Sidkanys ath I'endrith

Sidkanys ath I'endrith

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 57 år

Højde / 180 cm

Alianne_ 01.09.2022 11:57
"De ved du ikke kan finde ud af det lige nu," sagde Sidka konspiratorisk. "Bare vent og se deres ansigter, når du lige har lært et par ting. Der er ikke noget mere tilfredsstillende. Jeg kan stadig huske første gang, jeg fik Sethro ned at ligge... Men nok om mig!"
Sidka kom lidt for sent i tanker om, at Sethro nok ikke var et almindeligt skovelvernavn. Og hun skulle nok ikke fortsætte sætningen og fortælle Renaél om, hvordan hun havde fået Sibal til at spænde ben for Sethro for så at smadre hans hoved direkte ned i en meget hård klump jord, hun fremmanede i perfekt Sethro-ansigts-størrelse. Det havde været effektivt for en stund, men det ville nok knække kraniet på de fleste skovelvere, så nok ikke lige den slags, hun skulle lære Ren. Ikke hvis hun havde forhåbninger om at forlive i sit dække i hvert fald.

"Vi kan tage et enkelt, inden vi fortsætter." 
Sidka ville aldrig indrømme det, men hun var træt i kroppen og længtes efter at sove i en rigtig seng. Åh, hvor hun håbede at skovelvere sov i rigtige senge og ikke hængekøjer lavet ud af store blade.
"Det gode ved de her broer er, at man kan komme tæt på rigtig hurtigt," mens hun snakkede tog hun et halvt skridt hen mod Renaél og stod nu helt op ad ham. Ligesom hun havde gjort med bøllen på den anden bro. Men anderledes, for hendes vejrtrækning havde ikke sat sig fast i halsen dengang. Hjertet havde ikke hamret så hårdt. Tiden var gået hurtigere - ikke langsommere som nu. Hun sank en klump. "Når man er så tæt på, handler det om at tage styringen." Det føltes helt uvirkeligt. Hendes hænder flyttede sig meget langsommere end de burde, da hun lagde den ene på hans kraveben og lagde et let tryk. "Herfra kan du skubbe til. Næsten alle vil helt instinktivt gribe fat om rebet for ikke at falde. Så får de sat deres egne hænder ud af spil, og så har du mere kontrol over dem."
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 16.10.2022 20:12
"Sethro?" Spurgte Renaél lidt nysgerrigt. Det måtte være en af hendes kriger-bekendte, selv om det ikke rigtig lød som et skovelvernavn. De brugte sikkert også kodenavne .. mon Vanna overhovedet var hendes rigtige navn? Havde hun ikke lydet lidt tøvende, da hun gav ham det?

Han blev afbrudt i sine tanker, og et overraskelsens udtryk kom over hans unge ansigt. Lige her og nu? Ikke fordi han ikke ville lære tricks, men han havde troet, at de lige kunne .. sådan komme hjem og slappe lidt af først.

Han følte dog ikke rigtig, at han kunne protestere. Lige pludselig var hun rigtig tæt på ham, dér på broen, og han kom ufrivilligt til at snuse ind for at mærke hendes duft. Hun duftede ikke helt så blomster-agtigt som mange elver-skønmøer foretrak, men det var ikke fordi, det var dårligt..
"Åh .. men du ville ikke sådan .. skubbe dem rigtig ud over, vel?" Hans blik gled fra hånden på hans kraveben og ud til siden, hvor han kunne fornemme løvet langt nede i halvmørket under dem. Hans hænder havde allerede instinktivt grebet rebet, selv om hun ikke havde lagt meget pres på. 

Renaél Runeldth | Skovelver | Healerlærling
Sidkanys ath I'endrith

Sidkanys ath I'endrith

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 57 år

Højde / 180 cm

Alianne_ 23.10.2022 20:08
Renaéls gentagelse af Sethros navn bekræftede Sidka i, at det havde været det helt rigtige valg at skifte emnet over til noget mere... håndgribeligt. Hun burde finde på et par ekstra stavelser, hun kunne putte efter alle de navne, hun uden tvivl ville komme til at plapre af sig. Problemet var bare, hun ikke var så stærk i elviske navne. Hvis hun nu kunne holde kæft et par dage, kunne hun nok opsnappe et par gængse endelser.

Apropos endelser kom svaret til Rens spørgsmål ud helt forkert. 
"Kun hvis de virkelig fortjener det," sagde hun, før hun nåede at tænke sig om. Det var efterhånden lidt et tema, det der med ikke at tænke sig om. Med en kraftanstrengelse ændrede hun det smørrede smil til et spøgefuldt et. "Men da ikke så højt oppe fra! Hvis det endelig skulle være, så find en hængebro lige over en mudderpøl. Dét er altid sjovt!"
Før Ren kunne nå at spørge mere ind til hendes dårlige bortforklaringer og forhåbentlig ikke alt for åbenlyse blodtørst, smøg hun sin arm under hans og hev ham med videre. Ikke at hun anede, hvor de skulle hen, men broen førte heldigvis kun fremad, og så måtte han jo tage styringen, så snart de var af den.
"Nu er jeg jo ikke så tit i byen, så du må fortælle mig det her," sagde hun og trykkede sig lidt ind til ham. Det var ment som en du-kan-fortælle-mig-alt-gestus, men Sidka blev alt for varm i kinderne af den til at det kun kunne tolkes som det. "Folk falder vel ikke bare lige ned ad sådan en bro, gør de? Er det nogensinde sket?"

Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 30.10.2022 20:08
"Nåå ja .. en mudderpøl, selvfølgelig, hahah.." Lo Renaél lidt halvhjertet, mens han skævede ud over rækværket. Skovelveren havde mange ting, han var bange for - højder og mørke var begge to på listen - og han skyndte sig at trække blikket til sig og i stedet fokusere på de varme, skinnende lys, det mørke løv, broens sikkerhed .. og hende. 

Han lod sig hellere end gerne trække med, og som deres fødder slap hængebroen, førte han dem videre langs stammen på et enormt træ. Herefter ledte vejen dem videre til en trappe, der førte bort fra hovedstien og op mod nogle højere placerede træhytter.

Hendes måde at trykke sig ind til ham på, fortalte ham, at hun heldigvis ikke så ham helt som verdens største kujon endnu .. det håbede han i hvert fald ikke, som han smilede fortroligt til hende, og tænkte over hendes spørgsmål: "Altså der var Ellarian for et par år siden, som havde drukket resten af elvervinen fra Midsommerfestlighederne, og var drattet ned fra en af broerne .. jeg var på arbejde i healerhuset, da de bragte ham ind. Altså, han overlevede, men hans ben var helt.." Han måtte synke noget og så allerede lidt bleg ud ved tanken om den sårede elver. Det havde virkelig ikke været et kønt syn.

"Men så .. nu er vi her." Skyndte han sig derfor at sige, som han trådte hen til den mindste af hytterne, fandt en nøgle frem og drejede den i låsen, efter modstræbende at have sluppet hendes arm igen. Som han skubbede døren på klem, blev han øjeblikkeligt rød i ansigtet. "Vent du bare lige udenfor et øjeblik .. jeg skal lige .. øh.. lægge nogle småting på plads." Det korte øjeblik døren havde været på klem, havde det stået tydeligt, at ungelveren ikke havde ryddet op i noget, der lignede adskillige uger.

Sidkanys ath I'endrith

Sidkanys ath I'endrith

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 57 år

Højde / 180 cm

Alianne_ 30.10.2022 21:36
"Så alle skovelvere lander faktisk på benene!" kunne hun ikke lade være med at udbrydde med et lille grin.
Bare ikke helt ligesom katte, der sjældent kom til skade af at lande på benene. Ranaéls udtryk mindede hende om dengang han havde helbredt hendes skudsår. Hvor hun havde guidet processen, selv hevet pilen ud, og hvor han havde kastet op bagefter. Tænk at have sin daglige gang i et helbrederhus, når man reagerede sådan på synet af blod. Det måtte have været meget værre at se et åbent benbrud, så. Sidka vidste ikke, at det havde været åbent, men når hendes hjerne skulle danne mentale billede, valgte den de mest modbydelige i ren refleks.

Hytten, de kom frem til, så indbydende ud. Nok mest fordi den gav Sidka håbet om en blød sengg og et tæppe. Det var ikke ligefrem fordi hun havde haft mulighed for at stikke af fra sin deling med den helt store oppakning, så hun havde sovet helt vanvittigt dårligt på turen herop. Så da døren gik op, var hun nærmest allerede på vej ind, da Renaél standsede hende med en dårlig undskyldning. Det var ikke svært for Sidka at lure, at han boede alene i hytten og ikke fik gæster tit. Det passede hende faktisk ganske glimrende - af flere årsager. Men det passede hende bestemt ikke at vente med at slappe af.
"Jeg er alt for kvæstet til at vente på, du rydder op," sagde hun og rakte ham sin hånd, mens hun lukkede øjnene. "Giv mig et blødt sted at sidde, og jeg lover ikke at kigge på dit vasketøj. Jeg kan garanteret gætte, præcis hvad du har liggende rundt omkring alligevel. Sådan er det at være vant til at bo sammen med sin tvillingebror - han er det værste rodehoved i hele Kza-Krystallandet!"
Ikke at hun var meget bedre selv, men det behøvede jo ikke komme på tale lige nu.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 14.11.2022 10:25
Renaél skyndte sig at presse det mentale billede af den nedfaldne elver ud af hovedet. Det var derfor han næppe ville blive til andet end urtesamler, men han havde jo vist, at han havde magien .. og de ældre havde insisteret på, at det skulle trænes. Det var trods alt også bedre end dengang de havde forsøgt at gøre ham til spejder.

"Åh.." Han havde håbet, at han lige kunne smutte ind ad døren og lade hende vente, men hendes tonefald var af den slags, han ikke rigtig turde sige imod. Det var vel heller ikke det værste, hun havde set, men han ville bare virkelig ønske, at hytten duftede lidt mere af roser og lavendel og gulvet havde været .. ryddeligt.

Han ledte hende omhyggeligt uden om tøjbunkerne på gulvet og fik fjernet et par småting fra en stol, inden han fik hende ned at sidde. Derefter kunne man høre, hvordan han skyndte sig frem og tilbage, samlede ting op og klirrede med skåle med madrester. "Såå øøøh .. hvor bor din tvillingebror henne?" Spurgte han konverserende, mens han med foden fik skubbet en beskidt kofte og underklæder ind under sengen. Han fik også åbnet et vindue for at lukke lidt af aftenluften ind, og efterhånden var stedet acceptabelt nok til, at han godt turde sige til hende, at hun kunne åbne øjnene igen. 

Sidkanys ath I'endrith

Sidkanys ath I'endrith

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 57 år

Højde / 180 cm

Alianne_ 20.11.2022 16:58
    "Det var mad fra tre dage siden, var det ikke? En skål fra i morges? Hmmm, gårsdagens tøj! Kappen der blev våd efter regskyldet for tre dage siden - tør, men ikke på plads. Ekstra sko, som burde stå udenfor, men altid bliver taget af bøllerne, hvis du gør det?"
    Sidka sad behageligt i stolen med benene oppe under sig og hagen hvilende på hånden. Hun smugkiggede for én gangs skyld ikke og nød bare at sidde stille mens Renaél tumlede rundt. Måske fordi hun nød at forestille sig ham tumle rundt lige som Sibal plejede at gøre, inden Arnym kom på besøg på deres værelse og forventede, at der var rent og ryddeligt. Et stik af savn ramte hende, og hun pressede følelsen så langt væk, hun kunne.
    "Han bor hos noget andet familie," svarede hun efter en længere tænkepause. Hun kunne ikke ligefrem sige Mørket. "Jeg skulle egentlig også bo der, men jeg hader dem som pesten. Jeg troede det ville være fedt, men efter et par måneder kunne jeg ikke mere. Så nu er jeg flyttet herop, men han ville gerne blive boende. Ikke at jeg fatter, hvad han ser i dem. Selv deres træning er dum og... Ja, de ser slet ikke potentialet i os. Vi plejede at være de bedste, når vi arbejdede sammen, men de vil hellere havde os til at lave ting hver for sig."
    Det var af en eller anden grund nemmere at snakke om med lukkede øjne. Selv der anede Sidka dog ikke, hvor meget hendes udtryk og kropsholdning viste hendes følelser, for hun kneb øjnene sammen og rynkede panden, mens hun talte, mens skuldrene spændtes og hånden knyttedes. Hun var vant til hård træning. Ikke træning, der var ubegrundet inkompetent. Hvorfor kunne Mørket ikke se, at det var en fejl at adskille dem? Selvom hele hendes race var opstået, fordi Mørket ville det, havde de tydeligvis udviklet sig til at blive dem overlegne. Det bedste havde været at tage tilbage til klanen, men tanken om at stå ansigt til ansigt med Arnym og gå imod Mørket havde ikke været rar. Alle de mulige scenarier, Sidka havde forsøgt at afspille i sit sind, var endt med, at hun blev sendt tilbage til Mørket eller genopdraget i klanen for så at blive sendt tilbage. Der var noget helt galt med hende i at hun var endt i Elverly i stedet, men... Men det føltes bedre. Det føltes som et alternativ, selvom der ikke burde være et.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 25.12.2022 18:24
"Kun 2 dage!" Protesterede Renaél, rød i kinderne over, at det var så indlysende hvad der foregik. Han kunne sige, at han ikke så tit fik gæster, men det lød heller ikke særlig godt, når han gerne ville fremstå som populær. For tre dage siden havde healermesterne holdt ham længde på arbejde, og det var sandsynligvis også kun derfor, der ikke havde været ældre madrester.. hans mor ville have skældt ham ørerne fulde, hvis hun rent faktisk interesserede sig nok til at komme på besøg..

Han skød tanken ud af hovedet og koncentrerede sig om hendes fortælling, mens han fjernede det sidste åbenlyse rod. Familieproblemer var han langt fra den eneste, der havde - måske var det bare et generelt problem at hans folk levede så længe, at de nåede at blive trætte af hinanden..

"Nåå, det lyder ellers vildt irriterende. Men skal du så bo her midt i Elverly?" Spurgte han lidt nysgerrigt. Hvis det var tilfældet, gjorde det ham ikke super meget, at hun ikke ville have en tvillingebror hængende efter sig hele tiden ..

Han blev afbrudt i sine smålumre tanker ved at se på hendes ansigtsudtryk og holdning, og han stoppede et øjeblik, betragtende, men uden rigtig at turde kommentere på noget. Hun virkede indebrændt, men også på en eller anden måde lidt mere skrøbelig end hård-kriger-typen, når hun sad der, midt i hans lille hjem med skuldrene trukket op i en anstpændt bevægelse..

"Jeg er ked af at høre, at du blev adskilt fra din bror." Sagde han, lidt mere alvorligt.

Sidkanys ath I'endrith

Sidkanys ath I'endrith

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 57 år

Højde / 180 cm

Alianne_ 02.01.2023 22:02
    "Jeg har ikke været så langt væk fra ham siden... Siden vores første jagt, hvor vi blev væk fra hinanden," mumlede Sidka. 
    Pusleriet var holdt op, og Sidka sneg sig til at åbne det ene øje på klem. Han stod stille i sine nu mere ryddelige gemakker, og hun blinkede øjnene helt åbne. Han passede så godt ind her mellem trævægge og urteposer. En krølle stod direkte op i luften, og havde en pludselig trang til at røre ved den, men hun blev siddende.
    "Jeg har ikke helt styr på, hvor jeg skal bo endnu," sagde hun og slog blikket ned mod gulvet. "Er det i orden, hvis jeg bliver her lidt, indtil jeg får fat i min fast...tante og får styr på det?"
    Havde hun sagt faster eller moster, da de mødtes ved kilden? Hun måtte hellere holde sig til tante, så hun ikke rodede sig selv ud i problemer. Især fordi hun ikke havde vildt meget lyst til at opsøge Yume'Ave. Allerhelst ville hun bare gemme sig lidt for alle, Mørket såvel som skovelverne. Bare lige tage et par dage uden så forfærdeligt mange bekymringer.
    "Du bor ret hyggeligt her," tilføjede hun og gav sig selv lov til at se sig omkring. Det her var lidt noget andet end stenmure og våben som det primære indbo. "Vi har altid boet ret tomt." 
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 27.01.2023 22:09
"Jeres første jagt?" Lød det lidt nysgerrigt fra Renaél. Det lød som en skovelvertradition, som jægerne sikkert havde, men han havde aldrig været en del af den. Bue og pil havde, lige som en del andre ting, aldrig været hans stærke side.

Han skævede rundt i hytten. Han kunne ikke sige nej til at lade hende blive, selv om han virkelig ønskede at her var mere rent! Måske han kunne friske det lidt mere op, hvis hun skulle ud og lave jæger-ting. For nu var han bare glad for, at han fik fjernet det værste.
"Øh ja, sagtens. Du kan tage alkoven, så finder jeg en madras til mig selv." Sagde han og nikkede mod et forhæng i den ene ende af rummet - ikke et rigtigt sovekammer, men en lille afskærning fra resten af hytten.

Heldigvis havde han ikke specielt godt styr på, hvad hun havde sagt tidligere angående hendes familiemedlemmer. Det virkede på Renaél, som om der var en masse ting, hun ikke fortalte, men han følte sig overbevist om, at det var fordi hun var en del af et eller andet hemmeligt.
Hendes kommentar om hytten fik ham til at smile og trække lidt usikkert på skuldrene. Han var glad for, at hun kunne lide det, selv om her var småt og nok lugtede lidt af ungelver. "Øh, er du sulten?" Spurgte han pludseligt, da det gik op for ham, at han hellere måtte byde hende på noget.

Sidkanys ath I'endrith

Sidkanys ath I'endrith

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 57 år

Højde / 180 cm

Alianne_ 28.01.2023 08:55
    "Jeg kunne spise en hel elv....elg! Jeg kunne spise en hel elg, så sulten er jeg!"
    Flot Sidka. Tænk lige lidt over, hvad du siger, din kvajpande. Hun rettede sig op i stolen og satte albuerne på knæene.
    "Skal jeg hjælpe med noget?"
    Det vr svært at føle sig så lidt hjemme et sted. Hun var vant til enten at kende hver en milimeter af sit kammer eller bare sove udenfor, hvor jorden var så tæt på, at den ville advare hende, hvis der skete noget. Her var hun både et nyt sted og langt, langt over jorden, så magien føltes langt væk.
    "Altså det var ikke første gang, vi var ude at jage, heller ikke sammen, men det var første gang vi var på jagt meget langt hjemmefra," svarede hun så for ikke at lade hans spørgsmål hænge. "Det er en ting, vores familie gør. Når man er klar, bliver man sendt ud i et område, man ikke kender, for at se, hvor god træningen er blevet. Det er en lang rejse både frem og tilbage, og man skal ikke komme tilbage før man har fuldført jagten. Altså, man behøver ikke tage byttet med hjem. Det ville nok blive lidt klamt, hvis man skulle slæbe det hele vejen."
    Ikke at hun ville have haft noget imod at slæbe Renaél hele vejen. Altså ikke i død tilstand, mere i...
    Hvor kom de her tanker fra?!
    "Såeh, har du også haft sådan en slags ind-i-de-voksnes-rækker-ritual?"
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 28.01.2023 20:00
Renaél så et øjeblik forvirret ud, da hun snakkede om at spise en elg! Han spiste jo primært vegetarisk, så det var ikke lige en metafor han havde hørt før .. men måske den var mere populær blandt jægere, der jo kom lidt tættere ind på livet af elge.

"Øh ja, du må da gerne snitte nogle grøntsager.." Sagde han og fik rodet lidt i skabene. Der skulle snart sørges for lidt mere føde, hvis han skulle have hende boende, men der var i det mindste nok til at lave en simpel suppe, af den slags Healermesteren påstod var godt for krop og sjæl. Han havde været en smule streng med at omlægge Renaéls kost, da han havde startet med at arbejde der.

Han lagde nogle forskellige rødder og en kniv frem til hende, mens han selv gik i gang med at få ildstedet varmt. Det med at blive sendt ud et fremmed område med sikkert farlige dyr i den mørke skov lød virkelig skræmmende, og Renaél priste sig endnu engang lykkelig for, at han ikke havde været god med buen. Han havde aldrig klaret sådan en tur!

"Hvor blev I så sendt hen på jagten? Eller fandt du aldrig ud af det?" Spurgte han, alligevel lidt nysgerrig, som han kiggede sig over skulderen mod hende. "Min familie har aldrig rigtig godt sig i den slags ritualer .. men jeg får nok en form for eksamen hos Healerhuset, når mine evner er gode nok!" Sagde han. Han var ikke helt sikker på, om det overhovedet ville ske .. og hvis det gjorde, så bad han til alle guderne om, at der ikke ville være noget blod!

Sidkanys ath I'endrith

Sidkanys ath I'endrith

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 57 år

Højde / 180 cm

Alianne_ 28.01.2023 20:15
    "Vi blev sendt til en skov langt væk," svarede hun og håbede at han ikke ville spørge, hvad den hed. "En, hvor alting var meget anderledes end der, hvor vi voksede op. Andre væsner og sådan, så vi var virkelig ikke på hjemmebane. Det burde have været let, men vi stødte ind i en for stor flok. Jeg blev såret, og vi blev afskåret fra hinanden. Det var ikke ligefrem den bedste jagt, jeg har været på."
    Men den eneste jagt, hvor hun havde mødt Renaél. Hun stillede sig ved rødderne og kniven og gik i gang med at skære dem i skiver. Forhåbentligt skulle de ikke skrælles, og brune pletter lagde hun ikke mærke til. De rødder, hun normalt kom i suppe, var brune som standard, så det med at kigge efter dårlige steder, var hun ikke videre vant til. Kom det fra jorden, kunne det vel spises. Havde det kød på sig, var det lækrere. At Renaél ikke spiste kød, tænkte hun slet ikke over på nuværende tidspunkt. Hun havde selv levet på ret sparsom føde på vej herop, og rødder der faktisk havde vokset sig helt store og saftige var allerede en stor forbedring i forhold til dem, hun selv havde fundet i skovbunden.
    Hun sneg et blik over på ham ved ildstedet og smilede skævt. Healerlærlingen, der kastede op ved synet af blod og ikke kunne hive en pil ud af en såret. Det var en historie, hun havde fortalt til stor fryd for sine delingsmedlemmer, før hun var havnet i en dårlig barak. Men han var nu meget sød.
    "En healereksamen?" Sidka kunne ikke lade være med at komme med et lille latternys. "Så skal du da bede til guderne om, at der ikke er noget blod."
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 28.01.2023 22:29
"Åh, det lyder som en farlig tur.." Sagde Renáel og tænkte ikke nærmere over, at hun ikke nævnte skoven ved navn. Han kunne næppe selv nævne alle Krystallandets skove, selv om hans mester utvivlsomt ville være skuffet over det. Men hvad ragede det ungelveren, hvad der lå på små øer som Topa-et-eller-andet?

Han baksede selv med en gryde over ildstedet, mens hun gik i krig med rødderne. Det var ikke fordi Renáel var en ferm kok selv, så om hun snittede på den ene eller anden måde, lagde han ikke rigtig mærke til, som han fik hældt vand og suppeurter i gryden. Han strøg en hånd gennem de stadig mærkeligt korte lokker, som han vendte sig imod hende, stivnende i bevægelsen.

"Hvordan vidste du, at jeg er bange for blod?" Spurgte han, langsomt. Havde han på en eller anden måde fået afsløret det for hende på vejen eller ved mødet med bøllerne? Han kunne ikke komme i tanker om, hvornår det var sket, og det var ikke noget, han normalt fortalte til nogen, hvis han kunne blive fri..

Sidkanys ath I'endrith

Sidkanys ath I'endrith

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 57 år

Højde / 180 cm

Alianne_ 28.01.2023 22:43
    Sidka stivnede, da hun hørte tonen i Rens stemme. Alt for varsom. Hun havde sagt noget forkert. Ved Nalish'ra nu var hun færdig. Hun havde nævnt noget, hun kun vidste fra dengang i skoven. Hun blev nødt til at lave en liste over, hvad hun vidste om ham siden i går, så hun kunne snakke konsistent.
    Koldsved brød frem på hendes pande, og hun greb hårdere om kniven. Var det nemmere bare at dolke ham nu og stikke af? Hvis det her ikke virkede, kunne hun lige så godt få det overstået nu. Men urtekniven var næppe nok til at slå ham ihjel på stedet. Så skulle hun ramme plet mellem to ribben og have nok kraft til at shocket slog ham ud.
    "Øøøh bange for blod?" fremstemmede hun med let rysten i stemmen. "Jeg øh... Jeg tænkte bare, det ville være træls at få på dit... Fine... Tøj... Måske?"
    Ordene satte sig fast i Sidkas hals. Hun ønskede så brændende at blive her. Hvis ikke andet så bare en enkelt nat her, hvor det føltes trygt. Uden at nogen så ned på hende, og uden at hun var helt alene i skoven. Uden at føle sig dømt eller forladt. Var det for meget forlangt?
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 28.01.2023 23:41
Renaél stirrede indgående på Vanna. Alle de små ting, hun havde sagt, som han havde afskrevet undervejs, begyndte at dukke op i hukommelsen, mens han desperat overvejede, om han kunne have sagt et eller andet, der afslørede hans frygt for blod, men intet dukkede op til overfladen.

Hendes dårlige svar bekræftede det: hun havde kendt til ham, før han havde mødt hende ved kilden. Men hvorfor havde hun så opsøgt ham og taget hele vejen hjem til hans hytte? Hvad var hun ude på? Hun virkede nervøs, og hans blik gled automatisk ned til urtekniven i hendes hånd. Han havde set ude på hængebroerne, hvor trænet hun var til at .. myrde?

"Der er tydeligvis noget, du ikke fortæller mig!" Sagde han og lød selv nervøs. Hvem var hun og hvad var hun ude på? "Er du sendt for at spionere på mig?" Ordene lød virkelig tåbelige, så snart de forlod hans mund .. for hvem i alverden ville synes han var vigtig nok til at holde øje med ham?

Sidkanys ath I'endrith

Sidkanys ath I'endrith

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 57 år

Højde / 180 cm

Alianne_ 28.01.2023 23:50
    "Nej!" Sidka vendte sig mod Renaél og hendes opspilede øjne matchede hans på en prik. "Ingen spioner!"
    Hun havde hævet stemmen, og da Renaéls blik faldt til urtekniven, gjorde Sidkas det samme. Den lå lige der i hendes hånd, klar til at stikke ham i brystkassen og løse alle de her ubehagelige problemer. Men hans øjne var lige så dybe og fantasiske som den sø, hun burde have druknet ham i, og hun kastede kniven fra sig, så den borede sig ind i en af væggens træplanter.
    "Jeg er ikke sendt af nogen," sagde hun og trådte et skridt frem mod ham med udstrakte hænder. "Jeg er bare..."
    Resten kunne hun ikke få sig selv til at sige. Det ville afsløre, hvem hun var, og at hun kendte ham allerede. At hun ikke barevar en elver, der lige var kommet til Elverly. Men hvordan kunne hun forklare noget som helst til en så skræmt skovelver?
    Instinkerne tog over, og heldigvis var Sidka vant til at give dem frit løb. Problemet i denne situation var bare, at instinkterne ikke forsøgte at dræbe Renaél, for hun havde lige kastet kniven fra sig. For første gang i sit liv fandt Sidka sig selv i en tankelammende frygt, mens hendes krop gjorde arbejdet for hende og kyssede den smukke skovelver.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 29.01.2023 10:31
Kniven der fløj gennem luften fik det til at gippe i ham, og han ville tumle tilbage, men det var som om hans fødder var blevet tunge af skræk. Han kunne ikke forestille sig hvem, der ville ønske ham død - så træt var hans familie vel forhåbentlig ikke af ham, nu hvor han havde fået et egentligt arbejde.. eller var det fordi han havde været indblandet i hele mørkelverepisoden?

Havde han .. set .. for meget? Var det fordi elverne på en eller anden måde vidste, at han havde været ked af at overlade Sidkanys til sin skæbne?

Men i stedet for at stikke ham ned, kvæle ham eller på anden måde myrde ham kastede hun sig i stedet frem og .. kyssede ham, og Renáel forstod ingenting af det hele, men lod det ske. Hans læber gengældte hendes kys, for han havde haft lyst til det, lige siden han så hende i badene - også selv om hun var en af de mest skræmmende skovelvere, han havde mødt, og hans arme gled rundt om hendes smukke, slanke krop. Der var stadig uendelig mange spørgsmål, han havde brug for at få svar på..

Sidkanys ath I'endrith

Sidkanys ath I'endrith

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 57 år

Højde / 180 cm

Alianne_ 29.01.2023 11:00
    Sidkas hjerne anede ikke, hvad hun lavede, men hendes hænder havde godt styr på sagen. Ligesom hans, gled de ind på hans hofte og op ad ryggen. Sulten var glemt og erstattet af en anden. Hans fingre føltes som tusind edderkopper på hendes krop, og hun elskede følelsen.
    Det var stadig vigtigt at holde hans mund lukket, så Sidka sørgede for at hendes læber ikke lod hans få plads til ord. Tungen blev presset ind i hans mund for at bibeholde kontrollen, og hun opdagede, at hun havde haft lyst til at gøre det siden deres første møde i skoven. Mindet om, hvordan hun havde væltet ham i græsset og skræmt ham med hudædere var i hendes underbevidsthed blevet til en fantasi om at hun havde kysset ham dér. Da han havde ligget for sig selv i mørket, mens de sov, havde hun ønsket at ligge op ad ham. Men lige så meget for hendes egen skyld.
    Selvom hun havde fået soveforhænget udpeget, var det nemmere at træde fremad og presse Renaél op mod væggen (tilfældigvis lige ved siden af der, hvor urtekniven sad fast i træværket, men det så Sidka ikke som et problem), og med væggen som ekstra støtte, foldede hun hans tunika op og lod sine hænder glide under det lette stof. Stadig nægtede hun at slippe hans læber, for hun skullehave kysset alle de dumme spørgsmål ud af dem først.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 12.02.2023 14:26
Renáel havde ingen anelse om, hvad der faktisk foregik. For et par sekunder siden, havde han troet, at hun var en snigmorder, der var kommet for at slå ham ihjel - men hvis han skulle dø nu, kunne han i hvert fald kun sætte pris på måden, hun gjorde det på. 

Øjnene gled kortvarigt ud til siden, da han blev presset op mod væggen, og fokuserede på urtekniven, der stadig dirrede en smule, men hendes hænder under hans tunika, fik ham til at vende opmærksomheden tilbage mod hende. Jo, han havde stadig hundrede spørgsmål der pressede sig på, men hvis hun ikke havde tænkt sig at dolke ham lige nu, kunne de vel sagtens vente til .. bagefter det, der var ved at ske.

Hans læber skiltes en smule for at give adgang til hendes tunge, der ivrigt pressede sig på, og han lod sin egen møde hendes, mens hænderne kortvarigt forlod hendes krop for at begynde at løsne bæltet om livet, for at gøre det nemmere for hende at få tunikaen helt af. 

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 4