Alianne_ 09.05.2020 13:19
"Hvis jeg skal tale respektfuldt til dig, Marad, skal du stole på min magi. Jeg er ikke en del af din fastansatte stab, og skylder dig intet," svarede hun blot og forlod ham alene på værelset.
Der var ingen grund til at diskutere med ham. Han var tydeligvis en knotten type, og med manglen på stab i hans hushold, så det ud til at han næppe havde været en populær herre i første omgang, så det var nok ikke blot de nylige oplevelser, der havde gjort ham i ekstra dårligt humør.
Der gik to dage til, før Eca med respekt for sit hverv kunne hive al tjæren ud af Marads krop. Hans indre skader var de værste, så selvom hendes tjære havde healet hans ydre skader hurtigt og effektivt, var de indre længere tid om at sætte sig på plads igen. Hos en normal patient, hvor hendes magi ikke blokerede for en anden magi, ville hun have ladet det sidde meget længere. Tjæren gav hende mulighed for at knytte brudte sener og ødelagte muskler sammen, så de kunne bruge tjæren som bro, mens kroppen selv gjorde healingsarbejdet. I nogle tilfælde kunne dette tage månedsvis, men patienten ville føle sig fuldt helbredt lige efter behandlingen, fordi det ikke var til at føle forskel på en sene i benet eller en magisk formet tjærestreng, der udførte samme funktion og i øvrigt holdt infektion væk.
Den høje elverkvinde sad på en stol foran Marad med hånden igen placeret på hans brystkasse og kulsorte øjne, der syntes at kigge milevidt igennem ham. Den sidste stump tjære boblede ud af porerne i hans hud og lagde sig som en lille kugle i hendes håndflade. Skaden var ikke fuldt healet, hvor hun havde hevet den ud, men al infektion var drevet bort, og der var ikke længere hul i blodåren. Nu skulle senen ved siden af blot komme sig, og selvom det ville tage længere tid uden hendes tjære til at holde alting på plads, sad den et sted, hvor Marad kun ville mærke smerte, hvis han strakte sin overkrop i yderpositioner. Ikke at hun gad fortælle ham det, for han virkede ikke som om han havde lyttet til nogen andre ting, hun havde sagt til ham under sit ophold.
"Sådan," sagde hun og hendes øjne gik tilbage til at se normale ud.
"Det var det sidste, hr. Marad."
Det var ikke fordi hun havde fået mere respekt for ham, at hun bruge en høflig tiltale, men hun kunne lige så godt holde det professionelt i de sidste par minutter af arbejdet med ham.