Eskild

Eskild

Byvagt i det øvre bydistrikt

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

En anmeldelse var blevet meldt, det havde summet lidt i arresten. Ferie og sygdom lå tungt mellem lagene, hvorfor Eskild modvilligt tilbød at hjælpe det centrale bylag. 

At skulle sidde og høre på en mand der havde penge nok til at undvære denne erkendelse, sad nu alligevel og fortalte ærligt og åbent omkring at han var en kunde i Enzel Silenes bordel med halvdyr. Halvdyrsskøger af alle slags, det var vammelt at forestille sig. Hvordan kunne noget fornuftigt menneske finde dem tiltalende, at ville lade sig berøre seksuelt af noget så beskidt. 

" Han trak sin daggert, bad mig forlade stedet uden en valid grund. Han skylder mig mine penge " kæftede manden op med, Eskild magtede ikke engang at have et seriøst ansigt på. Kæben hang lidt og tungen gled lidt mod tænderne i overmundens inderside. Der var ingen tvivl om hvad han skulle gøre eller ikke gøre, men for at få manden til at holde kæft, skulle bordelejeren nok blive hentet ind og forhørt ad om samme hændelse. 

Så Eskild fandt sig selv vandre ned til bordelen i sin uniform og håret trukket slapt tilbage i en halvudført knold som lignede et rod. Det var snart tid til at det skulle klippes, hvorfor han måtte spørge Stian Hwan pænt om den hjælp. 

Døren blev åbnet og stanken ramte ham hurtigt. Eskild skjulte sin væmmelse ved stanken af halvdyr, sved og sprut der lå alle vegne. " Enzel Silene " kaldt han som han stod inden for døren og lod den falde i. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Ja, bordelejeren havde hidset sig op over en kunde tidligere, men udover det havde det været en udmærket dag, og pengene rullede ind i forretningen som sædvanligt. Enzel havde været lidt i haven, mens solen stadig kunne nå over de høje tage og ind i gårhaven, men nu havde han søgt indenfor igen, og forsøgte at notere ned hvilke krav, han havde til sine ansatte, til når kontrakterne skulle finpudses.

Både han og en af hans ledige ansatte så op, da døren gik op og en noget nydelig mand trådte indenfor. Enzel kunne med det samme se at det var en mand fra byvagten. Hans halvdyrsskøge så kun de smukke ansigtstræk og det flotte hår, og skulle til at gå ham i møde, for at få æren at tilbyde ham service. Men hun stoppede sig selv, da han kaldte autoritært efter hendes chef.

”Ja, det er mig,” Svarede en kælen, rubinsk herrestemme. Det lød ikke på ham som om han var klar over, at han var i problemer. Han havde tidligere haft meget gavn af byvagten til at beskytte ham fra tyverier, men også tjenester såsom at følge ham sikkert igennem byen. Han regnede dog ikke med at en byvagt tjente så godt, at han kunne have råd til hans priser. Men nu måtte han jo lige høre hvad han ville, før han kom til at antage noget.

Så han rejste sig fra sine papirer, glattede sine nydelige pastelblå og grønne silker, inden hans gik en tur rundt om kundeskranken og stillede sig nydeligt til rådighed. ”Velkommen til mit bordel. De har vist ikke været her før. Kan jeg være behjælpelig med noget?” Han håbede på at det drejede sig om en nat med en af hans piger, men inderst inde kom han i tanke om rigmanden, som han vist kom til at true lidt og snitte hans kind med spidsen af sin daggert, og han frygtede et øjeblik om det kunne være det. Men hvem ville dog gå til byvagten med en så pinlig sag? Det hændte aldrig, at hans kunder havde lyst til at fortælle, at de gik på halvdyrsbordeller.

Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Mange så tingene i rummet, opfangede folks smil og blikke. De fik alt det gode, mens Eskild måtte arbejde ud fra så mange andre ting. De mindste bevægelser var mere end rigeligt for ham, for selvom senge knirkede oven på, kunne han isolere rummene for sig og nøjes med at tage udgangspunkt i de to bag skranken. 

Et mikroskopisk træk i øjnene kom som han fangede at kvinden ville have taget i mod ham, men stoppede så mekaniske op for at kalde på sin overordnet. I stedet lød en sydlandsk accent så tydeligt, den rundede sig så fint. Det virkede som en alt for indøvet leje i stemmen. Alt for kælen, alt for uærlig. Eskild fnys stille og trak let på smilebåndet i den ene mundvige. 
Hænderne blev let placeret på siden og stille i det sekund, som velkomsten var givet, lod han sig zoom ud i omgivelser. Hvilke rum der forekom aktivitet i, hvilken form af aktivitet han kunne tyde sig til. Mænd som kvinder på deres stemmer. 

" En frivillig tur med til hovedkontoret, og den fine daggert du brugte " hånden blev rakt lidt frem som en invitation for at han kunne 'inspicere' den. Det var ren og skær formaliteter. Han vil bare ikke virke sjuskede lige nu, men på den anden side, han ville heller ikke ses af Corinth Lochtree sådan et sted. Manden måtte tænke han var blevet syg eller lignende. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Så var det altså ham, hans kunde. Hvor var det altså under lavmålet. Hans ansatte vist også hvad det drejede sig om, men hun havde ikke lyst til at blive i lokalet, så hun skyndte sig ud i køkkenet, for at se om hun kunne hjælpe til derude i stedet.

”Er det nu også nødvendigt, gode sir?” Han prøvede at nedtone situationen ved at le lidt. Forsigtigt løsnede han den silke om sin hofte, hvori daggerten troligt hvilede. Men han ønskede ikke at udlevere den, den pyntede ikke bare, men var også hans sikkerhed og havde høj affektionsværdi for ham. Han trådte frem og lod byvagten inspicere våbnet. ” Jeg mener, det er uhørt, at jeg skal hele vejen med Dem til hovedkontoret, blot på baggrund af en kontrovers, især fordi jeg ved hvor travlt beskæftiget jer fra ordensmagten er. Og jeg lover at jeg ikke tyer til vold uden god grund.”

Som altid forsøgte han at bruge sin ungdommelighed og sine kønne øjne, til at overtale autoriteten om sin uskyld. Det plejede at virke, men lige med ham her, syntes han at han var svær at aflæse. Hans matte øjne var glansløse…

”Hele huset er booket i dag, og jeg er nødt til at blive her og passe godt på mine piger,” Forsøgte han med logik og fornuft. Forhåbentligt forstod en byvagt, hvor meget musene kunne danse på bordene, når først katten var ude. Det gjalt især om bordeller og alfonser. 

Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Den havde en fin vægt, og selve grebet på den var solidt. Den ene hånd fik rigeligt af indtryk for våbnets vægt og yde evne, han vendt og drejet den lidt for synets skyld, mens pegefingeren gled lidt grænsesøgende op ad dens falde side. " Det er en effektivt daggert du har dig, Hr. Silene " komplimenteret han det stille og rakte det tilbage til bordelejeren. " Du beder om vores hjælp i tide og utide, men så snart det kommer til byens befolkning beder du os tage dit ord for gode vare? " det var okay at smøre lidt tykt på, men det var vel ikke helt usandt. 
Kollegerne fortalte jo til tider lidt her og der i omklædningen og ved udgangen af en vagt. 

" Bed din næstkommanderende varetage opgaven, ellers bliver vi i ordensmagten blot ekstra fortravlet " for at bruge Enzels egne ord om hvor travle de måtte være i byvagten. Eskild lod de måtte øjne summe lidt til siderne, men lod dem i sidste ende alligevel falde frem for sig, som han tydet sig til at Enzel stod der. 

Eskild løftede et bryn og lod hænderne falde i folder. Afventende for at se hvor (u)samarbejdsvillig Enzel ville være. Det var jo blot en formalitet. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Man frygtede altid lidt, at man ikke fik sit våben tilbage, men heldigvis var denne byvagt en ordentlig en af slagsen. Troede han. Han begyndte at fæstne silken med daggerten stramt om sig igen, og nikkede smilende. ”Ørkenelvisk stål,” Syntes han lige han skulle nævne.

Han lyttede interesseret til hvad der blev sagt, og regnede egentlig med at herren ville konkludere, at det hele bare havde været falsk alarm, så Enzel kunne gå tilbage og arbejde videre uforstyrret. Men han udtrykte en bekymret mine. Var han kendt af byvagten?

”…Jeg vil foretrække at De afhører mig her,” Enzel kom i tanke om at hjemme var bedst, og at han ikke havde spor lyst til at blive forhørt og visiteret af nogen som helst på noget som helst kontor! ”Sagen er ganske enkel. Hr. Tinkle blev betjent af Missy og var meget tilfreds, men ville hellere have Kissy. Men Kissy betjente en anden i rummet ved siden af, og så skabte han sig på gangen og skabte utryghed i mit personale. Ja, jeg truede lidt med at skære hans nosser af, og kom til at give ham en lille rift under øjet, men det var yderst effektivt. Og Missy og Kissy kunne komme i bad, og forretningen kunne fortsætte!” Det var i hvert fald den korte historie. ”Nu må De have mig undskyldt. Jeg har papirarbejde der skal klares.”

Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

" Rolig nu " afbrød Eskild ham og løftede en hånd fra folden i brystkassen for at indikere han lige måtte slappe af. Det huede da heller ikke vagten spor at være et sted som dette. " Du kan ikke diktere hvem hvad eller hvor foregår hvornår i dette tilfælde. Jeg ville have været gået med til at lade dialogen finde sted her, men med den opfarende adfærd " Eskild trådte lidt nærmere ind i rummet og mod Enzel. 

" Jeg ved ikke hvad aftale du har eller om du føler dig hævet over andre, men hvem end du går på knæ for, er jeg fløjtende ligeglad med, " sidste del af sætningen blev sagt en del lavere, men lydhørt nok til at Enzel ville kunne høre det, og formentligt andre halvdyr med nysgerriggøre. Eskild gav sjældent sådanne varsler, generelt involveret han sig ikke sådan i tingene, men normalt havde han ikke disse udfordringer med folk. Smilet var famlet for længst og han bar en afvisende vibe til det yderste. " Du forhindre mig i et udføre mit arbejde, så... tag dine papir med dig og vi tager til hovedkontoret.. og bliver du ved, er det arresten

Eskild rynkede panden som øjnene blev slået ordentligt op. Han spøgte ikke, og det var tydeligt. Hans løjtnant og Sergent ville jo tro han var gået hen og blevet en dygtig vagt over-night. Det var blot stædighed og genstridighed. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Opfarende adfærd!? Enzel sugede luft til sig, men holdt det inde, for netop ikke at være opfarende. Men selv han kunne ikke ignorere en kommentar, som den bombe byvagten smed. ”Hvad mener De lige med det!? Jeg er en holden mand og går aldeles ikke på knæ for nogen af jer. Jeg betaler mine skatter!” Høje skatter, endda!

Ungkvinders kønne hoveder, alle halvkatte eller halvhunde, begyndte at titte frem fra køkkenet og stuedøren, men ingen turde træde frem, uden at få besked på det. Enzel var ulidelig at være i rum med, når han var rasende eller i panik, som nu.

”Hvad er Deres navn!? Jeg skal nok troppe op på kontoret, men det bliver uden Dem. Hvad vil Deres overordnede sige til, at De behandler gode, ordentlige folk som mig på denne her måde!?” Enzel brød sig ikke om at byvagten med det mørke og de kolde øjne begyndte at træde nærmere, som om han ville fysisk fjerne ham fra sit hjem. Han styrede lige udenom ham og gik hen og greb de papirer han havde arbejdet med. Men ikke fordi vagten havde bedt ham om det, men fordi han skulle bruge dem. ”Jeg skal ikke med dig,” Sagde han og gik en bue udenom ham, for at søge mod hoveddøren. De ville samme sted hen, men han nægtede at blive eskorteret.

Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Et ømt punkt blev så sandelige ramt, nogen måtte han da gå på knæ for, ellers havde han blot afvist det som en holden mand, som han jo ellers påstod at være. Det var ham fuldkommen ligegyldigt hvilke skatter manden betalte, når han havde den tro om at være hævet over loven, var man intet andet end opfarende og problematisk. 

Eskild rykkede sig ikke spor, virkede ikke spor skræmt eller overrasket over den adfærd manden kom med. Som han havde set det hele før. Det var typisk kvinder, i hans optik. Mon manden var en kvinde? Ajh det magtede han næsten ikke.. " Læg venligst dit våben af her, ellers bliver det konfiskeret " men han trådte stille om og gik mod hoveddøren som de var kommet fra. " Jeg tænker, at min overordnet ville finde dig noget så højtrystende og konfliktsøgende, i sådan en grad at han vil råde mig til at smide dig i arresten for at køle ned " man kendte vel Issac Thorne en smule, men havde Eskild skulle være under en af de andre løjtnanter, havde piben nok fået en anden lyd. 

Han nåede at åbne døren for forretningsmanden, men hans gang undret dog Eskild en anelse. Den var ikke som en normal gang, men i et forsøg på det. Træben?
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

”Vil du strippe en mand for hans eneste mulighed for selvforsvar!?” Enzels tone var rasende, også selvom alle andre i rummet og på gaden godt kunne finde ud af at være stille. Han ville ikke af med sit våben. Uden det ville hele byvagten sikkert afklæde ham og rage på ham, som det lystede dem. Aldrig mere, skulle nogen lægge hånd på ham igen.

”Jeg har ret til at bære et våben for at beskytte mig selv og min ære,” Sagde han, uden egentlig at kende til lovgivningen derom. Men alle gik da rundt med pengeposer og daggerts ved hoften? ”Det skal jeg nok minde din overordnede om..!” Han var helt færdig med at tiltale ham med dis eller titel. Byvagterne var alle sammen ubrugelige udskud. Og her troede han at de var der for hans beskyttelse.

Han sørgede for at smække med sin egen dør, før han fik byvagten på nakken, og så traskede han ud på den pæne gade, og så om sig efter et lift, der kunne tage ham til byvagtskontoret. Uden den byvagt, der nægtede at oplyse sit navn.

Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

" Helst ikke .. " med en mild rynken på næsen. Meget kunne man sige om Hwan, men han var på ingen måde så hysterisk. At finde en der teet sig så kvindeligt, at Hwan virkede mandig i sine sure perioder, var voldsomt. Nok kunne man sige meget om Eskild, men der var visse ting han ikke gjorde sig i på vagten, jo vist havde han udnyttet muligheden med Eamon, men han havde jo nærmest selv bedt om det. Bordelejeren var ikke noget som Eskild tændte på, hvis endelige der skete noget, fik han kun længere klunker af mandens vrede tone og trælse adfærd. 

Hvilken ære? Kunne man tænke sig til. Hvad ære havde han tilbage af når det så kom til stykket. " Bed om Løjtnant Thorne, Issac Thorne når du vil klage over menig Havasi " sukkede han blot og lod armene forlade deres ellers behagelig position, så de hang ned langs siden. 

" Jeg vil råde dig til at holde flere af deres klager tilbage og finde den sobre tone, for alt du siger kan og vil blive brugt i mod dig, og til mit held e... Hvorfor går du så mærkeligt?  " han kunne ikke forstå den mærkelige gang, intet i hans hoved gav mening og gu' zalans om han skulle kropsvisitere det der hysteriske individ der kunne være en formskifter, have evner der forvrænget lyd eller på anden vis manipuleret med ting. 

En vogn trillede forbi og Eskild løftede en hånd for at indikere de skulle stoppe. " Et lift til hovedkontoret med ... det der " og pegede sig over skulderen på den oplysende figur, der i Eskilds verden, stak noget så meget ud. Den stemme kunne skære sten i stykker. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Enzels øjne spærrede op. Det her kunne simpelthen ikke være en rigtig byvagt. Han drejede om og så efter den mørkhårede mand med vantro. ”Tro mig, min tone har hele tiden været sober!” Han, Havasi, skulle bare vide hvor fælt han kunne snakke. Han holdt sig kun tilbage, fordi byvagten havde den uretfærdige fordel, at han havde alle sine emblemer. ”Og jeg vil ikke finde mig i at blive kritiseret på måden hvorpå jeg går eller at blive kaldt for det. Jeg er kun under anklage, så hold venligst op med at behandle mig som en kriminel!”

Ja, han var arrig og talte højt, på grænsen til råben. Og alle folk på gaden, selv kusken i liftet, kiggede nysgerrigt på. Enzel bekymrede sig ikke om at blive dømt af nogen, men det var irriterende at blive uretfærdigt behandlet af en byvagt. Kusken fik lov til at vente endnu.

”Jeg skal lige love dig for at jeg ikke holder mine klager tilbage. Jeg kræver at du bliver straffet!” Denne Isaac Thorne var måske lige så korrupt som hans vagt, men Enzel var ikke bange for ham, bare fordi han var løjtnant.

”…Skal De med, herre?” Kuskens nervøse stemme generede i baggrunden, som en pibende røst. Noget kunne tyde på, at han var bange for at bordelejerens vrede skulle gå ud over ham, hele vejen hen til hovedkontoret.

Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

I øjeblikket savnet Eskild sin tidligere skade fra de øretæver Hwan havde givet ham, den midlertidig døvhed havde været noget så rar i øjeblikket. 

Det var nemt at tie, det var legende let, men alligevel stak mandens mange beklagelser alligevel til ham, at det i sidste ende fik Eskild til at vende om på hælen og stille sig klods op ad Enzel med en finger velplaceret mod mandens brystkasse: " Det sekund du nægtede at samarbejde og begyndte at diktere hvad jeg måtte nøjes med af informationer, blev du en kriminel person i mine øjne, ikke nok med at ud har et horehus af dyr, din attitude er ækel og jeg har absolut intet i mod at binde dine hænder fast og stop klædes stykker i munden på dig, " hele kropssproget var tydeligt. Eskild var ikke uerfaren i at dominere, og slet ikke i at udtrykke disse ting. Han lagde aldrig hånd på manden foruden fingeren på brystkassen. 

Han vidste at han var højere end bordelejeren, hvorfor han med en så stor fornøjelse talte nedad.

Vagten flyttede sig og valgt at gå hen til kusken og peget til at Enzel skulle træde op, frivilligt. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Enzel rykkede sig ikke ud af flækken, bare fordi en byvagt kom imod ham, og pressede en finger mod hans bryst. Enhver berøring var uvelkommen, men det var ikke fordi Enzel kunne trække sin daggert og hugge fingeren af ham, for det. Ikke her med så mange vidner. Nok var Enzel lavere end manden, men han tøvede ikke med at se om på ham med lynende øjne.

”Nu ved jeg hvad det drejer sig om! Det der er diskrimination mod min profession og halvdyr!” Han daskede vagtens finger væk fra ham, ligeglad med om han kunne få konsekvenser for det. Han brød sig ikke om at blive rørt ved eller være tæt! ”Jeg er ligeglad med om du er byvagt, bums eller konge. Du skal ikke true mig! Du aner ikke hvem du står overfor, men jeg skal love dig for at du finder ud af det, når jeg om lidt ødelægger dit liv!” Han rev sig væk fra ham, helt uden at der blev holdt fast i ham. Han skulle bare væk, og helst nå hen til kontoret inden, så idiotvagten ikke fik en fordel med at blive hørt først.

Han steg op i vognen og krydsede sine arme, og sagde ikke engang noget til kusken. Kusken kiggede spørgende ned på byvagten, for at afvente om han stadig skulle køre oven på hånddasket og truslen om at ødelægge hans liv.

Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

I sekunderne hvor de stod tæt, fik Eskild en ordentlig indånding af hvad der hang af dufte omkring Enzel, nok havde de været på bordellet, men der var nogle enkelte dufte som ikke stak synderligt ud, som de gjorde lige nu. Lugten af røgelse, sved og rosenvand havde været et stærkt indtryk i selve bordellet, men som de stod ude på gaden i den friske luft, var der dufte som ikke havde været så særpræget at bemærke, for stedet osede af halvdyr. Duften af katteurt var langt stærkere for ham at sanse nu end tidligere. 

Selvfølgelig ville det ikke være underligt at bordelejeren selv tog sine halvdyr i mund, røv og skede, men hvad der var underligt var hvorfor lugten hang sådan ved ham, når lugten af sved og røgelse lige så stille forduftede. Rent manden rundt med katteurt, det blev kun værre og værre for sig, og noget mere underligt for Eskild. 
Træbenet var blevet ignoreret, så det betød vel i teorien de måtte inspicere manden fra top til tå ved arresten, sikre sig at der ikke var anden former af våben bundet til kroppen. Piske og lignende var sikkert en del af hans inventar. 

Men i mens alle de tanker forekom, ignoreret han Enzel, som han ikke sagde noget. Intet af hvad manden sagde var alligevel vigtigt, han troede vitterlig på, at han var noget særligt, hvilken han jo ikke var. 

Eskild steg op i vognen og indikeret blot til kusken at han måtte køre, så kunne de nyde freden så længe den nu engang varet. 
Men som turen var i gang, valgt Eskild at informere bordelejeren stille: " Ved ankomst til arresten vil du blive kropsvisiteret for våben og mulige stoffer. Løjtnant Thorne sidder allerede som vagt i arresten, hvorfor du vil møde ham som en af de første " og så videre, Eskild samlede hænderne i en sammen foldning på skødet og lyttede bare til omgivelserne, men alligevel med en skærpet fokus på Enzel. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Endelig kørte kusken, men det generede ham, at det var ham der var kunden, men at kusken valgte at afvente byvagten. Han brugte dog ikke sin krudt på at skælde ham ud, men begyndte at grue for byvagtens trusler om at skulle blive kropsvisiteret. Det kunne ikke være rigtigt, at det ville være et krav, bare for at komme ind og tale med nogen. Hvad nu hvis han havde været en uskyldig ungpige, hvis ømme former kun var ved at blomstre?

Han spekulerede hele vejen, og forberedte sig på at køle ned ovenpå skænderiet, men det var svært fordi han gjorde ham så gal. Han betalte kusken for minimumsprisen, for en medskyldig som ham, skulle i den grad ikke få drikkepenge for så elendig service! Og så steg han ud af hestevognen, rettede på sine fine silker og knyttede så sine hænder. Han måtte fatte sig når først han kom igennem hovedindgangen.

”Mit navn er Enzel Silene og jeg er bordelejer for halvdyrsbordellet længere oppe i byen. Jeg kommer fordi en af jeres byvagter har gjort mig uret. Havasi, fortalte han mig at han hed, har chikaneret mig på det groveste.” Han kiggede efter en, der kunne ligne en øverstkommanderende i rummet her. ”Høj, mørkt hår. Ligner en utæmmet kusse.” Den sidste bemærkning kunne han ikke dy sig med. Men forhåbentligt var det nok til at beskrive hvem han var.

Issac Thorne

Issac Thorne

Løjtnant for det øvre bydistrikt

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 06.08.2023 06:35
At sidde med vagten i arresten var ikke altid lige spændende, når man blot skulle have et overblik over de enkelte personer som befandt sig i hver deres celle. Det var et nemt og næsten ligegyldigt job, for hvem skulle komme ind og hvem skulle gå ud? Det var sjældent at det hver her folk henvendte sig, hvor det var bedre at tage kontakt til hovedkontoret, hvor man nemmere kunne få fat i en vagt som kunne hjælpe en med de problemer man havde. 

Hovedet gled op fra det papir arbejde som han sad og kedede sig selv med, da døren ind til arresten gik og og lukkede sig og han vendtede blot på at se hvem der kom ind i dette øjeblik. Han rejste sig fra stolen for bedre at imødekomme personen. Skikkelsen var velkendt, omendt at han ikke vidste alt for meget om halvdyrt, men han vidste hvem han var og hvad hans erhverv var. Det gjorde de fleste i byen.

Issac nåede dårligt nok at byde velkommen eller lignende før Enzel begyndte på det han havde på hjerte. Han lyttede til halvdyret og hvad han havde at fortælle. Forhåbentligt var der tale om en misforståelse, Issac var godt klar over at Eskild kunne gøre meget ud af tingene og at der af og til kom klager, men det var en sjældenhed. "Han har chikaneret dig?" Lød det spørgende fra Issac som han søgte den andens blik, "Jeg vil meget gerne hjælpe dem, Hr. Silene, men der er bestemt ingen grund til at bruge den slags ord om mine kollegaer. Hvorfor sætter De dem ikke ned, så jeg kan få det hele fortalt?" 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

”Åh,” Enzel spottede ham. Han så ældre ud og langt mere velklædt end hvad han havde forventet. Endelig var der en fornuftig mand at snakke med, vurderede han for sig selv, alene på baggrund af den spørgende, rolige lyd fra løjtnanten. Han hidsede sig selv ned, selvom det brændte i ham om at komme ud med sit brok. ”Issac Thorne formoder jeg?” Han nærmede sig hans arbejdsbord og tog plads overfor ham på den træstol der var ledig. Han bemærkede den store mængde papirarbejde på hans bord, men forsøgte ikke at snage i hans sager.

”Det har været en travl dag på mit bordel, og jeg og en kunde kom op at toppes, hvilket har resulteret i, at han har anmeldt mig. Jeg har allerede tilstået overfor din åndsvage vagt- beklager, men det er han altså! Men han forlangte at slæbe mig herned, selvom jeg har travlt med at passe på mine piger,” Han kiggede på ham med intense blå øjne, opfordrende om, at han skulle forelske sig i dem og erklære ham uskyldig for alle sigtelser, der måtte være rettet mod ham.

Enzel krydsede sine ben, der var beklædt med løstsidende silkebukser, der formåede at skjule hans store hale, så man ikke kunne spotte at han var halvdyr. Hans forklædning skulle foregive at være en menneskeforklædning, og skønt man ikke kunne gætte at han var halvdyr så let, var der alligevel noget sært og fremmed over den lille luksussøgende mand.

Han lod til allerede at være godt tilpas i løjtnantens selskab, og frydede sig over at han nåede frem først, og at den tarvelige byvagt snart skulle krybe foran ham, for at undskylde og tigge om at få lov til at beholde sit lille job. ”Han har chikaneret mig noget så fælt, sir. Han har været tankeløs overfor mine ønsker, og han har kritiseret mig for måden jeg går på og kaldt mig for ’det der’ på min egen gade! Han har sågar truet mig med at svinebinde mig. Og hvis jeg brokkede mig over ham til dig, ville det kunne blive brugt imod mig?! Han har selv afsløret, at han ikke kan lide mig på baggrund af min profession og mine søde halvdyr, så som du nok kan høre, er jeg blevet chikaneret.” Skulle man mon tilluske sig en kunde mere? Ja, hvorfor ikke, når nu han alligevel var blevet bestjålet for sin vigtige tid. Han søgte ned i en inderlomme og fiskede et lille visitkort op, som han høfligt overleverede. Hans forretning var god nok. Visitkortet afslørede en adresse og åbningstider, og bagpå var der et tegnet stempel med en nøgen halvhundepige og en nøgen halvkattepige, der med deres kroppe og silker var viklet lokkende ind i hinanden. Det var ikke til at tage fejl af, hvad hans foretagende var.

Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Eskild nåede knap nok ned ad vognen før bordelejeren var løbet ind i arresten for at fortælle sin side af historien og det gjorde ham nu ikke spor. Han gav husken nogle ekstra penge som han trådte ned og traskede roligt ind ad døren til arresten. Hele hans fremgangsmåde var rolig og uberørt af situationen, præcis som han var hævet over situationen. Eskild trådte hen til døråbningen og lænede sig let op mod den og lod hænderne falde til i lommerne. 

" Løjtnant " hilste han til Issac uden at vende blikket mod vennen, som alligevel kendte til blindheden. Eskild lod bordelejeren fortælle sin fordrejet oplevelse af det hele, undlod vigtige deltaljer og generelle sandheder. 

Et bryn var så småt hævet og han vendte hovedet en smule imod Issac. " Han er forresten i besiddelse af en daggert af ørkenelvisk stål, den kan gøre fin skade.. Præcis som det snit han valgt at lave på kunden der anmeldte ham " tilføjet han lige så stille når tingene blev lagt på bordet fra Enzels egen side. 
Men øjnene smallede sig stille og han prøvede endnu at finde ud af hvorfor manden var så speciel. " Hans ønske om at blive talt med på bordellet blev afvist, da han valgt at vurdere hvad der var nok og ikke nok at fortælle og påskønnede at vi er så travle at hans hændelse ikke var vigtig at forholde os til. Men Thorne, der er noget jeg vil drøfte med dig " og med det skubbede Eskild sig selv fri fra dørkarmen og trådte lidt tilbage og væk fra rummet de stod i for at få Issac med sig. 

Hvad Eskild vurderet som en passende afstand fra at Enzel ikke ville kunne høre med. Med lavmælt stemme fortalte han: " Der er noget ravende besynderligt ved ham. Hans hjerterytme er ikke menneskelig, hans naturlige krops varme er varmere end vores... og jeg kan ikke finde ud af hvad der er med ham " tonen var seriøs, og Eskild trak lidt på skulderen. " Havde han valgt at lade mig gøre mit job uden problematik, havde jeg ikke slæbt ham med.. han opfører sig som om, han er hævet over loven når det kommer til at skulle redegøre for sine handlinger " tilføjet han stille og lod sine sanser flyde til i rummet. 
Issac Thorne

Issac Thorne

Løjtnant for det øvre bydistrikt

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 07.08.2023 06:39
"Ja, det må De beklage" Kom det fra ham som han glemte at præsentere sig selv, under den andens snak, "Det er mig der er Hr. Thorne, ja" Lød det blot fra ham som han lod blikket hvile mod Enzel. Issac vidste ikke hvad dette drejede sig om, før han begyndt at tale, men det var tydeligt at mærke at personen her virkede oprevet og ophidset på en sådan måde, at han dog forhåbentligt ville falde ned. Issac fulgte ham med blikket som han satte sig ned overfor sig og de dermed kunne få talt lidt om hvad Enzel havde på hjerte. 

Issac lyttede til Enzel som han forklarede, mere omkring Eskild end situationen, men han havde også gjort det klart at dette handlede om Eskild og ikke selve sagen. Det var en spøjs situation. "Folk kommer op og toppes hver eneste dag, så mon det var så voldsomt?" Et sted skulle han starte for at virke imødekommende og for at få ro på situationen, "Jeg er selvfølgelig ikke glad for at De ikke taler pænt om min kollega, men Hr. Havasi er i sin gode ret at tage dig med herind, hvis han føler at det er det der er bedste for situationen. Jeg har dog fuld forståelse for at De har et etablisament, som skal passe på, men i bund og grund så er det hans ret" Der var ingen grund til at opildne til endnu mere uro, men Eskild havde muligvis ageret forkert i sine handlinger, men grunden var reel nok. Han havde muligheden for at slæbe ham med herned. 

Enzel virkede til at være mere rolig som Issac lyttede til ham og han satte sig da også mere til ret i stolen, som historien kom længere frem, "Jeg hører dig, Hr. Silene og jeg vil selvfølgelig tage snakken med Hr. Havasi når jeg får muligheden for det" Issac havde ingen idé om hvad der var sket, men vidste dog at Eskild havde sine metoder og det var ikke alle som var lige glad for disse. "Jeg beklager selvfølgelig hvis han har virker cikanerende overfor Dem. Jeg bliver selvfølgelig nød til at vende situationen med Hr. Havasi, for at få hans ord på" Det virkede næsten ikke ulig Eskild at gå den vej.

Han behøvede måske ikke at vente så længe med Eskild, eftersom at han trådte ind i rummet, som de sad og talte og Enzel forklarede. Issac lod sit blik glide mod Eskild som han kom ind og fortalte. Han kommenterede ikke på det som han fortalte men lyttede blot, indtil han trak ham væk fra skrivebordet og Issac bevægede sig med ham væk fra Enzel.

"Men hvad ved du om ham, Eskild? At have en højere kropsvarme er der jo intet forkert i. Jeg kan godt se det virker unaturligt for et menneske." Issac var måske lidt i vildrede om hvorfor Eskild havde slæbt ham herned for så lidt, "Jeg forstår din bekymring, men mon ikke blot han vil passe hans job? Vi møder så mange som føler sig hævet over loven" Det gjorde de jo også selv, "Men du fortalte noget om en kniv? Det er der også mange der har. Men Eskild fortæl mig, hvad dine tanker bag der her var" Issac var på Eskilds side, det var der ingen tvivl om, han forsøgte blot at forstå. 
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti, Mong, Muri Læremester
Lige nu: 3 | I dag: 7