At puste støv af bøger

Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 12.09.2022 21:22
Det var en helt speciel form for kuldegysning, man fik, når Zaladins mørke krøb ind over ens dørtærskel. Det var træk fra de utætte vinduer. En lidt for skarp knirken af gulvbrædder. Nogen der ubevidst holdt vejret. En sitren i fingerspidserne. En tøven.  Vanviddet, der trak i de yderste tanker.

"Lucid!"
Zahinael så op fra inspektionen af en bog. Han stod med ryggen til døren, men behøvede ikke at vende sig for at vide, hvem der netop var trådt ind. Han gjorde en håndbevægelse til en af tjenerne i butikken, som straks trissede hen bag den nyankomne og vendte skiltet fra Åben til Lukket og satte en ekstra høj stabel læderomslag frem i udstillingsvinduet, så man ikke kunne se ind. En af grundene til at denne lokation var fantastisk var, at brostenene udenfor havde sænket sig med tidens tand under vægten af de mange hestevogne, der kørte frem og tilbage fra et nærliggende kornlager, og det gjorde at vinduerne i underetagen stod ekstra højt. Det var svært at få et godt kig ind i butikken uden at gå helt ind, og det var absolut kun til Zahinaels skumle foretageners fordel.
"Længe siden, gamle ven," Zahinael vendte sig med et bredt smil. "Hvad bringer dig hertil?"

Lucid

Lucid

Ypperstepræst for Zaladin

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Det var første gang Lucid var her i butikken, men han kendte vejen fra drømmene. Han arbejdede helst alene, når alting ikke lige handlede om Zaladin og byggeprojekter, så derfor ankom han også alene, helt uden soldater eller præster. Han kunne beskytte sig selv, og om ikke andet stolede han nok på at spionmesteren kunne tilbyde den nødvendige beskyttelse. Lucids maske, et sandt afbillede af Zaladins væmmelige fjæs, hang troligt i et rebbælte, bundet om Lucids liv.

Lucid delte Zahinaels begejstring for at se ham og gengældte ligeledes et smil. Mange gamle dæmoner havde det svært med hinanden på grund af oldgamle konflikter. Men de havde været så unge siden de sidst så hinanden. Lucid var kun en ung mand dengang. “Når man har været indespærret i 2000 år, har man jo brug for at strække benene lidt.” Lucid nærmede sig Nael. Undervejs lod han en hånd studere de nyligt bundne bøger som han passerede. Han besøgte en dæmon der var meget dedikeret i at dække over sandheder, modsat ham selv, der vandrede igennem Dianthos gader, og lod alle vide hvem han var og hvem han tjente.

“Jeg håber ikke jeg forstyrrer. Du må have afsindigt travlt i disse tider.” Han spurgte af ren og skær formalitet, men forventede ikke at blive afvist af en mand af mørket. Som ypperstepræst af Zaladin kunne han kun forvente at blive afvist af samtlige andre forretninger i Dianthos, der desværre husede folk der foretrak Isari.
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 22.09.2022 08:27
Når man var så dedikeret til løgne, som Zahinael var, gjorde man intet halvt. Bogbinderiet var ingen undtagelse. Han havde købt det, mens Dianthos stadig var en by med vokseværk og plads inden for murene. Alle ansatte vidste faktisk, hvad de lavede, for der var intet værre end et dække, der blev brudt fordi nogen var for dovne til at sætte sig ind i butikkens formål. De havde kunder, som kun kom i butikken for omslagenes skyld, og selvom Bind og Sting ikke var byens mest attraktive bogbinderi, havde de en ganske anseelig årsomsætning. Den nuværende mester på værkstedet var faktisk et gammelt menneske, som ikke havde nogen videre interesse i hele spion-delen af foretagenet, men som havde sagt op i et rivaliserende bogbinderi og ønskede at gnide lidt salt i såret ved at arbejde her indtil han gik af dage. Han nød sit arbejde og havde en ganske udmærket personlighed for et menneske. Alt i alt var Zahinael ret godt tilfreds med sin lille forretning.
Noget af det var selvfølgelig også dæmonens umådelige forfængelighed. Bygningen var ikke valgt kun ud fra praktiske omstændigheder, selvom de absolut hjalp på det. Interiøret var ikke abnormt dyrt, men det var heller ikke billigt bras. Det skulle se ordentligt ud, hvis han skulle udholde at færdes her på daglig basis i sine hovedstadsperioder.

"Det er ikke alle bøger, der binder sig selv ind, men du ved, vi skal nok nå det hele," lød det kryptiske svar fra Zahinael. Et lille smil gemte sig i kanten af hans læber, vidnende om iværksatte planer.
En ansat fik ryddet et bord bag en stak bøger og satte te frem til de to dæmoner. Zahinael gjorde en håndbevægelse mod bordet og gik selv hen og satte sig. Han foldede hænderne om den brandvarme kop.
"Vil det snart være muligt at bede til herren med de rette omgivelser uden at skulle rejse landet tyndt efter et tempel større end en gaveæske?" spurgte han.
Et ordentligt Zaladintempel havde i den grad været en mangelvare i de større byer i alt, alt for lang tid.

Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Det var ikke fordi Zahinael var i stand til at læse hans tanker. Forhåbentligt? Men ja, alle dæmoner og Zaladintilbedere han mødte på sin vej vidste præcist hvordan han måtte have det lige nu. Intet tempel til sin gud Zaladin, uanset hvorhen man gik. Zahinael måtte være bekendt med hvordan deres fælles gud var blevet vanæret med et sølle skrin hengemt i de skjulte kroge af de andre templer.

”Uh-ha. Du ved lige hvad du skal sige for at give mig flere grå hår, Zahinael” Erkendte den oldgamle, grå dæmon, der trods sin alder og fuldstændig grå hår ikke lignede en der havde ramt 45 endnu. Lucid udviste et sjældent svaghedstegn idet han kørte de hånden hen over panden, inden han fandt hvile på stolen skråt over for Zahinael.

Hans blik ignorerede den ansatte der flyttede bøger og begyndte at anrette dem med te. Hans fokus lige nu var på Zahinael. Hans gamle ven, der trods sit kyniske ydre, slet ikke lignede en dæmon længere. Ingen horn, ingen hale ej nogen vinger.

”Jeg hører at Lysets råd besluttede ikke at genoprette templet efter det brændte. Jeg har hørt rygter om at man har valgt at opstille et lille skrin. Men at det skulle være så sølle, at det ligefrem er værre end at der slet ikke var et sted for tilbedere af Zaladin at gå hen.” Det var en skandale... Trods hvor berørt han havde været over den nyhed tidligere, bevarede han sig rolig. Hans hånd lagde sig på den røde maske i rebbeltet, der i et øjeblik syntes at bevæge sig. At ryste lidt i frustration. Noget der velsagtens kunne være en forstyrrelse i synet.

Endelig slog de skarpe, blå reptiløjne ned på teen foran sig. Han samlede koppen op med begge sine hænder og indtog de varmende dampe med behag. Zahinael havde gjort sig et hyggeligt ly her i Dianthos.

//Bonusviden: 

https://krystallandet.dk/viewtopic.php?t=10203 

https://krystallandet.dk/viewtopic.php?t=12041&currentpage=1#577311
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 11.10.2022 19:58
Zahinaels hænder lagde sig om den varme kop, mens hans gamle ven talte. Dampen snoede sig op mellem dem og fik støvet til at hvirvle lidt rundt i det sparsomme lys mellem stabler af bøger. Selvom de havde set hinanden jævnligt over de mange år siden deres sidste fysiske møde, var det som at gense en længe tabt ven. Drømme var forvirrende og end ikke Zahinael havde mestret alle afkroge af sit eget sinds eskapader om natten. Nogle ting skulle man blot lade spille ud, og en strøtanke blev hurtigt dominerende i en ellers tilrettelagt nattevandring. At tabe blot en smule koncentration kunne gøre det hele uforståeligt, og med den tankevirksomhed, Zahinael udøvede hver dag, var natten oftest en pause. Det var en svær vane at vænne sig af med, når Lucid så kom på besøg.

"Vi har presset lidt hist og her, og jeg ved emnet om templet er blevet taget op til nærmest hvert eneste rådsmøde," svarede han og genkaldte sig den dag, han havde fået meldingen om afbrændingen af helligdommen. Havde han blot været til stede i byen, da det skete. "Men selv med tanken hos den almene borger om at bede til Ham af frygtsomme årsager, forbliver rådsmedlemmerne nærmest urokkelige. Skrinet var en sejt i forhold til det, vi ellers har fået. Jeg trøster mig dog med, at Leoric fik sin straf, da Merihem benyttede ham som hylster."

Et sekund lå der noget længselsfuldt over Zahinaels blik. Måske var det savnet til et ordentligt sted at bede til sin gud - selvom han havde et sted på Obsidianøerne. Måske var det et dybere afsavn...
"Hvad med hjemme i Kzar Mora?" spurgte han så. "Hvor smukt har du holdt det gamle tempel?"

Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Den grå dæmon sukkede ved oplysningen om at emnet om hans område var blevet taget op flere gange, uden at man havde talt med en af præsterne i templet. Såvidt Lucid vidste, var der ikke længere zaladinpræster fra dengang, og det var formentligt gået under dække her i byen eller var rejst. Åh, hvor ville Lucid ønske at han havde kunnet stoppe Lysets Råd i tide, men han var ophængt. Ude af stand til at forlade Kzar Mora i vågen tilstand, i det mindste... Men han havde haft sit eget tempel at tænke på, og anede ikke engang hvad der var sket de sidste par år under hans fangenskab...

"Ja, straffen var ham værdig," Skumlede han tankefuldt med tekoppen ved sin mund. Det var dog utroligt så magelig han var her i Zahinaels hjem. Det var slet ikke sådan han selv levede. Hvis ikke han passede på ville han sikkert falde i søvn siddende i denne stol.

"Jeg troede du holdt godt styr på den slags, Zahinael..."  Han mistænkte ham lidt for at vide noget, men blot ville høre det fra Lucids egen mund. "Det gamle tempel ligger som en ruinbunke, ligesom resten af Aztaroth..."  Sagde han og stillede koppen pænt tilbage på bordskåneren. Han så meget træt ud, som om han ikke havde sovet rigtigt i over 1000 år. Ligesom Zahinael, når han fik besøg af Lucid i drømmeverdnen, så fik han heller ikke meget søvn, når han vandrede fra drøm til drøm. Og det var Lucid tilbøjelig til at gøre, frem for at sove og pleje sit pressede hoved. "Er du altid bare her i hovedstaden? Var der ikke noget om at du havde et prægtigt ridedyr? Aztaroth er ved at blive genopbygget og blive pragtfuld igen. Du burde komme og se det med dine egne øjne." 
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 12.11.2022 13:15
    "Ah ja, jeg vidste ikke, hvor langt ødelæggelsen rakte. Når vi mødes i drømme er det stadig dit smukke tempel, og jeg må indrømme at rapporter fra Aztaroth ikke har været på Merihems øverste priotet for nyligt," svarede han. Nok vidste han meget, men ikke alt. Og nogle gange var det også rart at lade som om man havde færre informationer, så man kunne indgå i noget almindeligt hyggesnak. Bare engang imellem. "Hvis jeg kan finde ressourcer til det, vil jeg gerne hjælpe. Enten sende noget hjælp til genopbygningen, eller selv tage dertil. Lige nu har vi nogle vigtige foretagner i og omkring hovedstaden, så jeg skal sidde klar til at rykke på de næste brikker, når tiden er."
    Vagt som altid, men ikke mindre sandt af den grund. Det føltes ikke helt som sæsonarbejde, men ofte var Zahinael bundet til et sted i flere måneder ad gangen for at sikre sig, at alle planer gik som de skulle.  En tjener kom hen mellem dem og stillede et fad med dampende, nybagte småkager. Zahinael nikkede til hende, og hun smilede og trak sig tilbage igen.
    "Min grif Luna er på en gård lidt uden for Dianthos, når jeg er her i hovedstaden. Her er det nemmere at komme ind sammen med en karavane end at skulle registrere sin grif til passage over bymuren," sagde han med en hovedrysten. "Det tager mindst tre måneder at blive godkendt, og man skal udfylde lidt for mange papirer til min smag." 

Og det sagde en del, når det var spionmesteren, man talte med. Han sad oftest begravet i bunker af papir hver eneste dag.
    "Men jeg er ikke kun her. Jeg var i lang tid på Obsidianøerne lige da vi flyttede ind, og jeg har flere ærrinder der igen, når de næste studerende skal igennem eksaminerne. Hvad med dig selv? Agter du at blive i hovedstaden indtil et nyt tempel står opført?"

Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Lucids skuldre sank lidt nedslukket af at høre Zahinael nævne, at templet endnu var deres faste mødested i drømmene. Det var Lucids eget valg at bringe ham der, i det tempel som havde været hans hjem i så mange, mange tusinder af år. Det måtte jo ske en dag i hans levetid, men han kunne umuligt have forberedt sig på et sådant traumatiserende tab. Havde det ikke været for Zaladin, der hviskede til hans øre, så havde han nok ikke været i stand til at rejse sig op.

Men hvor var det godt at han endnu kunne bevare minderne i sine drømme.
Lucid blik fra Zahinael flyttede sig på tjenerinden, der pludselig trådte frem bag ham med et bagholdsangreb til den sødere side. Han nikkede ligeledes til hende som tak, da hun placerede fadet henne ved ham. Kun en dæmon som Zahinael kunne finde på at byde på småkager, tænkte han for sig selv.

Han lod Zahinael tale, og strakte armen frem for at gribe en lille kage mellem to sorte kløer. Synet af ypperstepræsten, der forsøgte at forsyne sig med sukker, kunne ikke være mindre atypisk.

“Det siger du ikke!” Lucid blev distraheret fra kagen da Zahinael ramte noget, der for ganske nyligt havde været til stor gene for ham. “Mit hold af præster og soldater måtte slå deres telte op udenfor bymurene af netop samme årsag.” Han svingede lidt med den uspiste småkage i luften. “Tre måneder… hm?” Han tog hele kagen i munden og lænede sig tilbage i stolen igen, for at få det overstået. Så havde han også været en god gæst, og havde taget imod forplejningen.

Ingen tænkte på at friste ypperstepræsten bagværk. Det var egentlig for dårligt. Han kølede lidt ned igen, fordi det ikke var det værd at hidse sig op over godkendelser og frister. “Nej, min faste plads venter mig i Aztaroth trods alt, og også jeg er blevet inviteret til at holde ceremoni for de næste tropper på Obsidianøerne. Men jeg placerer nok en præst i mit sted her i hovedstaden så længe. Jeg regner alligevel ikke med at der kommer et tempel foreløbigt så længe møgtøsen bliver ved med at spænde ben for Zaladindyrkelse.” Han skævede til Zahinael og blev lidt stille og eftertænksom. Han var ikke kun kommet her for at snakke. “Du må da have noget på Reina?” 
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 20.11.2022 16:35
    Zahinael havde lænet sig lidt frem i sit sæde, mens Lucid viftede med kagen og endelig smed den i munden og øjensynligt slugte den hel. Fortællingen om, hvordan hans følge var nødsaget til at vente uden for byens porte var en velkendt én for Zahinael. Især når man havde tydelige dæmoniske træk som Lucid, var det svært at få passage til de almene gader. Påklædningen hjalp nok heller ikke ligefrem, men selv i mindre opsigtsvækkende rober, ville Lucid få det svært med godkendelser. Zahinael var ikke i tvivl om, at han kun havde fået lov til at købe et hus i en af de pænere stræder, fordi han lignede en ældre menneskemand, der havde arbejdet sig op til det gennem et langt liv. At det lange liv skulle opdateres en gang hvert tiende år med nye navne for ikke at vække for meget opsigt i arkiverne var så det irritationsmoment, man måtte tage med.
    "Og tre måneder er kun for luftfart. Du vil slet ikke vide, hvor besværligt det er med arbejdstilladelser," sagde han.
    Ved spørgsmålet om Reina, vinkede Zahinael af en af sine folk, som straks kom hen til bordet. Det var den samme, som også havde sørget for at trække gardiner for og flytte nok ting på bordet til at de to dæmoner kunne sidde komfortabelt. Han havde gjort sig selv nyttig i butikken, mens de snakkede ved at rydde småting op, men var tydeligvis konstant observant i tilfælde af at herren skulle kalde.
    "Mappe nummer 15, tak," sagde Zahinael, og tjeneren smuttede op ad en trappe bagerst i lokalet bag skranken og vældet af bogbinderi. 
    Der gik ikke længe, før han kom ned igen og rakte en mappe til spionmesteren, som kort tjekkede indholdet, før han viftede ham væk igen og rakte mappen over bordet til Lucid.
    "Her er alt, jeg har på Reina Argorian. Hvad der er brugbart for netop dit foretagne, vil jeg lade dig bedømme," sagde han og foldede hænderne under hagen. Noget lyste lidt op i hans blik. "Kunne du lide kagen?"

Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Det gode ved at være en slags ven med en spionmester var, at informationer om folk, kunne man tilsyneladende få helt uden videre forhandling. Lucid havde aldrig bedt Zahinael om en tjeneste som denne før, for han havde ganske givet ikke haft behovet før nu. Han havde måske taget hans evner forgivet… Selvom Lucid havde regnet med at spionerne måtte vide lidt om hende, så havde han ikke forventet at Zahinael kunne præsentere en mappe for ham. Og endda kunne den uden ad, helt uden at vide at Lucid ville komme et smut forbi, eller hvad han havde haft i tankerne at spørge ham om.

“Virkelig? Må jeg kigge?” Han rakte ærefuldt ud efter dem, og overraskende nok betroede spionmesteren hendes informationer til ham, bare sådan uden videre. Hans skarpe øjne var fikseret på mappen med en slags æresfrygt, som om den kunne indeholde informationer om hende, som ville kunne vælte hele hendes religion. Lucid regnede ikke med at en ypperstepræstinde kunne have særligt meget snavs på sig, men… han måtte kigge! Han åbnede mappen, med et enkelt blik på Zahinael først, blot for at sikre sig om det nu var okay at han kiggede papirerne igennem. Han lænede sig frem i sin stol og med bøjet nakke begyndte han at læse de rapporter og noter… avisartikler og tegninger der var af hende. Der var overraskende meget om hende! Som han skimmede ordene igennem gik det op for ham, at detaljegraden af hendes noter var virkelig høj.  Der stod ting såsom at hun ikke kunne fordrage jordbær, men elskede liljer… Hvordan hun bar sit tøj og sine kjoler, og noget om en ekskæreste?

Zahinael gjorde det ikke let for ham at forsvinde helt væk, for straks spurgte han ham ind til kagen. “Ja, jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har fået kage. Det er som om man anser det gode liv som uegnet for dæmoner.” Smilte han, pludselig ganske fornøjet, fordi han sad her med meget brugbar viden om sin fjende, og ikke så meget fordi han lige havde fået kage. “Hm… Jaså,” Han bladrede videre med spidsen af pegefingerneglen. Hans hænders kløer lignede at de nemt kunne ødelægge den velbevarede mappe, men Lucid passede godt på den. “Vil det mon blive nævnt at jeg godt kan lide småkager, i den mappe hvor du gemmer på informationerne om Zaladins ypperstepræst?” Noget tydede på at han var ligeglad med at Zahinael havde en mappe med informationer om ham liggende her et sted, men på en måde var det da en… forstyrrende tanke. Han kiggede op fra sin læsning af informationerne om Reina og hen på sin ven igen, blot for at se hans ansigt og måske vurdere sandheden ud fra det. “Jeg håber nu på at jeg er langt mere spændende end det.”
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 17.12.2022 14:25
    Zahinael lænede sig tilfreds tilbage i sin stol, så snart Lucid gav sin påskønnelse for bagværket. Han tog sin tekop op og betragtede den anden dæmon, mens han nænsomt bladrede i informationsmappen med sine klør. Det var altid spændende at observere folk, når de fik mulighed for at dykke ned i deres fjenders gøren og laden. Hvilke ting, der fangede deres interesse, og hvad der ikke gjorde. Selvom Zahinael og hans virke havde samlet informationer på Reina i årtier, var Lucid bedre rustet til at gennemse papirerne, fordi han havde en bevæggrund for at finde de rette detaljer.
    "Hm, nej småkager er nu mere en personlige interesse," svarede Zahinael med et lille smil. "Din fil er faktisk mere fokuseret på dem, der følger dig, end dig selv. Oftere end ellers er magten for en højtelsket præst funderet i hans følgere." Han nikkede mod Reinas mappe. "Der er også en hel sektion bagerst med hendes nærmeste og mest fanatiske følgere. Men jeg forventer mig af dig, at du går mere direkte til værks med Reina end at gå efter hendes tilbedere, har jeg ret?"

Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Det var svært ikke at blive ved med at dykke ned i mappen, for ønsket om at lære mere om sin historiske fjende og dermed have en sådan magt over hende, var stor. Men Zahinael var netop der, og betragtede ham snuse i hendes allerhemmeligste ting og sager, som en eller anden uhyggelig forfølger. Det var lidt sølle af ham at gå til Zahinael for det, men en ypperstepræst uden et tempel var en desperat ypperstepræst.

Mappen lå klappet sammen i hans skød, men han havde ikke leveret den tilbage til Zahinael endnu, da der var langt mere der skulle læses, før han kunne gå hjem. Lige nu måtte han dreje sit fokus om på kage. Zahinael gjorde det ret let for ham. "...Du... bager selv?" Var det hvad Mørkets Spionmester forsøgte at bilde ham ind? Lucid skulle lige vænne sig til tanken, men pludselig kunne han sagtens se Nael for sig i et køkken. På en eller anden måde var det typisk for hans sofistikerede karakter. Men udæmonisk var det.

Så der var en fil. Selvfølgelig var der en mappe om ham. Men Zahinael kunne nu godt have undet ham en lille løgn, så Lucid ikke skulle ligge vågen og tænke på dens eksistens i nat, men det fik ham da til at smile lidt. "Det er planen at opsøge hende personligt. Vi er trods alt... en slags kollegaer, hvis man kan se på det sådan. Men alt efter hvordan situationen udspiller sig, er det nu meget godt at have navnene på hendes venner." Han gav mappen et kærligt klap. "Er det mon en mappe jeg må låne hjem? Ellers ønsker jeg at lære den udenad her hos dig til i aften." Han smilte så venligt et smil han nu kunne i hans kønne, men grå og dæmoniske ansigt.
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 10.01.2023 12:23
    Et enkelt lille nik var alt, ypperstepræsten fik af svar på sit bagningsspørgsmål. Zahinael vidste, at det var atypisk for en af hans både profession og afstamning, men bylivet havde smittet af på ham. Dufte var noget, der ofte blev mudret sammen i Dianthos, og han holdt af at skabe sine egne inde i boligen. Smagsoplevelsen var en smule sekundær, men især noget, han gik op i, når han fik fat i spændende krydderier. Der var noget ved at sammensætte en sanseoplevelse gennem mad, der ligesom bare var lidt... nemmere end at gøre det gennem smertemagien. En modsat reaktion også, hos dem der blev udsat for det, og andres reaktioner var noget, Nael gik meget op i.
    "Jeg forventer skam, at du låner den med dig," svarede han med et smil. "Du skal selvfølgelig passe godt nok på den til at uvedkommende ikke får fat i den, men det er jeg sikker på, du har ressourcer nok til. Jeg vil også sørge for at sende alle nye informationer direkte til dig, men for at være ærlig, er hun ikke en videre interessant person på den front. Hendes motiver er offentlige, og hendes handlinger bakker dem op. Hun er ikke som højadel eller forretningsfolk."
    Sådan var det ofte med de religiøse typer. De tog erhvervet, fordi de havde lyst, og de ønskede ikke at opnå uovertruffen velstand. De gik ind i politik, hvis det var sager, der lå dem på sinde, men magt og krystaller var sjældent motivet for Isaris tilbedere. Nogle gange var det også en engle-ting. De havde intet at miste, for de havde allerede mistet alt, så at komme højt op i hierakiet var simpelthen ikke tiltalende.

Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Her sad han, over 3000 år gammel, og fik en formaning om at han skulle huske at passe godt på mappen. Men Lucid kunne godt se at det her var en luksus, som han var heldig at kunne benytte sig af. I tusinder af år havde han vidst, at det var klogt at holde sig gode venner med Nael, for det kunne være han kunne hjælpe ham en dag. Og nu var dagen endelig kommet. Han nikkede en høflig gang med et løfte om, at han nok skulle passe godt på den. "Jeg vil vogte denne værdifulde mappe med mit liv," Lovede han højtideligt, som en præst bedst kunne. Men ups. Han var ankommet uden præster og uden mørkets soldater i dag, så det betød også at han skulle vandre tilbage til sit telt ubeskyttet. Men han var en enspænder, og det havde han altid været, og havde derfor altid foretrukket udelukket at opsøge folk i drømmene. Indtil videre havde han overlevet så længe, så mon ikke han kunne klare den lille tur hjem i dag?

Han skrånede hovedet og lyttede tænksomt til hvad Nael havde at sige. Og om hans ærlige mening om Reina. Fra en spionmesters synspunkt kunne han godt følge ham, men personligt var adelen og forretningsfolk ikke vigtige for ham. Ja, de store spillere havde betydelige roller i Krystallandet, men Lucids interne krig var historisk, og den var på en guddommelig plan. Han forventede ikke at Zahinael, der levede blandt skurke og røvere, kunne forstå det. "Ja, det er sandt. Det er irriterende ikke? At ypperstepræstinden er så offentlig en person, og alligevel må jeg komme til spionmesteren for hjælp... Men når det kommer til hende er jeg bekymret, som jeg aldrig har været det før. Hun er i sandhed Isaris sending. Hver gang hun dør genopstår hun i lyset, så jeg tror..." Han rakte ud efter en ekstra småkage og rejste sig op med bogen. "Jeg tror hun kommer til at overleve mig en skønne dag."
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 10.01.2023 17:33
    Zahinael trak  endnu engang på smilebåndet med en underholdt mine.
    "Måske, min ven, måske," svarede han. "Men det er de særeste, der får lov til at overleve længe. Vi to har klaret os godt indtil nu, på trods af både verdens og interne stridigheder. Jeg har hørt væsner snakke om deres fortsatte overlevelse som en spøg fra gudernes side. En dårligdom, for at skabe flere dystre minder hos væsnet. Men jeg vil hellere se det som en tegn på, at Zaladin endnu har en plan med os, og at Kile ikke har plads til vores problemer i sit rige."
    Zahinael havde hørt flere end som så forbande guderne langt væk. Det var lidt tendensen, når man havde ligget i blød i tortur længe nok. De mistede alle sammen troen. Sådan noget gjorde Zahinael sig ikke i. Han var faktisk ret overbevist om, at Lucid selv var Zaladins udvalgte på samme linje som Reina var Isaris.
    "Så sæt du din lid til vores herre og vær sikker på, at hvis du omkommer før Reina, så er det fordi han har en plan for dig i det hinsides."

Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Lucid kunne godt lide Zahinaels tankegang. Den var meget opløftende, på trods af at Lucid ikke havde virket spor bange ved tanken om at dø før sin fjende. Men Lucid havde en vilje om at leve i mange år mere, for han ønskede at tjene Zaladin så længe han kunne, så tanken om at dø nu eller i morgen var alligevel skræmmende. "Tak for de venlige ord min gamle ven. Jeg tror du har ret i, at Zaladin vil beholde os. Du har altid tjent Zaladin godt, og det belønner han dig for med et langt liv. Så det er i min interesse, at du fortsætter dit hårde arbejdet for Mørket. Du er trods alt mit længstlevende bekendtskab." Med en overfladisk hovedregning, så betød det vel at de venskaber fra Lucids første 1000 år, desværre ikke levede længere.

Småkagen blev løftet som en slags farvel og tak for nu, da Lucid gik derfra med hænderne fulde af informationer om Reina, som han nok ville bruge de næste mange timer på at nærstudere og lære udenad inden han afleverede dem tilbage til Zahinael. "Jeg vender tilbage i morgen, måske overmorgen, med den her. Sig endelig til, hvis jeg kan gengælde den gode gerning med en tjeneste." Hvis Zahinael skulle række ud efter hjælp hos ham, ville det være spændende at se om han skulle bruge hjælp fra en ypperstepræst eller en drømmegænger. Men Zahinael havde nu altid klaret sig fint uden ham, så hvis det skulle komme til det, så ville det overraske ham.
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 13.01.2023 17:52
    Småkageløftet blev besvaret med et forstående nik, og værtsdæmonen rejste sig som tegn på, at det var i orden for den anden part at trække sig tilbage. Lucid have meget at læse, og endnu mere at tænke over derefter. Nu startede planlægningsfasen for ham, og Zahinael vidste udmærket, hvor meget tankekraft den slags tog. Det gjorde man ikke, mens man var på besøg, og det kunne distrahere én fra samtalerne.
   At være langtlevende, men også at være Lucids længstlevende bekendtskab spillede en del ind på hans situationsfornemmelse. Han vidste, hvordan Lucid så ud, når han havde brug for at være alene med planer og tanker. Også selvom størstedelen af deres møder havde foregået i de forandringsrige drømme. 
    Forslaget om at gengælde tjenesten på et senere tidspunkt fik smilet fren på Zahinaels læber. For nu havde han ikke noget i tankerne, men det var værdifuldt at tilføje endnu en potentiel brik til spillebrættet. Især en præst. Ofte havde de adgang til lidt andre træk. 
    "Før du går, Lucid, kan jeg så bede om en enkelt ting?" spurgte Zahinael. "Zaladins velsignelse. Det er længe siden den er kommet uden for drømmenes verden."
    Nok var der a dre Zaladinpræster at trække på i Mørket, men en velsignelse var langt mere kraftfuld, når den kom fra selveste ypperstepræsten - og når den blev givet af en god ven.

Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Overraskende nok havde Zahinael alligevel brug for ham. Men ja, det var vist noget tid siden han havde velsignet ham, og han havde jo alle midlerne til at gøre det ordentligt, selv i det nydelige bogbinderi her. Lucid stak småkagen i en af sine lommer og placerede omhyggeligt Reinas mappe på en hylde ved sin side og børstede hænderne fri for uønskede småkagekrummer.

”Det er sandt. Det må være evigheder siden sidst,” Erkendte han og undersøgte Zahinaels skarpe figur lidt.  De kunne gøre det lige her, med Zahinaels eget blod, med mindre han havde noget endnu større i tankerne. ”Du husker vel proceduren. Så... hvad... tilbyder du til gengæld?” Den røde maske af balsameret hud blev roligt bundet op, og Lucid placerede den mod sit ansigt. Igennem de to øjne af Zaladinmasken, kunne man stadig se Lucids blå og grønne øjne, der hvilede på sin ven, afventende om at høre hvor den rene daggert skulle skære i dag.

Den ceremonielle daggert havde Lucid på sig inde bag lagene. Hans grå hånd med de sorte kløer søgte ind bag nogle af de sorte lag af uld og fiskede den op og hvilede den i begge sine hænder, i en fredelig vandret fremvisningsposition.
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 21.01.2023 12:57
    Det var i sandhed evigheder siden. Zahinael rakte hænderne frem mod Lucid med åbne håndfladerne.
    "Som vi gør det i drømmene, blot rigtigt," sagde han.
    Lige nu var det ikke vigtigt for ham at velsigne hele sit foretagne. Så havde han fundet et offer fra fjendens linjer. Nej, lige nu var det blot for ham selv. Denne velsignelse var for at føle sig set og påskønnet af Zaladin, og vide at han gjorde hans bud, som guden ønskede. Andre præster kunne forsikre ham om det nok så meget, men Lucids ord vejede altid tungere. Hvis der var noget mere, Zaladin ønskede af ham, var Zahinael tryg i, at det ville blive kommukeret videre via ypperstepræsten, hvor båndet var stærkest.
    Blikket gled over maskens udskæringer, og det gik op for Zahinael, hvor forvrænget hans indre billede havde været af dens udseende. I for mange år havde han kun set den i drømme, hvor sløret søvn og tankemylder forstyrrede det klarsyn, han var så vant til at have. han havde nået at glemme, hvordan masken faktisk så ud på de år, ødelagt af søvnsindets bedrag.
    "En personlig velsignelse, hvis du vil," tilføjede han, mens hans blik fandt de blå øjne bag maskens dække stadig med hænderne strakt frem. "Jeg ønsker Herrens styrke og velvilje." 

Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Villige hænder blev stukket frem, og Lucid vidste præcis hvor meget han måtte tage. Lucid der førte daggerten, tøvede ikke, for han havde gjort sin pligt problemfrit i årtusinder. Han førte den med et hurtigt ryk i armen, og daggertens altid skarpe blad efterlod et tyndt snitsår henover begge håndflader, som var hvide, indtil den røde, fine linje farvede dem røde. "Mørkets dæmonkonge, Zaladin." Påkaldte Lucid sin gud, næsten så hans drømmeagtige stemme buldrede "Tag imod din loyale tjeners ægte, dæmoniske blod. Det blod som du selv har skabt af Isaris livsgivende væske. Tag det... og nyd det... Nyd dæmonen Zahinaels ofring, og anerkend hans indsats med din guddommelige begunstigelse, din nådesgave, medgang i menneskebyen Dianthos."

Jo længere ind i den personlige ceremoni til Zahinael, begyndte alt omkring dem at blive mørkere og rødere. Den røde maske, der lugtede gammel og råden, syntes at krakelere et sted indefra, for at befri sig selv fra stivheden, så den kunne bevæge kæben. Fremmede øjne lyste op i hullerne af masken, der hvor Lucids egne først havde været. De kiggede på Zahinael. Kiggede på det blod der havde samlet sig som pøle i hans hænder. Lucid løftede på hånden og hvirvlede på håndledet og ledte de røde blodpartikler til vejrs og ledte dem ind i maskens mørklagte huller. Masken tog hvad den kunne. Blod fra både daggert og Zahinaels håndflader. Men det var ikke sådan, at stedet her var renset for beviset om, hvad der havde foregået.

"Husk min kære vens ofring, og beløn ham rigeligt," Bad Lucid, som den røde sky der var på vej ind i munden på masken ophørte, og omgivelserne begyndte at ligne sig selv mere. Lucids egne blå øjne kom til syne igennem øjenhullerne af masken igen. Han havde hele tiden iagttaget Zahinael, igennem maskens lys, uvidende om hvad Zahinael havde set. Lucid sænkede den beskidte kniv, og tørrede den af i et klæde, før han kom den i daggertens skede. Herefter lukkede han sin grå hånd indover Zahinaels hænder.
"Jeg fornemmer på Zaladin at han er begejstret for din ofring. Alt er gået godt."
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Muri Læremester
Lige nu: 1 | I dag: 7