Naamah

Naamah

Dødssynden Lyst | Lummergud

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 6077 år

Højde / 174 cm

Hobbit 07.08.2016 23:23
Naamah gav næsten et hop som Vidya kom med den yderst høje og noget frustrerede lyd ud af ingenting. Hun var ikke lang tid om at regne ud af det havde noget at gøre med bogens indhold, men Naamah anede stadig ikke en fløjtende bjælde om hvad den ældgamle dæmon snakkede om i dette øjeblik. "Undskyld min manglende historiske hukommelse, men var de første væsner ikke elementalerne?" hun var vitterligt ikke sikker, men det var hvad hun huskede at havde fået at vide dengang for... alt for mange år siden. Og ærligt, historie havde ikke ligefrem bragt hende stor interesse eller tilfredsstillelse.
Naamah sukkede træt og gned sig frustreret i øjnene. "Tak, min ven. Men desværre har jeg ingen ide om hvordan vi får høvlet den blæremås ud. Han lader til at have ærkedæmonerne fuldstændig i sin magt - hvilket jeg er ret sikker på aldrig før er sket i historiernes lange tider."
Vidya

Vidya

Bibliotekar og samler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6111 år

Højde / 155 cm

Helli 12.08.2016 23:21
"Der var lidt af dit og dat," mumlede Vidya med et suk. Uanset hvad var det umuligt nu. Langt de fleste væsner fra tidernes morgen var døde. De fik ikke lov til at overleve, selvom de kunne leve for evigt. Nej, de skulle dræbes og det gjorde at Vidya's ældgamle, stærke magi, var tæt på ubrugeligt... med mindre man fandt noget at erstatte det med.
"Det er fordi de ikke burde have magten," sagde Vidya og prøvede da også at tænke på en løsning men der var intet de kunne gøre. "Dødssynderne fungerede. De vidste hvad der var vigtigt for at vi kunne få vores retmæssige plads, men ærkedæmonerne... de ved jo ikke hvad de laver det meste af tiden. Jeg har muligvis hjulpet dem... men det nytter ikke meget når de ikke kan holde deres navne rene og væk fra menneskerne," Tænk at hun var tæt på at være i familie med dem. Det var jo forfærdeligt. Heldigvis var det aldrig kommet så langt, og det var hun nu glad for... med mindre nogen af hendes børn havde gjort noget dumt... ville ikke være første gang.
Naamah

Naamah

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6077 år

Højde / 174 cm

Hobbit 13.08.2016 22:36
Det lidt intetsigende svar fra Vidya fik Naamah til at klappe i igen og blot vente. Faktisk kløede hun sig let på næsen, med en svag rømmen og kiggede i en anden retning.
"Det burde jo egentlig ikke være så skide svært. Man har et navn, men bruger det aldrig, for at undgå at blive anbragt i slaverig. Det lærer enhver dæmon fra barnsben!" Det havde Naamah i hvert fald lært, og hun havde lært det videre til sine børn - vist dem alle, men hun var faktisk lidt usikker med om hun fik sagt det til den sidste.

"Hvorfor var det egentlig at dødssynderne forsvandt?" Nej, Naamah havde absolut ikke styr på historien! Hendes lyster lå.. et helt andet sted.
Vidya

Vidya

Bibliotekar og samler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6111 år

Højde / 155 cm

Helli 18.11.2016 23:28
Ja, Naamah forstod det. Hun var en klog dæmon, modsat visse andre dæmoner. Visse andre dæmoner som de fandens ærkedæmoner. De kunne være ældre end Vidya, men godt nok aldrig klogere.
"Nogen af dem blev lukket ud af riget. De andre var ikke ligefrem gode nok til at beholde magten. Du ved jo hvordan riget røg ind i kaos efter portens lukken. Så da de få dødssynder der var tilbage ikke kunne holde styr på det, så måtte nogen andre jo komme til," indrømmede Vidya, men ikke uden foragt i hendes stemme. Foragt over dødssynderne der ikke kunne holde deres tag, og foragt over de dæmoner der havde overtaget styret, så de nu var underlagt Mørket. 
Naamah

Naamah

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6077 år

Højde / 174 cm

Hobbit 23.11.2016 15:05

Naamah tog en dyb indånding. Tænkende over hvad der blev sagt. Hun vidste selv at hun var skabt af en af dødssynderne. Dæmonen for lyst. Faktisk var hun ikke sikker på hvad der var blevet af denne dæmon efter Naamah var blevet sluppet løs med sine søstre, og lod kaos sprede sig i menneskeheden. Måske var dæmonen slået ihjel og overtaget af en anden. Men var dødssynderne og ærkedæmonerne det samme? Naamah var faktisk en smule forvirret over den del, men det kunne også være ligemeget. Det faktum at nogen kunne dræbe dem og overtage deres plads, betød at de ikke var så magtfulde som de først udgav sig for at være. ”Bare det faktum at dødssynderne kan udskiftes, beviser at de ikke er så magtfulde som de vil have os andre til at tro.” Naamah havde ingen titel, intet der decideret kunne tages fra hende. Hun var stærk, hun var dygtig, men hun var ikke hverken en dødssynd eller ærkedæmon. ”Og tilsyneladende kan en simpel dødelig tage styrringen over disse væsner. Det er jo til at skamme sig over.” At være dæmon var ikke det helt samme æresbegreb mere. Det var som om at alle bare blev lukket ind.
Vidya

Vidya

Bibliotekar og samler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6111 år

Højde / 155 cm

Helli 23.11.2016 18:45
Vidya rystede på hovedet. Hun måtte desværre give Naamah ret omkring dette. Det ville have været rart hvis dødssynderne var så magtfulde som de havde givet sig ud for at være, men det var ikke tilfældet. Eller også var det bare fordi at de var blevet for dovne til at ville regere, men så kunne man stadig ikke regne med dem. Nej. Hvis dæmonerne skulle slå sig sammen og reagere over verdenen, så måtte de finde nogle magtfulde ledere igen.
"I det mindste havde vi ikke dette problem da dødssynderne reagerede. De sørgede da for at vores rige ikke blev befængt med mørkelvere, orkere og..." Vidya holdt en pause og gøs lidt. "Halvblods væsner.... at de overhoved har lov til at gå på denne jord, er ikke til at forstå." Hvis der var en ting som den gamle dæmon gik op i, så var det racerenhed. Det var også den eneste grund til at hun havde fået børn over årerne. For at styrke dæmonerne, men ikke alle hendes børn havde vist sig at være lige gode.
Naamah

Naamah

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6077 år

Højde / 174 cm

Hobbit 26.11.2016 14:42

Egentlig interesserede Naamah sig ikke for den daglige ledelse i dæmonriget. Hun havde været til stede da det blev skabt, havde været behjælpelig til dens opbyggelse, men efter at være indfanget der ufrivilligt i alt for mange år, havde hun stadig sit behov for at slippe væk derfra igen. Men dette var noget andet. Dødssynderne havde så stor magt at det havde konsekvenser for alle dæmonerne, og Naamah havde ingen interesse i at blive indfanget i mørkets lords sindssyge spil. Hun havde sin egen leg at lege. ”Dæmonriget er for dæmoner.. Ingen andre racer..” Satte Naamah sig fuldstændig fast på. Hun lagde armene over kors og kiggede på Vidya. Naamah selv havde ingen halvblodsbørn og ingen planer om at få det. Det var som om at mænds frodighed til at befrugte hende var ikke eksisterende hvis de ikke tilhørte dæmonracen, for Naamah havde været vidt omkring, men alle hendes børn var fuldblods. ”Jeg gad godt virke hvad der er sket i den indre cirkel over de sidste par århundreder.
Vidya

Vidya

Bibliotekar og samler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6111 år

Højde / 155 cm

Helli 26.11.2016 15:23
Det var godt at Naamah og Vidya var enige om det. Kzar Mora var skabt af dæmoner til dæmoner. Et centrum hvor de kunne herske over hele verdenen. Der var dog visse ting der var gået galt der. Riget blev lukket, og ærkedæmonerne lod riget gå i forfald. Vidya var sikker på at hun havde den eneste bygning i Aztaroth som ikke var blevet til sølle ruiner. Nu skræmmede hun så også alle de dæmoner væk som smadrede resten af bygningerne.
"Du ved hvor snobbet de er. De har behov for mig, men de nægter at fortælle mig noget," sagde Vidya med et fnys. Tydeligvis ikke tilfreds over at de ikke viste hende nok respekt. "Men måske er problemet at der ikke skete nok. Der blev bare arbejdet på plagerne, når de kunne samle dæmonerne nok til at gøre noget ved det, men det er alt," indrømmede Vidya så. De havde ikke rigtig gjort så meget til riget mens de havde reageret, så Vidya havde aldrig varmet op til dem.
Naamah

Naamah

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6077 år

Højde / 174 cm

Hobbit 01.12.2016 12:21
Naamah fnøs selv og rystede på hovedet med et næsten sørgmodigt smil på læberne. "Og du hjælper dem alligevel.. Du fortjener mere, Vidya" Det var ikke nyt at folk kom til Vidya for at få ting at vide. Der var ingen anden i hele dæmonriget der vidste mere omkring ja, dæmonerne. Hvordan altid hang sammen i historien, me såvel også alle andre ting der kunne interessere. Naamah var gammel og havde sin viden, men hun havde aldrig læst op på noget. Naamah blinkede et par gange og lod sine fingre glide over en nyere bog på reolen. Den var knap så brugt og virkede til at være fra det nyere århundrede. "Hvorfor plagerne? Jeg forstår at befolkningen skal afstraffes for hvad de gjorde.. Men var der ikke bedre metoder? Det de har gjort nu, med pesten.. De giver befolkningen mulighed for at jagte dæmoner. Fri som fangede. Hvad er pointen i det." Man forstod sjældent begrundelsen for autoriteternes valg, og Naamah var god til at stille spørgsmålstegn ved det. Hun var dog ikke sikker på at Vidya kunne svare på det.
Vidya

Vidya

Bibliotekar og samler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6111 år

Højde / 155 cm

Helli 06.12.2016 22:36
Vidya trak på skuldrene. Det var jo ikke fordi at nogen fik noget viden gratis. Nej de skulle betale, ligesom alle andre. Det betød dog også at hun var utrolig følsom overfor sine bøger, og da Naamah rørte en af bøgerne, var det som om at alle øjne i biblioteket var vendt mod Naamah og bogen. Der var musestille, men ingen gjorde noget... endnu. Men Naamah vidste også at man ikke bare kunne tage en bog ned fra en af hylderne og forvente at slippe afsted uden at betale.

"Ideen bag det, er at hvis dæmonerne er jaget, ligesom vi var dengang, så ville dæmonerne naturligt søge til Kzar Mora. Og samtidig kan de uduelige andre racer blive udryddet. Og bare rolig. Der er andre planer i værks, det her er ikke enden på det. De skal alle bøde for at lukke os inde!" sagde hun og hendes øjne glimtede. Ikke nær så meget, som når der var bøger på tale, men hævnen mod alle andre racer vækkede dog også noget i den gamle dæmon. "Desværre har mørket lidt overtaget vores hævnforsøg... Må Zaladin tage dem!" Det kunne godt være at Vidya ikke var troende, men hun kunne godt bruge Zaladin's navn. 
Naamah

Naamah

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6077 år

Højde / 174 cm

Hobbit 03.01.2017 12:51
Naamah som havde haft sit blik på den gamle bog hvor fingeren bevægede sig ned af løftede sig til at stirre ligeud så snart hun følte forandringen. Der blev alt for stille og alt alt alt for megen opmærksomhed.
Med et smil på læben slap fingeren sin rute ned af bogen og lod den i fred. Spændende.. hun vidste godt at intet her var gratis. Langt fra! Men at alle ting, skabninger og sanser var fokuserede på hende sekundtet hun rørte bogen var virkelig fascinerende!

Naamah spidsede øre og havde sin fulde opmærksomheds på Vidya, slugende hver oplysning til sig. "hvad er deres planer? Og tror du det er en måde at få smidt mørkets hær ud til deres eget? De har jo intet at gøre her alligevel.. oh hvis jeg får isoleret en af dem sker der både kastrering og aflivning!" det var som at få smagen på frihed.. lige den første bid og så blev man sat ind i et nyt bur.. Naamah knurrende ved tanken. "forresten Vidya, og du ved jeg ikke bryder mig om at sige dette, men jeg skylder dig en tjeneste" det var altid så belastende at binde sig! Men Vidya havde set efter hendes krop uden nogen form for betaling.. det skulle man ikke tage let på!
Vidya

Vidya

Bibliotekar og samler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6111 år

Højde / 155 cm

Helli 29.01.2017 15:15
Som Naamah gav slip på bogen, forsatte livet i biblioteket. Alt i dette biblioteket var som bundet sammen, som en stor mekanik og intet blev overset. Der var øjne over det hele, og det var ligesom Vidya ønskede. Hendes elskede bibliotek ville ikke bare blive indtaget af pøblen eller værre Mørkets Krigere. Nej, der ville altid være øjne til at overvåge hvad der skete, og i værste tilfælde lukke det ned.
"Ja, det ved jeg såmend ikke længere," kom det små bittert fra Vidya. "Men der er intet de kan gøre når de er fanget, og de færreste dæmoner ønsker nok at hjælpe dem på nuværerende punkt. Og de har vidst brugt deres tjenester op over de sidste par tusinde år," indrømmede hun. Der var nok dæmoner der stadig skyldte dem noget, men der var også blevet indløst en del over det sidste lange stykke tid.
Kunne smilet blive bredere på Vidya's mund? Nok ikke, men det var som sød musik i hendes øre, når hun hørte disse magiske ord fra Naamah, eller nogen anden dæmon. En tjeneste. "Ja, det kan vi nok ikke komme uden om. Jeg har ikke noget lige nu, jeg ønsker, men jeg skal nok sige til, hvis der er noget du kan hjælpe mig med. Du ved at jeg ikke udnytter disse tjenester så groft, som visse andre," sagde hun. Nej, hun prøvede at holde tingene retfærdige. Også selvom at passe på Naamahs krop i så tid var en stor tjeneste.
Naamah

Naamah

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6077 år

Højde / 174 cm

Hobbit 14.02.2017 19:53
Naamah modstod fristelsen til at lade sin finger vende tilbage til at røre ved en af de andre bøgers rygbeklædning - det var ikke noget man skulle lege med, trods hun var dybt dybt fascineret af hvordan det hele hang sammen. "Dæmoner burde ikke skylde tjenester til andre end deres egne slags.. Og selv der foretrækker jeg det ikke sker." hun vidste godt at Vidya levede af at folk solgte deres sjæl og andre gode sagde til hende, så derfor valgte hun at tilføje "Jeg foretrækker i hvert fald at jeg ikke skylder tjenester ud til folk." at skylde en tjeneste til Vidya gjorde en smule ondt i hendes grundvold, men hun kunne finde andre der var værre at blive koblet med.

"Heldigvis - jeg kan lide at tænke at det er fordi det er mig, du vil være sødere ved mig" Naamah kunne ikke lade være med at smile skævt. Men hun skulle nok betale tilbage - selvom det ikke huede hende. "Men fortæl, har du fået nogen af mørkets kræfter lokket i unode? Eller skal jeg for sjov skyld og narestrejer få nogen herned" Hun følte sig pludselig så drillesyg - at lege med mørkets krigere, specielt når hun havde en torn i siden fra den ene af dem, ville være dybt underholdende.
Vidya

Vidya

Bibliotekar og samler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6111 år

Højde / 155 cm

Helli 01.03.2017 13:03
Som altid, var det maniske smil plantet på den gamle dæmons læber. Ja, at skylde en tjeneste var aldrig rart, derfor foretrak Vidya også selv at andre skyldte hende tjenester, men med de aftaler hun lavede... hun kunne ikke selv slippe med at skulle give noget til gengæld desværre. Men en lille brøkdel af den viden i hendes bibliotek, det var til at holde ud. Det var sjældent man kom til bibliotekar dæmonen for andet end viden.

En lille later forlod Vidyas læber grundet hvad Naamah sagde. Sødere? Muligvis ikke, men hun ville ikke være ligeså strid som med nogle andre dæmoner. At komme på Vidyas dårlige side var aldrig en god ting.
"Ikke nogen af værdi. De værdsætter ikke glæderne ved viden, men måske ikke det ville være helt værst. Der er jo så meget viden jeg ikke har fra de sidste 2000 år," erkendte hun med glintrende øjne. Hun hadede ikke at have haft adgang til alt den viden, men nu... nu skulle hun have fat i den. Problemet var at få fat i nogle der var gamle nok til at kunne have husket det.
Naamah

Naamah

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6077 år

Højde / 174 cm

Hobbit 01.03.2017 18:04
Naamah satte hovedet let på skrå. De sidste 2000 år i fangeskab skulle ikke forglemmes. Nok havde hun selv haft friheden mange år før de andre dæmoner, men det hindrede hende ikke at mangle viden. Ikke at hun var videre viden interesseret. Men hun kunne altid opspore nogen der var. "Mon ikke der findes en fortabt sjæl med den viden? Om ikke andet.. Ved jeg at elvere bliver gamle." svarede hun en smule fraværende som hendes blik vandrede over de mange bøger igen, denne gang uden antræk til at røre ved noget som helst. "Eller måske nogen af de undslupne dæmoner? Men jeg tvivler på at de er villige til at indgå aftaler hvis de før har været fanget af menneskene.." filosoferede hun roligt, mens hun lod ideer passere og kasseere i sit eget sind. "Men der findes jo biblioteker" Naamah vendte blikket tilbage til den anden og så hende i øjnene. "Ingen så fabelagtige som dit, men hemmelige biblioteker forekommer i landet"
Vidya

Vidya

Bibliotekar og samler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6111 år

Højde / 155 cm

Helli 02.03.2017 00:25
Vidya nikkede bekræftende. Der måtte være nogen derude med viden om alt det Vidya havde behov for. Måske ville dette gøre de første par sjæle hun kom forbi, mere attraktive, for hun havde behov for denne viden. Som Naamah blev ved med at snakke, blev Vidyas øjne større og større, og man kunne se hvordan de begyndte at skinne ved tanken om det.
"Du tirrer mig vel ikke, uden grund, kære Naamah," spandt Vidya næsten, som hun kiggede op på den lidt ældre dæmon. "Har du stødt på et af disse biblioteker da?" Det var en nem måde at komme ud af sin pagt med Vidya. For Vidya var der intet mere værdifuldt end viden. Især viden hun ikke havde adgang til, og hemmelige biblioteker. Det kunne få hele hendes krop til at dirre.
Naamah

Naamah

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6077 år

Højde / 174 cm

Hobbit 04.03.2017 22:06
Der var en lusket og drilsk glød i Naamahs øjne, som hun lagde hovedet let på skrå. Alle andre udtryk at spotte i hendes ansigt var ganske neutrale, indtil hun begyndte at smile ganske roligt. "Jeg kunne aldrig finde på at tirre dig uden grund, kære Vidya" svarede hun sødt. Nej, hun var klog nok til at vide at man ikke skulle løbe om hjørner med bibliotekaren. Men det var et spændende emne at komme ind i - mest fordi, det gav også hende mulighed for at lege. Ikke med Vidya, men med arme sjæle der havde hemmeligheder. Saftige hemmeligheder.
Naamah lod sine øjne strejfe med tankerne, men som et ryk vendte de tilbage igen, som hendes tanker blev klare omkring meddæmonen. "Jeg har set biblioteket i hovedstaden.. Krystalpaladset.. Jeg brugte megen tid der - jeg læste dog ikke.. Du kender mig.. Det er offentligt, og nok nemt at få oplysninger derfra." forklarede hun roligt og smilede ved tanken på hvad hun egentlig lavede i biblioteket. Ikke noget Vidya ville havde sat pris på. "Alt for nem, egentlig.. Men Rubinien er en helt anden sag. Jeg hørte rygter om et hemmeligt bibliotek med oldgamle bøger.. Nok er det udenfor tidsalderen du egentlig leder i, men det er stadig værd at undersøge. Ruinerne kaldte de det.. Men med fare for sandskred og at blive begravet levende, havde ingen vovet sig derned.. Endnu"
Vidya

Vidya

Bibliotekar og samler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6111 år

Højde / 155 cm

Helli 05.03.2017 17:10
Der var noget der rykkede sig i Vidya, da hun hørte Naamah tale om Rubinien, og et bibliotek der. Det kunne godt være at Vidya selv havde levet i Kzar Mora mange år af sit liv, men der var et andet sted i verdenen, hvor folket var samlet, i hvert fald for en stund. "Myth'Edhil," kom det mumlende fra vidensdæmonen. Det var det eneste sted i Rubinien der kunne have den viden, men at det var en ruinby. Det var noget af en skam.
Hun havde aldrig selv besøgt byen i mange år, men nu skabte det en fornyet interesse for hende. Hvad mon de havde liggende der, dybt begravet. Hun vidste udemærket at de Ørkenelvere der havde lavet byen havde været gode og kreative, og det var ikke usandsynligt at de havde et stort bibliotek. Fuldt med viden hun ikke selv havde fat i.
Hun så ud til at være begravet i sine egne tanker. Som om at Naamah ikke længere var foran hende. "Rubinien har nu altid gemt på skjulte skatte. At se det an er ikke en helt dårlig ide," kom det så grinende fra Vidya med funklende øjne, som hun kiggede op på Naamah igen.
Naamah

Naamah

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6077 år

Højde / 174 cm

Hobbit 04.04.2017 18:38

Genkendelsen i den andens stemme, fik et tilfreds træk frem på Naamahs læber. At Vidya allerede kendte til dette bibliotek var egentlig ikke noget der undrede hende spor. Hun havde ubeskrivelig meget viden på den front, men at det var svært tilgængelig kunne måske drage sine fordele hen til Naamah igen. Måske - det skulle der ses på.
"Man siger at det indre er indtakt. Så al den viden er forsvarligt beskyttet.." Tilføjede hun og vendte sig fra sin lille nærmest lallede vandring, hvor hun nøje sørgede for ikke at røre ved nogen af bøgerne, skriftrullerne eller andet der kunne bringe opmærksomheden tilbage på sig selv. Hun smilede bredt "Tror du ikke vi kunne overtale et par sjæle til at bane vejen frem for os? Nok er jeg ikke bogligt interesseret, men spændingen ved at se noget der har været isoleret i århundreder. Ja den spænding siger jeg ikke nej til"
Vidya

Vidya

Bibliotekar og samler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6111 år

Højde / 155 cm

Helli 05.04.2017 13:31
Der var altsid nogle sjæle der kunne bruges til at bane vejen. Vidya brugte faktisk ofte andre til at gøre hendes beskdite arbejde, for til trods for hvor farlig hun kunne være, så var hun altså en vidensdæmon. Det var ikke meningen de skulle lave så meget andet, udover at tilegne sig viden. Nogle kunne bare udnytte andre bedre end andre.
"Med vores overtalelsesevner burde der ikke være nogen problemer," sagde Vidya med et lusket smil. De havde måske to tilgange til at finde sjæle, men i sidste ende var det det samme. nogen til at gøre det beskidte arbejde.

"Det er da nok også på tide, at jeg kommer ud af riget igen. Det har jo efterhånden været et par år siden sidst," selv for dæmoner var 2000 år alligevel en god del år. Det var en tredjedel af Vidyas levetid, så ja, hun ville gerne ud og se nogle ting igen. Måske få fat i et par sjæle på vejen.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 3