Issac Thorne
Løjtnant for det øvre bydistrikt
"Ja, det må De beklage" Kom det fra ham som han glemte at præsentere sig selv, under den andens snak,
"Det er mig der er Hr. Thorne, ja" Lød det blot fra ham som han lod blikket hvile mod Enzel. Issac vidste ikke hvad dette drejede sig om, før han begyndt at tale, men det var tydeligt at mærke at personen her virkede oprevet og ophidset på en sådan måde, at han dog forhåbentligt ville falde ned. Issac fulgte ham med blikket som han satte sig ned overfor sig og de dermed kunne få talt lidt om hvad Enzel havde på hjerte.
Issac lyttede til Enzel som han forklarede, mere omkring Eskild end situationen, men han havde også gjort det klart at dette handlede om Eskild og ikke selve sagen. Det var en spøjs situation.
"Folk kommer op og toppes hver eneste dag, så mon det var så voldsomt?" Et sted skulle han starte for at virke imødekommende og for at få ro på situationen,
"Jeg er selvfølgelig ikke glad for at De ikke taler pænt om min kollega, men Hr. Havasi er i sin gode ret at tage dig med herind, hvis han føler at det er det der er bedste for situationen. Jeg har dog fuld forståelse for at De har et etablisament, som skal passe på, men i bund og grund så er det hans ret" Der var ingen grund til at opildne til endnu mere uro, men Eskild havde muligvis ageret forkert i sine handlinger, men grunden var reel nok. Han havde muligheden for at slæbe ham med herned.
Enzel virkede til at være mere rolig som Issac lyttede til ham og han satte sig da også mere til ret i stolen, som historien kom længere frem,
"Jeg hører dig, Hr. Silene og jeg vil selvfølgelig tage snakken med Hr. Havasi når jeg får muligheden for det" Issac havde ingen idé om hvad der var sket, men vidste dog at Eskild havde sine metoder og det var ikke alle som var lige glad for disse.
"Jeg beklager selvfølgelig hvis han har virker cikanerende overfor Dem. Jeg bliver selvfølgelig nød til at vende situationen med Hr. Havasi, for at få hans ord på" Det virkede næsten ikke ulig Eskild at gå den vej.
Han behøvede måske ikke at vente så længe med Eskild, eftersom at han trådte ind i rummet, som de sad og talte og Enzel forklarede. Issac lod sit blik glide mod Eskild som han kom ind og fortalte. Han kommenterede ikke på det som han fortalte men lyttede blot, indtil han trak ham væk fra skrivebordet og Issac bevægede sig med ham væk fra Enzel.
"Men hvad ved du om ham, Eskild? At have en højere kropsvarme er der jo intet forkert i. Jeg kan godt se det virker unaturligt for et menneske." Issac var måske lidt i vildrede om hvorfor Eskild havde slæbt ham herned for så lidt,
"Jeg forstår din bekymring, men mon ikke blot han vil passe hans job? Vi møder så mange som føler sig hævet over loven" Det gjorde de jo også selv,
"Men du fortalte noget om en kniv? Det er der også mange der har. Men Eskild fortæl mig, hvad dine tanker bag der her var" Issac var på Eskilds side, det var der ingen tvivl om, han forsøgte blot at forstå.