Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 06.09.2021 18:05
Min kære Bertram,

Jeg sidder i Fristavn og kigger på solnedgangen og tænker på dig. Lige her er der et par underligt stille timer lige efter alle skibe er lagt til for aftenen og inden knejperne rigtigt åbner op for udskænkning. Disen har trukket sig tilbage, så jeg tror det bliver en smuk, stjerneklar aften ...

Det var et stykke tid siden, solen var gået ned, men Zirra havde siddet på de store sten ved kysten lige siden, og brevet var ikke nået meget videre. Trestons kraftige rejsekappe lå om hendes skuldre og duftede af et hjem, hun ikke vidste, om hun havde lyst til at vende tilbage til. Fødderne hvilede på en stor sten, der stadig var fugtig efter dagens bølger. Lige nu var vandet så stille som det blev på disse kanter, hvilket ville sige at Zirra kunne sidde på stenene ude blandt det lave vand uden at blive oversprøjtet hvert halve minut. Et par gange havde hun måttet flytte sig længere ind ad kysten for at undgå bølgerne, når et nyt skib lagde til i havnen, og det havde måske været smartere at vælge en af trækajerne at sidde på, men hun havde haft brug for at trække sig længere væk fra forbipasserende. Det nærmeste hus var et stykke væk, og herude med stenstrand og ustadigt vand var der ikke mange, der lige gik aftentur.

"Åh, jeg er ikke god til det der med breve. Det har altid været Treston, der var god til poesi," sagde Zirra rettet mod den måge, der havde hængt ud i bølgerne foran hende, fordi hun med jævne mellemrum kastede kålstykker ud til den. 
Den lagde hovedet på skrå og stirrede på hende med et enligt øje, der tiggede om mere. 
"Så lad gå da," Kålstykket nåede ikke engang at ramme vandet, før mågen havde kastet sig over det med flaksende vinger og en entusiasme, Zirra virkelig godt kunne bruge at blive smittet med.
"Hvad zalan skriver man?" fortsatte hun samtalen. Mågen gav ikke så meget modspil. "Hej Bertram, jeg kunne ikke slå hende ihjel, og så var jeg selv ved at dø, men heldigvis kunne hende, jeg havde prøvet at myrde, skære et mutantbarn ud af min mave ... "
Stemmen knækkede over og hun måtte trække vejret ind i et højlydt snøft, mens øjnene fyldtes op med tårer. Brevpapiret blev dækket til af den ene arm, mens hun tørrede øjnene med den andens håndryg.
"Der er ikke rigtig nogen poetisk måde at sige sådan noget på, er der?" snøftede hun. "Det ville være lettere, hvis jeg havde fortalt ham alt, før jeg tog af sted. Selv nu er det nemmere at snakke med en måge end skrive det her brev... "

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Bertram havde vadet den lange vej, og hans skridt var tilbageholdte i de mange lag skind, der skulle beskytte ham mod solens dødbringende stråler i dagstimerne. Det lignede at han var fra nordens folk på en kold dag, men han følte sig lige så immobil som en stor baby, der var usikker på benene. Fødder, ben, overkrop, arme og hænder var dækket til. Hætten, der kunne lukkes fuldstændig til, havde han dog løsnet så han kunne se noget.

Hans gode hørelse havde spottet hendes stemme på lang afstand. Foruroligende nok havde det virket som om hun havde talt med sig selv, lige indtil Bertrams observante øjne havde opfanget, at der blev kastet noget ud til en måge. Hvad i al verden var det hun spiste? Tang?! Han havde netop skullet til at kalde hendes navn, indtil han havde hørt sit navn blive nævnt. Det der blev fortalt til mågen havde fået ham til at standse brat op.

Intet havde ladet til at kunne skræmme mågen væk fra Zirras nærhed så længe hun endnu havde kål på sig. Som den havde hentet føden i vandet var den øjeblikkeligt tilbage ved Zirra. Den var nok ligeglad med hendes følelser. Og den var ligeglad med den potentielle fare der egentlig var, ved at nærme sig et menneske. Da den pludselig blafrede med vingerne og lettede, gjorde den det som om den var blevet forskrækket over noget. Den tabte nogle af sine store fjer, som den pludselig baskede over Zirras hoved og videre forbi Bertrams høje, brede bjørnelignende skikkelse, og den skrålede derudaf som en måge nu gjorde bedst. Den havde nok kunnet mærke at det væsen der havde nærmet sig fra piraternes by, ikke var helt så menneskelig…

Det mørktklædte, høje væsen stod ikke langt bag hende.

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 14.10.2021 16:28
Mågens pludselige letten fik det til at gibbe i Zirra. Hun løftede armen skærmende foran ansigtet, men kun et par fjer dalede ned omkring hende, så den angreb ikke. Den skred bare. Her havde hun siddet noget så fredeligt i timevis for at skrive et brev, og den havde holdt hende med selskab hele tiden, og så fór den op, som om ... 
Fødderne gled ned fra den våde sten foran hende, og hun landede på sandgruset idet hun vendte sig om for at se efter mågen - og hvad der havde skræmt den.
Der havde ikke været andre herude på noget tidspunkt, og Zirra havde bestemt ikke regnet med, at nogen ville komme herud medmindre det var for aktivt at opsøge hende. Og så ville det være Sedna eller Treston, der havde krævet at vide, hvor hun var - sikkert fordi de var bange for, hun ville gøre alvor af sin trussel om at kaste sig i bølgerne, selvom den var blevet sagt før hele misfoster-problemet og under alkoholpåvirkning.

Væsnet, der stod og så på hende nu, lignede ikke en, der bare var ude på en aftenspadseretur. Det stod og betragtede hende i skyggerne fra en stor hætte, hvor kun en smule genspejling fra månen viste hende, at der faktisk var et sæt øjne. Der var nogle meter mellem dem, og væsnet stod højere, mens Zirra endnu befandt sig mellem strandens store sten. Væsnet var høj som en flagstang og bred som en okse. Pakket så meget ind, at hun ingen chance havde for at regne ud, hvad det var, andet end sikkert ude på at spise hende.
Pludselig virkede det som en rigtig dårlig idé at være gået ud alene. Hun knugede sine skriveredskaber i den ene hånd, mens den anden lagde sig beskyttende over maven der hvor såret var. Sedna havde gjort et formidabelt stykke arbejde, men havde også gjort det klart, at Zirra ikke skulle foretage nogen form for ekstremsport det næste stykke tid - det inkluderede at løbe fra fremmede fjender.
"Den her sten er optaget!" Zirra sank en klump. Prøvede at finde modet og om ikke andet så få det ind i sin stemme. "Så find et andet sted at lave ballade, eller hvad du nu er ude på."

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Det var virkelig hende. Han havde faktisk fundet hende…! Zirra stirrede dog på ham, som om hun slet ikke var glad for at se ham, og som noget af det allerførste, opdagede han, at hun knugede I sin hånd. Hun var bange for ham nu? Men åh… Hendes faste ord, der blev sagt med en hårdhed, som om han var en komplet fremmed, mindede ham om, at han endnu havde hætten over hovedet, skønt solen var gået ned for lidt tid siden. Bertram havde slet ikke været generet af det.

“Ballade?” Lød hans stemme lattermildt, men ugenkendelig og dæmpet bag de mange lag. Han klukkede, selvom der ikke var noget at grine af. Bertram havde desværre en ret god hørelse, så han havde godt hørt hvad Zirra havde sagt til mågen fra før. Det havde lydt som det rene nonsens, men han havde altså ikke hørt forkert... For hvordan hørte man et ord som mutantbarn? Der var så meget at spørge om... Men først skulle han tæt på hende.

Han vovede sig tættere på Zirras spinkle og lille skikkelse – temmelig modigt af ham, når han vidste hvordan hun kunne slå fra sig. Men han havde ikke tænkt sig, at lade sig ramme af et slag. Han greb ud efter hætten, der havde beskyttet ham mod solens stråler, og hev til, for at flå hætten ned. Hans flammende hår poppede frem som noget af det første. “Ikke vær bange. Det er bare mig, Zirra,” Det var bare ham, der holdt allermest af hende. Hendes egen kæreste, som hun havde forsømt alt for længe. Var det 3 måneders tid nu?

Hans ansigt… altså han så ikke særlig godt ud. Hans øjne var bedrøvede, og han virkede meget udmattet. Rejsen havde taget ualmindeligt hårdt på ham. En vampyr kunne normalt ikke rejse så langt på grund af nattens få timer, og det havde heller ikke været let at finde tid til at jage føde, når man hele tiden skulle være I bevægelse. På trods af hans tilstand – og hvilken tilstand Zirra så ud til at være I, smilte han til hende.

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 22.10.2021 19:35
Da det første skridt blev taget, var Zirra klar til kamp. Der skulle zalme ikke komme en fremmed her og rulle hende lige mens hun prøvede at krænge hjertet ud. Da hænderne blev taget op til kappen, overvejede hun, om hun bare skulle flygte. Hvad nu hvis det var en gorgon, og den kunne forstene hende på stedet? Da hætten faldt, og det røde hår dukkede frem som ild midt i nattens mørke, smuldrede hun.
Bertram. 
Hendes Bertram.

Tårer vældede op i hendes øjne, og benene førte hende frem mod ham, selvom skosålerne gjorde deres bedste for at glide på de glatte sten. 
"Åh, Bertram!" udbrød hun, inden hun kastede sig selv ind i hans favn og de mange, mange lag stof og skind. 
Et stykke tid trykkede hun sig bare ind til ham og lod gråden få frit løb. Glemte alt om det halvfærdige brev, hun havde tabt på vej hen til ham. Glemte alle de ord, hun havde prøvet at putte ned i det, for nu virkede de ligegyldige. Måske skulle de siges, men måske skulle de siges på en helt anden måde.

Endelig gled hendes hænder op og fandt hans kinder. De ligblege kinder, der så endnu mere syge ud end de plejede. For en gangs skyld var Zirras egne hænder lige så iskolde som hans hud, for hun havde mistet alt for meget blod under operationen. Mon Bertram overhovedet kunne lugte hendes blod lige nu?
"Hvordan er du kommet herned?" spurgte hun bekymret - lige så bekymret som hun syntes han så ud. "Åh, du ser forfærdelig ud. Hvad tænker du dog på?"
Sådan at sætte livet på spil for din psykoseramte kæreste, der flygtede tværs over landet uden at sige farvel. Ja okay, når du siger det på den måde... tænkte hun for sig selv.

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Endelig ændrede hendes ansigt og hendes positur sig. Hun kiggede ikke længere på ham som om han var en uvelkommen fremmed. Han vidste hun ville gå ham I møde, så han bredte sine godt polstrede arme, så godt som han kunne I lagendes modstand, og lukkede armene om hende og trykkede hende ind til sin krop. Hun var kold, næsten koldere end ham, og desværre kunne han ikke varme hende med noget, for han havde kun lige blod nok til ikke at være I dvaletilstand.

Han lod hende græde ud. Det gjorde så forbandet ondt at høre hende græde. Hun måtte have været nogle ting igennem, I al den tid de havde været adskilt. Hun havde jo ikke villet fortælle ham noget som helst… Så det måtte jo betyde at det havde været nyheder, som han ville forbyde! Hvorfor passede hun ikke på sig selv? Og hvorfor ville hun ikke tage imod hans hjælp?

Han ventede tålmodigt på at hun græd færdigt. Hans var blevet våd ved brystet, men tårerne havde ikke trængt igennem. “Det er en meget… kompliceret dødsyg historie, som jeg ikke vil fortælle nu,” Svarede han bare. Han ville ikke forspilde deres genforenede øjeblik på at fortælle hende om de kontakter han havde benyttet sig af og de rædselsfulde timer han havde rejst i bagagen på en hestevogn… I dagstimerne!? Hvis bare Devranas havde hjulpet ham med at teleportere sig til Fristavn, havde han sikkert været I en bedre tilstand end lige nu! Det var jo lidt halvfarligt at gå Zirra I møde, når hun var såret og han var I mangel på kræfter. Men alligevel… Han vidste bedre. Han havde slet ikke lyst til at bide hende… Han elskede hende for meget til at nærme sig hendes hals og give hende et ordentligt knus, selvom han trængte til det.

Hans rødbrune, triste øjne tog et kig op og ned ad hende, for at nærstudere hende. Han kiggede uden tvivl efter nye sår. Han kiggede især ned ad hendes mave…

Han kunne ikke få sig selv til at bede hende gentage hvad hun havde sagt… Han ville heller ikke vide det… men på den anden side havde han brug for at vide det! “Hvad er der dog sket med dig…?” Trykket I hans ord var tydeligt tynget af afmagt. Zirra havde ikke givet ham muligheden for at være der for hende. Det var noget af det allerværste man kunne udsætte en overbeskyttende vampyrkæreste for. Havde Bertram været der hos hende, ville han ikke have ladet nogen røre hende!

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 28.10.2021 13:41
Lige så snart spørgsmålet var stillet, snørrede Zirras hals sig sammen og tårer vældede op igen. Måske ville det være lettere i et brev. Hun snøftede hårdt ind og tørrede sine øjne i ærmet. Hårdt og trodsigt, som om følelserne ville forsvinde af det. Som om det ville holde op med at gøre ondt.
Hun holdt sig tæt til hans indpakkede figur. Selvom der ingen varme var at hente, som da hun havde tilbragt aftenen på kajen med Treston, var hans nærvær tiltrængt. Hun havde higet efter det mere end hun anede. Eller havde ville indrømme.
"Lige inden retssagen..." snøftede hun. "En ridder så sig sur på Tres... Han ville, altså ridderen ville tæve Sedna, mens hun sad i fangekælderen, og Tres ville ikke. Og jeg så det, og jeg stoppede ham også. Men så kom han til middagen..."
Snøftene overtog og hun måtte gnide næsen med to fingre for ikke at ende i endnu et tudeanfald. Hun ville så gerne fortælle Bertram det, men det krævede at rive direkte op i det sjælesår, hun desperat havde forsøgt at glemme og nedkæmpe de sidste måneder. 
"Han..."
Ordet var stadig svært. Svært at sige, tænke og føle. Det bragte altid minder med sig.
"Han..."
Hun kunne ikke se på Bertram og sænkede ikke blot blikket men hele hovedet. 
"Han voldtog mig," hviskede hun grådkvalt. "Og jeg blev gravid, og ... Sedna reddede mig, for barnet var helt i stykker..." Det var nemmere på den anden side af ordet. "Hvis jeg havde slået hende ihjel, var jeg også død nu. Jeg kunne ikke slå hende ihjel. Men hun kunne godt redde mit liv..."
Stilhed et øjeblik.
"Jeg er ked af, at jeg løb, Bertram. Jeg kunne bare ikke ... Jeg kunne ikke være i mig selv ... Eller i byen."

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Aldrig havde han set Zirra sådan her før. Og sjældent, hvis nogensinde, havde han set nogen mennesker så ulykkelige. Det smertede ham at se sin elskede Zirra så ødelagt. Hun føltes så skrøbelig i hans arme, mens han prøvede at lytte og forstå hvad hun forsøgte at fortælle ham imellem snøftene. Han fornemmede godt at hun ville fortælle ham noget der var helt igennem forfærdeligt.

Han må være død. Var Bertrams første tanke, som hun kæmpede med at finde ordene. Hvad kunne ellers have taget ordene fra Zirra på den måde? Men så snart hun afslørede hvad der var sket med hende hende… og han måtte spidse ører, da hun grådkvalt fik hvisket det, gjorde det et chokeret sæt i hele Bertrams krop. En ridder havde voldtaget hende!? Han fik ikke meget tid til at synke rædslen i sig, før hun fortalte om følgerne. ”..I stykker?” Aldrig havde Bertram hørt nogen beskrive et barn sådan. Han var forvirret og chokeret, men kunne ikke gøre andet end at holde den grædende Zirra tæt ind til sig.

”J-jeg forstår,” Svarede han. Mest fordi han ville lette situationen for hende, og ikke fordi han faktisk forstod hvorfor hun absolut skulle tage missionen alene. Men det måtte jo være fordi hun ikke kunne bære at skulle fortælle det til ham. Og hun havde sikkert prøvet. Hun havde nok håbet på at kunne fortælle ham det i et brev, men hun havde ikke regnet ud, at hendes kæreste ville være så besværlig. Han var nu rasende og ked af det, men ikke på Zirra. ”Det er min skyld det hele. Jeg skulle have været der! Ikke nu, men for flere måneder siden.” Der var ingen tårer at finde i hans øjne, men hans stemme afslørede at han var mere berørt af alt det her, end man kunne forvente af en gammel vampyr. Følelsen af afmagt og fortrydelse var desværre genkendelig. Han havde før mistet sin elskede, hvor han kunne have gjort mere, for at forhindre det. Nu blev han mindet om at Zirra kun var et skrøbeligt menneske, der kunne have været død lige nu.

Hans handskebeklædte hånd strøg hende hen over de askeblonde lokker. "Jeg er så vred...! Vær sød at fortælle mig, at du har ordnet ham ridderen?"

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 03.11.2021 10:50
Bertram var forstående. Kærlig og varm også selvom hans krop var indbegrebet af det stik modsatte. Noget af det smittede af på Zirra, og hun fandt hans ene hånd med sin. Prøvede at række ud og være her, så han kunne få lov til at være her med hende. Lukke ham helt ind, som hun havde gjort det med Treston. Ikke flere hemmeligheder...
"Det var bare..." svarede hun åndeløst og sank en klump. "Bare en bunke arme og... blæver og ... Det var ikke ... Det var ikke et rigtigt barn, Bertram. Hans magi havde ødelagt det."
Det mentale billede af blobben fik kvalmen til at stige op i halsen, og hun måtte sætte håndryggen mod munden. Ikke at der var så meget i hendes mave at kaste op, men kroppen ville gerne. Følelsen af at blive skåret op og de små, gribende hænder, der trak sig selv ud af hendes indre. 
"Det er ikke din skyld," nåede hun lige at hviske, inden han fortsatte, for hvad kunne han have gjort? Han kunne ikke komme med til hendes kaotiske familiemiddage uden af Dastor ville stikke et sværd i ham, og i øvrigt havde hun ikke megen lyst til at introducere sin far for flere mænd. 
Lige nu var hun ikke engang sikker på, hun kunne komme hjem igen. Victoria havde lovet hende en løsning, men Zirra havde brugt mere end en måned på sin flugt, og far måtte være rasende nu. Tro hun var flygtet og sætte himmel og hav i flammer for at finde hende. Ikke at det var så langt fra sandheden, det med flugten. Det var kun for moderens skyld, at Zirra stadig overvejede engang at træde ind ad Dianthos' porte igen. Men ikke alene. Hun kunne ikke være alene, når hun vendte tilbage til byen. Det var en stor by, men hun anede ikke hvor mange ressourcer, Kester havde og...

Vær sød at fortælle mig, at du har ordnet ham ridderen?

Zirras tanker stoppede. Koldsved brød frem på hendes pande. Hun slap Bertrams hånd, så han ikke skulle mærke de koldklamme håndflader. Følelsen af Kesters hænder om hendes hals fik hende til at rive i ponchoens halsåbning. Midt i den kølige nat kunne hun pludselig ikke få vejret. Hun havde lyst til at rulle sig i bølgerne bare for at få en følelse af at blive tilnærmelsesvist ren.
"Nej, jeg-jeg ... Jeg kan ikke... Han var for stærk, og jeg kunne ikke... Kunne ikke ..." Tårerne vældede op i hendes øjne igen, og hun skubbede sig ud fra Bertram og vendte sig om. Bed sig i læben. "Min far trolovede mig til ham. De vil ikke lytte. Treston prøvede at slå ham ihjel, for han vidste, hvad han ville gøre... Men de låste ham bare inde igen. De vil aldrig tro mig, Bertram. Min mester siger, vi kan løse det, men... Jeg skal hjem for at løse det, men... Men jeg tør ikke tage tilbage," Zirras stemme var blevet luftig og lav. "Han kommer til at tage hævn igen, når han finder mig."

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

En bunke arme? Blæver? Hendes beskrivelse af barnet var væmmelig, men langt fra fyldestgørende nok til at give Bertram en ide om, hvad hun havde været igennem. Men skrækkeligt var det. Det skræmte ham faktisk nok til, at han lidt ville ønske at hun aldrig havde fortalt ham om det. Nok var det ikke hans eget barn, og nok var det et barn en anden havde puttet I hende, men det var en horribel fortælling, fordi det jo I sidste ende var Zirras barn. Han havde for længst accepteret, at han aldrig selv ville blive far, men hvis Zirra en dag ville være mor alligevel, så ville han ikke tage det ønske fra hende.

Voldtægten var ikke hendes eget valg. Graviditeten var endnu et overgreb på hende, og nu. Tabet af mutantbarnet var heller ikke hendes eget valg… Bertram kunne have passet bedre på hende, men som altid var han her kun lige, til at samle hende op, når hun lignede en der var på dødens rand.

Bertrams stemme var som snørret sammen I halsen på ham. Han lyttede intenst til hendes svar. Men intet tydede på, at svaret ville tilfredsstille hans behov for hævn. “Vi behøver ikke tage hjem,” Skyndte han sig at sige “Vi kan være her, hvis du vil.” Det havde egentlig været Bertrams tanke at hjælpe hende med at tage sig af Sedna, men planen havde vist forløst sig helt ad sig selv. Lidt I blinde for hvordan han skulle kunne gøre det lidt bedre for hans elskede Zirra, søgte han blikket op mod himlen. “Vi finder ud af noget.”

Hvad end Zirra mente om hvor de skulle være, så måtte han få Zirra tilbage til byen, hvor de kunne finde et værelse. Måske hun allerede havde et. Bertram var kun lige ankommet til byen, hvor han igangsatte sin søgning på Zirra. Og heldigvis havde han spejdet ud mod vandet ved et tilfælde, og var gået med sin mavefornemmelse. Noget havde sagt ham, at den ensomme silhuette på stenen, kunne være hans Zirra. Og havde hun ikke været Zirra, havde hun været et let offer, der skulle have forsynet ham nok til at klare sig igennem natten.

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 07.11.2021 13:46
Zirra sank en klump, mens ordene satte sig fast i hendes hals. Intet hjalp lige nu, heller ikke at gemme sig i Fristavn. Bertram mente det så godt, men hun vidste, at det på ingen måde var realistisk.
Hun vendte sig mod ham med åben mund og blev konfronteret med hans unaturligt blege ansigt - unaturligt selv for en vampyr. Han var i en værre redelighed, og midt i sin egen ulykke var det nemmere at fokusere på andres. Sådan havde det altid været for Zirra. Så i stedet for at påtale det, han lige havde sagt, kom det til at handle om ham.
"Du ser skrækkelig ud," sagde hun og rakte ud efter hans hånd. "Skal vi ikke starte med at finde dig noget at spise?" Hun rodede i sin lomme og hev nogle krystaller frem. "Jeg spillede mig til lidt i morges. Det bør være nok til at betale en skøge. Jeg kender et par steder, der ikke har noget imod at tage specialordre."
Hun kendte dem mest fordi det altid var sådan nogle steder, hun mødte skumle folk med skumle ærrinder, når hun var i Fristavn på arbejde, og størstedelen af de bekendtskaber havde været en eller anden grad af væsen på specialkost. De var bare mere oppe om natten, så de vidste mere om, hvad der rørte sig i de allermørkeste afkroge.

Forsigtigt tog hun Bertrams hånd i sin og ledte dem ind mod byens huse. Det var rart at have ham her. Det havde da været trygt nok med Treston i nærheden, men han ville også gerne lave andre ting, og han kunne snart ikke trække den meget længere, hvis det ikke skulle tage ham et år at tigge om syndsforladelse i alle rigets templer. 
"Jeg kan ikke blive ved med at gemme mig her," sagde hun endelig, da stilheden blev for meget. "Jeg bliver nødt til at se min mor igen. Hun er ude af sig selv af bekymring. Og hvis jeg gemmer mig, bliver det bare værre... Jeg bliver nødt til at løse det. Hele vejen igennem."
Blikket sank ned til brostenene.
"Hvordan ville du have det med, hvis jeg blev gift på papiret?" spurgte hun uden at turde se op på ham. Det virkede helt åndssvagt at spørge om. "Min mester har en bror, som er adelig. Hvis jeg bliver gift med ham, vil min familie ikke kunne sige noget til det. Så vil mine opgaver blive hos adlen og ikke så meget ... ude i mudderet. Og vi vil kun være gift på papiret. Han kan få sig en elskerinde til at klare børn og den slags."

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Bertram tog det ikke personligt, da Zirra sagde at han så skrækkelig ud. Han var ikke ligefrem nogen skønhed i det hele taget, men Bertram vidste godt, at han måtte se særligt forfærdelig ud lige nu. Han havde ikke set sig selv i spejlet på noget tidspunkt, men han kunne mærke helt ind til benet, at han ikke havde det godt. Zirras fortællinger var næsten med til at suge den sidste livskraft, der holdt ham oprejst, ud af ham. ”Mjo,” Svarede han lidt overvejende, og kiggede ned på de få krystaller hun havde. Det var mere end han havde ejet i lang tid, men en prostituerets blod kunne sagtens koste dyrt. Bare han nu ikke tog penge fra Zirra, som hun kunne bruge til at brødføde sig selv med. Zirra ville dø uden mad, mens Bertram sagtens kunne leve videre uden blod. ”Selvfølgelig har du spillet. Ligesom første gang jeg mødte dig,” Lo han lidt tørt. Skønt han smilte et forsigtigt smil, virkede hans øjne ikke spor lykkelige.

Han tog imod hendes hånd og lod sig føres igennem det sandede terræn tilbage mod byen igen. Hans skridt var langsomme og tilbageholdte, fordi han var pakket så godt ind, og han så også meget større ud end han egentlig var. Og så måske også lidt fjollet ud, skønt det havde været nødvendigt at pakke sig så godt ind… Hans tanker begyndte i stedet at kredse sig om sit behov for blod. Zirra havde vækket hans instinkter, blot ved at gøre ham opmærksom på hans tilstand. Han håbede inderligt på, at de krystaller Zirra havde spillet sig til, kunne række for deres aften, men uanset hvad udfaldet blev, var det altid risikabelt at handle sig til blod. Nogle gange var det lettere bare at tage fra de fulde, og fordufte. Men nu var det her ikke et velkendt område for Bertram. Folket var mindre her, og måske var de også bedre til at forsvare sig… Og Så var der jo Zirra, som skulle holde lav profil.

Bertram tænkte slet ikke over, at han havde været stille. Hans handskebekædte hånd holdt også ved hans mund, for at holde sig selv fra at sige noget – eller vise tænder. Zirras pludselige snak om ægteskab, gjorde ham dog straks opmærksom på virkeligheden igen, og han skævede overrasket ned på hende først, fordi han selvfølgelig troede at hun mente med ham. Det var jo et underligt tidspunkt at fri til ham på, jo. Og så kiggede hun ikke engang på ham, som om det bare var ligegyldigt for hende.

”…Hvorfor vil du vide hvad jeg synes? Du plejer bare at gøre det.” Det var ikke sagt eller ment som en kritik. Men det var jo sådan Zirra havde handlet i al den tid han havde kendt hende. Selv hvis hun vidste hvad Bertram mente om det ene eller det andet, gjorde hun altid… det stik modsatte… ”Det lyder allerede som om du har planen på plads.” Hans tænder blev ret let afsløret, da han bare lige skulle svare Zirra. De var vokset i munden på ham, selvom han ikke var så meget som i nærheden af at få føde. Hans sulttilstand var virkelig værre end den plejede, og han tog hånden op for munden igen og traskede tungt videre.

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 07.11.2021 18:54
Zirra stoppede brat op. Hans ord om at hun selvfølgelig havde spillet ligesom første gang, han mødte hende, havde fremkaldt et lille lys i hendes indre over mindet om en mindre kompliceret tid i hendes liv. Selvom vampyrkærester var ret komplicerede, virkede det som vand i forhold til alt det, hun havde været igennem de seneste måneder. Bestemt tog hun begge Bertrams hænder i sine, selvom de var store af handsker og indpakning. Alt for store til hendes små. 
"Bertram, jeg beder dig, lyt til hvad jeg siger," bad hun og så op på hans nøddebrune øjne. Øjne, hun kunne drukne sig i hele dagen. "Min mester har en plan. Jeg vil bare ikke giftes med Kester, og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre for at slippe væk. Jeg turde ikke gå til dig bagefter, fordi jeg ved, du kan få ham til at forsvinde. Men så ville Treston få skylden og blive henrettet for det. Jeg blev nødt til at finde en anden løsning."

Det havde været angstprovokerende at tænke på, at Bertram kunne ordne alle hendes problemer ved et enkelt bid. Måske. For Kester var ridder, og med duplikationsmagien var det faktisk ikke sikkert, at Bertram ville vinde den indledende kamp. Selv der var Zirra ikke sikker på, at hun ønskede at hendes kæreste slog folk ihjel for hende. Selv med det, de havde gjort mod hende. Det var ikke sådan Lyset gjorde... Men hun måtte også minde sig selv om, at Kester var Ridder af Lyset, og bestemt ikke gjorde, som Zirra forventede sif ag Lyset.
"Der er ikke noget, jeg hellere vil end at lade dig møde min familie," fortsatte hun. "Men min far ville aldrig velsigne vores ægteskab. Han ser kun på rang og titler. Han vil mænge sig med de fine, og jeg er den eneste datter, han kan give væk. Sidste gang han prøvede, var lige omkring Mørkets belejring, og så kom han fra det igen. Men den her gang tror jeg ikke han lader mig slippe."
Hun tørrede et par vrede tårer væk med håndryggen.
"Jeg vil jo ikke giftes med en eller anden, jeg ikke engang kender, Bertram," snøftede hun. "Jeg vil bare have dig."

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Han måbede i reaktion til at hun tog hans hænder og bad ham om at se på hende. Det gjorde jo ondt at se hende i øjnene, mens hun forklarede hvorfor det var nødvendigt for hende, at blive gift med en eller anden. Ærlig talt kunne han ikke se hvordan det ville fjerne Kester fra hendes liv, at hun blev gift. Men noget tydede på, at Zirra skulle giftes uanset hvad, og man kunne ikke gifte sig med en vampyr. Bertram var hverken registreret borger eller adelig. Han boede i et loft med huller i taget og ville ikke være i stand til at reproducere. Han havde derfor intet at tilbyde Zirras far.

”Du må ikke græde…” Bad han, og rystede helt på sine hænder, som han forsøgte at gribe ud efter hendes hånd, der gned sine tårer væk. Han kæmpede lige nu for at beherske sig. Blodsulten kunne både hidse ham op, ligesom den kunne gøre ham emotionel. Begge ting var farlige, da begge ting kunne føre til et bid. Og Zirra var den sidste han ville sætte tænderne i lige nu. Som han holdt hendes hænder, var det også for at holde hende lidt på afstand fra sit ansigt. Han kunne dog mærke hendes puls lige så tydeligt i sit stramme greb. ”Jeg ved at det er mig du vil have… og jeg ved godt at du gifter dig for at behage din familie. Det er meget menneskeligt. Men du skal ikke forvente at jeg synes det er en god ide.”

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 08.11.2021 14:19
"Jeg synes heller ikke det er en god idé!" protesterede Zirra ulykkeligt. "Jeg har aldrig haft et ønske om ægteskab, fordi jeg altid har vidst, at det skulle behage min far, og ingen af de mænd, der behager ham, er nogen, jeg vil bruge livet med. Og ingen af dem, jeg har kunnet lide, har været nogen, jeg kunne tage med hjem. Ved Aladrios, Bertram, jeg tror stadig han tror, jeg er jomfru!"
Det havde aldrig været på tale at tage en fyr med hjem for Zirra. Enten fordi de ikke havde holdt så længe, eller fordi de var blevet nuppet af Mørket, inden det kunne nå at holde længe. Der gik ligesom altid noget galt. Den her gang med Bertram føltes det bare som om det var hende selv, der havde fået det hele til at gå galt. 
"Jeg ville ønske, jeg kunne gøre noget, og det bedste jeg kan gøre er nok at få papir på noget, så jeg kan blive fri for hans idéer," sukkede hun. "Jeg har ikke så meget sparet op, men måske vi kan spare sammen til et sted sammen i Dianthos? Jeg skal ikke tilbage til mit kammer..."
Måden sætningen flød ud på fortalte præcis, hvorfor hun ikke skulle sætte sine fødder dér igen. Der var meget, der blev nødt til at ændre sig hvis hun skulle tilbage til Dianthos og leve en smule frit. Familien prøvede at lægge bånd på hende, og hun blev nødt til at undgå det, hvis hun skulle kunne holde ud at leve.
"Men jeg er åben for idéer... Måske har du prøvet sådan noget her før, eller et eller andet..." sætningen var ikke særlig håbefuld, og Zirra maste sig selv ind i et kram mellem Bertrams arme. "Jeg vil ikke miste dig. Og jeg er virkelig ked af, at jeg var så tæt på at skubbe dig væk. Jeg har ikke været mig selv, og jeg lover at gøre det bedre fra nu af."

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Det var nærmest komisk at tænke på, at hendes far troede at hans datter var jomfru. Det vidnede om hvor lidt hendes egen far vidste om hende. Bertram vidste at der havde været andre end ham, og flere end én partner var mere end hvad der var pænt for en overklassespige – hvilket Zirra jo var, selvom det vist aldrig helt var gået op for Bertram før nu. “Nej, jeg har ingen ideer til hvad vi ellers kan gøre. Det er almindeligt kendt at mange vampyrer forsøger at overtage familier og huse, enten ved at slå ihjel eller gøre folk til deres vampyrtjenere… Men sådan er jeg ikke.” Aldrig havde Bertram haft behovet for at stikke af fra sine trænge kår. Nu som Zirra var kommet på ideen om at de skulle spare op og flytte sammen, kunne Bertram nok omvendes. Det lød næsten helt romantisk, hvis bare man så bort fra årsagerne. Men mon det var et plaster på såret? Hvis Bertram gav hende sin velsignelse til at hun kunne ægte en mand på papiret eller ej, så kunne han putte hende i et hus som han kunne kalde deres? Desværre for hende var det ikke noget han kunne få sig selv til at sige ja til, men ærlig talt følte han ikke at han havde herredømmet over hende uanset hvad, for hun ville nok få sin vilje i sidste ende alligevel.

Alt han kunne gøre var at holde hende tæt ind til sig. “Jeg tænkte nok at det var det du var ude på. Jeg fik på fornemmelsen at du ikke ville komme tilbage til mig. Det er derfor jeg er kommet, for jeg er jo ikke klar til at miste dig… Ikke på denne her måde…” Han tøvede ikke med at nærme sig hende med hovedet. Han var afkræftet og blodtrængende, men også trængende efter at være nærværende overfor Zirra. De to følelser var dog nogenlunde lige stærke og var I konflikt med hinanden.

Han kyssede hende en enkelt gang på hovedet og kunne mærke at det ikke helt var nok. Han lænede sig mod hende så hun svejede tilbage i ryggen, så han kunne komme til hendes ansigt og kysse hende rigtigt på munden. Hænderne gemt I hans hansker knugede sig med en længslende styrke om taget på hans lille blonde kvinde.

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 15.01.2022 10:52
Zirra havde en masse ord og undskyldninger klar lige på tungen. Om hvorfor ægteskabskontrakten ikke ville betyde noget, selvom hun inderst inde godt vidste, at den ville. Om at de kunne få deres lille fælles sted, selvom hun inderst inde godt vidste, at det blev nødt til at være tæt på hendes ægtemand. Om at intet ville ændre sig meget, selvom hun godt vidste, at det allerede havde.
Men da han bøjede sig ned og kyssede hende, blev alle tanker presset ud af hendes hoved. Den tryghed, hun følte i hans arme, overvældede alle andre sanseindtryk. Hun havde ikke kysset siden sidst hun så ham, og det var så længe siden, at det føltes som i et helt andet liv. Hendes egne hænder fandt et af de mange lag tøj og greb om det, så hun kunne trække sig ind mod ham. Tårer begyndte at trille ned over hendes kinder, mens følelserne fik lov til at få frit løb. Både de positive og negative. Det føltes som om han trak kærligheden op til overfladen, efter hun havde begravet den dybt i sin sjæl.

Zirra trak kysset så langt ud, hun kunne. Holdt på hans iskolde læber, der ikke blev varmet det mindste op af hendes. Den her følelse ville hun holde fast i. Hendes liv var vendt på hovedet og alle de nyligste minder var forfærdelige at tænke tilbage på. Dét her. Dét her var sådan, hun ville have det. Tryg og elsket i sin kærestes favn.
"Bertram," hviskede hun, da læberne skiltes, og hun stadig tryggede sig ind til ham. Så op på ham med tårevædede øjne, men et begyndende smil i øjenkrogene. "Jeg elsker dig."

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Dette kys havde han gået og manglet så længe. Tænk sig at han nær aldrig havde fået et. Hvis han nu aldrig havde fundet Zirra, eller hvis Zirra var kommet slemt til skade, så kunne han kun mindes tilbage til tiden før familiedramaet... Han tog hendes kropsvarme til sig, for at få så meget med, eftersom han aldrig helt kunne vide, om det ville blive det sidste kys. Altså Bertram ville gerne tro på hvad Zirra sagde om at de to skulle forsøge at bo sammen. Men de havde ikke ligefrem været særlig gode til at være kærester, havde de vel? Bertram besluttede i hvert fald med sig selv, at han ville sørge for at Zirra holdt sin del af aftalen. Han havde endnu ikke ladet hende høre ham sige ja til hendes plan.

Han stoppede med at presse sine læber imod hende så inderligt, da han kunne mærke en lille modstand fra hende, og han kiggede ned på hendes tårefyldte ansigt, da hun kaldte hans navn så lavt og svageligt. Han løftede udtryksfuldt bekymret på sine mørkerøde øjenbryn og lyttede til hvad hun skulle til at sige. "Jeg ved det," Forsikrede han hende og strøg sin store hånd henover den ene side af hendes ansigt for at tørre hendes kind fri fra alle tårerne, der havde fået frit løb. Handsken havde han taget af lige inden. "Jeg vil altid elske dig" Svarede han dernæst. Han havde for længst fundet ud af at han elskede hende, og han havde også erklæret sin kærlighed før. Når han sagde at han altid ville elske hende, så passede det. Og altid var ufatteligt lang tid især for en vampyr.

Han varmede hendes krop, ved at køre sine hænder op og ned ad hende og skabe varme på den måde. Han kunne desværre ikke give hende varme, når han ikke havde noget blod - og det var virkelig også ved at være kritisk hvad det angik, men han holdt ud for det længselsfulde øjeblik skyld.

"Hvordan er vi blevet sådan nogle dødbidere, Zirra? Vi plejede at være så sjove" Han smilte endelig gengældende til hendes smil. Denne gang kyssede han hende på panden, hvorefter han tog hendes hånd, for at de kunne komme afsted.

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 29.01.2022 23:23
Tænk at en iskold vampyr kunne varme et lille menneske som Zirra mere end den jakke, hun havde på. Hans blotte tlistedeværelse fik varmen til at stige indefra og ud og løftede hendes iturevne sjæl, så et lille smil brød frem på hendes læber. Tænk at hun havde sådan en mand i sit liv. At hun fortjente hans kærlighed.
Hun klemte hans hånd i sin som ville hun aldrig giv slip. Hun havde aldrig lyst til at slippe ham igen. Lige nu var det eneste, hun ønskede, at være ved hans side og falde i søvn i hans arme. 

"Når vi kommer hjem, får vi det sjovt igen," forsikrede Zirra ham om, mens de begyndte at gå. "Alle siger, det er sjovt i Fristavn, men det er det virkelig ikke. Her er bare slam og slyngler, og ikke den sjove slags. Kom, lad mig vise dig, hvor mig og Tres har et værelse. Min seng er ikke så stor, men det har vi prøvet før, ikke?"
Hun tænkte tilbage på deres nætter hjemme hos hende, og hendes seng havde bestemt ikke været lavet til at to mennesker - og slet ikke et så langt et som Bertram - skulle ligge i den.
"Det er en ok kro, vi bor på. Ikke alt for slammet," fortsatte hun. Hun nød følelsen af sin hånd i hans. "Jeg skal ind og ligge lidt ned igen, tror jeg. Sedna har sagt, jeg nok er lidt mere træt de kommende uger, fordi jeg mistede så meget blod. Jeg kan godt mærke det. Men hvis nu du tager ud og får noget blod, mens jeg spiser aftensmad? Så kan vi lægge os op sammen bagefter?"
Hun fiskede en lille pose op ad sin lomme med den frie hånd og stoppede den i en af Bertrams. "Der er nok til at betale på en af de bordeller, der gør sig i den slags. Den Syngende Svane ved jeg kan hjælpe. Den er tre gader op og to hen fra kroen."
Zirra lod sin stemme dø ud og håbede, at Bertram ville tage imod hendes krystaller og få noget indenbords. Hun kunne altid spille lidt mere eller bede Treston lægge ud for aftensmaden. Lige nu var alt, Zirra ville, bare at ligge og putte under et varmt tæppe med hendes helt egen Bertram. Verden virkede ikke lige så overvældende, når han var i nærheden.

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

"Huh... Tja, jeg har aldrig været i Fristavn. Da jeg levede var det udelukket en lille fiskerby, men den blev vidst overtaget af pirater. Trist virkelig." Og selvfølgelig havde han heller ikke været der i sine udødelige dage, når vejen dertil var så farlig som den var. Det var lidt spændende at være et nyt sted dog, og så endda med Zirra. Men omgivelserne var selvfølgelig tryggere hjemme i Dianthos, hvor han havde udforsket hvert et hjørne og krog og kunne navigere rundt igennem husene og tagene næsten som det passede ham. "Og jo, vi sover sammen. Du kan ligge over eller under mig, alt efter hvad du ønsker," Svarede han med en let latter. Bertram kunne ligge ret stille. Som en død person faktisk. Han havde ikke behov for at vende og dreje sig, eller ligge behageligt for den sags skyld. Så Zirra kunne egentlig bruge ham som en kæresteformet madras, hvis hun ville. Bertram ville ligge vågen og bevidst i alle nattens timer og være der for hende, hvis hun skulle vågne, og han ville kunne vogte hende bedre end nogen anden nattevagt.

Han fik posen i hånden, og han tog imod den uden brok, og han noterede sig informationerne om Den Syngende Svane. Han var virkelig i en tilstand, hvor det ikke kunne gå hurtigt nok med at finde sig noget blod. Det ville hjælpe ham enormt, hvis han skulle være i rum med hele 3 personer, der alle var hans nye familiemedlemmer, på en eller anden... tosset måde... Og det kunne gøre ham varm og mindre stivlemmet i det, så Zirra ville finde ham mere behagelig at ligge sammen med. Og at ligge sammen med Zirra var noget han så frem til! Nok lød det på hende som om, at de delte værelse med Treston og Sedna, men han håbede nu på, at de også ville få et øjeblik sammen, hvor de kunne være alene. Måske ville Treston slappe lidt mere af i rollen som overbeskyttende storebror, når nu han selv havde Sedna?

Han fulgte med Zirra hen til hendes kro og fulgte hende lige til dørindgangen, men gik ikke med ind. Der var helst ikke for mange der skulle se hans ligblege tilstand og lægge to og to sammen. Han vidste ikke særligt meget om de her mennesker i Fristavn eller om deres kendskab til hans slags. Havde de i det hele taget en vampyrjæger så langt ude? "Gå du ind og spis mad. Jeg håber ikke det tager lang tid." Hans mad skulle ikke tilberedes, kunne man vist godt sige. Han knugede hendes hånd i begge sine hænder inden han slap den. Det var hårdt at adskilles fra Zirra allerede, men han var ganske lettet over at være på afstand af hende. Han kunne ikke lide at være for tæt på, når han var blodtørstig. Han kunne dårligt nok skjule det heller.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Helli Moderator
Lige nu: 1 | I dag: 2