"Jeg havde forventet alt andet. Hun var ikke sådan da hun kontaktede mig. Hun snød mig vel," svarede Tarrim med let bøjet hoved. Han skammede sig over sin uvidenhed, men hvordan skulle han kunne ignorere det? At en kvinde manglede sit barn og oprigtigt virkede desperat? Godt nok var Tarrim god til at lære folk at kende, men den sidste tid havde været lettere svært for ham.
Da Toorah forklarede at han ikke var den eneste der ikke rigtig kendte til Elverly, og at det var et sted for elvere, sneg hans blik sig til hendes ører. Spidse, præcist som en af de der elvere. Han havde skam set dem før, men de virkede så gådefulde, at han ikke havde fundet ud af hvordan de egentlig var generelt.
Idet Toorah insisterede på at han skulle sætte sig på hendes hest, gik Tarrims indre fuldstændig i panik. Enten var hun oprigtig i at han skulle have hjælp - Eller også fraterniserede hun med fjenden! Hans puls steg mens han stivnede let og stirrede på hesten, som var den et stort monster der skulle til at sluge ham.
Til sidst blev han enig med sig selv om, at det var for det bedste, at han bare holdt kæft og fulgte med. Hvis hun løj, kunne han altid skabe en ildregn og stikke af mens de var forvirrede, hvis ikke... Ja, så havde han en chance for at falde ned i det mindste. Han mumlede utydeligt for sig selv mens han regnede dette ud, fuldstændig ubevidst, og gik derefter hen til hesten og rørte forsigtigt ved dens hoved.
Hesten måtte kunne mærke hans urolighed, for den skubbede kort til hans hånd, som om alt var okay. Ellers måtte det have været hans paranoide tanker der spillede ham et puds.
"Åh, ja... Tak," svarede han usikkert, før han steg op på den meget store hest. Det var ikke helt det samme som med Skumring, for den aften havde han både været fuld, halvdruknet og lettere såret. Lige nu var han bare udmattet og det gik op for ham, da han sad oppe på hesten, at han ikke rigtig havde siddet på én i årevis.
"Der er en god sandsynlighed for risikoen for, at jeg falder af. Jeg har ikke siddet på en hest i over to år," undskyldte han for Toorah. Han vidste ikke helt hvad han ellers skulle sige. Det her var lidt akavet..