Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 10.05.2023 21:16
De byvager, som stod Alister nærmest, havde bemærket, at sergenten de seneste adskillige uger havde virket ved siden af sig selv. Det var som om, han ikke længere fandt glæden ved at råbe af rekrutterne, og selv om man i en vis grad kunne nyde, at hans opmærksomhed lod til at være fokuseret andre steder, var det alligevel mærkeligt, at se ham være så meget ved siden af sig selv.

Spurgte man, påstod han naturligvis, at der absolut intet var galt. Nej, han havde højest lidt af en smule sløjhed og havde følt sig mat i sokkerne .. i hvert fald var det intet på den følelsesmæssige front, der trykkede sergenten. Selv om hver nat, når han lukkede øjnene, var det Stian Hwans ansigt, der tonede frem, og ordene, der igen gav genlyd i hans hoved:  "Jeg tror jeg elsker Dem."

Hårdnakket og opsat på at få tankemylderet ud af hovedet, havde Alister fået en ny besættelse: Eskild. Hvad i alle guderne havde den anden byvagt sagt eller gjort, der havde fået den ellers rolige Stian til at miste besindelsen så fuldstændigt? Han tog sig i dagligt at holde øje med, hvad den anden byvagt foretog sig - hvem han talte med, hvilke vagter han havde, og han havde endda taget sig selv i at forsøgte at skygge ham efter arbejde. 

Denne eftermiddag vidste han, at Eskild befandt sig i hovedkvarteret - han vidste også, at det gjorde de fleste andre byvagter ikke. Den perfekte mulighed for endelig at konfrontere manden med, hvad der var foregået..

"Havasi." Hilste han i derfor i en påtaget munter tone, der fuldstændig modsagde hans tordensky af en ansigt, som han trådte ind i rummet hvor den anden mand befandt sig og stille lod døren glide i bag sig. 
Eskild

Eskild

Byvagt i det øvre bydistrikt

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Alt var fryd og gamme. Det syntes hvert fald sådan i det lange løb, han holdt sig ganske godt på måtten, det var næsten helt unaturligt for ham at være så artig. Måske ligelovlig meget sagt, men for hans vedkommende, det var store sager. Mange ting var blevet lagt i fortidskassen

Vagterne var tilbage hvor de plejede at være, arkivtjansen var forlængst et overstået kapitel og Stian lugtede ikke længere af daggammel afføring når han havde fri - så den unge byvagt klagede ikke synderligt meget over det. Men forholdet, som ikke var et forhold, trak tænder ud og for alt i verden blev det ikke taget med ind på arbejdet. De holdt det professionelt (sådan da). Men som Eskild var i færd med at sorter nogle forlagte mapper på kontoret, hørte han fortrinene han kendte så ganske godt. 
Det var ikke spor unaturligt, men tonen - jah tonen - den var næsen helt forkert, hvorfor han valgte at se en smule skævende mod sergenten. 

"Sergent Ponticus" svaret han en smule tørt, men det faldt i hak med døren som gled i bag sergenten. 

Med mapperne sorteret og lagt i ordentlig række, valgte han at vende sit fokus mere mod halvelveren og gav sig lige så stille til at tyde rummet og den andens hjerterytme og kropslige signaler, de som gav noget fra sig.
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 11.05.2023 19:14
Selv om Alister gjorde sit bedste for at se rolig og kontrolleret ud, var brynene trukket sammen i en grimasse og hans hjerte hamrede i brystet på ham. Håndfladerne var langt svedigere, end hvis han skulle afhøre en ussel kriminel - en tjans han ofte tog glæde i. Dette her handlede trods alt om at udspørge en anden byvagt om et emne, han følte sig alt andet end komfortabel ved..

Hans blik gled derfor også hastigt videre fra Eskilds ansigt til de nydeligt sorterede mapper - noget han almindeligvis ville sætte stor pris på, men som han overraskende nok i øjeblikket erfarede, ragede ham en høstblomst. Faktisk var der en del af ham, der havde lyst til at kaste mapperne på gulvet og råbe af Eskild for at finde ud af, hvad der foregik..

Men det var ikke vejen frem. I stedet rømmede sergenten sig, som han ikke kunne trække det ud længere og vendte et skarpt blik mod den anden byvagt: "Jeg har ladet det ligge i en rum tid, så du havde tid til at komme dig.. men jeg er nødt til at spørge hvad i alle helveder der foregik i den gadeslåskamp?" Spurgte han og mærkede en kortvarig lettelse i brystet ved at få det ud, direkte efterfuldt af en anspændthed over, hvad Eskild ville svare..
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Som en klokke der slog til Gudstjeneste, hamret sergentens hjerte i en rytme der fangede hans opmærksomhed, skønt han havde sat sit fokus til netop det. Men så forslået og så bankende, det kom alligevel en anelse bag på ham. Små snif og han ville kunne fornemme den varme som forlod elveren, men det mindede ham blot om en kommentar fra olieforhandleren i sin tid. Havde han ikke sagt, at Eskild delte en form af duft med Alister. 
Læder og citrus, det var vidst ordene der var blevet brugt. 

Prompte kom årsagen til deres lille intime møde og Eskild fortrak en overvejende mine, før det faldt op i et skæv smil og han åndede lidt frynse ud igennem næsen. Det var vidst rigtigt, Stian havde godt udtrykte noget indirekte, for han gad ikke tale om Alister. 

Lettelsen hos sergenten var dog tydelige. "Det var nogle interne konflikter mellem Stian og jeg i privaten. Misforståelser og lidt stikken" ganske sandt, ingen løgn i det. Meeeen det var en meget vag sandhed, for det fortalte ikke den fulde sandhed, blot toppen af isbjerget. "Er det ikke noget du hellere vil drøfte med Hwan?
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 21.06.2023 19:42
Alister var alt andet end glad for at se det skæve smil, der spillede om Eskilds læber. Det forekom ham, at det hånede ham, sammen med det lille fnys. Faktisk, når Alister tænkte over det, havde Eskild altid irriteret ham - lige fra den første dag, Alister havde set ham, konstaterende at det var en flot kvinde, der var blevet ansat i byvagten, blot for at opdage sin fejl-antagelse..

Øjnene blev smallere. Svaret gjorde intet - han kunne godt regne ud, at det var noget i privaten, men når det foregik på offentlig gade i byvagtsuniform, måtte det være hans ret, at vide det..

"Nogle interne konflikter, der skulle tages på åben gade?" Afbrød han derfor utilfreds. "Jeg tror godt, at du kan indvie mig i lidt mere end dét.."

Han nævnte ikke, at han havde forsøgt at drøfte det med Stian. Det havde taget en drejning, han helst ikke ville tænke på .. ikke nu.
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Skuldrene løftede sig og hænderne løftede sig vagt op i en ligegyldig gestikulation "Det var aldrig vores hensigt at tage den i vagten" men den var et kerneelement for deres relation på nuværende tidspunkt, så hensigt eller ej, den havde været alfa og omega. 

Eskild tog nogle afgørende skridt frem, kortede afstanden gevaldigt. Ligeglad med hvor tydeligt det måtte blive for Alister hvor tomt blikket af hans var. Dødt og intetsigende. 
"Hwan bryder sig vidst ikke helt om, at jeg taler om det.." luftede han alligevel lige så stille, som det var det mest ubetydelige i hele verde. 

Med hovedet let på dukke tilt og halvanden fodsafstand til sergenten, faldt minen han havde haft tidligere. 
"Men udfører han ikke sit arbejde til perfektion nu da?
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 01.07.2023 15:50
"Men det gjorde I!" Sagde Alister, vreden stigende op i den unge sergent. Han nedstirrede Eskild idet han trådte nærmere. "Forhelvede, Havasi, I startede et slagsmål på åben gade .. har du virkelig ikke mere at sige til dit forsvar?" Eskilds ligegyldige mine gjorde mere end noget andet til at pisse Alister af - han havde lyst til at tage fat i nakken på ham for at ruske sandhederne ud af ham.

Men det ville ikke gøre ham selv meget bedre..

Han var tavs et øjeblik, som bemærkningen om Stian faldt. Jo, Hwan havde taget latrin-rengøringen uden at kny, ja faktisk uden at tale med Alister overhovedet. Og den unge meniges tavshed var ved at drive Alister lige så meget til vanvid, som Eskilds ligegyldighed.

"Det er ikke hans arbejde, det handler om. Det ved du godt."
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Er små hoverende smil blomstret op, som han hørt vreden fra sergenten. Så temperamentsfuld, intet under at Hwan blev hård af ham ved tanken om det den mand vred. 

Et langtrukken og ugideligt suk forlod Eskild, uden at være den mindste smule intimideret af sergenten, lod han hele sin krops holdning vise, at intet ved dette skræmte ham eller berørte ham. “Hvad er det præcist du vil vide? Hvorfor vi sloges eller hvorfor han undviger dig?” 

Det skulle stikke før det gjorde godt. Eskild vidste lidt for ofte, mere end hvad han burde, men Stian fortalte sig selv ved tavsstilstand. 
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 12.08.2023 15:24
Eskilds smil var mere provokerende, end noget andet. Alister kunne næsten tro, at den anden byvagt nød situationen med Alister råbende ad ham .. var det fordi han på en eller anden måde havde fået Stian i sin magt? Selv efter de havde slået hinanden halvt fordærvet?

"Hvorfor I sloges. Det andet er jeg godt klar over. Det er mellem os!" Sagde han vredt, tanken om at Stian undveg ham, var han ikke glad for, men han havde jo selv afvist manden. Det var Alisters egen skyld, at Stian ikke ville snakke med ham - men det betød ikke, at han ville finde sig i Eskilds selvfede fjæs.

Hans hænder knyttede sig en smule - ikke at han ville falde ned på deres niveau med at dele flade ud.
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

" Det er mellem os " gensvaret han og rynkede brynene så de mødtes falsk beklagende i midten, mens læberne blev presset let sammen. Det varede kun så længe indtil han trak på i smilet, atter hånende og grinagtigt. 

Eskild trådte et skridt tilbage og løftede hænderne svagt op. " Hvis du ønsker at vide besked, må du sprøge Hwan selv.. hvis altså han vil tale med dig efter dit afslag " det var aldrig blevet sagt eller bekræftet, men Eskild havde jo prikket let til Stian og han havde ingen interesse i at snakke om Alister, så for ham, så gav det sig selv. 

Blikket vendt lidt ned, som han ville indikere at han så hvad han gjorde med hænderne. " Vredes problemer? "
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 16.08.2023 20:09
Selvfølgelig. Alister burde have sagt sig selv, at Eskild ikke havde i sinde at komme med noget som helst brugbart. Han nød tydeligvis at lege med Alister, aldrig egentlig fortællende ham noget. 

Hvis han skulle have sandheden at vide, måtte der andre metoder til. Holden øje gennem døre og vægge .. ikke at Alister brød sig om at nedværdige sig til spionage, men nogen måtte for pokker holde øje med manden..
Eskilds kommentar om Stian var dog nok til at få ham til at ryge op i det røde felt. Han trådte frem, næven løftet og måtte holde sig tilbage for ikke at tyre den mod Eskilds ansigt.

"Hvad har Stian sagt om et afslag?" Han havde troet, at den menige ville holde sin kæft.. hvor meget vidste Eskild?
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Hovedet let lænet tilbage og et dovent smil var tydeligt smørret henover hans ansigt. Det var som at stik til en skovsnegl med en pip, den fryd der var i at kunne forvolde sådan en stikkende irritation uden at der kunne ske noget igen. 
 Selvfølgelig havde Sølvklinge alverdens mulighed for at handle og agere, men det krævede han steg ned fra sin høje hest og viste, at han ikke var en fløjtende fis bedre end nogen af de andre i vagten. 

Læberne formede sig i et lille oh som sergenten kom farende tæt på. 
 Eskild forekom så ganske afslappet i sit kropssprog og han trak blot en sløset trækning på skuldren. " Han ville ikke snak om det, men det fik ham til at opsøge mig " uden at tydelige gøre hvad hverken det var eller det som forekom efter at han blev opsøgt. 

Absolut ingen havde sin tvivl om hvor hans seksualitet lå, og hvis Alister ville erkende at han vidste hvad Stians var (og sin egen), ville han nemt kunne lægge to og to sammen. Men aldrig ville Eskild udtrykke det, løftet til Stian og hans hemmelighed var for godt til at smide sig omkring med. 
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 26.08.2023 16:30
En lille forståelse for, hvordan en anden byvagt kunne kaste sig over Eskild på åben gade, var ved at spirre i Alister. Han kunne mærke, at det selv kløede i hans fingre efter at smadre det selvfede, afslappede ansigt, som så ud til at nyde hele situationen lidt for meget.

Så Alisters afslag havde fået .. Stian til at opsøge Eskild?

Han havde svært ved at placere, hvorfor de ord fik en følelse af noget, der gjorde ondt, til at brede sig i kroppen på ham. Hvem Stian så, kunne jo rage ham .. han havde jo afvist ham, men han kunne mærke et behov for at passe på den yngre menige. Og Eskild var ikke den rigtige for Stian!

"Hvem Stian opsøger er hans eget valg .. men du har kraftedeme at behandle ham ordentligt, Havasi." Snerrede Alister. Tanken om Stian og Eskild sammen fik det til at vende sig i ham. Det var ikke misundelse, nej det kunne det ikke være, men Eskild var helt og holdent en røv, der ikke fortjente Stian!
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Ovenud tilfreds. Næsten lidt for selvtilfreds over hele situationen. Han kunne mærke det på sergenten, mærke hvordan det vendte og drejet sig i ham. Eskild tog en ny runde med 'åh' i mundformen som det lige skulle trædes i. " Hvorfor tror du vi er en ting bare fordi han opsøgt mig?

Det var Stians sted at fortælle eller stå ved det. " Han opsøgt mig for at tale om hændelsen.. og så delte vi nogle flere hemmeligheder med hinanden.. " eller Eskild havde delt Stian en hemmelighed der, for Eskild, var lige så vigtig som Stians hemmelighed havde været. 

Men at sergenten kunne tro det værste som sin lille dukke, det var næsten bekymrende. Men det betød dog ikke, at Eskild ikke kunne fortælle Alister en anden ting. Noget som kom fra den nat der havde vendt op og ned på alting. Måske lidt et sats, for han var rimelig sikker på at de havde forsøgt sig med det. " Men han kysser godt, ik'? "
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 26.08.2023 18:43
"Så I er ikke en ting?" Hørte Alister sig selv sige, og han kunne have bidt sig i tungen. Det lød jo som om han var interesseret i at vide det - eller endnu værre, man kunne få et indtryk af, at han var jaloux..

Han hadede, at Stian havde fortalt Eskild om episoden mellem dem. Ikke at det burde rage Alister, hvad Eskild vidste, men han følte at det var noget personligt mellem ham og Stian .. som ikke kom den anden byvagt ved.

Han vidste, at han bare burde forlade samtalen med Eskild. Det havde været en dårlig ide at opsøge ham - og det ville blot ende med at pine Alister yderligere. Alligevel fik Eskilds næste ord ham til at være tæt på at flyve op i det røde felt igen. Havde Stian virkelig fortalt ham så meget? Kunne Stian overhovedet huske, at han havde kysset Alister?
"Hvad mener du? Jeg går ikke og kysser på andre mænd!" Udbrød han defensivt, selv om udtrykket i hans øjne tydeligt fortalte ham, at Eskild havde ramt plet.
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

" Spørger du om vi er kærester? " spurgte han med en snert af hån i stemmen. Det var alligevel lidt for nemt, Eskild havde da slet ikke regnet med at sergenten ville reagere som han gjorde, men det blev da hurtigt sjovt. 

Og igen, Eskild prøvede sig blot frem, famlede i blinde som en anden sandsigerske der så ind i spåkuglerne. Digtede på folks fremtid og forsider, lod dem tro de havde en idé om hvad der foregik omkring dem. Men noget sagde ham, at han ramte mere end plet. " Mænd... Nej, Stian måske? " spurgte han, lagde armene let i folder så den ene hånd lagde som overarmen og det selvtilfredse grin voksede blot. 

" Hør jeg ved ikke hvad du tror Hwan fortæller mig eller ej, men der er en grund til at jeg er den som i smider ind til folk for at se om de lyver eller skjuler noget relevant, sergent " mindede han venligt hr. Sølvklinge om. 
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 18.09.2023 14:48
"Bare glem det." Sagde Alister. Han kunne da være fuldstændig ligeglad med, om Stian og Eskild var kærester, kunne han ikke? Han hadede allerede sig selv for at have stilt spørgsmålet. Faktisk, jo mere han talte med Eskild og hans provokerende tone, jo mere gik det op for ham, at dette her havde været en fejl..

Han trak sig en anelse tilbage fra Eskild, jo manden vidste oftest om folk løj, men det gjorde Alister jo ikke! Eller jo, om kysset, men det kom sgu da ikke Eskild ved.

"Lad os bare aftale, at vi begge to blander os uden om hinandens affærer." Udbrød han til sidst gnavent og vendte sig om for at gå hen mod døren. Dette her havde virkelig været en fejltagelse.

Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

En hånligt optrækning kunne anes på smilebåndet. " Vi er ikke kærester, hvis det er hvad du vil vide " svaret han unødvendigt og nød det hele. Forestillingen af den så højt elskede sergent der kunne alt, helten alle så gerne lod sig redde af. 
Alle havde vel fantasier, Eskild var ikke en undtagelse for dette. Kun en uden smag for mænd, ville ikke ane hvad de missede. 

Eskild lod sig træk let i skuldrene som sergenten trak sig. 

Hænderne lod blev placeret på hoften og han lod vægten hvile mod den enen fod. " Er det ikke lidt sent, sergent?" nogen måtte jo spørge, omend det var hånligt og nederdrægtigt af ham, men Alister havde selv åbnet døren til dialogen. " Du tager sjældent så meget affære i hændelser mellem vagter, som du gør med Hwan og jeg, og jeg tvivler det er på grund af mig du er så .. pirrelig
Alister Sølvklinge

Alister Sølvklinge

Byvagtssergent

Retmæssig Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 192 cm

Krystal 30.09.2023 14:17
Blikket, som han ellers stift havde rettet mod døren, gled hastigt tilbage mod Eskild. De var ikke kærester. Hvad ragede det overhovedet ham - mænd skulle da heller ikke være kærester med mænd!
Han skubbet stædigt det påtrængende mentale billede om Stians smukke, slanke hænder flettet sammen med Eskilds ud af hovedet, som han stædigt fortsatte mod døren. Han havde behov for at komme væk fra Eskild, måske finde en kro og få skyllet den besynderlige følelse ud af hovedet.

"Hwan er i min deling. Jeg passer bare på mine folk." Svarede han irriteret. For hvad skulle grunden ellers være? "Og jeg har brug for at sikre mig, at der ikke kommer flere slåskampe."
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Eskild lod sig så småt sætte sig halvt på bordkanten og så mod ryggen af sergenten. Armene lagde dig i lette folder og han smilede for sig selv. Det morede ham hvordan nogen mænd kunne være så benægtende for hvad de selv var. 

Så som en lille venlig afslutning: “ I det mindste står jeg ved hvem jeg er “. 

Man kunne altid være den som fyldte olie på bålet, han var bare ikke den som smed gløderne. Han motiveret kun til det. “ Men bare rolig, jeg ligger ikke hånd på Hawn igen “ med en sød undertone af ‘i det offentlige’. 
1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti
Lige nu: 1 | I dag: 6