Fortidstråd: En ugentlig aftale

Pax

Pax

Iagttager | Bandeleder af Ulvens Flok

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 07.09.2020 23:44
Det var lige før, at Pax købte, hvad Juno forsøgte at sælge; det afventende og så umiddelbare blik, som havde han ikke sagt, at han elskede ham –

Og mere, hvorfor jeg elsker dig?
… elsker dig.

Pax sank en klump og bed end ikke mærke i den smørblomst, Juno ikke havde sikret ordentligt i hans hårpragt og som faldt til jorden, ned langs hans indsunkne kind. Han kunne ikke sige hvorfor, men Pax forsøgte ihærdigt, at finde på en grund til hvorfor, at Juno kunne elske ham, for det kunne ikke –

Ulvens stærke hænder forlod den andens bløde kind og bryst, for at glide rundt omkring Junos’ liv og trække ham nærmere ind til sig; som for at forsikre ham om, at han ikke var på vej væk, men forblev der, sammen med ham. Juno havde trods alt snakket om en forbandelse, men Pax havde antaget, indtil nu, at det var…

Hvad havde han tænkt? Fascination for den storebror, den beskytter Pax havde været igennem alle de år?

Hvordan elsker du mig?” Han var nødt til at vide det. Trangen efter svar var så stærk, at Pax ikke kunne se væk fra Junos’ øjne, ikke løsne sit tag i ham men blot afvente, stiv i kroppen og med bankende hjerte.
Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 08.09.2020 00:20
"Hvordan?" gentog Juno, som var det ikke dét spørgsmål han havde forventet. Han havde forventet et 'hvorfor', måske. Det ville have været lettere at svare på. Der var rigeligt med grunde til at elske Pax og grundene havde været de samme, da han var 14 år gammel, som de var nu. 

Han søgte Pax's blik og satte smørblomsten tilbage i hans hår, uden at se på hvad han lavede, ligesom han ikke bemærkede, da den faldt ud af hans hår igen. 
"Som - som det hele," svarede han, hans stemme tydeligt usikker, selvom Pax var betænksom nok til at holde ham tæt ind til sig. "Jeg elsker dig som min leder og som min ven. Som min storebror og som jeg elsker min kæreste."

Juno sank en klump og så fra Pax's ene øje til det andet, indtil hans blik faldt til hans læber i stedet. "Jeg elsker dig på en måde, der gør det svært for mig ikke bare at opgive alt nu og her for din skyld. Det er ikke engang ansvar, der holder mig fra det, men frygt for at.. Når du forlader mig, så vil jeg have ingenting." 
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 08.09.2020 10:03
Pax sank en klump men nikkede en enkelt gang, som for at lade den anden vide, at han havde hørt hans ord. Dernæst faldt tavsheden, men ikke Pax’s øjne, der stadig klistrede sig til Junos’ eget, eller hans hænder om de skarpe hofter, der hvilede fast mod hans lænd.

Da jeg kom til Dianthos – dengang…”, mumlede han pludselig men ikke uovervejet; i den tid begge mænd havde været tavse, havde Pax forsøgt, at danne mening i de ord, der alle pressede sig på og ville tales. Han vidste ikke, om det var lykkes ham men Pax skubbede bekymringen til side, og rømmede sig i stedet:

Du var min første – den første jeg fandt og tog med hjem. Jeg vidste godt, de andre gjorde det engang imellem, men jeg – havde bare ikke – jeg ved ikke hvorfor, men… kan du huske, at Filip forsøgte, at proppe dig i en kjole? Det var helt i starten, du havde ikke været der mere end fem dage…” Pax tav og lod Juno finde erindringen frem, skulle han være i stand til det, før han fortsatte. Hans egne minder om den tidligere leders brutale afstraffelsesmetoder og sære lyster, krævede end ikke et sekund at finde midt i pølen af alt andet. Pax var sikker på, at han aldrig kunne glemme det.

Det gjorde han med de små. Med jer. Kan du huske, at vi to, sammen med de andre, lavede vagtplaner? Så han ikke kom ind til jer?” Pax kom til at fnyse, opgivende, eftersom det hele måtte fremstå forvirrende og foruroligende for Juno. Han måtte tage en dyb indånding, før han omsider lod den pointe trænge igennem, som han i grunden havde siddet med i et for langt øjeblik. 

Før du kom til… var det… meningsløst. Du gav – dét mening. Mit liv. Det var dig – der gav mig ambitioner. Dig – der fik mig til at tænke, som jeg tænker nu. Dig, som gav mig – et formål. Forstår du?
Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 08.09.2020 12:29
Da Pax ikke straks svarede ham, frygtede Juno det værste. Han måtte have sagt noget forkert, det var han sikker på, men Pax havde endnu ikke sluppet ham, og dét var det eneste der beroligede ham. 

Juno nikkede, da Pax begyndte sin historie. Han havde ikke mange minder om Filip, men det med kjolen stod tydeligt. Han havde lige lært, hvorfor man ikke skulle være alene sammen med en fremmed mand, og Filips opførsel havde kun understreget det. Efter dét havde Juno set skæve til samtlige mænd omkring sig. Med undtagelse af Pax. Pax, hvis hånd han havde taget, når han følte sig bange. Pax, hvis skød han var kravlet op på, når han blev træt. Han havde altid stolet på Pax og, som tiden gik, kom han også til at stole på Will. 

Filip havde han undgået som pesten. Og fået Pax's hjælp til at undgå. Ligesom de andre havde. Juno huskede ikke så meget selve vagtplanerne, som han huskede at gå fra at være bange, til at føle sig tryg. Og til at føle, at han kunne være med til at beskytte både sig selv og andre. For første gang følte han sig stærk. 

"Du siger at Pax blev til Ulven, fordi det var sådan han kunne beskytte.. mig?" spurgte han lavmælt, som var det en hemmelighed imellem dem. Sådan føltes det også. Det føltes som om han var fræk for overhovedet at kunne få sådan en historie til at handle om sig selv, men det var alt han kunne høre Pax sige; at han havde elsket ham siden dengang. At det var derfor, han var blevet den person han var. 
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 08.09.2020 12:37
Pax nikkede instinktivt men tav. Juno havde forstået dét, han havde prøvet at forklare, og for en kort rum tid, lod Pax realiteten af dét, fæstne sig bag den andens hvide pande.

Imens stilheden lagde sig over de to unge mænd, begyndte Pax’s fingre sin hengivne kærtegn. Han kunne mærke, hvordan Juno’s hud var ujævn af kuldegysninger, og Pax forsøgte derfor, at give ham en smule varme tilbage. Vinden var kølig, selvom solen stod højt på himlen, og Pax vidste, at hans kropstemperatur havde sværere ved at falde, grundet ulven indeni ham.

Og nu er det – anderledes. Dengang… ville jeg ikke tænke på det her –”, hviskede han, hvorefter hans tommelfinger igen gled op til Junos’ bløde mund. ”Men nu… nu gør jeg. Og jeg – elsker dig stadig. På samme måde men også… anderledes.” Pax’s brede øjenbryn skred længere ind mod midten, des mere han talte, tydeligvis frustreret og forvirret over sin egen sindstilstand. Én, der ikke umiddelbart lod sig give særlig meget mening.
Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 08.09.2020 13:59
Juno vidste ikke hvad han skulle stille op med det Pax fortalte ham med sin stilhed. For ham betød det, at Pax havde elsket ham lige så længe, som han havde elsket Pax, og det var pludselig svært for ham ikke bare at kaste sig over Pax med al den kærlighed og kys han kunne give ham.

"Du elsker mig," gentog Juno. Det var ikke det eneste han havde fået ud af det Pax havde sagt, men det var det vigtigste, og det fik Junos ansigt til at stråle om kap med solen. "Du elsker mig!" gentog han lidt højere, efterfulgt af varm latter, imens han lænede sig ind for at kysse Pax; et kys, der mest bestod af tænder, for Junos læber var fortsat trukket op i et smil, som han ikke kunne få til at forsvinde. "Du vil beskytte mig og dele seng med mig, der er ikke nogen bedre måde du kunne elske mig på," insisterede Juno imellem kys, fordi det var sådan han altid gerne ville have haft at Pax elskede ham. Hans 14-årige jeg ville have brændt op af jalousi, hvis han kunne se, hvor han var nu, alene med Pax. 
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 08.09.2020 20:24
Pax’s bekymringer forduftede langsomt, des mere Juno smilede og lo. Da den andens læber dernæst søgte hans egne, måtte også Pax fnyse moret; som var adskillelige kilo lettet fra hans skuldre og Pax selv blevet let som en fjer.

I et hurtigt ryk guidede Pax dem begge om, så Juno atter lå nederst midt i alle de gule smørblomster. For blot et øjeblik tog han synet ind; det blonde hår omkranset af en krone af gult og grønt, hvilket på en eller anden måde fik Junos’ blå øjne til, at lyse endnu mere end de gjorde i forvejen.
Du ved”, mumlede Pax, hans mundvige sitrende af drillesyg morskab. ”Du bliver nok træt af sengedelen rimelig hurtigt. Der er vist flere ting, jeg ikke kan. Desuden –” Pax bøjede sig frem og kyssede de bløde læber.

Du sagde det selv så fint for nogle uger siden – jeg er pisse irriterende. Måske det her i virkeligheden får forbandelsen til at fordufte.
Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 08.09.2020 20:43
Et sus gik igennem Junos mave, da Pax fik lagt ham ned, og han smilede spændt op til fyren, der så på ham som var han lavet af guld. I det øjeblik følte Juno sig rimelig sikker på, at han aldrig nogensinde ville blive træt af Pax.

Han gengældte kysset uden at afbryde Pax eller modsige ham, og først da Pax trak sig ud af kysset igen, for at kommentere på Junos forbandelse, valgte Juno også selv at sige noget.

"Jeg vil ikke have den til at forsvinde længere," sagde han lavmælt og hans blik gled over Pax's ansigt i søgen efter en reaktion. Ville han blive vred på ham? Juno havde trods alt startet, hvad end det var de havde sammen, under påskud af at ville slippe af med sin forbandelse. Han havde håbet og indrømmet, at mere tid sammen med Pax måske kunne hjælpe ham af med den. "Hvis den er smittet til dig, vil jeg se hvad der sker hvis - hvis jeg holder op med at kæmpe imod den."

Juno turde ikke vente på en reaktion og skyndte sig at tilføje; "Og jeg bliver ikke træt af dig, bare fordi der er ting du ikke kan. Det her er godt som det er."
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 08.09.2020 20:50
Pax lod sine stålgrå øjne fæstne sig i Junos’, alt imens et lille smil lå og truede over hans mund. Han lyttede, opmærksomt, og uden ej heller selv, at afbryde den andens modsigelse. Han måtte dog le lavmælt, da Juno holdte inde, men grinet var varmt og den efterfølgende hovedrysten let.
Han vidste godt, at Juno tilsyneladende havde ombestemt sig, men selv var hans krop let og luftig, og aldrig havde den været sådan før. Hvad der skulle til, vidste han ikke, men meget skulle ske før, at Pax ville bide og hvæse ad Juno i vrede.

Ellers må Hector tage over, indtil du vil have mig igen”, brummede Pax, hans blik og smil rovdyrs-agtig i det, at han lænede sig frem og tog Junos læber med sine egne; kysset var nemlig besidderisk og dét bedste, Pax kunne formå, som forsøgte han, at lade den blonde mand vide, at dette var, hvad han ville gå glip af.

Da Pax slap Junos’ læber, tvang han smilet en smule tilbage i mundvigene. ”Hvad holder dig tilbage? Hvorfor – kæmpe imod?Jeg vil gerne vide det, Juno… så jeg kan fikse det. Få det til at gå væk. 
Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 08.09.2020 21:11
Det var alt for nemt for Pax at få Juno op at køre igen; et enkelt kys, der føltes som om Pax virkelig ville ham, var nok til at slå alle andre tanker ud af hovedet på Juno. Alt han kunne tænke på efter dét kys var, at få et mere. Han ville jagte følelsen af, at være Pax's ét og alt, indtil han fik den igen, og han så åndeløst og forvirret op på Pax, da han bare afbrød deres kys for at stille ham et spørgsmål. Et spørgsmål, der ikke engang havde med Hector at gøre. Hector, der sikkert gerne ville overtage, hvis Juno håndterede deres brud pænt nok. Men Pax's tone havde gjort det forholdsvist tydeligt, selv for Junos omtågede hoved, at han ikke var interesseret i at lade Juno blive ved med at springe frem og tilbage imellem de to senge.

Juno var derfor heller ikke mistænksom over Pax's spørgsmål. Det havde ikke noget med Hector at gøre, så det lød uskyldigt. Det lød, for ham, som ren nysgerrighed.
"Jeg er bange for at du efterlader mig uden noget," svarede han ærligt, stadig hungrende efter Pax's læber mod sine egne igen; han ville bare gerne give ham så godt et svar, så hurtigt som muligt, så de kunne vende tilbage til det, det føltes som om Pax havde været ved at begynde. "At du indlemmer min bande i din, og jeg slår op med Hector, og sælger huset for at slippe af med min gæld, og når du ikke gider mig længere, fordi du vil have kone og børn, så går vi stadig op og ned ad hinanden, og du vil ikke kunne se på mig med andet end ynk i blikket, hvis du overhovedet kan få dig selv til at se i min retning."

Det var måske en tand for ærligt, men Pax havde selv spurgt, og Juno havde lige indrømmet, at han ikke havde tænkt sig at kæmpe imod længere. Det måtte blive endnu en risiko han bare tog.
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 08.09.2020 21:28
Pax kunne ikke skjule sin egen forundring; dén, der blomstrede op, des mere Juno fortalte. Da den anden omsider tav, måtte Pax synke en voksende klump i halsen, hvorefter han tabte pusten, i hvad der skulle have været et grin, men som aldrig blev det. 
Hold da kæft…”, mumlede den ældre mand, tydeligvis taget på sengen af Junos’ ærlighed. Hans mundvige sitrede dog og pludselig skød et lige dele kærligt og varmt smil henover Pax’s mund. ”Vi kan lave en kontrakt. Forsegle den med blod og smide ind i det, der altid står med småt, at jeg dør i samme øjeblik, at jeg går imod de interesser, du måtte have?” Et enkelt øjenbryn hævede sig let, spørgende, og selvom Pax smilede drillesygt, var hans ord oprigtige.

Dernæst lænede Pax sig frem og kyssede Juno endnu engang. ”Jeg tager intet af det, der er dit”, brummede han, alt imens han kyssede og bed Junos’ kæbe. ”Og jeg lader dig aldrig rådne op i elendighed. Jeg lader dig aldrig ende med ingenting. Forstået?” 
Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 08.09.2020 21:39
"Det lyder som en god og fair kontrakt, set fra min side af," svarede Juno med et fnys, men alle ideer om, at Pax ville forråde og forlade ham en dag forsvandt som dug fra solen, i det øjeblik at Pax kyssede ham igen. 

"I min forestilling efterlader du mig heller ikke med ingenting," fortalte han lavmælt. Hans øjenlåg var faldet i, hans krop afslappet under Pax's kys, selvom hans tanker var dystre. "Jeg tror du låner mig lidt flere krystaller. Forsøger at give mig dem, men jeg vil ikke have din hjælp, så du omformulerer det som endnu et lån. Og så drikker jeg alle krystallerne op, som et sidste fuck til dig." I en doven bevægelse løftede Juno en hånd og lagde om Pax's nakke, hvor han i langsomme bevægelser strøg sine fingre over Pax's hud og igennem hans hår.
"Men det vil være det værd," fortsatte han og sank en klump. "Tror jeg. Jeg vil se tilbage på det her og tænke at... det var det værd."
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 08.09.2020 21:47
Des mere Juno talte, des sværere blev det for Pax, at fortsætte sin kælne kærtegn af den andens kæbe og hals; de, der var så tydelige i deres intention og ønsker. Til sidst stoppede han fuldkommen og trak hovedet til sig, for at kunne se ned på Juno, hans egne øjne let sammenknebne og funklende af noget, der kunne forveksles med –

Sorg. Og sårede følelser.

Hvorfor er du så sikker på, at jeg pludselig vender rundt og beder dig skride af Zaladins til? Det var sgu da ikke mig, der lå og kneppede en anden for tre dage siden”, mumlede Pax, hans stemme mørkere end før. Pludselig var det giftige og grimme vendt tilbage; det, der hviskede, at Hector ikke kunne være en passende erstatning af ham selv – ikke efter alt det, han havde gjort for den yngre mand; at Hector ikke kunne være ligeså god, som Pax var og ikke kunne måle sig med ham, skulle de mødes ansigt til ansigt.

Hvad nu hvis jeg tror, at det er dig, der skrider? Hvad ville der ske med mig, tror du, hvis du pludselig pissede af?” 
Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 08.09.2020 21:59
Idet at Pax stoppede sine kærtegn, åbnede Juno også langsomt sine øjne, og synet der mødte ham, gik direkte i hjertet på ham. Pax var ked af det. Og det var Junos skyld.

"J-jeg," fremstammede Juno, der pludselig ikke vidste, hvad han skulle sige. Pax vidste ikke, hvor meget han tog fejl af Juno, men Juno kunne heller ikke forsvare sig selv. Han havde trods alt lige været sammen med Hector, som han stadig nægtede at slå op med.

"Du ville - det - det ved jeg ikke," mumlede han og sank en klump. Hans hjerte sad pludselig oppe i halsen på ham, og det føltes med ét livsvigtigt, at han fik beroliget Pax, selvom en logisk del af hans hjerne prøvede at forsikre ham om, at Pax aldrig ville gøre ham noget.

"Jeg gik ud fra, jeg ville være nemmere at erstatte, end du ville," svarede han endelig. "Undskyld." Han lå fuldstændig stille under Pax. Det eneste der flyttede sig, var hans blik, der konstant vurderede og genvurderede den ældre fyrs ansigtsudtryk. "Det er ikke fordi jeg tror du forlader mig, men fordi jeg ved, at jeg ikke er værd at blive sammen med," forklarede han i en hvisken, der afslørede, lige så tydeligt som hans pludseligt anspændte krop, at han forventede en fysisk gengæld af hans ærlighed.
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 08.09.2020 22:10
Pax så, hvordan Junos skikkelse ændrede sig under ham – og med ét forstod han, hvad det var, han så; hvad Juno forventede, at dernæst ville ske.

Langsomt, så ufattelig langsomt, at det måtte se mærkværdigt ud, skulle nogen skridte forbi dem, hævede Pax sin ene hånd og strøg Juno henover kinden. ”Hey”, mumlede han stille, den mørke tone, forårsaget af den pludseligt blomstrende jalousi, nu lettere og kærlig. Alt det grimme og giftgrønne havde nemlig forladt Pax i samme øjeblik, at Juno var stivnet og den pinsel, der nu var malet henover hans ansigt, var ægte og ærlig.

Jeg gør dig ikke noget. Du kan – godt sige sådanne ting. Det var bare –” Pax måtte synke en klump, hvorefter han rullede om på siden og vendte sin front mod Juno. ”Jeg fucking hader tanken om, at Hector er så vigtig for dig. Jeg – for mig er du jo forhelvede uerstattelig. Forstår du ikke det? Du er min… alting. Bror, søn, elskede, bedste ven, fortrolige… hvor skal jeg finde det igen, hvis jeg mister det? Du kender mig bedre end nogen anden.” 
Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 08.09.2020 22:33
Juno havde ikke bemærket, at han havde holdt vejret, men i samme øjeblik som Pax's tone ændrede sig, hev Juno efter vejret, som havde nogen holdt ham under vand. Det virkede helt surrealistisk at kunne sige ting, uden at føle konsekvenserne lige efter. Selv med Pax, åbenbart. 

"Det ved jeg," skyndte han sig at sige, da Pax følte sig nødsaget til at forsikre ham om, at han ikke ville gøre ham noget. Det vidste Juno. Det vidste han godt. Han ville ikke have, at Pax troede han var bange for ham. Det var hans krop, det var ikke ham. Hvor lidt mening det så end gav. 

Juno rulltede med Pax rundt, så de lå med front mod hinanden, og lagde en hånd om Pax's arm for at guide den rundt om sig igen. Han ville gerne holdes om af ham, ligegyldigt hvad de skændtes om. "Okay," svarede han tøvende, efter at have hørt, hvad Pax havde at sige. "Jeg er ikke så nem at erstatte, som jeg troede," svarede han med et prøvende smil. "Med Hector - det - det ville svare til, at du skulle slå op med dit ældste, mest loyale medlem. Han har været der igennem næsten det hele, men... Han er ikke dig, Pax. Sammen med ham føler jeg mig altid skyldig, fordi jeg ved, at han elsker mig højere, end jeg elsker ham. Men det er også en lettelse. Jeg slipper for at prøve at forbedre mig, eller for at tage ansvar, fordi jeg ved, at han vil blive ligegyldigt hvad."
Han gør mig ikke nervøs, på samme måde som du gør, sagde han næsten. Der var ingen tvivl om at han nød, hvad Pax fik ham til at føle, men der var tryghed i at vide, at han kunne være lige så forfærdelig han ville, sammen med Hector, uden konsekvenser.
"Det er ikke en konkurrence. Hvis du tvinger mig til at vælge, så vælger jeg dig."
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 08.09.2020 22:42
Pax lagde en arm om Juno og den anden ind under hans nakke. Det var instinktet, der talte og afkrævede, at han fik Juno tæt på sig igen, selvom de stålgrå øjne flakkede hvileløst. Det stak forræderisk i hans bryst og ordene, ”jeg elsker ham”, blev ved og ved med at gentage sig bag Pax’s pande. Uanset hvad han forsøgte, ville de ikke slippe sit tag i ham og til sidst, måtte han rømme sig og nikke – i grunden bare for at gøre noget, andet end at ligge og ikke kunne finde ro.

Nej. Det vil jeg ikke bede dig om”, tvang Pax sig selv til at svare. Det var nu sandfærdigt nok; Pax ville aldrig give Juno et ultimatum, uanset hvem han lå med. Det betød dog ikke, at han brød sig om det. Pax kunne dog heller ikke benægte, at tanken om Hector, der tilsyneladende var god på en anden måde end ham selv, gav ham… et eller andet.

Hvis det er rart for dig, så… er det fint for mig. Bare du ikke forventer, at jeg hilser pænt på ham i fremtiden”, forsøgte ulven at spøge, velvidende at det var han absolut elendig til. Det gjorde heller ikke meget godt, at Juno stadig virkede stiv i kroppen eller, at Pax selv ikke vidste, hvad han skulle stille op med tanken om Juno og Hector. Sammen. Og selvom Juno sagde, at der ingen konkurrence var, følte Pax sig stadig –

Ja, hvad følte han? ”Jeg tror ikke, du ved, hvor meget jeg kan miste på det her heller. Du ved godt, jeg ikke er udødelig, ikke? På et eller andet tidspunkt så er der en i Flokken, der beslutter, at jeg er overflødig.” 
Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 08.09.2020 22:56
Det var ubenægteligt en lettelse ikke at blive bedt om at forlade Hector. Juno skulle nok gøre det, men først når tiden var rigtig. Når han havde stabiliseret banden og vidste, at han gjorde det rigtige. Når Hector ikke bare kunne tale ham ud af det igen med et par søde ord og velplacerede kys. Når Juno kunne stå fast og træffe en beslutning han troede på, så skulle han nok gøre det rigtige og træffe et endegyldigt valg.

"Du behøver ikke at hilse overhovedet," svarede Juno med et halvkvalt grin. Han ville foretrække aldrig at se de to i samme lokale igen, men han havde ingen forventninger til nogen af deres opførsler, udover at de skulle undgå at slå hinanden ihjel. 

Juno var så insisterende efter at møve sig tættere på Pax, at de snart lå fluks op af hinanden igen. Pax havde mere end samarbejdet, så Juno havde taget det som en invitation tættere på, at Pax's arme var under hans nakke og om hans krop.
"Vent - hvad?" spurgte Juno, hans øjne spærret op i forvirring og en ny slags frygt. "På grund af mig? Os? Er det her farligt? Hvem - hvem vil..." Juno kunne pludselig ikke klare tanken om at lade Pax sove alene en eneste nat igen. Hvis nogen ville ham ondt, var Juno nødt til at være der. Han bildte sig selv ind, at han kunne beskytte ham, hvis bare han ikke forlod hans side. 
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 08.09.2020 23:13
For blot et øjeblik lå Pax og fantaserede om, hvordan det ville være, at skridte forbi Hector, spænde ben for ham og gå videre, som var ingen ting hændt. Gerne foran nogle, nogle fra Flokken, så deres grin kunne snige sig ind i den andens øregang og prikke til alt det forfængelige, alt det flove…

Og tænkt, hvis Hector blev så sur, at den lille myre af en satyr besluttede sig for, at Pax skulle have gengæld for den tjeneste, det ville være…

Tanken fik hans mundvige til at sitre forræderisk, og han kom til at fnyse moret i nærheden af Junos’ mund. ”Men, ja, jeg kan jo heller ikke… decideret ignorere ham, hvis han nu, og guderne forbyde det, det er klart, men hvis han nu… tilfældigvis var samme sted og… ja, hvad ved jeg, eksempelvis snublede –” Pax blev afbrudt i sin spøgerier af Junos’ udbrud og med et, forsvandt alt det morede og drillende.

Jeg ved det ikke”, indrømmede han lavmælt, alt imens hans ene hånd strøg Juno henover det blonde hår. ”Du var jo en af mine og et barn, selv da jeg blev voksen. Det – er ikke alle, der nødvendigvis kan forstå det eller tænker, at jeg har gjort det rigtige. Og måske der er en eller anden, der ser en mulighed. Hvis jeg ville vælte kongen af tronen, ville jeg puste gløderne op til flammer, ikke? Ikke, at jeg tror, det er en reel trussel lige nu… jeg kan ikke se, hvem der skulle rejse sig i stedet og… ja, Kragerne har min ryg, fordi Jason og jeg stadig mødes fra tid til anden. Hvis de hører et eller andet, det…” Pax rystede let på hovedet, pludselig bevidst om, at han havde tænkt nogle af sine mest private tanker højt. Det var trods alt ikke hver dag, at han delte sine overvejelser om Flokken; i hvert fald ikke til andre end sig selv og hvisket i en uforstående mumlen. 
Juno

Juno

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 177 cm

v0idwitch 08.09.2020 23:24
Juno blev ikke mere beroliget af, at Pax svarede, at han ikke vidste, hvem der ville komme efter ham, men hans varme, rolige hånd hen over sit hår gjorde at Juno i det mindste ikke satte sig op, men blev liggende hvor han var, selv som han så skeptisk på Pax. 

"Hvis der er nogen, der vover at sige noget, river jeg tungen ud af deres hoveder," truede Juno med en snerren. "Der vil ikke være nogen, der tør påstå andet, end jeg handler af min egen fri vilje." I forhold til at de snakkede om rygter, der ikke engang eksisterede endnu, blussede Junos vrede frit, og det tog ham et par lange, dybe indåndinger, før han kunne sige noget, der var mere konstruktivt.

"Så er det bedre for dig, hvis vi holder vores forhold hemmeligt?" Det var ikke fordi Juno havde sagt et eneste ord om det indtil videre, men han havde trods alt troet, at des mere involveret de blev med hinanden, des mindre hemmeligt ville det blive. Om ikke andet havde han forventet, at hvis han slog op med Hector, så ville Pax umiddelbart efter erstatte ham, også sådan officielt. 
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 7