Beanstalk 26.09.2021 22:16
Mistanken var korrekt. Selvfølgelig stillede Emin spørgsmål til dette. Ville alle ikke det, om så hvis de var slaven i Emins situation, eller var en udefrakommende, som lærte til det. Hvorfor ville en af fyrstens ældste børn vælge, ikke bare at bruge sin tid, men sågar dele mad, vin og andre andele tiltænkt fyrsteslægten på en slave? Det var et meget godt spørgsmål.
Imens Emin havde spurgt, havde Jontar taget endnu en bid mad i munden. Han var ikke i nogen hast til at svare. Han tyggede roligt af munden, tog en serviet for at tørre sig om munden, før han rømmede sig. "
Godt spørgsmål. Måske jeg bare ikke gad spise min frokost alene i dag?" svarede Jontar, men det var tydeligt, at hans svar næppe var fuldstændig eller sandfærdig. Og hvis det var sandheden, hvorfor så vælge en tilfældig slave som Emin og ikke Morosa, der var hans personlige slave? Det ville de færreste ikke se dårligt om. Selvfølgelig ville en Kazimi vælge at forkæle sin personlige slave.
De var jo specielle. Men nu var Emin heller ikke en eller anden tilfældig slave. I hvert fald ikke i følge Jontar.
Måden, hvorpå Emin nærmest lød som en udhungret mand, idet han spiste sin del af frokosten, fik Jontar til at smile. Som så han et barn, der for første gang lærte, hvad karamel var. For Jontar var dette normen for måltiderne. Det var altid godt og perfekt. I årenes løb var det endt med, at der ingen reaktion kom fra prinsen, når han fik gudeværdig mad. Men når nogen, der normalt levede af det laveste, fik en bid af de højes retter, ville de føle sig som i den syvende himmel.
"
Du er fan af fasan, kan jeg se." pointerede Jontar prikkende med sin kniv, inden han selv skar endnu et stykke af fasanbrystet til sig selv. En gulerod kom sammen med den, inden det endte i munden på prinsen. Han spiste høfligt og med flotte manerer. Det var, hvad han var opvokset og opdraget med. Ingen dårlige manerer blandt Kazimi'erne.
~ Don't just take me as a handsome face. I am so much more than that ~