Men utilpasheden havde valgt en kamp med Aldamars rationale. Det var næsten dømt til at tabe, han vidste godt hvad han 'skulle' gøre, og blev mere og mere bevidst om hvor dybt det stak i den anden undervejs i samtalen. Det var ikke meningen det skulle være sådan her. Og alligevel skubbede han kvalmen det bragte med, relativt koldt tilbage, da han rakte ud efter hendes hånd.
"Selvfølgelig kan du det" hørte han sig selv sige, og og flettede sine egne fingre lidt prøvende ind imellem hendes. Solbrun imod hans ret blege træk, men alligevel føltes det som om at han tog over, uden helt at vide hvor drastisk han skulle rykke på det. På dem.
Lidt overvejende, hjertet bankede næsten sørgmodigt tungt, og han rykkede den forsigtigt op imellem dem. Så da han drejede hovedet imod hende, ville den være lige imellem deres øjne. "Hvis jeg kan gøre det lettere for dig, vil jeg gerne det. Men jeg ved ikke hvordan" det var nogle få sekunders ærlighed, et øjeblik af sandhed, nok lirket på vej af alkohollen fra før. Aldamar fugtede læberne, tvivlende, inden at han igen skubbede det væk. "Så... skal jeg bare gøre noget? Eller vil du, eh, du ved..." og han prøvede lidt at hinte imod fortælle mig det. Men endt med i stedet at sige ".. bare sige stop, hvis jeg gør noget forkert?" det var måske lettere.
Og han ville egentlig bare gerne gøre det let.