Ronja Mildwalker

Ronja Mildwalker

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Kentaur

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 17 år

Højde / 213 cm

Hobbit 30.01.2016 15:11
Hun burde ikke. Altså virkelig ikke!
Det var jo forbudt for de mindre vante at begive sig ud af sumpen. Mindre vante i at klare sig selv, betød det naturligvis. Noget hvad denne unge kentauer i den grad kunne betegnes som! Ingen krigstræning, ingen kampteknikker indlært. Ronja, en ung, naiv og uskyldig kentauer kvinde, var alt andet end trænet til at begive sig ud alene, men det var svært at holde hende hjemme.
Ronja havde ikke nok i at sidde hjemme og flette kurve, lave mad eller passe børn. Ikke at hun ikke nød sit arbejde, for det gjorde hun. Men der var mere. Hun ville mere! Og hvad kunne der ske hende så tæt på sumpen? eller.. Var hun stadig tæt på sumpen?... Hvor var hun?

Nå ja, man fandt altid hjem før eller siden, desuden! Der var langt var så mørkt i skoven som førhen!
Ronja lod benene strække sig som hun galloperede hen over den ujævne undergrund uden problemer. Sprang over rødder, faldne træstammer og større sten, mens det røde krøllede hår flagrede i vinden bag hende. Hun grinte i vinden. Nød at løbe og være fri! Sikke en følelse! Ingen der bestemte, ingen konsekvenser ingen - hvad var det..
Kentauerkvinden stoppede brat op på den muldne mosjord og spejdede frem for sig. Der var kommet en lyd. En knagende lyd. Bange anelser nåede hende, som hovene begyndte at stampe uroligt på jorden under hende. Trolde kom ikke herind.. Den gamle den af skoven var ikke besøgt ofte, var den?
Var det jorden, var det fra træerne? Oh hun var virkelig ikke trænet i det her.
Ronja begyndte langsomt at bakke fra de tygge ældgamle træer søgende efter en lysning hvor hun ville, naivt nok, føle sig mindre udsat.
Alethea

Alethea

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 76 år

Højde / 235 cm

Helli 31.01.2016 19:19
Der var en grund til at Alethea ikke var glad for at de mindre vante forlod sumpen. Før i tiden havde det ikke været et stort problem, de fleste blev skræmt af det tætte mørke når de endelig fik forladt tågen i sumpen, men alting var anderledes nu. Nu var der lys og fuglesang, der var intet der holdt dem fra at forlade sumpen, bortset fra deres sky natur, men selvfølgelig var det ikke alle der var lige sky overfor omverdenen.

Kentaur-lederen havde set en kentaur gå rundt ude i skoven, da hun selv var ude og patruljere i området. Kentauren kunne ikke være særlig gammel, og selvfølgelig var det de unge de skulle passe på, fordi de ikke var klar over hvad der stadig kunne lure i skoven. Det kunne godt være at skoven var meget mere tryg nu, men det betød ikke at de var fri for farer. Nu kunne man bare for det meste opdage dem der angreb en.

Hun opdagede hvordan Ronja var begyndt at blive bange, og et smil spredte sig ud over hendes læber. Det var nok ikke andet end de knagende træer hun kunne høre, men det var tydeligt at Ronja ikke var ligeså vant til de mange lyde i det vilde.

Hun begyndte at at gå mod lysningen Ronja var i. "Du burde ikke rende rundt i skoven alene. Hvem ved hvad du kan støde på," sagde hun, om den unge kentaur lagde mærke til at det var kentaur-lederens stemme, vidste Alethea ikke, men hun valgte alligevel at komme til syne. For om ikke andet kunne Ronja få en ordentlig røvfuld.

Billedet fundet her
Ronja Mildwalker

Ronja Mildwalker

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Kentaur

Alder / 17 år

Højde / 213 cm

Hobbit 02.02.2016 20:36
Ikke på vilkår om hun ville indrømme at hun var en smule skræmt over hvor mørkt der stadig var i skoven til trods for det nyfundne liv og lys som var kommet til. Faktisk var Ronja ikke sikker på hvilket forandring der havde gjort udfaldet, men hun var glad for det skete.
Måske var hun bare taget afsted for tidligt? At hun ikke var helt klar til at løbe over skovbunden alene, og så så langt inde!... Nej, det kunne ikke være det.

Lysningen var dog langt mere betryggende og kentaueren sukkede lettet inden hun gav sig til at kigge lidt omkring, stadig en smule tomulten over at være blevet skræmt af noget derude. Noget hun stadig havde sine tanker på men forsøgte at ignorere. Et lille vandløb blev hendes næste interesse i skovbunden og glimtede nu ganske flot i de sparsomme stråler. Ikke som sumpen.

Et forskrækket hop gik igennem kroppen på den rødhårede kentauer ved lyden af en alt alt ALT for velkendt stemme, som, til trods for sin neutralitet i stemmen, nok ikke var synderlig tilfreds med den meget yngre og langt mindre erfarende kentauertøs. "Heh.. Hej Alethea..." kom der så sødt fra hende som overhovedet muligt som hun forsøgte at smile helt og aldeles uskyldigt. Ikke helt overbevisende dog. "Så langt er jeg heller ikke væk fra sumpen.. og og.. jeg har ikke mødt nogen endnu - altså andre end dig.." pis.. det her endte nok ikke ud med et, det er okay, smut du bare hjem og så glemmer vi de1t her. hendes held var da virkelig ikke med hende.
Alethea

Alethea

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 76 år

Højde / 235 cm

Helli 06.08.2016 14:36
Alethea sendte et lettere irriteret blik til Ronja. Selvfølgelig mente hun det ikke var farligt, men det var ikke sådan landet lå. De Skulle passe på eller også kunne de blive dræbt. Især kentaurer der ikke havde haft våbentræning.
"Du ved udemærket godt hvorfor vi ikke må gå herud. Og hvis du vil have lov til at gå herud så skal du have våben træning og blive en del af jægerne eller plantesamlerne," sagde Alethea og gik nærmere og nærmere den unge kentaur. "Ingen unødvendig fare når vi er så få!"

Alethea gik meget op i at holde flokken sikker bag den tykke tåge i sumpen, og selvom skoven var bedre nu var den ikke sikker. Hun ville have fortrukket at alle lærte at kæmpe med våben, men ikke alle kvinder havde lyst og de fleste af mændene var jo fuldstændig inkompetente, og selvom de kunne bruge som simple soldater, var de ikke kloge nok til at blive generaler og generelt strategiske overhoveder. 

Billedet fundet her
Ronja Mildwalker

Ronja Mildwalker

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Kentaur

Alder / 17 år

Højde / 213 cm

Hobbit 06.08.2016 20:52
Ronja tog en dyb indånding og kiggede ned i jorden. Hendes blik var en smule skamfuldt som hun aflæste enhvert karakteristisk træk ved det blad som lå på jorden ved hendes hove.
Hun løftede blikket forsigtigt og så på lederen med store grønne øjne. "Jeg må ikke lærer våbentræning af min mor.. Det ved du.." hendes hjerte var nærmest ved at sprække af gråd over at måtte indrømme det. Stemmen var også lille og spinkel. Hun var ikke skabt til at jage ej heller at slås. Hendes fingre var lange, bløde og til en helt anden slags arbejde. Hendes krop spinkel og ikke engang muskuløs, kun spinkel.

Ronja ville, trods sin fysiske underlegenhed til at kunne beskytte sig, stadig gerne ud og se skoven og måske endda hensides skoven. Der var noget derude! Hun hørte historierne og slugte detaljerne til sig. Men hun måtte ikke rejse. Hun skulle blive som en lydig datter og flette kurve som sin moder, og sin mormoder og videre op af rangstien. "Jeg lover at blive i nærheden" forsøgte hun prøvende, som hun igen kiggede op på lederen, fra den underdanige tilstand, mens den ene hov skrabede en smule nervøst i jorden under sig.
Alethea

Alethea

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 76 år

Højde / 235 cm

Helli 06.08.2016 21:19
Alethea's hjerte blødte lidt for Ronja, for jo, hun vidste godt at Ronja ikke var beregnet til at se verdenen, men der var ikke noget at gøre. Hun kunne ikke tage ansvar for et føl der ikke kunne kæmpe. "Jeg er ked af det Ronja," sagde Alethea blidt og gik hen og strøg hende blidt over håret. "Jeg vil gerne lære dig at kæmpe, så du måske kan forsvare sig selv og få lov til at gå ud i verdenen, men lige nu.. der går det overhoved ikke. Jeg bliver nødt til at tage vare på flokken."

Den ældre kentaur ville ikke have at nogen følte sig indelukket i byen, men de måtte tage vare på sig selv, selvom det var hårdt, og alle kunne lære at kæmpe og selvom Ronja så ikke ville kunne komme ud meget, så ville hun engang imellem kunne komme på tur og opleve bare en smule... ellers så når verdenen var sikker.

Billedet fundet her
Ronja Mildwalker

Ronja Mildwalker

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Kentaur

Alder / 17 år

Højde / 213 cm

Hobbit 07.08.2016 23:22
Ronja tog sig beskyttende til sin arm og bed sig nedslået i læben, mens hun nikkede en smule overvundet. Hvorfor skulle hun også være løbet ind i Alethea lige nu. Det gik jo helt fint.. Eller næsten.. okay, der havde været lidt skræmmende, men det var ikke så slemt at vandre alene! Med lidt mere fokus ville hun sagten havde kunne klare det.
Ronja prøvede ikke engang at gøre indvendinger. Hun vidste godt at det aldrig helt endte i god jord, samt der var absolut ingen mulighed for at hun ville vinde diskusionen! Alethea havde sidste ord, og det vidste Ronja trods alt godt - selvom hun forsøgte at 'glemme' det en lille smule.

Med et suk begyndte Ronja at gå lidt restløs rundt, i en nogenlunde direkte kurs tilbage til sumpen hvor hun nok skulle høre til lidt endnu. Det gnavede i hende for bare at sige et eller andet, men hun turde næsten ikke. Hendes argumenter ville være vandede og uden betydning alligevel. "Jeg kan bare ikke se hvordan jeg skal kunne leve et liv med kun at flette kurve resten af mine dage.." kom der til sidst småkvækkende fra hende i en lille stemme, inden hun satte farten op. Næsten bange for hvad Aletheas reaktion på dette lette udbrud af frustration rettet mod moderen ville give.
Alethea

Alethea

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 76 år

Højde / 235 cm

Helli 01.11.2016 22:09
Alethea gik lidt efter Ronja, for at holde øje med hvis hun pludselig begyndte at løbe i en anden retning. Ikke ligefrem noget hun tvivlede på at den unge kentaur kunne finde på. Hun var trods alt en der ikke kunne holdes indenfor sumpen, og det vidste Alethea godt. Det var også hårdt at de skulle være forsigtige med hvordan skoven var. Når skoven var sikker ville Alethea elske for dem to udbrede deres område, få mere plads at løbe på, så de små føl ikke skulle føle sig indelukket.

Hun lyttede til hvad Ronja sagde og satte også farten op. "Vi må alle deltage for at være en del af flokken. hver rolle er vigtig for at vi kan overleve herude," pointerede Alethea, som hun prøvede at komme op på siden at Ronja. Det var lidt svært med de mange træer der var over det hele, men til sidst lykkedes det da. "Hvis du er utilfreds må du tage det op med din mor." Det var ikek noget Alethea normalt blandede sig i. Kun hvis det blev et stort problem, og det var det hidtil ikke.

Billedet fundet her
Ronja Mildwalker

Ronja Mildwalker

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Kentaur

Alder / 17 år

Højde / 213 cm

Hobbit 01.11.2016 22:41
Ronja mærkede en let stampen af uro vokse i sine ben, og det kunne svagt høres i hvordan hun gik at hun havde energi hun ville brænde af. Ikke at hun gjorde det, men hun vidste at hun kom til at have en restløs dag med at stirre på kurvefletteriet, piletræet og sin mors evindelige snak om ansvar.
Noget deres leder syntes at dele ganske fint. Et tungt suk forlod hendes læber, og den unge kentauer kiggede op på Alethea "Det ved jeg godt, men kurveflet!" Hun kunne godt selv høre hun lød som en teenager der ikke fik sin vilje. Kurveflet var vigtig i den forstand at det lavede kurve hvor de kunne have forråd i, samt andre ting. Opbevaring generelt. Men det virkede så nytteløst.

Ronja stampede lidt i jorden, tydeligt utilfreds selvom hendes ansigt skjulte det meget godt ved at kigge ned i jorden. Man kunne godt se det, selvom hun forsøgte at skjule det, men sådan var det altid med Ronja. Hun var nem at læse, også selvom hun forsøgte at bilde andre andet ind. "Hun lytter jo ikke.. Det er der ingen af de voksne der gør, Alethea.." Hun så utilfreds på lederen, som om hun ikke helt havde opgivet diskussionen, og var begyndt at samle mod til sig om at tage skraldet for at være så utilfreds og tydeligt ikke have lyst til at følge de opgaver der blev hende påbudt.
Alethea

Alethea

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 76 år

Højde / 235 cm

Helli 03.11.2016 23:21
Alethea kunne godt høre hvordan Ronja ikke var tilfreds, og slet ikke med den retning som samtalen gik, og det var forståeligt. Kentaur-lederen ville nok også have været så utålmodig med kurveflet, men det var vigtigt at forstå at der var behov for alle i deres flok. "Ronja, du er stadig blot et føl, du kan ikke forvente at de voksne tænker på dig som andet end det," startede hun ud med at sige. "Men hvis du viser at du ikke blot er et føl, så tror jeg de vil have nemmere ved at lytte til dig. Det nytter ikke noget bare at stampe i jorden og var frustreret over kurveflet."
Det kunne godt være at det virkede let for Alethea at sige. Hun havde siden sin fødsel været spået til noget stort. Det var ingen overraskelse da hun overtog lederposition, og var en af de bedste krigere i landsbyen. Men med disse ting kom der er også højere forventninger til hende, og det havde hun da også godt kunne mærke i teenage alderen. Nu havde hun intet imod det, men dengang kunne der godt være dage, hvor hun hellere bare ville være fri.

Billedet fundet her
Ronja Mildwalker

Ronja Mildwalker

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Kentaur

Alder / 17 år

Højde / 213 cm

Hobbit 05.11.2016 11:22
Ronja sukkede dybt. Ja selvfølgelig. Føl kortet. Armene blev lagt over kors på den tynde krop og hun så ikke ligefrem tilfreds ud over den udtalelse. "Hvordan skal jeg få lov til det, når alle behandler mig som et føl og hver gang jeg forsøger at gøre noget voksens, får jeg at vide at det er for farligt." Nok var Ronja ikke uddannet i kamp, men det var der en rigtig godt grund til at hun ikke var! Hendes mor. Hun havde aldrig fået lov at lærer det - det var ikke den vej som der var ønsket for hende.
Nu der var åbnet for bylden kunne hun lige så godt få alle frustrationerne luftet, og hun mærkede at hun blev vred. Lidt på alt og alle, men mest hendes mor og flokken af kvinder, der havde den tossede ide at de bestemte hendes liv. "Vi er ikke alle så heldige som dig.. Jeg er en præmie hoppe, Alethea.. Min mor mener ikke jeg nogensinde skal forlade sumpen for noget som helst, men blive og føre min skønhed videre. Hvor er retfærdigheden i det?" Hun stoppede op, nægtende at gå længere før hun havde fået et fyldesgørende svar. Nok var Ronja et føl, men hun blev først betegnet som voksen, når hun havde underkastet sig og gjorde præcis hvad der blev sagt. Ronja nægtede.
Alethea

Alethea

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 76 år

Højde / 235 cm

Helli 13.11.2016 12:31
Alethea stoppede op med et suk. Sådan var det vel at håndtere føl. Og som lederen, måtte hun også acceptere at gøre det engang imellem, selvom hun ikke altid havde lyst. Hun var også godt klar over at hun nok også snart selv måtte føre sig egen arv videre, men hun ahvde ikke gidet at kigge efter en passende hingst, især fordi hun afskyede det svage køn.
"Så du mener at for at være voksen, så skal du gøre noget farligt?" spurgte Alethea med et hævet øjenbryn. "Og at sige at jeg er heldig, er ikke at kigge på tingene som de er. Jeg kan virke heldig fra dit syn af, men at være leder er et utroligt ansvar. Hver eneste gang en kentaur er dum  nok til at forlade sumpen og gå ud i skoven, og vi finder dem flænset op et eller andet sted, så ligger det på min samvittighed. Det er min pligt at beskytte jer alle sammen, og det gør det svært når man ikke følger reglerne," sagde hun bestemt med hænderne på hoften og kiggede ned på Ronja. Nu skulle det føl ikke være så fandens næsvis.
"Grunden til at du ikke bliver set som en voksen, er fordi at du ikke følger reglerne. Du brokker dig over at ingen vil lytte til dig, men hvis du faktisk lyttede til dig selv ville du forstå hvorfor ingen gør. I stedet for straks at afsige dit erhverv, så spørg i stedet for om at tage nogle lektioner i at forsvare dig selv. En del af at være voksen er at gå på kompromis!"

Billedet fundet her
Ronja Mildwalker

Ronja Mildwalker

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Kentaur

Alder / 17 år

Højde / 213 cm

Hobbit 15.11.2016 15:52

Ronja stoppede op nogle meter efter og vendte sig halvt om for at kigge på Alethea stadig med et noget utilfreds ansigtsudtryk. ”Nej, det sagde jeg ikke.. Men lige meget hvad, så får jeg at vide jeg ikke er gammel nok. Min mor får jo næsten et hingsteføl på sværs hvis jeg så meget som overvejer at sætte en hov udenfor gangbroen til vandet.” Hun fnøs og lagde armene over sit bryst, lidt i beskyttelse af sig selv. Hun brød sig ikke om at få at vide hun ikke måtte ting, og det kom hun aldrig til. Men hun var heller ikke typen der sad stille. Hun ville så gerne se verden udenfor.
Ronja flyttede sig blik ned i jorden som den ældre kentaur gav hende en oplæring. En hun havde hørt så tit at det næsten var til at få kvalme over, men hun fortsatte med at kigge underdanigt ned i jorden, mens hun pressede neglene mod sine egne arme, for at kompensere. ”Du taler som om du ved alt.. Men det gør du ikke” Tårerne have presset sig på igen, i vrede, frustration og det faktum at hun var ked af at ingen forstod hvad der skete. ”Jeg fulgte reglerne igennem hele min barndom. Da jeg bad om forsvarslektioner satte min mor mig i husarest i tre måneder. Jeg forlod ikke min plads, jeg var lydig og dygtig. Og ja, efter jeg blev seksten blev jeg ligeglad. For ved du hvorfor? Jeg har aldrig nogensinde i mit liv haft et valg! TIL NOGEN TING!” Det var ikke længere nok at klemme sine egne arme. Hun lod dem falde ned langs siden og knytte næverne til de var hvide ”Du har trods alt selv valgt din vej, hvorfor må jeg ikke få samme frihed?” Kentauer pigen vendte sig og gik videre. Ligeglad med om den anden fulgte med eller havde nogle indvendinger. Ronja var træt af at være den søde uskyldige lille pige, som gjorde præcis hvad hun blev bedt om. Det kunne umuligt være meningen med livet.
Alethea

Alethea

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 76 år

Højde / 235 cm

Helli 17.11.2016 22:37
Alethea var ved at blive skør af det her føl. Hun troede tydeligvis at hun vidste alt om verdenen, men hun var blot et barn. Kentaurer kunne blive et par hundrede år, så at være 16 var ingen tid. Det var en brøkdel af en tid, og hvis man mente at man var voksen der, så var der noget galt. Når man begyndte at nærme sig de 50, så kunne man begynde at blive set som værerende voksen, men lige nu var hun et barn, og hun kunne ikke forlange meget af sin tilværelse.
"Så du tror at det er nemt at vokse op som efterfølgeren af Helli? Med alle de forventninger om at jeg skal være den bedste til alting, fordi en dag så ville jeg blive høvdinginde? Det var den mest logiske vej for mig at gå," startede hun ud med at sige, som hun fulgte efter Ronja. Uanset hvor meget hun gerne ville efterlade det føl herude, så kunne hun ikke bare gøre det. "Du mener at frihed er at kunne gå udenfor byen? Men tro mig, det er det ikke. Frihed er at kunne få lov til at lege med sine venner, mens man stadig er et føl, og ikke skulle have undervisning fra morgen til aften. Nu er jeg glad for det, men dengang, der var jeg ligeså parat som du er, på at løbe væk fra dette liv!" Det var ikke alt sammen lykke og glade dage. At have sådan nogle forventninger på sig fra barns ben var altså også hårdt.

Billedet fundet her
Ronja Mildwalker

Ronja Mildwalker

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Kentaur

Alder / 17 år

Højde / 213 cm

Hobbit 18.11.2016 20:18
Ronja lyttede til hvad der blev sagt og bed kæben sammen for at afholde sig fra at afbryde. I hvert fald lidt endnu. Hun vidste at det var forlangt af hende at udvise respekt. Ronja vidste godt at hun ikke havde så meget som et eneste ord at skulle havde sagt i forhold til ja, noget som helst! Ronja tog en dyb indånding og vendte sig halvt op, seende tilbage på lederen, med et stadig påvirket blik af vældet af følelser. "Hvorfor lader du ikke mig beslutte hvad jeg ser som frihed, og hvad jeg ser som fangeskab." Svarede hun fast, inden hun igen vendte sig væk og fortsatte hen af stien, med retning hjemad, selvom hun ikke havde lyst til det.
Det kunne godt være at Alethea havde haft sine kvaler som føl, men det betød ikke at alle andre skulle lide samme skæbne. At Ronja ikke fik lov til at leve sit liv som hun gerne ville, var jo ikke noget hun fandt særlig rart, men det var langt værre at andre ikke kunne se at hun også gerne ville havde noget at sige omkring hvordan hele hendes fremtid skulle udfolde.
Alethea

Alethea

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 76 år

Højde / 235 cm

Helli 18.11.2016 22:35
Alethea var bare ikke god til børn, og det ville hun nok aldrig blive. Det var da også grunden til at hun havde skubbet tanken om at få et føl selv væk. Hun vidste at det næsten var påkrævet af hende, med hendes stamtræ, men hun ville ikke hingstene og så at have et føl der var så umuligt. Det ville være ulideligt.
Heldigvis vendte Ronja mod deres hjem, og Alethea kunne ånde lettet lidt op, selvom Ronja stadig virkede noget frustreret over hvordan verdenen hang sammen. Nej, hun skulle nu nok lære det på et tidspunkt, ligesom alle andre havde. Hun ville før eller siden forstå at hvad Alethea gjorde, hvad alle de ældre hopper gjorde, det var for hele flokkens sikkerhed. De kunne ikke klare at miste flere til Mørket i skoven, selvom det virkede til at blive bedre.

Dog ville Alethea være sikker på at Ronja virkelig var på vej hjem, så hun løb op til siden af hende, så hun kunne holde øje med hende, men sagde ikke et ord. Hun vidste at alle ord ud af hendes mund bare ville frustrere føllet mere end hun allerede var.

Billedet fundet her
Ronja Mildwalker

Ronja Mildwalker

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Kentaur

Alder / 17 år

Højde / 213 cm

Hobbit 23.11.2016 15:05

Hun hørte hovendes stigende tempo hurtigt efter at Ronja havde begivet sig væk fra lederen. Hun orkede simpelthen ikke at diskutere det mere, for lige meget hvad ønskede Alethea tilsyneladende ikke at forstå, så hvorfor overhovedet. Ronja sukkede dybt og lagde sine arme over kors, irriteret. ”Jeg kan altså godt selv finde hjem.. Du havde garenteret noget du skulle siden du var ude i skoven.. lad endelig ikke mig stoppe dig” Det var som om at der var gået hul på bylden. Den ellers stille, rolige og smilende kentauer havde givet op for bitterheden og var heller ikke ringe til at vise det. Hun følte sig stadig konstant overvåget og det bragte en stærk spænding til hendes skuldre, og ikke mindst tankerne. Ronja havde aldrig haft så meget lyst til at stikke af før.
Alethea

Alethea

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 76 år

Højde / 235 cm

Helli 13.02.2017 14:17
Alethea kiggede småkøligt ned på Ronja. "Det tvivler jeg ikke på, men du er vidst også meget god til at finde væk fra sumpen, og det ville være rart hvis jeg var sikker på at vi ikke skulle finde din døde krop i skovene i hvert fald for idag," sagde hun. Hun ville ikke tage denne næsvished fra Ronja mere. Føllet skulle tilbage til landsbyen, og så måtte hun selv finde ud af det med hendes mor, om hun k unne få  lov til at få træning til at komme ud af skoven.
"Jeg vil lade det gå for idag, men hvis jeg finder dig igen, så regn ikke med at jeg er ligeså venlig om det," sagde hun. Skoven var stadig for farlig. Måske når freden havde sænket sig over skoven ville reglerne blive dæmpet, men den tid var ikke nu....

Billedet fundet her
Ronja Mildwalker

Ronja Mildwalker

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Kentaur

Alder / 17 år

Højde / 213 cm

Hobbit 14.02.2017 19:54
Ronja tog en dyb indånding "Så længe du vandre rundt herude, skal jeg ikke nyde noget af at vandre" det rørte hende ikke at høre det med døde krop - hun havde hørt advarslerne igen og igen. Hun var ved at være godt og grundig træt af det.
Hovene ramte på brædderne der udgjorde broerne ud i sumpen, og mærkede den hjemmelige rute pludselig slog til med det samme.
Hun vendte sig tvunget og så på Alethea, med så roligt et blik hun kunne mønstre. "Javel.." hun vendte sig uden at kigge tilbage på lederen og satte tempoet op. En eller anden dag kom hun væk! Det vidste hun.

/closed
Alethea

Alethea

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 76 år

Højde / 235 cm

Helli 15.02.2017 18:57
Alethea rullede bare med øjne. Typisk føl. Men huns sagde ikke noget til den unge kentaur. Nej, der var ikke mere at snakke om, og nu skulle hun bare være sikker på at Ronja kom sikkert tilbage, og så kunne hun selv forsætte med sit arbejde.
Tempoet blev sat op, men Alethea havde aldrig haft et problem med at holde skridt med andre, især ikke yngre kentaurer, så det betød bare at turen hjem blev hurtigere.

//Out

Billedet fundet her
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 5