Black Phoenix 05.03.2020 10:33
Hjem var den eneste mulighed lige nu. Orcus havde kun forvoldt hende skade, måske de havde nydt en stund eller flere sammen, men den hygge var for længst blevet overskygget af vold og pinsler. Han kunne ikke få sig selv til at tale hende fra det. Hun måtte vende hjem, han måtte glemme hende og komme videre med sit liv. Orcus skævede imod Philotanus, da forlod afsatsen og straks fløj op imod den store revne. Den eneste vej ud, hvis man havde vinger, selvfølgelig. Han sank en klump, som han vendte blikket retur til Nianna. Han undrede sig over at hun ikke bare greb chancen med det samme, men insisterede på at blive siddende. Måske hun slet ikke ville have hans hjælp til at komme hjem.
"Jeg kan godt nøjes med at vise dig udgangen.." mumlede han prøvende, som for at sige, at han slet ikke behøvede at finde hendes hjem. Det var jo tydeligvis helligt for hende.
Der var der efter, at hun valgte at klappe på jorden ved siden af sig. Han skævede kort imod Phliotanus, som han trak på skulderen og gav ham tegn til, at han lige skulle give dem et øjebliks fred. Ikke fordi han ønskede at snakke med hende. Slet ikke om det, hun gerne ville have svar på. Til sidst opgav han dog, som han landede på afsatsen og gik hen ved siden af hende. Det var nemt nok at smide benene ud over, da han ikke var bekymret for at falde.. Men stadig.. Sikke et besynderligt sted, at tage den snak. Hun ville ikke kunne flygte, når hun havde hørt hans forklaring.
"Nianna.." han tav igen, som han mindes de mange spørgsmål, hun havde fyret af i hans retning.
"Jeg blev lettet, fordi at svarene ville drive dig mindst lige så langt væk, som du er lige nu.." han bed sig i læben, vendte blikket imod sine hænder, som vingerne opløste sig og metalstøvet lagde sig imod den kolde jord. Han gøs ved tanken om at fortælle hende mere end det, men hun havde ret. Hun fortjente svar.
"Du blev bragt hertil, for at blive solgt til en særlig kunde.." første svar, det var en smule tørt, som han ikke rigtig kunne få sig til at fortsætte, i stedet knurrede han hænderne om sine lår. Han turde ikke kigge på hende, som han bed det i sig. Han kunne lige så godt forberede sig på et slag eller det der var værre.
"Cellen er blot et midlertidigt opholdssted, inden du skulle være sendt videre.." Skulle han virkelig fortsætte? Måske han bare skulle få det hele lagt på bordet og så få det overstået. Som at rive et plaster af hurtigt.
"Philotanus er min forretningspartner.. Han gør det grove arbejde.. Tydeligvis" endnu en pause..
"Jeg byggede forrretningen op.. Fordrev min klan ud af grotten.." der blev helt stille, som Orcus trak det ene ben op for at hvile hagen imod sit knæ. Han kiggede ikke over på hende, nej, han gjorde alt for at undgå det, som han skævede imod det svage lys fra palæet.
"Men os to.. Det var noget ganske særligt.. Noget jeg har længtes efter længe.. Men jeg forstå, hvis du gerne vil hjem" blikket blev vendt imod Philotanus, som han havde vendt ryggen til Nianna og rejst sig op. Så rakte han hånden imod hende igen, han kunne ikke flytte hende fra afsatsen medmindre hun fulgte med. Hun behøvede ikke tilgive ham for hans opførsel. Han skulle nok lade hende gå.
"Undskyld"