Log ind Opret bruger


Antal posts: 129
Oprettet: 20.12.2018
Status: Aktiv
Grupperang: Rytter af Pest
Skaber: Vuze

Posting-statistik: [Se karakterens posts] [Se karakterens emner]
Mest aktive forum: Medanien
Mest aktive emne: Nyt legetøj
Fulde navn: Marad
Kaldet: Marad, pest, erobring
Alder: 1677 år
Fødselsdag: 09/12
Køn: Mand
Tilhørsforhold: Kaotisk Ond
Tro: Marad tilbeder ikke nogle guder
Erhverv: intet
Race: Speciel race
Uddybende om race: De fire ryttere: De fire ryttere var engang symbol på verdens undergang, men de har nu eksisteret i mange mange år, uden at der har været set eller hørt fra dem, og de er efterhånden gået over i glemslen. Marad tilhører denne gruppe af ryttere, hvilket kommer til ydtryk igennem kaldenavnet Pest. Han er den første af de fire, der blev skabt for omkring 1700 år siden. Hvordan, hvorfor og af hvem kan han end ikke selv svare på. De fire ryttere har evner efter deres område.

Det menes, at rytterne kommer fra en form for krydsdimension, der skulle fungere som fængsel, hvori disse også blev skabt, og denne blev forseglet med syv segl, så rytterne først slap ud, når tid er. Om de alle er sluppet ud, og om alle segl stadig er intakte, vides ikke.

Når en rytter "dør" bliver dennes sjæl/livskraft sendt tilbage til krydsdimensionen, hvor den må vente på at få en ny krop. Det kan tage alt fra et par dage til flere måneder. Jo længere tid, rytteren har været ude, desto længere tid tager det at genskabe kroppen. Jo flere gange, rytteren er vendt tilbage, desto sværere bliver det også at komme ud. En rytter får altid den samme krop, og de vender altid tilbage med fuld hukommelse om deres tidligere liv (omstændighederne omkring deres død kan dog godt være lidt tåget).

Rytterne kender til hinanden, og de ser hinanden som søskende. De kan dog ikke på nogen måde føle hinandens tilstedeværelse, så de har ikke altid styr på, hvor hinanden er.

En rytter kan indtage føde, men de har som sådan ikke behov for det.

En rytter har ikke en maksimal levealder, men de er knyttet til krydsdimensionen. Dvs. at hvis dimensionen på en eller anden måde ødelægges, dør rytterne også permanent.

Rytterne kan som base tale krystalliansk, men de kan, som alle andre, lære nye sprog, hvis de ønsker det.

En rytter ligner som udgangspunkt mennesker. Hvorfor ved de ikke selv, men nogle kan have evner til at skifte udseende.

Som udgangspunkt har rytterne ikke en specifik gud, de tilbeder, men det er op til dem selv, om de finder en at tro på.

Selvom rytterne er skabt på samme tid, og de nærer respekt for hinanden, er de stadig selvstændige individer. De kan blive pårvirkede af andres synspunkter på lige fod med alle andre racer. Om de skaber deres egen kultur, eller om de indfinder sig under andres, er op til den enkelte rytter.

En rytter kan sagtens have en dobbeltgænger i verden (i form af udseende).
Højde: 190 cm
Vægt: 92 kg
Marad sætter en ære i at holde sig velplejet. Han er utroligt perfektionistisk, og det viser sig også i hans udseende. Håret er altid velfriseret og sat pænt, og kroppen er holdt i perfekt form. Hans muskler viser sig primært på armene, resten af hans krop er til den slankere side.
Håret er sort og krøllet, og når ham til lige under skuldrene. Det er ofte sat op på en eller anden måde, så det holdes væk fra hans øjne. Hans skæg er samme sorte farve som håret, og er også altid veltrimmet og velpasset. Hans øjne er mørkebrune og smalle, og hans hud er en let brun farve.
Han går altid iklædt tøj som klæder hans figur og som ser dyrt og vellavet ud. Det har ofte også en kraftig farve som for eksempel rød.
Magisk evne (1): Sygdomsspredning
Marad er i stand til at skabe og sprede sygdomme. For almene væsner vil sygdommene ligne en svag hvid tåge, som næsten ikke er til at se, men Marad kan så hver eneste lille detalje. Han har endnu ikke formået at skabe en sygdom, som ikke kan helbredes af en dygtig healer, men han gør sit bedste. Han er i stand til at fjerne sygdommen fra en enkelt person. Dette kræver dog at han har fysisk kontakt til personen, og det kræver meget større mængder energi, end at skabe sygdommen. Derfor kan han kun gøre det ved en enkelt person, og ikke større forsamlinger.
Han bruger negativ energi til at skabe og sprede sygdommene. At sprede sygdommen til en mindre mængde kræver ikke det store af ham, men jo flere der skal smittes på en gang, jo mere energi kræves der. Den nemmeste måde at sprede sygdommen til andre er gennem berøring, men han kan også sprede det gennem luften, det kræver dog langt mere energi. Når nogen bliver smittet af en af hans sygdomme, begynder de at udskille negativ energi.
Han er i stand til en fremkalde forskellige sygdomme, også nogle som ikke er dødelige, dem bruger han dog stort set ikke. Oftest vil hans sygdomme i starten resultere i træthed, efterfulgt af et rødligt udslet, høj feber, tab af bevidsthed, hallucinationer, mistet appetit og til sidst død. Ser personen ikke en healer vil det oftest tage et par uger til 3 måneder fra personen først er smittet, til personen dør. Dette kommer meget an på hvordan personens helbred i forvejen er.
Dygtighed til at kontrollere evne: 10
Magisk evne (2): Optagning af negativ energi

Marad kan optage negativ energi. Både fra andre væsner, som kan producere en negativ energi igennem deres evner, men i høj grad fra de sygdomme, han spreder. Da de er skabt igennem negatib energi, genererer de negativ energi så snart em person er smittet med sygdommen. Han gør ikke noget aktivt for at optage energien, det sker nærmest bare af sig selv. Han er afhængig af den energi for at kunne bruge sin anden evne. Evnen giver ham også mere styrke generelt. Han er ikke afhængig af det for at overleve, men det gør ham generelt stærkere, både fysisk og mentalt.
Dygtighed til at kontrollere evne: 0 (passiv)
Marad er langt fra nogen varm person. Han føler sig hævet over stort set alle væsner, og han tøver ikke med at lade dem vide det. Han er dog langt fra dum, så han ved også godt, hvornår han skal opføre sig høfligt overfor andre. Han sætter stor pris på de finere ting i livet, og ha omringer sig gerne med alverdens rigdomme. Til gengæld har kødelige lyster aldrig sagt ham noget, ud over at det kan bruges som et våben mod andre.
Hans største mål, udover død og ødelæggelse, er at tilegne sig mere viden. Han tørster hele tiden efter at gøre sig klogere, og han vil gøre hvad end det tager at få den viden. Derfor tager han også en stor nydelse i at torturere andre væsner for at se nøjagtigt hvor langt han kan presse dem, før de knækker.
Han er utroligt perfektionistisk og har ufatteligt høje krav til såvel sig selv som alle omkring ham.
Selvom han på overfladen virker kølig og velovervejet, er det langt fra hele sandheden. Forsvinder den rolige overflade, kommer mørket frem. Mørket som finder stor nydelse og underholdning i andres lidelse. Det er også den mørke side som gør, at hvis han først har set noget han vil have, helmer han ikke før han har det. Og når han først har det, vil han hellere gøre en ende på alt før han lader det gå igen.
Han tror fuldt ud på, at meningen med hans eksistens er at skabe den perfekte sygdom. Derfor udfører han konstant eksperimenter på andre væsner. Han har for længst fundet ud af, at det er langt nemmere at bruge healere til formålet, da de langt fra dør lige så nemt som andre. Når han først har fundet en healer som kan bruges, betragter han denne person som sin ejendel. Det er ikke en person for ham, det er en ting som tilhører ham, det er hans legetøj, som ingen skal tage fra ham.

Svagheder: han bliver nærmest sygeligt betaget af andre væsner, som han har jastet sin interesse på.
Han har ekstremt høje krav til sig selv, og hans vrede kan nå nærmest uanede højder, når han ikke kan opfylde de krav.
Han er yderst utålmodig og svær at gøre tilfreds, hvilket er de ting som som oftest får han rolige facade til at krakelere, så vreden for alvor kan tage fat.

Styrker: han er meget intelligent. Både på andre væsner og hvordan de opfører sig, men ofså på verden omkring ham og alverdens forskellige emner.
Han er god til at læse situationer, og forstå, hvordan han bør opføre sig.
Når han formår at holde sin kølige facade har han et godt overblik iver situationer og han styrtet sjældent hovedkuls ind i noget.
I år 341 skabte Zethos en krydsdimension. Om det var med vilje ved ingen. Krysdimensionen førte de fire ryttere Erobring, og kendt som Pest, Krig, Hungersnød og Død med sig, og Zethos så hurtigt en mulighed for at bruge de fire ryttere til at erobre verden. Hans planer gik dog ikke som forventet, for de fire ryttere nægtede at lystre hans bud, så Zethos låste dem inde i krydsdimensionen ved brug af syv segl.

I næsten 300 år skete der ikke noget med de fire ryttere, men så, endelig, i år 300 formåede Marad at slippe ud af fængslet. Hvordan var han ikke selv klar over, men han var endelig fri. Så snart Marad var ude af dimensionen begyndte han at finde våben. Han havde ikke noget fortrukkent våben, men brugte i stedet lang tid på at forbedre de evner, han i forvejen havde med de forskellige våben. På dette tidspunkt valgte han at tage navnet Marad for at vække mindre opsigt i verdenen.
I år 610 hjalp han Krig med at slippe ud, og 30 år senere, i er 640, lykkedes det endelig Hungersnød og Død at slippe ud.

De næste mange år skete der ikke det store for de fire ryttere. I år 800 mødte de atter Zethos, til alles store overraskelse. Zethos forsøgte atter at låse dem inde i dimensionen, dog uden held.
I 1016 måtte Zethos endelig lade livet, noget rytterne først hørte om et par år senere.

I år 1500 formåede rytterne for første gang at skabe deres gangere. På dette tidspunkt havde de for længst erklæret, at de ikke ville lade andre styre dem. De havde også fundet ud af, at når de døde blev de sendt tilbage til krydsdimensionen. Her fandt død, mere eller mindre tilfældigt, ud af at skabe en hest i dimensionen. Dette blev lært til de tre andre ryttere. De fandt også ud af, at hestene ikke selv kunne slippe ud af dimensionen, så de måtte tilbage for at hente dem, hvis de døde.

I år 1600 oplevede Marad for først gang sine evner. Han havde i længere tid haft en fornemmelse af, at der var noget ved ham, som han endnu ikke havde fået udforsket. Det var nærmest fra den ene dag til den anden. Pludselig var det som om, det var gået op for ham, at han hele tiden havde haft denne evne. Han havde bare først adgang til den nu. Han gik med det samme igang med at udforske grænserne for hans evner. Det var også på dette tidspunkt at det gik op for, at det måtte være hans skæbne at skabe den perfekte sygdom, som ingen healer kunne kurere. I de efterfølgende århundreder blev det meste af hans tid brugt på at tilegne sig ny viden. Først og fremmest om sygdomme og hans evner, men også alt andet. Han begyndte også at indfange væsner, som han kunne afprøve nye sygdomme på. Selvfølgelig kun et par enkelte af gangen, og han holdt sig altid i bevægelse, så han ikke ville tage for mangen personer fra et sted over kort tid, da forsøgene ofte endte i at offeret døde.

Da han nåede året 1900 var Marad efterhånden træt af livet som omrejsende. Han havde længe haft en glæde for livets fingere ting, men det var begrænset hvor meget han kunne tage med hver gang han flyttede sig, og det irriterede ham voldsomt hver gang han skulle opgive noget. Derfor valgte han at bosætte sig i Medanien. Det var også omkring dette tidspunkt, at han valgte at fokusere på kun at bruge healere som prøveklude for hans sygdomme. Så handlede det ikke længere om at finde dødelige sygdomme, men finde en sygdom, som selv en healer ikke ville kunne kurere.
Familie: Han har ikke nogen familie
Nuværende levested: Medanien
Marad har en hvid hest, som nok er hans kæreste eje.
Fysisk styrke: 5
Våbenfærdigheder: 5
Smidighed: 3
Fysisk udholdenhed: 6
Taktik: 5
Intelligens: 9
Kreativitet: 1
Mental udholdenhed: 6
Chakra: 10