vrede.
Finneas ville ikke udnyttes seksuelt. Enzel rullede træt med øjnene. Det lød som Nicola, når han var sur. Enzel vidste godt at han kunne blive bedre på det punkt, men at Finneas følte sig udnyttet?
Hold nu op. Alle udnyttede hinanden i en eller anden grad, og Finneas udnyttede også ham. Hvad end han fik ud af det, var dog endnu et mysterium. Men det lod til, at Finneas fik meget nydelse af bare at kigge på ham. Lidt ligesom Enzel havde det med alle sine ting i hjemmet.
Han skulle straks til at forsvare sig, og minde ham om, at han havde lovet ikke at tigge om hans hjælp til Eskild mere. Ja, i hans fuldskab havde han bedt ham om at æde en kroejer, men det var jo bare for sjov. Man skulle ikke slå dem ihjel, der solgte udmærket vin til små priser. Men han nåede ikke at få sagt noget, før han klappede i. Finneas spørgsmål om hans uskyld gennemborede ham, som var det tusinde pile. Han havde ramt en nerve.
”Det.. var jo bare.. med hånden,” Enzel hænder rystede. Finneas havde sat sig over i sengen, der var redt op med nye lagner, så rummet var klar til den første kunde, og han var derfor for langt væk til at få en lussing, for sine antagelser.
Det kom overhoved ikke ham ved, hvor mange der havde fået lov, eller selv havde taget for sig…! Finneas syn på ham, bekræftede ham blot i sine principper om, at skulle være tro mod Nicola.
”Hvis du synes jeg er svær at læse, så skal jeg da fortælle dig det!” Enzel var ikke den eneste der var svær at læse. Finneas var mindst lige så ulæselig som ham. Han sagde hele tiden, at han ikke ville have ham for hans krop, men alligevel var det det eneste han var her for. I nat især. Hans krop var varm, og han havde sikkert håbet på, det kys, der var ved at ske sidst, hvis ikke det var fordi hans dødskulde havde mindet ham om, hvor han var og med hvad,
og ikke hvem han lå med.
”Jeg er vred…!” Og såret, men det var en sværere følelse at erkende.
”Det kan godt være at jeg ikke har levet i cølibat i hundrede år, som dig, og det kan godt være at jeg er trådt ved siden af, men jeg fortryder intet… Jeg er fri… Jeg behøver ikke at bevare min uskyld for nogen…! Så gå hjem med dig.” Enzel råbte ikke herhjemme. Men det blev sagt hårdt, og med truende grådkvalthed og en forstærket rubinsk dialekt.