Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 382 år

Højde / 189 cm

Charizard 05.03.2026 07:03
Tre uger havde passeret og kedsomhedens sandkorn var ved at rinde ud i timeglasset de to handlesdygtige havde sat for sig. Måske det blot var sådan Finneas havde følt det da. 

Kitt Tane, manden der agtede at etablere sig selv væk fra slægtens navn og ry, dog endnu med en smag for den adelige tilværelse. Det kunne kun briste på et tidspunk. Hvis ikke af pøblen som havde fået nok, så af juristens egne hænder. 

Tænderne skarpe, håret vindblæst og en vin flaske af hans egne var tømt for det næringsrige indhold. Let lunet over ilden gav det et friskt pust og satte en større gejst i ham.
En gejst så prikkende, at man blot kunne afvente om gletscherens ventet, dog uforudsigelige, fald. 

Tre bank lød tungt på døren. 

Afventende for ferskemandens ankomst. Formaliteterne var kun så sjovt når det var for provokationens skyld. I dag da. 
Kitt Tane

Kitt Tane

Handelsmand (Ferskner) | Junker

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 47 år

Højde / 180 cm

Tatti 05.03.2026 18:39
Intet gik efter planerne.

Ingrid kom og gik, som det passede hende.
Kitt havde længe bemærket det - de stille skridt gennem huset, når hun troede, han sov, eller når hun regnede med, at han var opslugt af sit arbejde. Hun listede bare ikke godt nok til at snyde ham.

Han havde blot valgt ikke at reagere endnu.

Huset var trods alt ikke et fængsel. Men hans unge, kommende brud var begyndt at vise en egenrådighed, der ikke helt passede ham. Hun forsvandt i timevis uden forklaring.

Det måtte snart bringes i orden.

Uroen i landsdelene havde dog for nu fanget handelsmandens opmærksomhed. Han havde rejst hjem til plantagerne og fremskaffet de dokumenter, han kunne - nogle af dem i hvert fald. Hans dåbsattest lå stadig et sted i Hermés-palæet. For nu var den uden for rækkevidde, og Kitt havde forsøgt at finde ud af, hvem der kunne skaffe den uden at sladre til hans far. At spadsere ind i Safirien selv virkede som en forbløffende dårlig idé.

Og så var der knægten.

Den tyvagtige møgunge, der havde stjålet hans mors medaljon. Hans brystkasse føltes næsten hul, hvor dens tyngde normalt lå. Det var en uge siden nu. Byvagten havde stadig ikke fanget ham. Så i stedet måtte han fantasere sin hævn.

Kitt lå henslængt i sofaen og kastede en fersken op i luften for derefter at gribe den igen. Igen. Og igen.
Et glas whisky stod glemt på bordet.

Distræt. Rasende. Han hadede at miste kontrollen.

Da banken lød, greb han ferskenen i hånden og blev liggende et øjeblik. Lyttede. Det var ikke Ingrid, vidste han. Hun bankede ikke. 

Med et irriteret suk satte han sig op. Tjenestefolkene havde for længst trukket sig tilbage for aftenen. Han kløede sig ved brynet og overvejede et øjeblik at ignorere det. Men det kunne være byvagten.

Han satte ferskenen fra sig og gik til døren.

Synet der mødte ham, overraskede ham mildest talt.
"Hr. Lyøe?" Blikket gled ned over juristen, og automatisk fløj hånden til den halvåbne skjorte for at lukke et par knapper.
"Jeg mindes ikke, at vi har en aftale i dag."
Kitt Edmund Jaime Tane af Hermés 

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 382 år

Højde / 189 cm

Charizard 06.03.2026 06:14
Tre fingre strakte sig vidt og bredt, mens de sidste to lå lukket ned mod håndfladen. Hånden var hævet op mod skulder højde som de første vokaler lød fra Tane. 
Finneas var ikke synsk, men det krævede en hellige evner til at spå det. Øjnene blinkede en enkel gang og de fandt formen af ugudelighed arrogance igen. Et tsk, to, hele tre lød let: “De får vidst lige så nemt huller i hukommelsen, som de famøse ferskner kan blive stødt og bløde,” lød det fra juristen. 

Hår og krops position blev rettet til og han lod armene falde i en korslagt position: “Tre uger, det var alt De formentligt behøvede. Men livet har vidst forvoldt Dem uforudsigelige ubekvemtheder,” fortsatte han, omend det var ønsket eller ventet af nogen parter. 

Sidst havde Finneas ikke givet meget for formaliteten til herre, men nu kunne de lege legen af at Kitt var vigtig og betydningsfuld, skønt hans selvfundne og selvfinansierende livsstil ikke rakte til adlens standarder, hvilket måske var meget godt i sidste ende. Manden ønskede næppe at ende som nogle af de udhængte slægte.  

Men i sidste ende alligevel, der afventede juristen at blive budt ind. 
Hvordan skulle han ellers kunne sno sig uden om sin viden for plantageejerens udfordringer. 

Skønt Finneas vidste hans energiske frembrusende adfærd og vovhalsende kommentar fortalt lidt om hans karakter. 
Kitt Tane

Kitt Tane

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 47 år

Højde / 180 cm

Tatti 06.03.2026 11:36
Kitt så de tre fingre. Udstrakte. Irettesættende.

"Jeg er udmærket klar over—" begyndte han, men juristen talte videre hen over ham. Kitts bryn trak sig en anelse sammen. Den unge mand havde en forkærlighed for at presse grænserne, det stod nu klart. Ord der lød professionelle, leveret med en spids der ikke helt lod sig skjule.

"Hm." Et kort fnys forlod ham.

Blikket dvælede et øjeblik ved Finneas, vurderende. Han overvejede kort, om han skulle sende ham bort - eller blot minde ham om, hvem der stod i døren.

I lyset bag Kitt forekom juristen meget yngre. Det vindblæste hår, armene der lå stædigt over kors. Et øjeblik var det næsten let at glemme, hvilken slags mand han stod overfor. Hvad deres relation var.

Og Kitt var ikke i et særligt gavmildt humør denne aften.

Men han gjorde hverken det ene eller det andet.
I stedet trådte han til siden.

"Så kom ind."

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 382 år

Højde / 189 cm

Charizard 06.03.2026 15:49
For meget fritid, for lidt livskvalitet. Finneas levede som et sand mareridt for nogle. Alt afhang af simple udfald, og Kitt kunne enten få det ganske tilforladeligt eller forfærdeligt. Selvtilfredsheden ulmede ud af ham, som damp osede ud af hårdt arbejde individer i kolde temperaturer. 

Afventende for om han blev afvist eller fik sin vilje. Tikkende som en lille bombe af spænding.

Vejen åbnede sig, og Finneas trådte ind med nogle vovende ord: “Magtspillet Hermes slægten tilrev syntes let at rinde ud af hænderne på Dem som det var sand. Måske er det til Deres fordel med det evige foragt de andre har mod jer” hele Hermes slægten stod for skud og Finneas havde så passivt set til og hørt hvad der foregik i skyggerne. 

Men hvorfor skulle udskuddet af slægten også have det privilige at tingene ville ham - når han nu så gerne ville undgå deres fremtid som hængende pynt for de nøgne marker ? 

De valgte mig af alle af en årsag, og årsagen huer Dem måske ikke. Men ingen er som mig, ikke hverken kendskab og kunnen,” varslede han let, hvis nu Kitt skulle fortryde. 
Kitt Tane

Kitt Tane

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 47 år

Højde / 180 cm

Tatti 07.03.2026 13:20
Kitt lukkede døren bag dem.

Blikket hvilede et øjeblik i juristens nakke, mens ordene faldt i rummet. Han kommenterede dem ikke. Selvfølgelig kendte Finneas til familiens ry - hvis ikke før, så nu, hvor han havde taget opgaven på sig. Om det var ment som en provokation eller blot en konstatering, lod Kitt stå åbent.

Han burde måske have sendt ham bort ved døren.

En hånd gled gennem krøllerne, skubbede dem tilbage fra panden.
"Som sagt," bemærkede han tørt, "ønsker min far, at jeg vender hjem og bygger sandslottet op igen, før det helt skyller væk." Et fnys fulgte efter.
"Det er ikke så let, når manden ikke kan fremstille en ny arving."

Han førte Finneas videre ind i pejsestuen. På bordet lå ferskenen stadig, og whiskyen stod urørt ved siden af. Et kort blik gled over juristen - stadig i færd med at forklare sin egen uundværlighed, som om Kitt havde bedt om det.

"Så sandelig," sagde han med et løft af brynene. En mine der både rummede en anelse forundring og en stille affejelse. På samme måde en husbond ville affeje sin kære i et begyndende skænderi. Du får ret, jeg får fred. Men han var dog enig i Finneas' udsagn. Der hver hverken dygtigere eller mere velegnede til jobbet end ham. 

Han standsede ved glasskabet.

"Kan jeg byde Dem på noget?" spurgte han, mens han åbnede det.
"Whisky? Vin?" Et blik over skulderen. "Jeg har netop modtaget en sending ferskenvin fra min samarbejdspartner i Medanien."

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 382 år

Højde / 189 cm

Charizard 07.03.2026 18:03
Nu var de blot de to (som de vågnende) i hjemmet af Hermés slægtens faldne arving. Sitrende var det i hans krop, som en sand levende der kunne få de små gys af myrepatter i nakken. 

Sanserne gled omkring hjemmet, alt så så hjemmelige og forstads agtig ud for en mand fra markernes uendelighed. Men var det også ikke hvad Kitt Tane var ? En mand fra der hvor markerne aldrig endte. Finneas selv havde forlængst glemt hans eget ophav, egne rødder og værdiggrundlag, nu boede han her på hundrende år, skønt det endnu ikke havde forvoldt ham problemer. Så længe pengene løb rundt, var der næppe en grund til at undre sig

"Tak, men for nu må jeg takke nej" afviste han så formelt en vampyr nu engang kunne. "Jeg fik en god forfriskning hjemmefra." eller hvad man kunne kalde det. "Desuden har jeg aldrig rigtig været en mand af alkoholen, det gør mig ... utilpas" den ramte han hårdere end den ville ramme Kitt, det vidste han da. Det tilsmudsede blod af sprut, det var måske en flaske for dem, men for ham, var det som fem. 

Men Finneas tog plads i en stol og så mod Kitt. "Jeg er bekendt med manglen på dokumenter og tyvekostet De mangler," alt hvad der kunne forekomme i byvagten, det var næppe en så overraskende kendskab, men alt derudover, det var blot Finneas lange begær for kontrol som kom i spil. "Så hvad er af vigtigst værdi for Dem at få ordnet?
Kitt Tane

Kitt Tane

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 47 år

Højde / 180 cm

Tatti 08.03.2026 13:10
Kitt satte flasken tilbage i skabet og lukkede det med et dæmpet klik, da Finneas takkede nej.
"Javel…" Et lille, funderende nik fulgte, som om han endnu ikke helt havde besluttet sig for, om juristen lavede en spøg.
"Det skulle man ellers ikke tro i et fag som Deres," fortsatte han let. "Jeg har set adskillige jurister pleje flasken som var den deres kæreste eje."

Han satte sig i sofaen igen - samme sted han havde ligget, før gæsten havde banket på og gjort aftenen mindre fredelig. Whiskyen blev løftet til læberne. Isen var allerede begyndt at smelte og havde fortyndet smagen.

Så standsede bevægelsen. Kitt sænkede langsomt glasset igen. Et øjeblik sagde han ingenting, men blikket hvilede på Finneas - først undersøgende, derefter en anelse smallere, som om noget pludselig havde flyttet sig et sted i regnestykket.

Så kom latteren. Lav, kort. Ikke den varme kro-latter han ellers var kendt for, men en mere træt lyd, der bar en snert af bitterhed. "Hr. Lyøe…" sagde han og rystede let på hovedet.
"Jeg vidste, De var observant. Men dette…" Han lod sætningen dø ud i et suk, som om han endnu ikke helt havde besluttet sig for, om han fandt det imponerende eller bekymrende.

Kitt lænede sig frem, albuerne mod lårene, glasset hængende løst mellem fingrene. En mistænksom glød vævede gennem det mørke blik. "Sig mig engang…" Et lille skævt smil gled frem. "Hvad er Deres hemmelighed?"

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 382 år

Højde / 189 cm

Charizard 08.03.2026 16:15
Kommentaren var på sin vis stikkende for faget han så længe han erhvervet sig og praktiseret, skønt der desværre lå en gusten sandhed i det. Blikket skærpet skarpt og minen faldt til i mørkets skygger. Hvordan kunne eller skulle man gribe det an. Hvad der kunne varsle til stormvejr, blev fejet let afvejen og Finneas lod hovedet læne sig let tilbage og et hovmodig smil faldt selvtilfreds på læberne af hans. Et kluk lød kort; "Min fortrukne vin er tykkere i konsistensen, en anelse friskere i farven og lægger en god dulmer på nerverne," forklaret han stille og lod blikket falde på sofaen. 

Den fortalte en historie, manden der nu sad i den, den fortalte at han tidligere havde ligget i den. Formelt og hvileløst, måske for mere end blot tankerne. 

Men seriøsiteten faldt atter tilbage i en træt mine. Bitterheden var varm, skønt i et luftigt rør slør. "Min hemmelighed?" gentog han som et ekko og så væk fra Kitt Tane, så meget væk at hans ansigt kom i profil fra siden. Hagen hævet og brynene let rynket sammen. 
Blikket vendte sig til siden, så det så ud af krogen mod adles manden. Stille, som en viser i et ur, vente han hovedet tilbage mod herren: "Min hemmelighed er at jeg kan lave spindelvæv og hænge folk op som et bytte der venter på at blive fortæret til intet er tilbage af dem," det var ikke just løgn, men det kunne tolkes på to måder. Juristen eller anden grum karakter, der tog alt fra folk, deres velstand, tryghed, viden, informationer. Alt de havde kært til de var intet andet end deres blottet jeg. Eller det som han faktisktalt sagde, tømte dem for liv

"Min succes kommer ikke af barmhjertighed, måske det gør mig hjerteløs, men varige skader er ikke hvad jeg gør mig i. Er det svar nok, Hr. Tane?
Kitt Tane

Kitt Tane

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 47 år

Højde / 180 cm

Tatti 08.03.2026 16:56
"Så De er ikke helt skræmt væk fra vin, som De først påstod, forstår jeg." Kitt lod isterningerne dreje dovent rundt i glasset. Whiskyen var efterhånden blevet tynd og vandet. Han sendte den et kritisk blik, rynkede kort på næsen og tømte resten i én slurk, før han hældte nyt op. "Jeg ved næsten ikke, om jeg skal blive fornærmet over afvisningen," tilføjede han kækt. De færreste sagde nej til Tanes ferskenvin. Men den var ganske vist til de sødere ganer. Og... vin der var tykt i konsistensen? Det lød ærligt som om juristen ikke kunne kende forskel på sin likør og vin.

Kitt sugede kinderne en anelse ind, mens tungen langsomt gled hen over bagsiden af tænderne. Blikket hvilede undersøgende på manden overfor ham, uden at røbe helt hvor meget den lille tale om spindelvæv havde overrasket ham. En mand der byggede net. Han havde aldrig brudt sig om dem. Spindelvæv. Det klæbede til én, når man mindst ventede det. Hvorfor hjørner og lofter, i Kitts ejendom, pralede af manglen på samme.

Et lavt fnys forlod ham. Et skævt smil fulgte efter. "Meget vel."
Han lagde benet over det andet og lænede sig bedre til rette i sofaen. En finger fulgte tankefuldt kanten af glasset et øjeblik.
"Men det forklarer stadig ikke," fortsatte han roligt, "hvordan De vidste, at jeg mangler noget." Panderynken var svag, men ægte. "Byvagten taler vel ikke så frit."

Blikket løftede sig igen mod juristen. "Eller har De haft mig under observation, hr. Lyøe?"

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 382 år

Højde / 189 cm

Charizard 08.03.2026 17:15
Et træk på skulderen for at affeje eller afvige fra dialogen om vin, alkohol og lignende måtte for hans skyld gerne dø ud. Men det ville det næppe, for manden af kød og blod levede af at sælge den suppedas, og kunne de i virkeligheden snakke om andet end det. Finneas havde endnu til at opleve det. 

Et suk, en tung udånding, lød højlydt i det halv tavse lokale: "De har deres kontakter, såvel har jeg mine." lød det opgivende fra ham, som det var alt manden med problemer havde øje for. "De vil, hvis opmærksom for deltajle er inde for Deres rækkevide, nemt lære hvad min hemmelighed er," forsikrede han, og rejste sig fra sædet og lod sig gå let omkring i lokalet, studeret det, lod fingerspidsen mærke efter støv på hylder og reoler hvis det skulle være eksisterende. 

"Hvad har De brug for fra mig af, for at kunne få dokumenterne i orden?" for at vende retur til sagens kerne. 
Kitt Tane

Kitt Tane

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 47 år

Højde / 180 cm

Tatti 08.03.2026 18:01
Hvor belejligt. En mand, der tilbød svar som andre tilbød tåge.

Et lille, næsten lydløst fnys forlod ham. "De er glad for at gøre Dem interessant, hr. Lyøe." Men mere sagde han ikke. Hvis juristen ville pakkes ind i gåder, måtte han gøre det på egen tid.

Blikket fulgte ham gennem stuen - langsomt, uden hast. Bemærkede fingerspidser mod hylder. Blikke over skuldrene.

Et øjeblik sagde Kitt ingenting. Så satte han glasset fra sig. "Hr. Lyøe." Stemmen var rolig, men tonen kunne uden besvær standse bevægelse i et rum. "De må gerne kigge. Men De behøver ikke inspicere stedet som en foged."

Han rejste sig langsomt fra sofaen.
"Ja. Lad os hellere gøre noget nyttigt ud af Deres besøg." Kitt gik hen til skrivebordet. Da han åbnede skuffen, standsede hans hånd et øjeblik. Tomheden mod brystet føltes stadig forkert. 
Han trak en mappe frem. Papirerne blev lagt på bordet mellem dem. "Det er hvad jeg har kunnet fremskaffe indtil videre." Et lille blik op mod juristen.

"Min dåbsattest er desværre stadig i min fars besiddelse."

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 382 år

Højde / 189 cm

Charizard 08.03.2026 18:25
Det var en løgn, omend hvor sandt det måtte lyde. Finneas havde intet i, at folk havde kendskab til hans tilværelse, det var spildt sand i timeglasset. Men kommentaren hang alligevel ved som et spøgende ekko i baghovedet. Var det en vane han havde fået sig, at tilrage sig de mest forskruet individeres interesse? Enzel og Kitt, mænd af to verdner, dog lige så fortabte som ham selv.

Stilheden lå, men ekkoet sang i sin egen dal, indtil da. Humøret kunne svinge så nemt, når noget så varmt var uden for rækkevide. Fingeren blev taget til sig, og han kiggede kort på den, før han knyttet hånden let og ænsede hvordan varmen var dulmet hen. 

Der fik et øjeblik før han bevæget sig hen til skrivebordet igen, men Kitt havde formået at ligge en dæmper på Finneas. Han var præcis som han var ved deres første møde; "Hvad forhindre Dem I at skaffe det? Foruden at De ikke vil gå ind på hans landjord eller vise Deres ansigt der, men De har midlerne til fremskaffe det på anden vis vel?" tyveri var jo ikke så ualmindelig for nu. 
Kitt Tane

Kitt Tane

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 47 år

Højde / 180 cm

Tatti 09.03.2026 18:05
Kitt blev stående ved skrivebordet. Den ene hånd hvilede fast mod hoften, mens den anden gned den ømme skulder. Kroppen bar stadig sporene efter overfaldet - blå mærker der endnu ikke helt havde forladt huden. Han havde været heldig, at det ikke var endt værre end det.

Foruden medaljonen.

Spørgsmålet fik ham til at sende juristen et eftertænksomt blik. Udtrykket i hans ansigt var mere alvorligt nu. "Jeg har haft andet at tage mig af," sagde han tørt. Hånden gled fra skulderen, og han vippede hovedet let fra side til side, til et dæmpet knæk lød fra nakken.

"Men nej - umuligt er det ikke." Blikket vendte tilbage mod Finneas. "Så lad mig høre." En rolig gestus med hånden inviterede juristen til at tale. "Hvilke muligheder ser De?" Et svagt løft af brynet fulgte. "De har allerede påpeget det mest indlysende. At vise mig i Safirien ville være… kontraproduktivt." 

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 382 år

Højde / 189 cm

Charizard 09.03.2026 20:51
Hvad før have været et virvar af muligheder havde nu efterladt de to herre med en endelig mulighed. Det var tungt og seriøst, som en brudevals, men selv sådanne danse kunne have overraskelser at byde på — men tvivlsom at deres ville give andet end det forventelige. 

"Jeg ser," lød det affejende, dog bekræftende for ikke at snage unødvendigt i det. Havde adles manden ville fortælle det, var det allerede blevet gjort, omend i små detaljer. 

Invitationen var lige til: "Sanktionering er en mulighed, slægten lever ikke helt efter de foranstaltninger de havde for halvtreds år siden, selvom de fører sig sådan frem. Ransagninger, men det kræver De giver mig noget at kunne gå efter, omend et hårstrå. Eller noget helt simpelt som et formelt besøg af en af juristerne der har arbejdet for Deres familie.." ikke at Finneas havde gjort det, men han havde da været tæt nok på til at snuse til tingene, så de som var bortkomne, deres plads var hans friplads.

"Eller et tyveri, men det kan jeg af gjorde årsager ikke være involveret i eller billige" som det nu en gang var. 
Kitt Tane

Kitt Tane

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 47 år

Højde / 180 cm

Tatti 11.03.2026 14:07
Det var ikke dårlige idéer.

Problemet var bare, at Kitt havde været et barn, da han forlod Hermés’ hus. Tolv år - måske yngre - da Tilly havde ført ham væk. Han anede ikke, hvem Edmund rådførte sig med nu.

Et langsomt åndedrag gled ind gennem næsen. Hænderne lagde sig mod ryglænet på sofaen, fingrene spændt mod stoffet. "Jeg må skuffe Dem, hr. Lyøe." Blikket løftede sig igen. "Jeg ved ikke, hvem det skulle være."

En kort pause fulgte. "Jeg har ikke haft noget med familien at gøre i årevis. De er fremmede for mig nu." Neglen kradsede tankefuldt mod sofaens syning. Så lod han sig glide ned at sidde igen.

Whiskyen blev tømt i én lang slurk. Glasset ramte bordet med et kort, hårdt bank. Et fnys forlod ham.
"Og jeg tvivler på, at min far holder dåbsattester liggende frit fremme til nysgerrige gæster." 

Han foldede hænderne, et eftertænksomt blik på Finneas.
"Men De er juristen, hr. Lyøe. Jeg går ud fra, at De ikke foreslår ransagninger uden at have en idé om, hvor man skal banke først."

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 382 år

Højde / 189 cm

Charizard 22.03.2026 11:04
Trods for forslag, var der intet andet end blokeringer på deres vej. Finneas skulle være den kreative af de to, og skønt han nok skulle få skaffet sig det, han havde brug for, kunne det ikke gøres så nemt, som han gerne så det gjort. Men det ville ikke forhinder ham i at forsøge, han skulle blot bruge nogle oplysninger fra Kitt når tid var. 

"Jeg hører dig," indskød han, og foretrak en overvejende mine. 

Svaret var i sig selv også en kendsgerning til, at han ikke havde det endelige svar klar til Kitt endnu, skønt det kunne forventes. Finneas pressede tungen op mod den ene hjørnetand af hans, kneb øjnene let sammen og sukkede eftertænksomt ud. "Jeg trækker i nogle tråde og finder en engangsvinkel til Deres kære fader og hans formue af dokumenter der burde være brændt op," lød det så stille, små bitterligt og selvtilfredst af ham. 
Kitt Tane

Kitt Tane

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 47 år

Højde / 180 cm

Tatti 22.03.2026 14:06
Kitt fastholdt blikket på ham.
Jeg hører dig. Et svagt nik fulgte efter. Ikke i enighed, bare en måde at lade ordene falde på plads på. 
Han lænede sig langsomt frem med albuerne plantet mod knæene. Hænderne foldet under hagen og Kitt lyttede med læberne hvilende let mod fingerleddene. En indgangsvinkel... Han sænkede blikket og stirrede uden at registrere det han så. Og selvom han hørte det hele. Selvtilfredsheden, der var begyndt at blive en så velkendt lyd i Kitts ører - så svarede han ikke med det samme. 

Ransagning. Formelle besøgGamle forbindelser.

Intet af det var hans. Et stille fnys forlod ham. Så standsede bevægelsen i ham et øjeblik. Mon...
Blikket flakkede ikke, men skiftede.

Ah. Selvfølgelig.

Langsomt løftede han hovedet igen.
"...Min grandfætter." Ordene kom lavt. Næsten som om han selv smagte på dem. En svag rynke samlede sig i panden. Aldric havde aldrig haft meget til overs for Edmund. Slet ikke nu. 
Han rettede blikket mod Finneas.
"Brug ham." 

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 382 år

Højde / 189 cm

Charizard 24.03.2026 18:45
Blikket rettet sig på Kitt som han var et nemt bytte for et rovdyr. "En slægtning af Deres som nærer et lige så lille tilhørtforhold til familie Overhovedet?" lød det vævende, overvejende, skeptisk, afvisende, men ikke udelukket fra mulighed. 

'Okay', uanset hvad mulighederne måtte byde, havde Finneas sine muligheder, og der var andre veje for en vampyr, de var ikke blot væsner af natten, de var de fødte snigmordere, derfor de ideelle indbrudstyve. Det var måske ikke det man ville forvente af en mand af juraen som Finneas, men han var jo så meget mere end bare et erhverv, han var sin egen indtægt. 

"Og hvad med de andre problemer De har dem?" vendte han pludseligt tilbage, som en 180 vending i et trafikeret følge op mod kirken. 
Kitt Tane

Kitt Tane

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 47 år

Højde / 180 cm

Tatti 25.03.2026 12:59
"Så sandelig." En svag, næsten underfundig krumning gled over hans læber, uden at nå øjnene. "Så vidt jeg forstår, var han tiltænkt titlen i mit sted." Et kort ophold. "Min far ændrede blot mening." Som han så ofte gjorde.
Blikket blev hængende ved Finneas. Vejede ham, som man ville veje et våben, man endnu ikke havde besluttet sig for at bruge. Ikke en afvisning, men heller ikke overbevisning. Noget i juristens tone skurrede let mod hans tålmodighed. Den dér selvtilfredshed, der sivede gennem ordene, som en vin der havde ligget for længe i glasset.

De andre problemer, blev bragt op igen og noget i ham spændte. Drengen... Øjeblikket hvor kontrollen gled. Smerten, der stadig lå som en lav, vedholdende puls i kroppen, trods hans forsøg på at ignorere den. Stokken var lagt fra ham - gudskelov - men følelsen af ydmygelse havde ikke helt sluppet sit tag.

Og medaljonen.

Hans blik gled kort ned mod glasset, som om svaret kunne findes i bundens ravfarvede ro, før han tog en langsom slurk. Lod væsken brænde sig vej ned, samle det, der truede med at skride. 
"Ja... hvad med dem?" Afstanden mellem dem føltes pludselig… forkert. For stor. Som om noget i samtalen endnu ikke helt havde fundet sin rette placering. Han satte glasset fra sig og trådte frem. Et skridt. Så et til. Standsede ikke langt fra juristen. Blikket løftede sig mod de ravgyldne øjne, mørkere nu, mere fast. Ikke fjendtligt - men heller ikke imødekommende.

"Det afhænger vel af, hvad De mener at kunne gøre ved dem."
Han lænede sig en anelse nærmere og blikket gled over ham, vurderende. Langsomt.
"…eller om De blot foretrækker at beholde svarene for Dem selv."

1 1

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lorgath
Lige nu: 1 | I dag: 14