ZirraZirra
Spion af Lyset

Neutral God
Race: Menneske
Alder: 27

Status: Aktiv
Godkendt: 04.12.2018
Antal posts: 533
Skaber: Alianne_

Grundlæggende Oplysninger

Fulde navn: Zirra Reynlest
Kaldet: Zirra
Køn: Kvinde
Alder: 27
Fødselsdag: 0308
Tilhørsforhold: Neutral God
Tro: Isari & Aladrios
Erhverv: Spionage & infiltration
Race: Menneske

Udseende

Højde: 168 cm
Vægt: 65 kg
Zirra er spinkelt bygget, med et let gyldent skær i huden, der bevidner mange timer udendørs.
Hendes hår er langt og askeblond, og hendes øjne er blå. Hendes ansigt og kæbe er firkantet i bygning.

Praktisk tøj er altid at foretrække, og hun holder af bukser i hverdagen, selvom hun ofte ender med at bære skørt, når hun er på opgave. Hun har altid en bæltetaske på med små sten. Tasken er ekstra godt foret, så lys ikke kan komme ud af den.



Magi

Magisk evne (1): Ildfluer: Zirra kan fremmane op til 5 små kugler af lys, som minder en del om ildfluer. De svæver om hende, hvis hun ikke gør andet, og hun kan få hver enkelt til at gøre en ting. Det kan være at flyve i en retning, flyve i cirkler om en persons hoved, eller svirrer hurtigt frem og tilbage foran en persons ansigt.
Dygtighed til at kontrollere evne: 8

Magisk evne (2): Lystyveri: Zirra kan tage lyset fra én ting og smide den over i/på en anden. Det kan for eksempel være lyset fra en fakkel, hun smider over på en sten. Dette vil ikke bringe flamme eller varme med, faklen vil bare være en mørk skygge, der stadig kan brænde, og stenen vil være en helt almindelig sten, der bare lyser op.
Dette kan også gøres med legemsdele, så Zirra kan tage lys over på sine hænder for at prøve at blænde en fjende, eller sætte en lysplet på en persons skosål eller hårbånd, så hun kan forfølge vedkommende i mørke.
Lyset vil fortage sig med tiden lige som det naturligt vil i den originale lyskilde.

Når stjæler lyset fra den oprindelige lyskilde, kan den godt "kastes" over i noget andet, hvor hun ikke behøver have direkte kontakt med de to objekter. Det kræver dog mere chakra, jo længere lyset skal kastes, så hun foretrækker at være i direkte kontakt med det første medie, lyset skal overflyttes til. Hvis hun efterfølgende skal flytte lyset fra fx en sten til sin hånd, kræver det, at hun røre ved begge dele, før det kan overføres.
Det kræver chakra at flytte lyset, men ikke at have det sat fast i et nyt medie. Dvs. at Zirra godt kan bruge al sin chakra på at flytte et båls lys over i en sten, og så et par timer senere, når hendes chakra er oppe igen, kan hun flytte lyset videre over i noget andet, såfremt det originale bål ikke er gået ud endnu.
Dog kræver større lyskilder også større medie, hvilket vil sige, at hun ikke han proppe en husbrand ned i en lillebitte sten - der har hun brug for en kampesten, en bordplade eller lignende. Mindre flammer kan godt puttes ind i større medier, men de får bare et mere dæmpet lys af det.
Hvis et lille lys i en lille sten bliver til en større brand, vil stenen flække, og lyset vil fare tilbage til den originale kilde.
Dygtighed til at kontrollere evne: 8
Magisk evne (3): Lysets hånd: Kan samle lys i sine håndflader, der kan lukke og heale mindre sår og skrammer, samt dulme smerte. Større skader kræver flere timers intens brug af evnen. Ar, der kommer efter brug af denne evne på sår, bliver helt hvide og nærmest lyser en smule.
Dygtighed til at kontrollere evne: 4

Personlighed

Styrker
- Skuespil
- Spontanitet / Hurtigtænkning
- Observationsevne

Svagheder
- Tendens til overilede beslutninger
- Råstyrke / kamp
- Tilknytning - har svært ved at knytte bånd

Zirra er god til at lægge sit ansigt i de rigtige folder, og den rolle hun har påtaget sig i situationen er som regel lige så ægte som hende selv. Hun ser sine løgne som små sandheder af sig selv, hun lader komme op til overfladen.

Hun er typen der lever meget i nuet og foretrækker at handle spontant hvis hun føler det kunne berige den plan, hun har lagt på forhånd.

Følelsesmæssigt er hun meget splittet i sin tro. Hun ønsker at tro på at Aladrios har en plan for hende og har givet hende en gave med sin magi, men samtidig har hendes far sat et præg på hende med sin brændende tro på Isaris, og at Zirra ikke lever op til faderens forventninger, har fået hende til at føle sig forkert. Hun prøver derfor stadig at leve op til Isaris, men er også bitter over at hendes magi ikke er som resten af familiens.

Hun kan egentlig ikke lide at lyve, men kan på den anden side godt se nødvendigheden af at gøre det. Derfor har hun haft svært ved at holde på bekendtskaber, da hun føler de aldrig ser den rigtige hende, og hun er løbet væk fra et par forhold uden forklaring. Hun kan dog godt nyde at opfinde en historie til en opgave og hun holder af når fjenderne falder i hendes løgne med begge ben.

Hun ønsker sig at hun kunne fortælle sin familie og venner om sit erhverv og vise at hun gør noget godt og kan bruges til noget, men ved samtidig godt, at det vil bringe dem i fare.

Baggrundshistorie

Zirra voksede op i et pænt hus i Dianthos' middelklasse. Hendes fars ridderstatus havde dem solidt placeret i et stabilt liv - især da Dastors slægt var kendt for at have arveligt anlæg for lysmagi. Det var altid forventet at børnene gik ind i Lysets Krigere, eller meldte sig som kamphealere.
Allerede fra en ganske ung alder blev børnene undervist i magien, der med sikkerhed flød i deres årer, men mens Zirras to ældre brødre hurtigt fik taget på det, blev det ved med at mislykkedes for hende.
Hendes gentagne fejltagelser var et hårdt slag for hendes far, og flere spontane aborter for hendes mor fik stemningen i familien til at formørkes.
Da Zirra fyldte syv blev hun sendt til en specialunderviser, der tog imod problematiske magibørn, og da de andre børn primært var ukontrollerede skarnsunger, fandt de nok grunde til at drille hende, da hun blot var uduelig. Til hendes held blev hun spottet af en pensioneret Aladrios-præstinde, der fik hende overflyttet til sig. Hun var overbevist om at Zirra ikke fejlede I at benytte Isaris lysmagi, men blot var blevet givet magi af Aladrios og derfor arbejdede med både lys og skygge.
Præstinden, Pinna, oplærte hende I at bruge det hun nu kunne, konstruktivt, og da Zirra blev 12, sendte hun hende til oplæring hos Lysets spionnetværk. Officielt fik hendes familie at vide, at hun skulle oplære som bogholder, da Pinna kunne skaffe hende en højtstående sekretærrolle hos hoffet.
Selvsagt var Dastor ikke tilfreds, men han lod det være som det var da han fandt fornyet glæde i fødslen af sin yngste søn, der skulle vise sig at være lige så dygtig som Zirra ikke var.
De følgende år blev Zirra oplært i spionage, og alt hvad dette indebar. Infiltration af hoffet, arbejde under forklædning i slummen, lyve sig vej ind, finde på nye personaer, arbejde som hold og alene. Bryde ind, skrive af, og sende krypterede beskeder hjem til sine overordnede. Hendes magiske kunnen viste sig praktisk til at mørklægge gange, efterlade spor til sit hold, eller snige sig ubemærket rundt i mørke gader.
Stadig tror familien at hun holder styr på en fiktiv adeligs papirer, mens hun tager på opgaver langt væk, eller holder øje med dæmonaktiviteten i nærområderne.

Familie: Alle levende

(50)Far: Ridder Dastor Reynlest af Lysets Krigere
(42)Mor: Eylia Dyern Reynlest (gartner)
(30)Ældste bror: Ridder Ersten Reynlest af Lysets Krigere (Gift med Ishai)
(28)Næstældsre bror: Ridder Treston Reynlest af Lysets Krigere
(16)Yngre bror: Væbner Sorris Reynlest i Lysets Krigere
Nuværende levested: Dianthos

Andet

Zirras cover
Zirras cover er, at hun arbejder som sekretær for den adelige mand Cetus Hark under en sektion for byrenovationen i Dianthros og omegn. Det giver hehe mulighed for at færdes relativt frit i alle dele af byen, samt giver en god undskyldning for at tage rejser uden for byen for at se på arkitektur eller supervisere byggeprocesser.
Cetus Hark findes dog ikke, så hvis man skal have et møde med ham, er han tilfældigvis altid ude af byen, og aftaler bliver altid udskudt eller aflyst. Flere almindelige arbejdere ved hoffet kan dog verificere hans eksistens og ved overraskende meget om mandens humør. Coveret er gennemført, men hvis man sætter sig for at grave dybt nok i det, holder det ikke.

Færdighedspoints

Fysisk styrke: 4
Kampteknik: 3
Smidighed: 7
Fysisk udholdenhed: 5
Kløgt: 6
Intelligens: 9
Kreativitet: 7
Mental Udholdenhed: 6
Chakra: 3


Chatboks

Gæst
[smilies]

IC-Chat