Shireen var dog hurtig til let at ryste på hovedet, som forslagene kom frem. Det var ikke nogen løgne der var nemme at få omkring hende, fordi hun vidste hvad Shireen havde lavet siden hun var kommet tilbage at være en pige, og at bortforklare noget som helst fra hendes drengetid var… risikabelt. Men udtrykket i ansigtet ændrede sig væsentlig da det sidste forslag kom på bordet.
Hendes kinder blev lidt røde, og det var som om at de grønne øjne begyndte at skinne lidt mere. Måske hun godt kunne lide den fortælling om hvordan deres venskab startede. ”Det er i hvert fald en pæn måde at sige at jeg brød ind i dit hus,” indrømmede hun smilende, og kigede lidt forlegent ned. ”Det giver også mest mening at vi er mødtes til et bal, siden hun ikke ligefrem lader mig gå særlig meget ud, uden at jeg har nogen med til at overvåge mig.” Nogle gange skulle man tro at hun var bange for at Shireen ville blive kidnappet. Det var nok nærmere en sandsynlighed for at hun ville løbe væk hvis hun skulle være helt ærlig.
”Men så lang tid at du opfører dig som en ordentlig frøken, og ikke siger noget der går imod den traditionelle kvindelige rolle, så kunne det godt være.” Oh hvor Shireen håbede inderligt at hun kunne få lov til at se Dag oftere og uden at skulle snige sig ud.
Hendes blik løftede sig også endelig igen, for at kigge på Dag igen, selvom de rødlige kinder stadig var tydelige mod den blege hud.

Krystallandet