Frederik Ludvik
Handler med og fremstiller olier (til madlavning og til kroppen)
Kaotisk God
Race / Menneske
" I-ik noget! Jeg spurgte bare om De var her alene!" havde den lidt yngre fyr , der var kommet op til Frederik svaret, som hans løftede hænderne forsvarende op foran sig. Han trådte et skridt tilbage, men Frederik trådte blot efter, lukkede afstanden mellem dem for at tage fat i hans krave.
" Jeg.. er.. ikke... Til.. mænd! " havde han vrisset truende. Ingen - ingen - skulle så meget som hentyde andet! Lige godt hvor lange blikke han havde sendt manden på den anden side af kroen hele aften.
" Det-det har jeg he-heller ikke sagt De var! " Men Frederik havde ikke lyttet på ham. Han havde skubbet ham væk, med sådan en kraft at han væltede ind i en anden, som spildte sin øl ud over en tredje.
Og så var slåskampen ellers gået i gang.
Det var ikke fordi Frederik som sådan var en voldelig fyr, men ingen skulle få det til at virke som om han var til mænd! Og med alkohol i kroppen, var det altid lidt sværere at holde styr på alle følelserne. For den yngre fyr havde set ret fin ud.. Og selv efter Frederik havde sendt et par slag i hans retning så han stadig ret godt ud. Zalans...
Ligeså stille prøvede Frederik at trække sig fra kroen, da slåskampen begyndte at blive allermest intens, men inden han nåede ud, blev han grebet i nakken af den sædvanlige grå vest af krofatter.
" Hvor tror De at De skal hen... " Nogen skulle betale for alle skaderne på stedet, og hvem var bedre end ham der havde startet det hele.